Igen, nehezen légiszállítható.meg súlya is...nem annyira mobil.
De hova is szállítanánk repülővel...?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, nehezen légiszállítható.meg súlya is...nem annyira mobil.
közúton sem tudsz láncos technikát hosszabb távra utaztatni: az útnak sem tesz jót meg a lánctalpnak sem.Igen, nehezen légiszállítható.
De hova is szállítanánk repülővel...?
Vasút?közúton sem tudsz láncos technikát hosszabb távra utaztatni: az útnak sem tesz jót meg a lánctalpnak sem.
Bizony bizony tengelyterhelés jobb vasútvonalakon 22.5 t amúgy tengely túlterhelt v-max 40km/h
Ha már fel kell pakolni meg le kell pakolni az órákkal tovább tart.
Nálunk jó az úthálózat, kis ország vagyunk: kerekes tüzérség jobb nekünk - órák alatt bárhol ott tudnak lenni rakétavetők vagy önjáró lövegek.Ha már fel kell pakolni meg le kell pakolni az órákkal tovább tart.
Végülis kikötőt, illetve kikötői területet már vettek hozzá...Űrhajósunk, műholdak már lesz. Én alapvetően a tengerekért vagyok oda. Triesztbe telepítsünk egy flottát!
arról azóta is nagy a csend...Végülis kikötőt, illetve kikötői területet már vettek hozzá...
folynak már a munkálatok amihez hozzá lehet nyulni csinálják de még vannak hatósági engedélyezések.arról azóta is nagy a csend...
OFFfolynak már a munkálatok amihez hozzá lehet nyulni csinálják de még vannak hatósági engedélyezések.
Bizony bizony tengelyterhelés jobb vasútvonalakon 22.5 t amúgy tengely túlterhelt v-max 40km/h
A kamazba raknak magyar, Rába futóműveketIgen, az oldal alján ott van a Kamaz embléma, kapcsolatban vannak velük.
Minket minden f@szságra kötelezték, a jószomszédaink érzékenysége védelmében.Amennyiben?
Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.Hattengelyes pőrekocsi is létezik, elvégre a Leopard-ot, és az M1 abrams-et is szállítani kell Európán belül. Még a Magyarországon aktív RCH-nak is van belőle: Sammp hattengelyes pőrekocsi a neve. Teherbírása C vonalosztályon (20 t tengelyterhelés) 84,2 t, az általad említett D vonalosztályon (22,5 t tengelyterhelés) 92 t körüli lehet a kiterhelése (teherbírása). Vonali sebessége: 80 km/h.
Ez egy érdekes kérdés.Elvileg (bár megjegyezném,hogy én nem láttam ténylegesen ilyet egy filmen se.....) a PULS tudja kezelni az MLRS/HIMARS kazettákat.Vagyis lehet olyat csinálni vele,hogy megvesszük a zsidóktol a rendszert,és veszünk hozzá a jenkiktől rakétákat-vagyis mindenkinek adunk valamit,és még mi is jol járunk.Plusz a Puls alapbol képes kezelni a 122milis rakétákat,amik sok helyről beszerezhetők,gyártásuk sem egy megugorhatatlan feladat.
Csak valaki mutasson nekem már egy olyan filmet,ahol tényleg MLRS kazettákat kezeli a PULS.....Meg olyat is olvastam,hogy a Lora rakéta is integrálható bele,de ténylegesen beleintegrált Lorarol még egy kósza fényképet se láttam.
Viszont ha ez mind ténylegesen lehetséges,akkor messze a legrugalmasabb rendszer a PULS.
Miért akartok mindenáron Izraelből fegyvert venni. Komoly biztonsági kockázat.Én PULS párti vagyok, mert sokoldalúbb és biztos vagyok hogy jobb kondíciókat kapnánk a beszerzéséhez. Várpalotára mehetne a rakétagyár:
Accular 122mm és 160mm verzióit simán gyárthatnánk. Ezek buták mint a tök, de baromi olcsók! (122mm: 35km / 20kg bumm / 18rakéta konténerenként; 160mm: 40km / 35kg bumm / 10rakéta konténerenként )
Robbaóanyag és gyújtó készül majd Várpalotán, kb. a hajtóanyagot kell gyártani vagy venni és meg a testet. Néhány ezer dollárból kijönne darabaja, míg a HIMARS rakéta ennek biztos 10x-ese minimum...
Az okosabb nagyobb rakétákat kellene csak Izraelből venni. Azokbol pedig néhány száz is elég...
Nemá! A d-koreai lenne a legjobb! 8x8, dupla indítóblokk. A HIMARS tüzeléskor majd felborul. A szlovákoktól meg ne vegyünk semmit inkább.Nálunk jó az úthálózat, kis ország vagyunk: kerekes tüzérség jobb nekünk - órák alatt bárhol ott tudnak lenni rakétavetők vagy önjáró lövegek.
"Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága" ezt nem értem. Itt mire gondoltál?Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.
A CER Cargo-nak nincs ilyen pőre kocsija? Mert ők szállítmányozik haditechnikát..Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.
Szerintem ne akarjunk mindent gyártani, mert akkor arra a gatyánkat is ráfizetjük. És valószínűleg nagyon sok mindent nem is fogunk tudni gyártani, mert egyszerűen nem adják el a technológiát. Nem a saját gyártás ellen vagyok, de ésszel kell megválogatni, hogy mit akarunk gyártani.Nemá! A d-koreai lenne a legjobb! 8x8, dupla indítóblokk. A HIMARS tüzeléskor majd felborul. A szlovákoktól meg ne vegyünk semmit inkább.
A d-koreait tudnánk gyártani.
Ezért kell gyártani...Szerintem ne akarjunk mindent gyártani, mert akkor arra a gatyánkat is ráfizetjük. És valószínűleg nagyon sok mindent nem is fogunk tudni gyártani, mert egyszerűen nem adják el a technológiát. Nem a saját gyártás ellen vagyok, de ésszel kell megválogatni, hogy mit akarunk gyártani.
A saját gyártásnál sokkal fontosabb, hogy a meglevő technikai eszközeinket egy háború esetén biztosan tudjuk üzemeltetni. Legyen elég lőszer, pótalkatrész stb. a raktárakban. Inkább kevesebb eszközünk legyen, de ahhoz legyen minden.
Nem tudsz mindent gyártani. És ha néhány kulcs fontosságú alkatrész hiányzik, akkor hiába kész a rakétád 99,9 % -ban, nem tudod használni. Az elektronikai alkatrészek egy részét biztosan nem fogjuk tudni gyártani, mert egyszerűen nem adják el a technológiát.Ezért kell gyártani...