Felejtsd el, magyar elnevezes vagy barmi mas nem menő, nem Nato kompatibilis!
Viccet felreteve kell nekunk ilyen kerekes koporso egyaltalan?
Egy csomo feladatra ezek helyett alkalmazhato 4x4,vagy a Hiuz.
Nagyon specialis esetekre max ha 100 db - ra volna szukseg. Nagyon gyorsan elfogytak ezek mikor a tuz kozelebe kerultek a hatar tuloldalan. Honapok ota nem lattam pl mukodo ukran Btr 3-at,vagy Btr-4-et. Patria Sisu-t is utoljara meg Artyemovszknal kiegve.
Se dron, se Atgm, se akna, se tuzerseg ellen nem ved, egy 30 eves Bradleybol legalabb paran kimasznak. Fele annyit se vennek ezekbol mint Ifv-bol.
Én se vagyok vele kibékülve,nagyon spongyolának tartom-de attol még az a hivatalos.Másrészt baromi nehéz egy használható deffiniciós felosztást csinálni,valmi valahol folyton kilóg.
Sisu meg a BTR maguk idejében jok voltak,csak már van helyettük jobb.BTR a 60as években nagyon is jol védett a korabeli tüzérségi gránátok repeszei ellen.
Ma már elavultak,mert nem II vh szinvonalú tüzérségi gránátok vannak,hanem sokkal jobbak.És maguk a lövegek is sokkal jobbak,nagyobb a tűzgyorsaságuk és pontosabbak.
És nagyon is szükség van rájuk,modern kivitelben.Lynx baromi drága,drága üzemeltetni,hatalmas logisztikát igényel.Egyszerűen nincs rá pénzünk,hogy Lynxekből állitsunk ki egy országvédelmere kicsit is,és legalább a NATO erők beérkezéséig elegendő ideig alkalmas haderőt.
Gidrán egy COIN járőr járgány.4x4ek egy hadszintér előkészitett europai harcmezőn gyorsan elvéreznek.Nincs árokáthidaló képességük,és ugyanúgy rögvest mozgásképtelenek aknasérülés esetén,mint a láncosok-menteni kell őket.Addig egy modern 6x6/8x8 kerekes járóképes marad,vissza tud vonulni,és gyorsabban is javithatók (Mbombe 6 rol van valahol egy tesztvideó,ahol 3 TM57 aknát robbantanak az egyik kerék alatt-keréknek,adott felfüggesztésnek annyi is.Kiszálnak a manusok a járgánybol,mert benne voltak a robbantás alatt,aztán 40 perc alatt megjavitják,a járgánybol kiszedett alkatrészekkel és szerszámokkal-csak előbb nagy látványosan vagy 40-50 méter kanyarogva tolatgatnak,kicsit előre mennek,hogy bizonyitsák a járóképességet.Ez megint a harci tapasztalat hozta követelmény.Casspirok koevoet járörözésénél gyakori volt az aknasérülés,már annál is követelmény volt a gyors javithatóság,saját szerszámkészlettel.Csak mivel az 4x4,azzal futóműsérülés után nem lehetett mozogni.Ezért aztán a koevoet járőrök gyakran vittek is magukkal egy darus műszaki-mentő változatot is,hogy ha helyben nem javitható az ellenség tüze miatt,akkor védett helyre vontathassák).