[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 106
4 090
113
Gidránokkal mióta szenvednek?
Többször írták már, hogy ez nem a törökön múlik.
A gyártást is eredetileg Kaposvárra tették volna, de valószínűleg rájöttek, hogy nulláról kezdeni a járműgyártást túl nagy falat. Ezért dönthettek végül Győr mellett.
A toronyfegyveren is szerintem miattunk megy a varia. Volt itt már több verzió, és gondolom azt is mi szeretnénk gyártani.
Ha csak összelegózni kellene gyorsabban menne minden, főleg ha el tudjuk dönteni, hogy mit is akarunk.
A lassan másfél éve itthon lévő 40 Gidrán speciális felszereltségű lesz, amit megépíteni nagyobb meló, mint egy járőr, felderítő, harci támogató, stb. járművet, amikre vannak kész, bevált tervek, fegyverek....
És ezekből gondolom egy tesztpéldány is kell, ami ha beválik, akkor az alapján készülhet a többi. Itt is lehetnénk gondolom gyorsabbak, ha már bevált technikát integrálnánk, de gondolom a kívánt, magasabb magyar hozzáadott érték miatt megy a tökölés.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 308
37 016
113
Az Otokar célja, hogy a technológiaátadással és a helyi gyártási lehetőségekkel növekedjen Dél-Amerikában
Dél Amerikával nincs probléma a helyi gyártással, nem tudom miért lenne ez probléma nálunk?
Különböző piacokhoz minden gyártó máshogy áll.
Egy másik kontinens esetén logikusabb, majdhogynem szükségszerű hogy legyen helyi gyártás. Azért Európa az inkább "home market" amit ki szolgálnak ők Törökországból. így is szarban van a gazdaságuk: kell a devizabevétel meg munkahely.
Valamilyen brutál mennyiséget kell nekik mondani, hogy érdekelj őket a dolog - nem hisze, hogy mi tudunk ilyen számot mondani nekik.
Ez biztos infó, hogy a törökök nem igazán adnak gyártást??

Amennyit hallottam (nem állítom tényszerűen) ezzel a Gidrános szarakodással eléggé beégettük magunkat a török hadiipari cégeknél és nem igazán tartanak megbízható partnernek. Alapból mikor bejelentkeztünk a gyártásért, sokkal több járművet lengettünk be nekik állítólag. Még mi is hallhattunk, olvashattunk 800+ mennyiségeket különböző cikkekben riportokban, aztán Gidránból meg 300-valamennyi lett/lesz megrendelve és talán 500-600 között lesz a vége NMS-sel együtt jó esetben is. Kicsit ilyen "egeret szültek a hegyek" feeling van és húzzák a szájukat ha mi gyártást kérünk tőlük...állítólag.
Kardigán is kétszer idejött féléven belül aztán nagy üzlet nem született - szóval a szultán sem elégedett, fekete ló ide vagy oda.

Szóval akadozik azért ez a Budapest-Ankara tengely - legalábbis hadiipari szempontból.
Ahhoz képest, hogy ez az egyik kijelölt fő irány a német és az izraeli mellett és nyalják-falják egymás a kedves vezetők, nem sok mindent vettünk onnan...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 774
74 924
113
Az Otokar célja, hogy a technológiaátadással és a helyi gyártási lehetőségekkel növekedjen Dél-Amerikában
Dél Amerikával nincs probléma a helyi gyártással, nem tudom miért lenne ez probléma nálunk?
Esetleg olyan jogokat (pl. export, szellemi tulajdon) is akarunk, amit nem akarnak megadni? (mert export kell hogy értelme legyen a gyárnak) Vagy módosításokat szeretnénk a járműveken? Esetleg nem tudunk/akarunk eleget fizetni érte? Ki tudja mi lehet a probléma, hogy 5 év után a Nurollal is még csak ott tartunk a gyártással/összeszereléssel hogy a Rába vezetői előző héten kimentek a törökökhöz megnézni a Nurol gyárat... (Ha minden igaz, eddig 10+40(?)+56(?) jármű lett megrendelve. És voltak aknavetős prototípusok.)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 308
37 016
113
Esetleg olyan jogokat (pl. export, szellemi tulajdon) is akarunk, amit nem akarnak megadni? (mert export kell hogy értelme legyen a gyárnak) Vagy módosításokat szeretnénk a járműveken? Esetleg nem tudunk/akarunk eleget fizetni érte? Ki tudja mi lehet a probléma, hogy 5 év után a Nurollal is még csak ott tartunk a gyártással/összeszereléssel hogy a Rába vezetői előző héten kimentek a törökökhöz megnézni a Nurol gyárat... (Ha minden igaz, eddig 10+40(?)+56(?) jármű lett megrendelve. És voltak aknavetős prototípusok.)
Szépen összefoglaltad. Ennek fényében csodálkozik bárki is hogy nem igazán lelkesek még egy ilyen 5+ éves szenvedést végig csinálni velünk 6x6 meg 8x8 témában?
Szerintem már minden török hadiipari vezető tudja, hogy "ha a magyarok gyártást kérnek, menekülj!" :(

Amúgy ha meg tényleg k. olcsó termékük mint, ahogy hallani, meg kell venni tőlük készen meg kérni hozzá egy szervizközpont létesítését és kész! Nem érdemes mindent gyártani - pláne ha nulla az export potenciálja a saját igény kielégítése után.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 745
46 932
113
Esetleg olyan jogokat (pl. export, szellemi tulajdon) is akarunk, amit nem akarnak megadni? (mert export kell hogy értelme legyen a gyárnak) Vagy módosításokat szeretnénk a járműveken? Esetleg nem tudunk/akarunk eleget fizetni érte? Ki tudja mi lehet a probléma, hogy 5 év után a Nurollal is még csak ott tartunk a gyártással/összeszereléssel hogy a Rába vezetői előző héten kimentek a törökökhöz megnézni a Nurol gyárat... (Ha minden igaz, eddig 10+40(?)+56(?) jármű lett megrendelve. És voltak aknavetős prototípusok.)
Volt egy olyan lépés is, hogy a Nurol mérnökei jöttek el ide, és elégedettek voltak a Rábánál látható lehetőségekkel. Azaz rábólintottak, hogy alkalmas a Rába a tech. transzferre.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 340
7 706
113
Volt egy olyan lépés is, hogy a Nurol mérnökei jöttek el ide, és elégedettek voltak a Rábánál látható lehetőségekkel. Azaz rábólintottak, hogy alkalmas a Rába a tech. transzferre.
Merő udvariasságból had kérdezzem meg, a szemüket hány száz euróval ragasztották le mikor körbe vezették őket?:cool::oops:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 774
74 924
113
Volt egy olyan lépés is, hogy a Nurol mérnökei jöttek el ide, és elégedettek voltak a Rábánál látható lehetőségekkel. Azaz rábólintottak, hogy alkalmas a Rába a tech. transzferre.
Hónapokkal ezelőtt, valamikor az októberi szándéknyilatkozat és a decemberi szerződésaláírás között?
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 510
28 567
113
Amennyire tudom kiganézták a rábát az utóbbi időben rendesen
Amióta a régi vezetést elzavarták azóta folyamatosan modernizálják a céget...

A RÁBA Modernizációs Program 2025 magában foglalja a győri központi telephelyen a teljes termelési struktúra újraszervezését, az egyes gyártócsarnokokban a gyártósorok át- és/vagy újratelepítését, egyes tevékenységek üzemrészek közötti áthelyezését. Emellett az összes telephelyen egy igen jelentős gépberuházási program megvalósítását, az ingatlan infrastruktúra modernizálását és a csoport energia felhasználásának a közép- és hosszú távú optimalizálását jelenti, utóbbi esetben alternatív energiaforrások kiépítése, illetve a hagyományos energiaellátási szerződések újratárgyalása által. A változtatásokkal párhuzamosan a csoport szervezeti kultúrája is tudatosan megújításra, fejlesztésre került és kerül.

A már végrehajtott és a folyamatban lévő átalakítási-, modernizációs- és beruházási intézkedések folyamatosan javítják hatékonyságunkat, azonban a működésre, eredményességre gyakorolt pozitív hatásukat döntő hányadban a Modernizációs Program lezárultával, 2024. második felében, illetve 2025-ben fogják éreztetni.
A szervezet és a termelés átalakítási folyamataival járó terhelés és a tovább növekvő energiaárak mellett a Rába csoport 2022 harmadik negyedévében is eredményesen tudott működni. Az energiaárak érvényesítése a vevők felé, az ellátási láncok okozta bizonytalanságok kiküszöbölése továbbra is jelentős, a szokásos üzletmenetet messze meghaladó erőforrásokat köt le a szervezetben, de sikeresen tudtuk és fogjuk kezelni őket. Megőriztük és a jövőben is biztosítani fogjuk a cégcsoport stabilitását, tartjuk a költségek szigorú kontrollját és módszeresen végrehajtjuk a Rába csoport megújítását.”– mondta el Hetzmann Béla, a RÁBA Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója.

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 745
46 932
113
Akkor ezzel azt mondod hogy nem a szerződéskötés óta nem történt komoly előrelépés , hanem már 7 hónapja?
Nem ismerjük a tech. transfer mértékét.
Ha tippelnem kellene, akkor most ott tartanak, hogy a legutóbbi Rába vezetőségi kiküldetés, arról szólt, hogy a mostanra dolgozták ki a törökök az együttműködés vázát, és most egyeztettek arról, hogy hány ember, és mikor fog kimenni betanulni. Ennek milyen egyéb szervezési igénye van, illetve, hogy leegyeztessék, hogy a gyártás megindulásához hogyan kell a csarnokot előkészíteni. Mire visszaérnek az emberek, már kész gyártói környezet legyen.
A részegységek gyártására is fel kell készülni. Gondolom nem véletlenül volt ekkora a tárgyaló kontingens, mert mind a Rábán belül, mind a külső beszállítóknak el kell indítaniuk a termelést, hogy mire megjönnek a félkész gépek, addigra legyen mit beléjük szerelni.
Összetehetjük a 2 mellső lábunkat, ha mostantól számítva 1-1,5 éven belül elkészül az első hazai próbagyártott gép.
Bár nem ismerek semmi részletet, de szerintem a nemrég kiderült 50+ SARP torony azokhoz a gépekhez kellenek, amiket odakint a török és a magyar szakemberek közösen fognak összehozni. Ugye azokat is el kell készíteni időre.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 510
28 567
113
A német Bundestag költségvetési bizottsága március 20-án hagyta jóvá 123 nehéz gyalogsági fegyverhordozó beszerzését és a logisztikai támogatásukra vonatkozó szerződést. A Bundeswehr speciális alapjából összesen 2,7 milliárd eurót bocsátanak

Jó drága ez a boxer lance 2.0 toronnyal :eek:
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 760
6 721
113
A német Bundestag költségvetési bizottsága március 20-án hagyta jóvá 123 nehéz gyalogsági fegyverhordozó beszerzését és a logisztikai támogatásukra vonatkozó szerződést. A Bundeswehr speciális alapjából összesen 2,7 milliárd eurót bocsátanak

Jó drága ez a boxer lance 2.0 toronnyal :eek:
nem hittétek el mikor azt mondtam hogy leestünk a tárgyalóasztaltól mikor beközölték a boxer árcéduláját....
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 308
37 016
113
nem hittétek el mikor azt mondtam hogy leestünk a tárgyalóasztaltól mikor beközölték a boxer árcéduláját....
eddig csak azt hallottam, hogy "kb. Lynx árban van", de nem! Ez sokkal drágább!!! :confused:
Ha ez a mérce akkor török cuccok ehhez képes szinte ingyen vannak, a Patra AMV meg harmadárban.