[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 632
102 108
113

A CAE büszkén jelenti be, hogy közös vállalkozási együttműködési megállapodást kötött az N7 Holding Ltd.-vel, amelyet Dr. Ferenc képvisel. ANTAL. Ezzel az együttműködéssel egy nemzetközi helikopter-szimulátor-kiképző központot kívánunk létrehozni a Magyar Honvédség és más nemzetközi helikopter-üzemeltetők támogatására, állományuk missziós felkészültségének fokozására.

Az N7 Holding kulcsszerepet játszik Magyarország védelmi ipara erősítésében a honvédelmi képességek integrálásával és fejlesztésével, miközben jelentős exportpotenciált teremt az ország számára. A CAE oktatásban és szimulációban szerzett globális szakértelmének – csúcstechnológiát biztosító – és az N7 Holding mélyreható helyi iparági tudásának ötvözésével arra törekszünk, hogy személyre szabott, nagy hatású megoldásokat kínáljunk a képzési központban.

Őszintén köszönjük Magyarország kanadai nagykövetének, Mária Vass-Salazar őexcellenciájának és csapatának a kezdeményezéshez nyújtott felbecsülhetetlen támogatást.

Mi a CAE?
A CAE Inc. (korábban Canadian Aviation Electronics

A CAE világszerte vezető szerepet tölt be a képzés és a szimuláció területén, és számos szolgáltatást és megoldást kínál az analitikai és rendszertervezési célokra, valamint küldetés- és működési támogatást.

A CAE több mint 75 éve a világ egyik vezető oktatási és szimulációs megoldások szolgáltatójaként ismert. Termékeink, szolgáltatások és megoldások átfogó portfólióját kínáljuk, amelyek célja a védelmi és biztonsági szakemberek képzése és felkészítése a küldetés sikerére. Mivel a védelmi és biztonsági erőknek egyre gyakrabban kell több tartományt felölelő környezetben, szintetikus környezetet használni, a CAE digitálisan magával ragadó megoldásai iránti kereslet még kritikusabbá válik.

Az L3Harris Military Training üzletágának megvásárlása, amely magában foglalta az ikonikus Link Simulation & Training, valamint a Doss Aviation vállalatot, megerősítette pozíciónkat a világ vezető tiszta játék, platformfüggetlen képzési és szimulációs vállalataként, amely a globális védelmi piacot szolgálja ki. Fontos, hogy ez az akvizíció kibővítette a CAE azon képességét, hogy képzési és operatív támogatási megoldásokat kínáljon a több tartományra kiterjedő műveletek során azáltal, hogy diverzifikáltuk vezető szerepünket a légi területen, kiegészítették a szárazföldi és haditengerészeti megoldásokat, valamint bővítették képességeinket az űrben és a kiberben.

A képzésen túl tapasztalatainkat és szakértelmünket olyan szomszédos piacokon is kamatoztatjuk, mint például az analitika és a rendszertervezés, valamint a küldetés és működés támogatása. Ezekben a piaci szegmensekben a CAE alapvető képességei és digitális technológiái, beleértve a magával ragadó szintetikus környezeteket és adatvezérelt megoldásokat, alkalmazhatók tervezésben, elemzésben és döntéstámogatásban
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 318
87 308
113
Úgy tűnik hogy ennek a CAE együttműködés elég régre nyúlnak vissza a gyökerei...

2022 december
https://honvedelem.hu/hirek/gyumolcsozo-kanadai-magyar-egyuttmukodes.html
A digitális immerzió élvonalába tartozó CAE kanadai high-tech vállalat alapításának 75. évfordulóját ünnepelte Budapesten, a Normafa Rendezvényházban, december 12-én, hétfőn. A 2009 óta magyar leányvállalattal is rendelkező csúcstechnológiai cég a fejlesztésen kívül több ponton igyekszik hozzájárulni a Magyar Honvédség sikereihez: a vadászpilóták képzésével az NFTC programjukon keresztül, az A319-esek pilótáinak felkészítésére alkalmas szimulátorok gyártásával és a H-145M forgószárnyas pilóták szimulátoros képzésével.
x63982fede7570954925956.jpg.pagespeed.ic.1MmZsQUFg6.webp
2023 május
2024 június
This week the leadership of VIKI visited Canada

On May 29th, László Deme, Hungarian Deputy State Secretary, designated CEO of VIKI and Balazs Hendrich, deputy CEO of VIKI visited the Embassy of Hungary to Canada to meet with the Canadian Assistant Deputy Ministers of the Department of National Defence/Ministère de la défense nationale to discuss the topics of the defence industry and innovation.

The delegation also visited CANSEC, the Canadian Global Defence and Security expo in Ottawa. The two day event was hosted by the Canadian Association of Defence and Security Industries (CADSI) and aimed to provide a platform for defence and security suppliers, contractors, as well as other industry stakeholders to network and showcase cutting-edge technologies, products and services. Here we had the opportunity to have discussions with Canadian key defence companies such as Rheinmetall Canada inc., CAE and Bombardier.

We thank the Embassy of Hungary to Canada and the Canadian Assistant Deputy Ministers of the Department of National Defence/Ministère de la défense nationale for the opportunity to have a conversation on such important topics.
2024 augusztus
1721739653897


"It was a privilege to welcome members of the Hungarian Defence Forces to CAE’s chalet at the Farnborough International Airshow (FIA2024).
As a world leader in flight training and simulation-based solutions, CAE Defense & Security is proud to support the needs of our global allied defence customers. Thank you to General (Ret) László Tömböl, for our insightful discussion. We look forward to the opportunity to further support the operational requirements and mission readiness of Hungary’s defence forces."
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and arcas

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 869
4 332
113
Az inlet barrier filter probléma mintha azóta megoldódott volna...

"An emergency airworthiness directive from the European Union Aviation Safety Agency addressing the issue was issued on 23 December 2021. It affects the C2, D2 and D3 variants of the H145, including both civil and military models, when an IBF is fitted.
Operators can also remove the IBFs if they wish to fly without limitations.
Airbus Helicopters says it is “ramping up” production of covers to replace the IBFs and is also permitting Part-145 maintenance organisations to manufacture interim covers."

Igen, a kifejezetten az IBF-en történő jegesedés és aztán az onnan leváló jég beszívásának problémája megoldódik, ha eltávolítják, vagy be sem szerelik az IBF-et. De így meg a hajtómű amortizációjának mértéke fog nőni, mivel jóval (úgy 99%-kal) több részecskét fog beszívni. Amúgy a FlightGlobal cikke szerint az Airbus éppen hogy a jegesedés esélyének csökkenését is várta az IBF-től. Csak éppen ezt elfelejtették letesztelni az erősebb hajtóművel szerelt D2-es változatú H145 heliknél.


A "to fly without limitations" meg természetesen csak azt jelenti, hogy az IBF miatti extrakorlátozások nélkül repülhet, ha kiszerelik az IBF-et. De nem repülhet semelyik EC-645/H145 sem jegesedésre hajlamosító körülmények között.


11. Operating Limitations
VFR day and night
Non-icing conditions
For IFR Category A operation refer to approved RFM
Additional limitations for TO and LDG refer to approved RFM




Ez volt az azonnali intézkedés. Aztán módosították a problémás alkatrészt és az új gépeket már azzal szerelik. A régebbi gépeken meg az üzemeltető kicserélhette, ha akarta. Nyilván aki olyan helyen repül ahol soha nincs hó, annak nem kellett cserélni. Emlékszem egy cikkre hogy az európai hatóság jóváhagyta az új IBF-et, de most nem találom.

Próbáltam most megtalálni a jóváhagyást, de vagy nagyon eldugták, vagy egyelőre mégsem sikerült megoldani.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 318
87 308
113
Igen, a kifejezetten az IBF-en történő jegesedés és aztán az onnan leváló jég beszívásának problémája megoldódik, ha eltávolítják, vagy be sem szerelik az IBF-et. De így meg a hajtómű amortizációjának mértéke fog nőni, mivel jóval (úgy 99%-kal) több részecskét fog beszívni. Amúgy a FlightGlobal cikke szerint az Airbus éppen hogy a jegesedés esélyének csökkenését is várta az IBF-től. Csak éppen ezt elfelejtették letesztelni az erősebb hajtóművel szerelt D2-es változatú H145 heliknél.


A "to fly without limitations" meg természetesen csak azt jelenti, hogy az IBF miatti extrakorlátozások nélkül repülhet, ha kiszerelik az IBF-et. De nem repülhet semelyik EC-645/H145 sem jegesedésre hajlamosító körülmények között.

11. Operating Limitations
VFR day and night
Non-icing conditions
For IFR Category A operation refer to approved RFM
Additional limitations for TO and LDG refer to approved RFM


Próbáltam most megtalálni a jóváhagyást, de vagy nagyon eldugták, vagy egyelőre mégsem sikerült megoldani.
A civil változatokon általában van időjárás radar. Az mire jó?

Swiss Air-Rescue H145 Helicopter in Heavy Snow
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
832
2 002
93
Ez elég valószínűtlen: tök nem kell nekünk egy újabb 4G-s repülő.
Ha már amcsiktól kell valami, akkor az a nagy hatótávú légvédelem. Szóval ha már muszáj Trumpnak fizetni akkor olyanért tegyük, ami tényleg kell is nekünk...
Miért van egy olyan érzésem hogy a Tesla kivonul Németországból és ide jön MOra? Ha fegyver akkor Apache helikopter lesz sztem! Mint anno majdnem a 90es években...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 796
47 252
113
Miért van egy olyan érzésem hogy a Tesla kivonul Németországból és ide jön MOra? Ha fegyver akkor Apache helikopter lesz sztem! Mint anno majdnem a 90es években...
Apache még annyira sem kell nekünk mint vadászgép!
90-100 millió dodo darabja (legalább 2 Gripen-C ára!) és simán lelövi bármilyen légvédelem...
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
254
891
93
Egy újabb Bali Tamás interjú... kimásoltam belőle néhány érdekesebb részt.

Nagyobb léptékben - Tábornoki csillag, új beosztás (Aranysas 2025/5)

Minden héten tartok egy értekezletet - bár jobb szó rá a megbeszélés - a parancsnokok részvételével. Skype-on tájékoztatom őket arról, amit én tudok, feladatot szabok, és a megbeszélés során ők ehhez kapcsolódva tájékoztatnak engem, hogy milyen lehetőséget látnak a megvalósításra.

Haderőfejlesztés van, rengeteg projektünk helyzete napi szintű odafigyelést igényel, és persze minden ilyen jellegű változásnak vannak nehézségei.

H225M: Közel járunk a teljes műveleti képesség eléréséhez, nemrég megtörtént az első 20 mm-es gépágyúkonténeres éleslövészet. A kiképzés és átképzés folytonossága mellett szükségessé vált egy új beosztás létrehozása is, megszületett a fedélzeti rendszerkezelői pozíció. A jó képességű altisztjeinket képezzük át erre a feladatra, és fedélzeti szakemberek válnak belőlük. ... Felderítő repülésnél ő végezheti a vizuális - kép és hang - rögzítéseket, vagy ha a feladat úgy kívánja a tehertérben load-masterként vagy éppen door-gunnerként teszi a dolgát.

Az új beszerzések mellett az életünk része volt a „veterán” orosz technika üzemben tartása. Részben megoldódtak az alkatrészellátási problémák, és van cég is, aki az eredeti bulletinek alapján elvégezheti a munkát. Amennyiben döntés születik az üzemidő hosszabbításról, akkor a továbbiakban is szolgálatban tudjuk tartani a szállító és harci helikoptereinket. ... Harci helikopterek: ezt a képességünket - amíg lehet - meg kell őriznünk.

A megkezdett beruházások elkészültével sok, eddig ideiglenes megoldás megszűnhet. A hangárkomplexum képes lesz 21. századi körülmények között befogadni a forgószárnyasainkat, megújul a kutató-mentők épülete, a tűzoltók is új helyre költözhetnek.

Ősszel megérkezik a második Millenium.

Teljesen új fejezet nyílik az L-39 NG felderítő és kiképző gépek beérkezésével. Távlati céljaink is vannak a típussal, szeretnénk a NATO Flying Training Europe (NFTE) program egyik házigazdája lenni. Elképzeléseink szerint hazai bázison történne a szubszonikus alapozó felkészítés, majd ennek a haladó fokozata is. Amikor a hallgató már otthon van a kötelék-, műszeres és földközeli repülésben, a harcászati rész elsajátítására már Olaszországba utazna, ahol jelenleg is vannak vadászpilóta képzésen hajózóink.

Tavasszal nagyméretű NATO beruházás is kezdődik Kecskeméten, és a nemzeti támogató képességeink további bővítéséhez építési területté változik az eddigi zónák környéke.

A KUB-okhoz elfogytak az alkatrészek, eljárt felettük az idő, így kivonásra kerültek.

NASAMS: A radar egyidőben több mint 100 légi cél detektálására és követésére képes úgy, hogy nem csak megjeleníti a képernyőn, de ha azt kilőtt eszközként azonosítja, modellezi a röppályáját is, hogy hova fog becsapódni.

MISTRAL: A harctevékenység részeként a különböző szintű harccsoportok védelmére - zászlóaljtól a dandárig - követni kell a csapatok mozgását, és erre a modernizálás előtt álló eszközeink alkalmasak.

Ne felejtsük el, hogy minden fegyverrendszerünk az elektronikai harcban zavarható, eszközeinket ezért folyamatosan meg kell tudnunk védeni ettől, egyben nekünk is képesnek kell lenni hasonló tevékenységre.

A törzsekben szolgáló pilótáknak lehetőségük lesz repüléseik folytatására, bár újra kiemelve, hogy csak a szükséges mértékben.
Egy dolgot nem értek: Mi-24. Minden pozícióban levő felelős vezető azt nyilatkozza, hogy a Mi-24-et amíg lehet meg kell őrizni.

A fórumon viszont nagy az egyetértés, hogy a felújítás is felesleges volt - lett volna jobb helye a pénznek. Mindenki ráfogta a szovjet/orosz érábol visszamaradt őskövulet tabornokokra.

De Bali nem ilyen! - őrá aztan ezt már nem lehet rá fogni, mégis kardoskodik a Mi-24 mellett.

Szóval nekem túl nagy a kontraszt. Mintha mi itt vmit nem tudnánk ebben a témában.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 044
17 023
113
Egy dolgot nem értek: Mi-24. Minden pozícióban levő felelős vezető azt nyilatkozza, hogy a Mi-24-et amíg lehet meg kell őrizni.

A fórumon viszont nagy az egyetértés, hogy a felújítás is felesleges volt - lett volna jobb helye a pénznek. Mindenki ráfogta a szovjet/orosz érábol visszamaradt őskövulet tabornokokra.

De Bali nem ilyen! - őrá aztan ezt már nem lehet rá fogni, mégis kardoskodik a Mi-24 mellett.

Szóval nekem túl nagy a kontraszt. Mintha mi itt vmit nem tudnánk ebben a témában.
Konnyebb egy valto tipust kilobbizni mint egy megszunt kepesseget vissza hozni es azt kilobbizni ennyi az amit nem tudtok…semmi ordogtol valo.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 796
47 252
113
Egy dolgot nem értek: Mi-24. Minden pozícióban levő felelős vezető azt nyilatkozza, hogy a Mi-24-et amíg lehet meg kell őrizni.

A fórumon viszont nagy az egyetértés, hogy a felújítás is felesleges volt - lett volna jobb helye a pénznek. Mindenki ráfogta a szovjet/orosz érábol visszamaradt őskövulet tabornokokra.

De Bali nem ilyen! - őrá aztan ezt már nem lehet rá fogni, mégis kardoskodik a Mi-24 mellett.

Szóval nekem túl nagy a kontraszt. Mintha mi itt vmit nem tudnánk ebben a témában.
Bali helikopteresként elfogult a témában. Amúgy maga Böröndi nyilatkozta az ukrán háború kapcsán hogy a harci helikoptertek nem szerepeltek jól és ezért ez nem fontos a MH-nak. Legalábbis újak beszerzése nagyon nem prioritás.

Amúgy meg alig van olyan feladat amit a különféle mérteű drónok ne tudnánk úgy vagy még jobban ellátni mint egy harci helikopter...
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 318
87 308
113
Egy dolgot nem értek: Mi-24. Minden pozícióban levő felelős vezető azt nyilatkozza, hogy a Mi-24-et amíg lehet meg kell őrizni.

A fórumon viszont nagy az egyetértés, hogy a felújítás is felesleges volt - lett volna jobb helye a pénznek. Mindenki ráfogta a szovjet/orosz érábol visszamaradt őskövulet tabornokokra.

De Bali nem ilyen! - őrá aztan ezt már nem lehet rá fogni, mégis kardoskodik a Mi-24 mellett.

Szóval nekem túl nagy a kontraszt. Mintha mi itt vmit nem tudnánk ebben a témában.
Amíg nincs az új helikopterekhez Spike és irányított 70 mm-es rakéta, addig a Mi-24P 30 mm-es fegyvere messzebbre lő és nagyobbat mint az új gépek 20 mm-ese. És ezek szerint védettebbnek gondolja a régi vasat, mint az új műanyag csodákat. (A besugárzásjelzőről és a rakétaindításra figyelmeztető rendszerről mintha nem lenne jó véleménye.) Valószínűleg az első új gépek megérkezésekor lehetett volna már rakétánk is, de a döntéshozóink már megint ügyeskednek, így 7 év alatt látszólag nem történt ebben előrelépés. Reméljük hogy a teljes műveleti képesség elérésébe már ez is beletartozik és hamarosan lesz valami.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 772
2 612
113
A H-145 nem pót tartályozható, nem repülhet minden időjárási viszony között, kicsi a terhelhetősége, nem páncélozott, FARP -ról nehezen üzemeltethető..... Ezzel ellentétben a Mi-24/17 IGEN.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 122
5 216
113
A fórumon viszont nagy az egyetértés, hogy a felújítás is felesleges volt - lett volna jobb helye a pénznek.
Szia,

En a magam reszerol azzal ertettem egyet, hogy fegyver nelkuli harci helikopter felujitas felesleges volt. Ha lenne hozza fegyver, akkor nem lenne felesleges.

De sajnos se a Mi-24-hez, se a H-145M-hez, se a H-225-hoz sincs fegyver.

Sot, ezek kozul a Mi-24 all a legjobban, mert lefogo tuznek sokkal jobb a celban valoszinuleg nem felrobbano lejart szavatossagu iranyitatlan raketa (mert az ellenseg nem tudhatja, hogy melyik az, ami megiscsak felrobban), mint az, amit ki sem lehet loni, mert nem letezik.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 008
15 963
113
Sot, ezek kozul a Mi-24 all a legjobban, mert lefogo tuznek sokkal jobb a celban valoszinuleg nem felrobbano lejart szavatossagu iranyitatlan raketa (mert az ellenseg nem tudhatja, hogy melyik az, ami megiscsak felrobban), mint az, amit ki sem lehet loni, mert nem letezik.
Na az szerintem iszonyatosan rombolja a morált a legènysègben.

Használható önvèdelm rendszere meg kb nincs.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 488
16 397
113
Szia,

En a magam reszerol azzal ertettem egyet, hogy fegyver nelkuli harci helikopter felujitas felesleges volt. Ha lenne hozza fegyver, akkor nem lenne felesleges.

De sajnos se a Mi-24-hez, se a H-145M-hez, se a H-225-hoz sincs fegyver.

Sot, ezek kozul a Mi-24 all a legjobban, mert lefogo tuznek sokkal jobb a celban valoszinuleg nem felrobbano lejart szavatossagu iranyitatlan raketa (mert az ellenseg nem tudhatja, hogy melyik az, ami megiscsak felrobban), mint az, amit ki sem lehet loni, mert nem letezik.
És mi van, ha az inditóblokkban robban fel, mint egyszer egy 30 mm-es gránát a GUV-8700 konterner automata gránátvetőjében?
 
  • Tetszik
Reactions: bel

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 122
5 216
113
És mi van, ha az inditóblokkban robban fel, mint egyszer egy 30 mm-es gránát a GUV-8700 konterner automata gránátvetőjében?
Szia,

Szerintem mar ellottek sok 80 mm-est, es egy se robbant fel a blokkban.

Nyilvan normalis helyen ervenyes szavatossagut hasznalnak. De ott a beszerzes kozben fegyvert is beszereznek, nincs olyan, hogy evekkel kesobb sincs raketa. :-(