Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.


A kerekek miatt nem megy.
Igaz, akkor marad a Lambo ajtó.
Viccet felreteve 11 éve megy itt a gittragas a semmiről. Mert úgysem fognak hozzanyulni, megcsak fel se újítják, meg jobb is inkább ha nem nyúlnak hozzájuk.
Újabb 100 oldal után kilyukadunk oda hogy jó a BTR úgy ahogy van.
A tetején kell mégiscsak utazni.
 
Sajnos tegnap nem találtam jó képet, mára lett.
veh-ruskfor-2605la033-124.jpg

Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.


A kerekek miatt nem megy.

Ha a 14 és elején nem hagyják elmenni azt a kevés szakembert --megtartva a vezérigazgatókat és helyetteseiket, és 14 után elkezdték volna képezni-fejleszteni a követező generációt, akkor nem lennének ilyen helyzetben az "Illetékes" munkatársai! :oops:

Ahogy tudjuk: "...mert kilenc nő egy hónap alatt nem tud kihordani egy terhességet!"

Megjegyzem, ha van ilyen műszaki, szakértő, fejlesztői háttér akkor nehezebb lett volna megmagyarázni --és elfogadtatni a belső ellenzőkkel-- a kizárólagos német orientációt és a horror-árakat, amik miatt nincs most pénz SEMMIRE!

Azzal a pluszban szükséges mérnök-állománnyal miért is nem rendelkezünk???
Matolcsy kapott 1-2ezer milliárdot erre az új mérnök-, közgazdász --értelmiségi-- Nemzeti-generációra!!!
Mintha ezek hiánya is ott lenne problémák mögött!!!
A nem-akarás, létre hozta nem-tudás(nem tudjuk) hátteret saját önigazolására.
A problémák jelentős részét jól látod.
A következő lépés rákérdezni ezek "Miért?"-jére, a következő pedig a Válaszok után a dühös séta a hangukatjavító hűtött sörért...


Ezeket is meg lehet(ne) oldani! Szerbek rurinból csinálják pár évtizede, Izrael a túlélésért, a finnek hosszútávú túlélésért, mi meg éppen "Így járunk..."
Mivel nehéz, meg sem próbáják a2/3-osaink. lassan kezdődik a túlélő fázisuk, a szinte mindig ezzel párhuzamos "A patkányok a sűlyedő hajón..." reakcióval.
A teljes képet nézve --katonapolitikait is--, nem nagyon látom a hibáik kijavítását!
Ráadásul a katonai költségvetést --az én észrevételem szerint--, egy szavazatvásárlási (vész)tartalékként visszatartják, ahelyett hogy ezeket a szavazatokat a munkával szerzett valós eredményekkel tartsák meg! :mad:

(Bocs Modik, ennyi/kevés belpol nélkül nem értelmezhető a jelenlegi "beszerzési-Stop"!)

.
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Volcano_mine_system én egy részüket aknatelepítővé alakítanám át. össz 12 db minimum kellene a dandároknak további 12 db a műszakiaknak össz 14 db al a tartalékos ezredeket támogatnám meg (ha már területvédelem) 6 db ot kiképzési célokra. ez 44 db )természetesen ezeken kívűl a légi telepítés és opcionálisan a teherautós is szükséges) tehát 44 db btr nek értelmes felhasználást lehetne találni ha ezekhez hozzávesszük a parancsnoki és egyéb járműveket a darusjárműveket utántőltésre stb máris egy 60-70 akár 80 db os hasznosítást érnénk el ennyiért már érdeme egy szórt aknatelepítő variánst kidolgozni.
 
Ha a 14 és elején nem hagyják elmenni azt a kevés szakembert --megtartva a vezérigazgatókat és helyetteseiket, és 14 után elkezdték volna képezni-fejleszteni a követező generációt, akkor nem lennének ilyen helyzetben az "Illetékes" munkatársai! :oops:

Ahogy tudjuk: "...mert kilenc nő egy hónap alatt nem tud kihordani egy terhességet!"

Megjegyzem, ha van ilyen műszaki, szakértő, fejlesztői háttér akkor nehezebb lett volna megmagyarázni --és elfogadtatni a belső ellenzőkkel-- a kizárólagos német orientációt és a horror-árakat, amik miatt nincs most pénz SEMMIRE!

Azzal a pluszban szükséges mérnök-állománnyal miért is nem rendelkezünk???
Matolcsy kapott 1-2ezer milliárdot erre az új mérnök-, közgazdász --értelmiségi-- Nemzeti-generációra!!!
Mintha ezek hiánya is ott lenne problémák mögött!!!
A nem-akarás, létre hozta nem-tudás(nem tudjuk) hátteret saját önigazolására.
A problémák jelentős részét jól látod.
A következő lépés rákérdezni ezek "Miért?"-jére, a következő pedig a Válaszok után a dühös séta a hangukatjavító hűtött sörért...


Ezeket is meg lehet(ne) oldani! Szerbek rurinból csinálják pár évtizede, Izrael a túlélésért, a finnek hosszútávú túlélésért, mi meg éppen "Így járunk..."
Mivel nehéz, meg sem próbáják a2/3-osaink. lassan kezdődik a túlélő fázisuk, a szinte mindig ezzel párhuzamos "A patkányok a sűlyedő hajón..." reakcióval.
A teljes képet nézve --katonapolitikait is--, nem nagyon látom a hibáik kijavítását!
Ráadásul a katonai költségvetést --az én észrevételem szerint--, egy szavazatvásárlási (vész)tartalékként visszatartják, ahelyett hogy ezeket a szavazatokat a munkával szerzett valós eredményekkel tartsák meg! :mad:

(Bocs Modik, ennyi/kevés belpol nélkül nem értelmezhető a jelenlegi "beszerzési-Stop"!)

.
Te már jármű vagy hegesztő mérnök lettél közben ezzel a lelkesedéssel? 2014 óta volt rá időd...
Kipróbálni milyen is ez.
 
Nulla helyett persze jobb.
Pontosan erről lenne szó! A semminél jobb volna. S ha megjönnek a törökből (esetleg netalán tán) az kerekes IFV-k APC-k, (vagy valahonnan), akkor ezek lekerülhetnének a területvédelmiekhez. Ezért úgy gondolom hogy nem ártana a feljavításuk. Igaz te utálod őket, vagy legalábbis a mostani állapotukat. Ami valahol jogos morgolódás!

9edf4e3d9a29b71bbd7f24150d684ad9.jpg


7e31c6211c7061659413f51fcff36a12.jpg


- Motor-váltó elől, osztásház torony alatt. Toronytól üres végig a hátsó ajtóig! Ahol az 1db deszantajtó van. Oldalt csak a gk. pk. s a lövész szállna be, álló helyzetben a másik oldalt pedig a sofőr. Így nem bántanám különösebben az ajtót. Ugye csak előre lenne hozva egy kerékkel.
Az összes mindenséget, s a rengeteg rudazatot a hátuljából kipakolva, meglehetne oldani az akna védelmet is!
Első kettő, hátsó kettő tengely kormányozhatóra volna jó elkészíteni.

- Egy-kettőt kellene csak elkészíteni amit más országok is bevállaltak, prototípusnak, kipróbálásnak!
Én nem gondolnám hogy motort, váltót, osztásművet kellene cserélni, mivel azok költségek. Egyelőre maradjunk a prototípus erejéig a saját egységeinél. Meg amit találunk hozzá itthon!
Ezzel a hazai ipart tudnánk erősíteni, nem a külföldit, most mindegy merre tekintenék! Én semleges nézetű vagyok. Rádió mehetne bele a Gidrán rádiója.

- A hátsó deszantajtón belül van egy emelt rész, mely a lövészek ki-be szállását könnyítené!
Ugyanakkor lehetőséget ad egy-két légvédelmi rendszer elhelyezésére is! S egy súlykiegyenlítést is produkálna.

- Oldalt a zöld kockák a vízsugár meghajtók, amik a védelmi háromszögek alatt vannak elhelyezve. Használatukkor lenyílnak s rögződnek, így egyszerre 6db vízsugár hajtómű tolja a gépet a vízben.

- Ez egy "kis lemezmunka", s átrendezése a gépnek.
Sajnos másképpen nemigen lehet megoldani a hátsó deszantolást, oldalt pedig jogosan prüszkölnek a lövészek hogy balesetveszélyes a gépből való távozás!
Befele megint jogos, mikor a fegyverrel való tolongás helyzete van.


- Az eleje pedig így nézne ki, kicsit hajazna a törökökére, mivel így lenne egy kis motorháztető emelkedés. Ami a motor jobb elhelyezését segítené elő. (Piros nyíl).

fc7885b2b9fbde9d1bc4027c3306bcda.jpg


Ja a fekete karika pedig a plusz kerék. (Nem volt kedvem vele kínlódni).

- Mivel a háta hatalmas lesz, ha nem kellenek majd a lövészeknek másra is fellehet használni.
Szerintem kár lenne kidobni.
 
Pontosan erről lenne szó! A semminél jobb volna. S ha megjönnek a törökből (esetleg netalán tán) az kerekes IFV-k APC-k, (vagy valahonnan), akkor ezek lekerülhetnének a területvédelmiekhez. Ezért úgy gondolom hogy nem ártana a feljavításuk. Igaz te utálod őket, vagy legalábbis a mostani állapotukat. Ami valahol jogos morgolódás!

9edf4e3d9a29b71bbd7f24150d684ad9.jpg


7e31c6211c7061659413f51fcff36a12.jpg


- Motor-váltó elől, osztásház torony alatt. Toronytól üres végig a hátsó ajtóig! Ahol az 1db deszantajtó van. Oldalt csak a gk. pk. s a lövész szállna be, álló helyzetben a másik oldalt pedig a sofőr. Így nem bántanám különösebben az ajtót. Ugye csak előre lenne hozva egy kerékkel.
Az összes mindenséget, s a rengeteg rudazatot a hátuljából kipakolva, meglehetne oldani az akna védelmet is!
Első kettő, hátsó kettő tengely kormányozhatóra volna jó elkészíteni.

- Egy-kettőt kellene csak elkészíteni amit más országok is bevállaltak, prototípusnak, kipróbálásnak!
Én nem gondolnám hogy motort, váltót, osztásművet kellene cserélni, mivel azok költségek. Egyelőre maradjunk a prototípus erejéig a saját egységeinél. Meg amit találunk hozzá itthon!
Ezzel a hazai ipart tudnánk erősíteni, nem a külföldit, most mindegy merre tekintenék! Én semleges nézetű vagyok. Rádió mehetne bele a Gidrán rádiója.

- A hátsó deszantajtón belül van egy emelt rész, mely a lövészek ki-be szállását könnyítené!
Ugyanakkor lehetőséget ad egy-két légvédelmi rendszer elhelyezésére is! S egy súlykiegyenlítést is produkálna.

- Oldalt a zöld kockák a vízsugár meghajtók, amik a védelmi háromszögek alatt vannak elhelyezve. Használatukkor lenyílnak s rögződnek, így egyszerre 6db vízsugár hajtómű tolja a gépet a vízben.

- Ez egy "kis lemezmunka", s átrendezése a gépnek.
Sajnos másképpen nemigen lehet megoldani a hátsó deszantolást, oldalt pedig jogosan prüszkölnek a lövészek hogy balesetveszélyes a gépből való távozás!
Befele megint jogos, mikor a fegyverrel való tolongás helyzete van.


- Az eleje pedig így nézne ki, kicsit hajazna a törökökére, mivel így lenne egy kis motorháztető emelkedés. Ami a motor jobb elhelyezését segítené elő. (Piros nyíl).

fc7885b2b9fbde9d1bc4027c3306bcda.jpg


Ja a fekete karika pedig a plusz kerék. (Nem volt kedvem vele kínlódni).

- Mivel a háta hatalmas lesz, ha nem kellenek majd a lövészeknek másra is fellehet használni.
Szerintem kár lenne kidobni.
Na ez az aminél olcsóbb az újat megvenni.
 
Pontosan erről lenne szó! A semminél jobb volna. S ha megjönnek a törökből (esetleg netalán tán) az kerekes IFV-k APC-k, (vagy valahonnan), akkor ezek lekerülhetnének a területvédelmiekhez. Ezért úgy gondolom hogy nem ártana a feljavításuk. Igaz te utálod őket, vagy legalábbis a mostani állapotukat. Ami valahol jogos morgolódás!

9edf4e3d9a29b71bbd7f24150d684ad9.jpg


7e31c6211c7061659413f51fcff36a12.jpg


- Motor-váltó elől, osztásház torony alatt. Toronytól üres végig a hátsó ajtóig! Ahol az 1db deszantajtó van. Oldalt csak a gk. pk. s a lövész szállna be, álló helyzetben a másik oldalt pedig a sofőr. Így nem bántanám különösebben az ajtót. Ugye csak előre lenne hozva egy kerékkel.
Az összes mindenséget, s a rengeteg rudazatot a hátuljából kipakolva, meglehetne oldani az akna védelmet is!
Első kettő, hátsó kettő tengely kormányozhatóra volna jó elkészíteni.

- Egy-kettőt kellene csak elkészíteni amit más országok is bevállaltak, prototípusnak, kipróbálásnak!
Én nem gondolnám hogy motort, váltót, osztásművet kellene cserélni, mivel azok költségek. Egyelőre maradjunk a prototípus erejéig a saját egységeinél. Meg amit találunk hozzá itthon!
Ezzel a hazai ipart tudnánk erősíteni, nem a külföldit, most mindegy merre tekintenék! Én semleges nézetű vagyok. Rádió mehetne bele a Gidrán rádiója.

- A hátsó deszantajtón belül van egy emelt rész, mely a lövészek ki-be szállását könnyítené!
Ugyanakkor lehetőséget ad egy-két légvédelmi rendszer elhelyezésére is! S egy súlykiegyenlítést is produkálna.

- Oldalt a zöld kockák a vízsugár meghajtók, amik a védelmi háromszögek alatt vannak elhelyezve. Használatukkor lenyílnak s rögződnek, így egyszerre 6db vízsugár hajtómű tolja a gépet a vízben.

- Ez egy "kis lemezmunka", s átrendezése a gépnek.
Sajnos másképpen nemigen lehet megoldani a hátsó deszantolást, oldalt pedig jogosan prüszkölnek a lövészek hogy balesetveszélyes a gépből való távozás!
Befele megint jogos, mikor a fegyverrel való tolongás helyzete van.


- Az eleje pedig így nézne ki, kicsit hajazna a törökökére, mivel így lenne egy kis motorháztető emelkedés. Ami a motor jobb elhelyezését segítené elő. (Piros nyíl).

fc7885b2b9fbde9d1bc4027c3306bcda.jpg


Ja a fekete karika pedig a plusz kerék. (Nem volt kedvem vele kínlódni).

- Mivel a háta hatalmas lesz, ha nem kellenek majd a lövészeknek másra is fellehet használni.
Szerintem kár lenne kidobni.
Elöl motorháztető emelés??? Hé?
 
Hehe!
Nem egészen. :)
Ha egybe akarod varrni az ajtó két részét, akkor a pancéltest követő alakja (befelé döntött felső rész) azt fogja eredményezni, hogy a kinyitott hosszú ajtó vége nem rámpaként fog működni, hanem ugratóként (kifelé), vagy átugorni való akadályként (befelé)....
Ugyanis, ha a törésnél leér a vége, akkor a rámpa vége a levegőbe fog meredezni.:cool:

Erre inkább nem mondok semmit....
Már a nehezebb ajtót nem lehet kinyitni szintje alá kezdünk bemenni XD

Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.

Figyelj, én tisztában vagyok azzal, hogy haszontalan emberek gyülekezetével vagyunk körbe véve.
A kedvenc mondásuk az "Ezt lehetetlen megcsinálni, meg úgy sem sikerül"
Aztán jön valaki és nem egyszer két perc alatt megoldja.
Azt nem tudom, hogy a jármű gyártásban mi az általános mérnöki szint, de pl. az építész mérnökök egy részéről nem túl jó a véleményem. (Nem offolok itt vele, lásd. építészetis topikot)
Hozzá tenném, hogy az ismerőseim nagy része mérnök vagy technikus. Unokaöcsém pl. gépészmérnök, nehézgépekre szakosodva. :rolleyes:
Valamennyire a saját korlátaimmal is tisztában vagyok gyakorlati téren (pl. bénán hegesztek XD Tény, nem szakmám)
De nekem ne akard bemesélni, hogy lehetetlen feladat lenne egy ilyen BTR modernizáció meg pénztemető baszki XD
Akkor az ha szét akarjuk lopni. Vagy ha csak hülyék vagyunk, de miénk a haveri cég ezért megnyertük a pályázatott.

Ha voltál jármű iparban pontosan tudod mi kell a próbadarabok elkészítéséhez.
Van hozzá elég szarrá ment vázunk, kellenek hozzá alkatrészek a piacról, egy csapat ami szétszedi, egy kamra ahol leveretik homokfúvóval, majd a váztiszta fémen jön a módosítgatás. Nyugodtan vagdoshatjuk, gányolhatjuk, próbadarabon azt nézed meg mi hol fér el.
Az egyiken a török torony helyét próbálgatjuk, a másikon a rábásokkal a futóművet, a harmadikon a motorteret vagdossuk, a negyediken a küzdőteret (meg az ajtót !!!) baszkuráljuk stb...
2-3 hónapig eljátszunk, majd jön az összesített prototípus fázis, ahol megpróbáljuk egybe gyúrni az egészet.
Itt is simán 5-10 régi vázat szétbaszkurálunk mire összeáll egy használható protó. Ez is jó 3-6 hónap, szívástól függően.
Majd a kész próbadarab alapján megtervezzük az első véglegesnek szánt protót, amit elsőre össze kell rakni hefftölgetés nélkül.
Ha ez megvan jön a második fázis, vagyis a finomhangolás. Ez megint minimum fél év!
Az automata torony esetén akár sokkal több is, mert az erősen szoftveres dolog is. De önmagában a jármű első kész mintadarabnak tekinthető protója kb. 1 éven belül gurulna.
A csapatpróbás példányok 2 éven belül meglennének. Én így tippelem.
Ehhez nem kell sok szakember, csak egy szép tiszta jól felszerelt műhely, meg kb. 30 olyan ember aki érti mit csinál.
Persze a mai modern "CAD-ozgatós" buziskodással sokkal több időt is el lehet szarni, meg bámulni a vasat ", hogy ez nem így nézet ki a számítógépes terveken", de ezt a modern idiotizmust hagyjuk szerintem. Nem 0-ról tervezünk!
Létező vasról beszélünk, megvannak az eredeti rajzok (meg kéne legyenek....) a pontos méretekkel, stb...
Ez alapján lehet csinálni egy egyszerű vázlatot mi hova kellene, majd a fentebb vázoltaknak neki állni és megnézni , hogy néz ki a valóságban. És ha az jó, utána a valóságot fölvinni papírra.
Én így látom.
 
Persze a mai modern "CAD-ozgatós" buziskodással sokkal több időt is el lehet szarni, meg bámulni a vasat ", hogy ez nem így nézet ki a számítógépes terveken", de ezt a modern idiotizmust hagyjuk szerintem. Nem 0-ról tervezünk!
Ehhh erről meg fingod sincs, hogy hol tartunk. Szerinted mennyi hegesztgetést/próbálgatást lehet megspórolni, ha így állnának hozzá?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha tudod, hogy gépelemek, teljesítmény szinten mit szeretnél beletenni, akkor azokat az elemeket pontosan ugyan úgy be tudod 3d szkennelni, mint magát a lecsupaszított vázat.
Előre meg tudod mindennek a helyét tervezni. Meg tudod tervezni 3d-ben a segédtartókat, konzolokat,...MINDENT! Aztán meg szépen legyártod, és a végén összelegózod. Akár a komplett vezetékelést is bele tudod tervezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Ehhh erről meg fingod sincs, hogy hol tartunk. Szerinted mennyi hegesztgetést/próbálgatást lehet megspórolni, ha így állnának hozzá?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha tudod, hogy gépelemek, teljesítmény szinten mit szeretnél beletenni, akkor azokat az elemeket pontosan ugyan úgy be tudod 3d szkennelni, mint magát a lecsupaszított vázat.
Előre meg tudod mindennek a helyét tervezni. Meg tudod tervezni 3d-ben a segédtartókat, konzolokat,...MINDENT! Aztán meg szépen legyártod, és a végén összelegózod. Akár a komplett vezetékelést is bele tudod tervezni.
Ja, aztán szembesültök a valósággal, fejvakarás, há' a programba' ment a dolog, faszért nem olyan derékszög a gép...
 
Ehhh erről meg fingod sincs, hogy hol tartunk. Szerinted mennyi hegesztgetést/próbálgatást lehet megspórolni, ha így állnának hozzá?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha tudod, hogy gépelemek, teljesítmény szinten mit szeretnél beletenni, akkor azokat az elemeket pontosan ugyan úgy be tudod 3d szkennelni, mint magát a lecsupaszított vázat.
Előre meg tudod mindennek a helyét tervezni. Meg tudod tervezni 3d-ben a segédtartókat, konzolokat,...MINDENT! Aztán meg szépen legyártod, és a végén összelegózod. Akár a komplett vezetékelést is bele tudod tervezni.
Ez túl modern.
 
Ja, aztán szembesültök a valósággal, fejvakarás, há' a programba' ment a dolog, faszért nem olyan derékszög a gép...

3D-s szkennelés KGST módszer. Jön Józsi, aki tanult műszaki rajzott, és az eredeti tervek alapján átrajzolja papíron. 1 napnyi munkája.
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Alapvetően nem érti a csávó, hogy egy kb. 300 darabos, akár 10 különböző alváltozatott létrehozó munka, az bizony kisipar....
GT3-as Porshe-ből is több, mint tízszer annyi készül mint egy összesen modernizált BTR-ből, de majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk. Kell hozzá egy rakat informatikus, meg programozó, karbantartó stb...
Nah, így lehet csillagászati áron szart csinálni.
 
3D-s szkennelés KGST módszer. Jön Józsi, aki tanult műszaki rajzott, és az eredeti tervek alapján átrajzolja papíron. 1 napnyi munkája.
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Alapvetően nem érti a csávó, hogy egy kb. 300 darabos, akár 10 különböző alváltozatott létrehozó munka, az bizony kisipar....
GT3-as Porshe-ből is több, mint tízszer annyi készül mint egy összesen modernizált BTR-ből, de majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk. Kell hozzá egy rakat informatikus, meg programozó, karbantartó stb...
Nah, így lehet csillagászati áron szart csinálni.
De a modernitásélmény, meg a gdp... :D
 
Erre inkább nem mondok semmit....
Már a nehezebb ajtót nem lehet kinyitni szintje alá kezdünk bemenni XD
Na erre kíváncsi vagyok, hogy egy olyan oldalra nyíló ajtót, ami követi a test geometriáját hogyan akarsz egy darabból legyártani és megtervezni, hogy az használható legyen. Nem hiszem el, hogy nem látod a rámpa felfelé emelkedő végének problémáját!
Hja és ne felejtsük el, hogy vízzárónak is kell lennie, hiszen a gép jelenleg még úszóképes.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
 
Na erre kíváncsi vagyok, hogy egy olyan oldalra nyíló ajtót, ami követi a test geometriáját hogyan akarsz egy darabból legyártani és megtervezni, hogy az használható legyen. Nem hiszem el, hogy nem látod a rámpa felfelé emelkedő végének problémáját!
Hja és ne felejtsük el, hogy vízzárónak is kell lennie, hiszen a gép jelenleg még úszóképes.

Ha most őszinte választ adnék, kidobna a moderáció....
Fémiparban sajtolásnak hívják a technikát, olyan 100 éve használják. Adott formája kipréseli a présgép a lemezt.... XD
Ívelt a formája :eek:
Szerinted ha már amúgy is repeszfogót is kap, akkor nem lehet belülről egyenesre burkolni? o_O
Sőt... ha nehezebb lesz akár rugós zsanért is kaphat, és így könnyedén föl-le lehet mozgatni! :cool:
Remélem téged bíznak meg a BTR modernizációval... 100 év múlva is csak állsz majd és nézed, hogy ez lehetetlen...
 
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.

Köszi, hogy leírtad! Erről beszélünk :)