[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
Biztosan jobb gép, de ahogy látom az ár a duplája az NG-nek, gondolom a fenntartása is lényegesen több. A lengyeleknél/olaszoknál ugye ott van, ott lesz az F-35, de ha mi hosszabb távon a Gripennel számolunk, aminek van kiképző változata (az E, F kombónak is) akkor biztosan nem olcsóbb, és az se biztos, hogy jobb választás lenne, legfeljebb, ha ez a gép ténylegesen alkalmazható lenne éles harci bevetésekre is.

Ui.: A Masters elé nem kellene még turboprop is a képzési rendszerbe?!
Kellene, de vannak itt pilóták, műszakiak akik inkább otthon vannak a kérdésben. Elengedtem a témát.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
Találtam egy érdekes 2008 cikket. Index, úgyhogy a legfinnyásabb ízléseknek is megfelel. :p

Néhány infó a cikkből.

  • Az Aero Vodochody cseh repülőgépgyár piacvezető szeretne lenni Közép-Európában, a terjeszkedésbe akár magyarországi beruházások is beleférhetnek – mondta Jana Studnickova, a cég vállalati ügyekért felelős igazgatója mai sajtótájékoztatón Budapesten. Ez már magyarországi munkahelyet is jelenthet. @Negan kedvében akarnak járni. :)
  • sugárhajtású kiképző repülőgép piacon 70 százalékos világpiaci részesedéssel bírnak az eddig legyártott gépek száma alapján
  • 270 - 350 millió dolláros árbevétele van. Az tudjuk hogy 2017/18 veszteséges volt. 2019et nem ismerjük.
  • Román és lengyel repülőgyárat isbakartak venni. Ezekből lett vmi?
  • L-159-eseket akartak anno ránk tukmálni darabonként kb. 8 millió dollár.
  • Az Aero Vodochodynak korábban volt már szerződése a Honvédelmi Minisztériummal, amely a Gripen-pilóták kiképzéséhez már vásárolt repülési órákat. A cseh repülőgép-gyárnak logisztikai-támogatói megállapodása van a Gripen gyártójával, a közös üzemeltetői platform jelentős költségmegtakarítást jelent a svéd gépek üzemeltetői számára.
  • Az L-159-es a magyar légierő által használt még az egykori NDK hadseregétől örökölt elavult gyakorlógépek utódjaként jött szóba, amelyek közül egy idén június 20-án zuhant le Fehérgyarmat mellett. Ezen gépek használatával relatíve olcsón növelhető a Gripen pilóták repülési óraszáma.
https://index.hu/gazdasag/magyar/aero090910/amp
Annyit elbasztam nem 2018as cikk, ezt bekorrigáltam, de az árbevétele a 2007, 2008as evet jelenti. Viszont az látszik még az előző érában is felmerült az együttműködés.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 088
31 034
113
Már megint ez a nyüves ejtőlőszer. Szőnyegbombázás helyett szőnyeg ejtőlőszerezés. Tessék már elfelejteni az Aranysas tulajának a szóhasználatát. BOMBA! Nem ejtőlőszer. A lőszert kilövik, a bombát pedig nem.
A repülőgépről leoldható bomba hivatalos neve az ejtőlőszer.Pl a kazettás bombákat betiltó egyezményt kihirdető törvény is az ejtőlőszer megnevezést használja.De már a II.vh-s hivatalos iratokban is az ejtőlőszer megnevezés van.
De ez igazábol lényegtelen.99,99999%ban én is csak bombát irok.Most valahogy ez jött ki.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Még annyit írnék a témához, hogy nem egyedül szállt be Tombor/a NER/ Magyarország (ízlés szerint:)) az üzletbe, hanem egy olyan céggel együtt, amelyik kívülről-belülről ismeri az AV-t. Ha annyira rossz üzletet melegítettek ránk, akkor miért adták volna a csehek ehhez a saját pénzüket?! Az Omnipol, ha jól tudom nem állami vállalat, azt nem tudom, milyen összefonódásai vannak, ha vannak.
Érdemes emellett részletesen megnézni, kikkel is lettünk üzlettársak:
http://omnipol.com/en/about-us/
Nekem ez egy olyan univerzális vállalatnak tűnik, amilyenre Magyarországnak is szüksége lenne a Currus helyett. Lenne tőlük mit eltanulni, remélem lesz rá alkalom.
+ vannak érdekes cuccaik pl.: Passive long-range reconnaissance and monitoring systems, designed for detection, identification and monitoring of air, ground and naval targets
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 088
31 034
113
Értem én, hogy mit mondasz, de feltételezéseket tálalsz, tálaltok tényként. Mert az is egy feltételezés, hogy ez az ügylet bármilyen más honvédelmi beszerzéstől von el pénzt. Ez a gondolkodásmód teljesen logikus volt a rendszerváltástól mostanáig, de az utóbbi 2 év eseményeit, eredményeit látva már nem az szerintem.
Én visszakanyarodnék egy kérdéshez. Ha csak a Gripen pilóta képzés lehetőségének rövid időn belüli hazai megteremtése a cél, van az L-39NG-nél lényegesen olcsóbb és jobb megoldás?
A csapásmérő képességnek szerintem is legfeljebb kiképzési jelentősége lehet. Az már elég kétségbeesett helyzet, ha ezekkel a gépekkel háborúzni kellene.
Ami azt illeti,én követném azt a vonalat,hogy ezt a sugárhajtású gyakorló kategóriát egyszerűen kihagynám.Zlin,alapképzés.Egy nagy teljesitményű turbopop,utána kétüléses Gripen.Franciák,de még maguk a svédek is erre állnak rá a PC21el.
Mondjuk én egy olyan turbopopot vállasztanák,ami csapásmérő képességet is ad.Megvallom,nemtudom,a PC21 hogyan áll e téren
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Az a dühítő, hogy amikor millió fontosabb beszerzés lenne akkor a forrásokat a cseh repülőgépipar megmentésére használják fel. Kiképző gépet venni fogunk, de most már nem lesz tényleges verseny: drágán fogjuk megvenni a lehető leggyengébbet. A NER emlegetése sem véletlen. Csak olvass utánna a neten ki is ez a Tombor.
Nyugi, mindenre lesz pénz. Most éppen nem azok vezetik az országot akik már tönkre vákták párszor.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 088
31 034
113
Találtam egy érdekes 2008 cikket. Index, úgyhogy a legfinnyásabb ízléseknek is megfelel. :p

Néhány infó a cikkből.

  • Az Aero Vodochody cseh repülőgépgyár piacvezető szeretne lenni Közép-Európában, a terjeszkedésbe akár magyarországi beruházások is beleférhetnek – mondta Jana Studnickova, a cég vállalati ügyekért felelős igazgatója mai sajtótájékoztatón Budapesten. Ez már magyarországi munkahelyet is jelenthet. @Negan kedvében akarnak járni. :)
  • sugárhajtású kiképző repülőgép piacon 70 százalékos világpiaci részesedéssel bírnak az eddig legyártott gépek száma alapján
  • 270 - 350 millió dolláros árbevétele van. Az tudjuk hogy 2017/18 veszteséges volt. 2019et nem ismerjük.
  • Román és lengyel repülőgyárat isbakartak venni. Ezekből lett vmi?
  • L-159-eseket akartak anno ránk tukmálni darabonként kb. 8 millió dollár.
  • Az Aero Vodochodynak korábban volt már szerződése a Honvédelmi Minisztériummal, amely a Gripen-pilóták kiképzéséhez már vásárolt repülési órákat. A cseh repülőgép-gyárnak logisztikai-támogatói megállapodása van a Gripen gyártójával, a közös üzemeltetői platform jelentős költségmegtakarítást jelent a svéd gépek üzemeltetői számára.
  • Az L-159-es a magyar légierő által használt még az egykori NDK hadseregétől örökölt elavult gyakorlógépek utódjaként jött szóba, amelyek közül egy idén június 20-án zuhant le Fehérgyarmat mellett. Ezen gépek használatával relatíve olcsón növelhető a Gripen pilóták repülési óraszáma.
https://index.hu/gazdasag/magyar/aero090910/amp
Ami azt illeti,nem a hazai munkahelyek,hanem a hazai kapacitás itt a lényeg.A gyakorlatban háború esetén csak abban lehetsz biztos,ami konkrétan a kezedben van.Én korántsem bizom a V4ben annyira.Mindgondolsz,ha összerugjuk a port az oláhokkal az erdélyi magyarság okán,szlovákok majd átengedik a magyar gépeket javitásra cselákba?Vagy ha konkrétan a szlovákokkal leszünk fasirtba?
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Ami azt illeti,én követném azt a vonalat,hogy ezt a sugárhajtású gyakorló kategóriát egyszerűen kihagynám.Zlin,alapképzés.Egy nagy teljesitményű turbopop,utána kétüléses Gripen.Franciák,de még maguk a svédek is erre állnak rá a PC21el.
Mondjuk én egy olyan turbopopot vállasztanák,ami csapásmérő képességet is ad.Megvallom,nemtudom,a PC21 hogyan áll e téren
Én sem tudom, de az biztos, hogy ezt a turbopropot sem küldeném harchelyzetbe. És ahogy nézem, nagyjából egy árban is van az L-39-cel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 459
46 359
113
M-346 mint a lengyeleknél és csatlakozni a közös olasz kiképzéshez.
Nyilván jó ötlet lenne ez, csak akkor azt mond el nekem, hogy mit tennél a Zlin meg a szuperszonikus 2 hajtóműves gép közé? Mert ott azért nagyon nagy az ugrás. Konkrétan 3 lépcsőfok! Hja hogy akkor oda vegyünk még egy turboprop gépet? Darabját 8-10-15M USD áron! Amit ha háború van még annyira sem lehet AG feladatokra használni, mert az meg fullra felfegyverezve majdnem becsúszik a helikopterek sebességtartományába. De legalább nem lehet vele fedezék mögül kiemelkedve operálni.
Ráadásul minek vegyünk M-346-ot, amikor pl. az angolok meg úgy néz ki a svédek pont erre a lead-in fighter trainer célokra a Gripen D-ket használják? A plusz 2 üléses Gripenek a must have kategóriába tartoznak. Akkor minek vegyünk meg ezek mellé másik kompetitív gépet? Ráadásul nem sokkal olcsóbban mint mondjuk egy használt D-t.
Egész konkrétan a legrosszabb vétel.Vagy azt csináljuk mint a háború előtt?Elarasztjuk szarral a sereget csak azért mert magyar?Ráadásul ez nem is magyar...
Akkor te is javasolj jobb megoldást, ha ez a legrosszabb vétel!
Nekem is lenne más ötletem, de nem biztos, hogy összességében jobban kijönnénk azzal.
A Z2026 céljai között már 2017-ben is szerepelt a pilótaképzés visszaállítása. Nekem a favoritom a PC-21 lenne, aminek hasonló multi-level oktató képességei vannak. Azonban ha szükség esetén mégis fel kell fegyvereznünk, akkor az NG képességei (nagyobb sebesség) ott sokkal alkalmasabbá teszik a feladatra.
Tényleg érdekelne költséghatékonyabb megoldás!
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Ami azt illeti,én követném azt a vonalat,hogy ezt a sugárhajtású gyakorló kategóriát egyszerűen kihagynám.Zlin,alapképzés.Egy nagy teljesitményű turbopop,utána kétüléses Gripen.Franciák,de még maguk a svédek is erre állnak rá a PC21el.
Mondjuk én egy olyan turbopopot vállasztanák,ami csapásmérő képességet is ad.Megvallom,nemtudom,a PC21 hogyan áll e téren


Egy drága turbo-prop alulról "súrolja" ezt a kiképzési lépcsőt, a "kategória-olcsó" L-39NG felülről.
Mindkettővel meg lehet csinálni. Politikai - és egyéb nem ismert/nyilvános - tényezők "szoktak" döntések születni mindenhol ilyen esetekben, másutt is.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Hagyjuk ezt a NER propagandát. Tetszik-nem tetszik 2010-től 2018-ig a nagy kedvenced ugyanúgy hagyta lerohadni a haderőt, mint az elődei.
Ez is egy nézőpont, meg az is, hogy többek között azzal voltak elfoglalva, hogy egy csődbe vitt országot olyan állapotba hozzanak, hogy mostanra tudjunk miből vásárolni. ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 356
77 034
113
Nyilván jó ötlet lenne ez, csak akkor azt mond el nekem, hogy mit tennél a Zlin meg a szuperszonikus 2 hajtóműves gép közé? Mert ott azért nagyon nagy az ugrás. Konkrétan 3 lépcsőfok! Hja hogy akkor oda vegyünk még egy turboprop gépet? Darabját 8-10-15M USD áron! Amit ha háború van még annyira sem lehet AG feladatokra használni, mert az meg fullra felfegyverezve majdnem becsúszik a helikopterek sebességtartományába. De legalább nem lehet vele fedezék mögül kiemelkedve operálni.
Ráadásul minek vegyünk M-346-ot, amikor pl. az angolok meg úgy néz ki a svédek pont erre a lead-in fighter trainer célokra a Gripen D-ket használják? A plusz 2 üléses Gripenek a must have kategóriába tartoznak. Akkor minek vegyünk meg ezek mellé másik kompetitív gépet? Ráadásul nem sokkal olcsóbban mint mondjuk egy használt D-t.

Akkor te is javasolj jobb megoldást, ha ez a legrosszabb vétel!
Nekem is lenne más ötletem, de nem biztos, hogy összességében jobban kijönnénk azzal.
A Z2026 céljai között már 2017-ben is szerepelt a pilótaképzés visszaállítása. Nekem a favoritom a PC-21 lenne, aminek hasonló multi-level oktató képességei vannak. Azonban ha szükség esetén mégis fel kell fegyvereznünk, akkor az NG képességei (nagyobb sebesség) ott sokkal alkalmasabbá teszik a feladatra.
Tényleg érdekelne költséghatékonyabb megoldás!

Hagyni kell ezt a pilótaképzést a fenébe.Az NFTC kb a legjobb ami történhet egy pilótanövendekkel!
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and arcas

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
Ez is egy nézőpont, meg az is, hogy többek között azzal voltak elfoglalva, hogy egy csődbe vitt országot olyan állapotba hozzanak, hogy mostanra tudjunk miből vásárolni. ;)
Sikerült nekik. 23 ezer milliárd Ft-ról 31 ezer milliárd Ft-ra növelni az államadósságot, úgy hogy közben lenyúlták a 3 ezer milliárd Ft értékű manyup pénzt is. Ne higgy el mindent a propagandának. De hagyjuk ezt mert kitiltás lesz belőle.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 053
792
113
Az OA-X tenderrel amúgy mi a helyzet, jegelve van? A Striker miatt lenne érdekes most, de már egy éve nem olvastam róla semmit kb.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 907
4 744
113
A repülőgépről leoldható bomba hivatalos neve az ejtőlőszer.Pl a kazettás bombákat betiltó egyezményt kihirdető törvény is az ejtőlőszer megnevezést használja.De már a II.vh-s hivatalos iratokban is az ejtőlőszer megnevezés van.
De ez igazábol lényegtelen.99,99999%ban én is csak bombát irok.Most valahogy ez jött ki.
A lónak a f.szát. Kecsón ejtőlőszer raktár van, vagy bomba raktár? Mint írtam. nem szőnyeg ejtőlőszerezni szoktak, hanem SZŐNYEGBOMBÁZNI. Abszolút érdektelen az Aranysas alapító főszerkesztőjének a szóhasználata. Mostanság nem ejtőlőszerezünk, mert a bomba nem lőszer, bármennyire is ellenszenves ez. A repcsiken pedig bombazár van, nem ejtőlőszer zár. Az viszont biztos, hogy egy havilap cikkírói nem tartoznak a szakértők közé, hiába tartják annak magukat. Én sem tartom magam szakinak, de a magyar katonai terminológiát nem az újságírók fogják alakítani , legalább is remélem.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Ha az Aero céggel csak annyit "NERrunk" ( ;) ) , hogy a lepukkant Mig-29 és "tartozékait" jó-áron-eladható állapotba hozzák, már visszajött a vételár harmada.
Pl.

...és szerintem sem kell elhamarkodottan véleményt hozni.
Nincs vége a "menetnek", fenntartom amit korábban írtam: most fillérekért lehet qrva jó dolgokat (technológia, licensz, "gyár", cég) -későbbre- venni.
Azt sem bánnám ha a pár milliárd €-s kötvénykibocsájtás jelentős részét ilyen céllal (civillel is) használnák fel.
A most, és jól elköltött pénz a többszörösét éri.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93