Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Littlejohn said
Na, itt az első "tanulmány"... Igaz, egyelőre nem a HM-nél, de várom már az ötmilliós díjazású "modern helikopterek hasznosítása a Honvédség állományában" című tanulmányt, amely bizonyára sok-sok újat fog mondani...
http://index.hu/belfold/2013/05/28/folosleges_tanulmanyokat_keszitett/
Volt pozitív példa is, pl. az SA–6-osok modernizálása a lengyelekkel... Halkan jegyzem meg, a lengyelek többször modernizálták a MiG-29-eseket is, a Mi-24-eseket is, illetve a T-72-ből meg a Twardy-t. Nem hiszem, hogy elzárkóztak volna ezekkel kapcsolatban is az együttműködésnek, és akkor pl. nem kellett volna most ez "a francba már nagyon kéne heli, úgyhogy vásároljunk újakat, ja dehogy addig is kéne valami, úgyhogy hosszabbítsuk meg párnak az üzemidejét".ambasa said
Zotyek!
Persze lehet közösen fejleszteni, haj de sok ilyen szépreményű fejlesztést láttam már, az egyik eredményét éppen tavaly nyáron Kbelyben az egykor nagyreményű Szojka/Sirály III felderítő robotrepülőgépet. A közös fejlesztések, valahogy erre felé soha sem működtek az elmúlt 20 évben, mert mindegyik partner azt várja, hogy a másik szálljon be a fejlesztési költsége, de az összes hasznot, munkahelyet ő szerezze meg. Volt ilyen terv már közös helikopter és vadászgép beszerzésre, Mi-24 modernizációra, hogy csak néhányat említsek, de az eredmény sajnos közismert. Sajnos a tapasztalataim szerint a közös dolog a világ ebben a szegletében nem igazán működik, többek között a fent említett okból, hogy a HM és mögötte a Magyar Állam nem eléggé megbízható megrendelő.
TG
Terminator said
<blockquote>Littlejohn said
Na, itt az első "tanulmány"... Igaz, egyelőre nem a HM-nél, de várom már az ötmilliós díjazású "modern helikopterek hasznosítása a Honvédség állományában" című tanulmányt, amely bizonyára sok-sok újat fog mondani...
http://index.hu/belfold/2013/05/28/folosleges_tanulmanyokat_keszitett/
Én ugye ezt írtam... "Nem hiszem, hogy elzárkóztak volna ezekkel kapcsolatban is az együttműködésnek" Oké, persze ez "mi lett volna ha" jellegű felvetés... Már mindegy, mert nem így történt. Lehetne belőle okulni, és pl. V4-el a jövőben összehangolni azokat a fejlesztéseket, amelyeket közösen lehetne végezni...ambasa said
Zotyek!
Az hogy a lengyelek megcsinálják maguknak, abban mi az együttműködés? Az hogy a lengyelektől megrendelünk egy modernizációt, abban mi az együttműködés? A Kubokon kívül sorold, bár szerintem ott sem igen volt együttműködés.
Mellesleg nem is a lengyelek miatt, nincs együttműködés, hiszen ez nekik pénz és munkahely. Az összes ilyen "együttműködés" azon bukott meg, hogy a lengyelek és a csehek vágytak a mi nem létező pénzünkre, hogy náluk őrzödjenek meg a munkahelyek. És valljuk be, egy ilyenbe mást nem is nagyon tudunk beleadni, és kérlek ne hivatkozz az egyetemek és a HTI nemlétező műszaki szellemi kapacitására, mert a konkrét haditechnikai fejlesztésekhez szerintem ehhez kicsit több kell. Lásd a fentebb említett Sojka esetét.
De, hogy ON-ok is legyünk, a meglévő hét darab Mi-17-ünket már rég elküldhettük volna cseh LOM-ba, vagy akár a lengyelekhez nagyjavítani, az évek óta menő szájtépés helyett (a románok és a bolgárok megtették). Sajnos mi magyarok nagyszerűek vagyunk abban, hogy megmagyarázzuk, valamit miért nem lehet megcsinálni.
TG
zotyek78 said
<blockquote>
Ne keverd a modernizálást és az üzemidő hosszabbítást!
Hiába modernizálsz valamit, ha nem kap üzemidőt mehet a kukába...
Ráadásul a lengyelek mindent szépen átgondoltan léptek meg. Nem sajnálták a pénzt a költséghatékony projektekre. Nem azt nézték, hogy minél olcsóbb legyen valami, hanem a valós ár/érték arányt. De ugyanez a helyzet a jelképes áron átvett német technikával is (Mi-24, Mig-29, Leopard 2); sőt, volt olyan is, amit pénzért vettek (például német hadihajókat). Éppen ezért nem is nagyon tudna a magyar és a lengyel komolyan együttműködni, egyszerűen teljesen más a szemlélet.
Az teljesen igaz, hogy perpill a "géppuskaállvány és drótvágó" a csúcs magyar fejlesztés, de továbbra is kitartok amellett, hogy mindez pénz és akarat kérdése. Mindenhol a nulláról kezdik/kezdték, senki nem az égből kapta a tudást... Az igaz, hogy nincsenek adott irányokban tapasztalt mérnökeink, de együttműködve tapasztalt fejlesztőkkel ez orvosolható. (Jó példa Izrael a volt orosz fejlesztőkkel.)ambasa said
Zotyek!
miért is írok nem létező tervező-fejlesztő kapacitásról? Mint írod a fejlesztéshez tapasztalat és pénz kell, ami pont nincs meg nálunk jelenleg. Nem hiszem, hogy a hadipari fejlesztésnél egy alapáramkör összerakása lenne a követelmény. Sajnos a magyar hadiipari fejlesztései színvonalára jellemző példa a HTI által kifejlesztett, a csapatok által bírált géppuskaállvány és drótvágó.
Ha a magyar ipar csúcsát megnézed ma Magyarországon akkor az külföldi vállalatok liszencgyártása, a fejlesztés nem igazán itt történik, tehát tapasztalat sem itt születik. Persze vannak tapasztalt mérnökeink, de azok vagy nem fejlesztők, vagy nyugdíjasok és az ismereteik ma már nem biztos, hogy megfelelnek a kor követelményeinek, illetve leginkább külföldön dolgoznak, vagy nem gépészek.
TG
Azért csak óvatosan azokkal a jellemzőkkel...fip7 said
Mi-17 jellemzői:
http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-17/features.html
Miért kéne felszerelni fegyverekkel a szállító helikoptereket?zotyek78 said
Remek... Reménykedtem azért, hogy legalább egy részét az új szállítóheliknek felszerelik fegyverekkel... Mintha régebben még azt emlegette volna. Ha karcos akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy ezekszerint közben kiderült, hogy Agusta szerint örüljün, hogy számunkra is előnyös üzletet kötnek, nemhogy még olyan heliket is adnak majd, amelyekre fegyvereket lehet felfüggeszteni.
ifff said
<blockquote>zotyek78 said
Remek... Reménykedtem azért, hogy legalább egy részét az új szállítóheliknek felszerelik fegyverekkel... Mintha régebben még azt emlegette volna. Ha karcos akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy ezekszerint közben kiderült, hogy Agusta szerint örüljün, hogy számunkra is előnyös üzletet kötnek, nemhogy még olyan heliket is adnak majd, amelyekre fegyvereket lehet felfüggeszteni.