Had csatlakozzam. Az elmúlt két évben minden megjelent fényképet kritikus szemmel vizsgáltam. A véleményem nem változott, a sárga nagyon rikító. Nyilván lenne egyszerű megoldás, a tapasztalatok alapján lehet korrigálni, nem akkora probléma ez. Másik aspektus a megjelenés, ami az MH arca, hisz az új eszközök vannak, lesznek mindenhol bemutatva. Ha profi design (15M, harcjárművek festése, egyéb PR szimbólumok) egy jól tervezett, korszerű (szakmai szempontból is védhető) és esztétikus, kellően modern megjelenést adnának az MH -nak, az a haderő fejlesztési program sikerét jelentősen elősegítené.
Ezt ha eddig nem ismerték fel, még lehet javítani. A 15M minta és színvilág egyedi, magyar. A nemzetközi környezetben az ilyen szimbólumok számítanak és értéket, "brand"-et teremtenek, ha a minőség és érték kapcsolódik hozzá. Utóbbit a gyakorlatokon, műveletekben történő helytállás, teljesítmény biztosítja, de a kettő együtt jár, egymás hatását fokozza.
Mindkettő kell, ha egyik elemet elhanyagoljuk (megjelenés pl.), akkor sokkal nehezebb az MH brandjét megteremteni.
Fordítva is igaz: le is tudjuk járatni saját szimbólumaink, ha nincs érték, teljesítmény a megjelenés mögött.
Akkor hiába kampanyolunk médiában, interneten, komolyzalanná válik a szervezet, mert hiteltelen a kommunikáció.
Ezért IS fontos a festés. Ha szakmailag védhető, elismerést vált ki, e mellett (profizmust sugallva) még megfelelő katonai teljesítménnyel is párosul, akkor HATÁS FOKOZÓ szerepe LESZ!
Ha már eleve szakmai kritika, bizalmatlanság övezi, komolytalanságot (uram bocsá, dilettantizmust) tükröz, akkor nem ha segíti a célok elérését.
Kontraproduktivvá válik.
Ezért IS gond, ha rikít a sárga, és szakmailag nem védhető.
Van megoldás, ha ezt felismerik. Annyira nem rossz a festés, hogy ne lehessen kis korrekcióval a Zrínyi program és a modernizálás atculatává tenni.