[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
f7zvb60df1oti9nonrws.jpg

Á köszönöm. Egy pár itt töltött év után eljött az idő, hogy képet tegyek fel. A terepjáró képességről teszem be ezt a csodálatos képet. 2010 körül Dóc. Lehet emészteni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 168
130 496
113
f7zvb60df1oti9nonrws.jpg

Á köszönöm. Egy pár itt töltött év után eljött az idő, hogy képet tegyek fel. A terepjáró képességről teszem be ezt a csodálatos képet. 2010 körül Dóc. Lehet emészteni.
Igényes, Dócon mondjuk tehetség kell, hozzá, hogy megtaláljon az ember egy ehhez megfelelő gödröt, mert nincs sok valljuk be, hacsak nem egy régi tüzelőállást fogsz ki.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 559
113
Naív megközelítés. Ha egy akna letépi a láncot, akkor a láncos nem megy tovább, de ha egy 8x8-asnak a kerekét akkor az még tovább mehet. Na, mekkora okosság ez nem?


Azt senki nem vitatja, hogy a láncos a jobb terepjáró. De az előnyei nem minden éghajlaton, nem minden terepviszonyok között mutatkoznak meg. Lehet olyan haderő, aki bevállalja azt, hogy esős felázott talajon jelentősen csökken a harcképessége, mert arrafelé nem számolnak ilyennel, vagy nagyon ritkán, de az országúti sebesség és a száraz időben jó terepjáró képesség fontos neki. Pl franciák Észak-Afrikában a NEXTER VBCI-vel nyomják, úgy, hogy mindenhol IFV-nek nevezik.

Az, hogy csak a láncosnak, az erős túlzás.

Nagy akna kell azt a láncot letépni.Ami a láncot letépi az a kerekest is kiüti nyugodj meg.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 559
113
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.

Ki ne találd már,hogy nem 100-al szálguldozik egy oszlop.Oda van írva a gyártó honlapjára,hogy tud annyival menni...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and Wilson

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
A kerekes nagyobb átlagsebessége megfelelő talaj és útviszonyok esetén a gyors átcsoportosításoknál, elszakadásnál használható ki.
Ekkor tényleg lehet nyél gázzal közlekedni. A 100, vagy a feletti sebesség ilyenkor jól jöhet, ha vannak utak, és legifölény.
Az erőkkel való manőver a harc egyik legfontosabb eleme. A manőver nemcsak harci körülmények között létezik, a kedvező helyzet kialakítása nagyon gyors manővereket feltételez, így akár még kerekes GYHJ is szerepet kaphat egy haderő doktrinájában.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Nagy akna kell azt a láncot letépni.Ami a láncot letépi az a kerekest is kiüti nyugodj meg.

A lánc a csapszeg vagy a csapszeg körüli fészek törés miatt tud sérülni. Ezek néhány centiméter vastag, erős anyagból vannak, a harcjármű tömegére (vonóerejére) méretezve.
Néha a használat során is elszakadnak.
Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)
images


Ja, még mindig a láncost tartom előnyösebbnek. ;)
A kerekes halála a nagy tengelyterhelés, amiből következik a nagy talajnyomás. Egy Boxer 33-38 tonnával biztos, hogy nagyon sok helyen meg fog süllyedni.
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).

Pardon, de közlekedhet attól még az EU utakon, de speciális engedéllyel. A nagy autódaruk között is van simán olyan, amelyik több, mint 43 tonnás (igaz 6 tengellyel).
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 559
113
A lánc a csapszeg vagy a csapszeg körüli fészek törés miatt tud sérülni. Ezek néhány centiméter vastag, erős anyagból vannak, a harcjármű tömegére (vonóerejére) méretezve.
Néha a használat során is elszakadnak.
Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)
images


Ja, még mindig a láncost tartom előnyösebbnek. ;)
A kerekes halála a nagy tengelyterhelés, amiből következik a nagy talajnyomás. Egy Boxer 33-38 tonnával biztos, hogy nagyon sok helyen meg fog süllyedni.
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).

Láttál már Abrams alatt robbanni annyi robbanóanyagot ami felrepitette a járművet vagy 5 méter magasra?Tovább ment...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 559
113
A lánc a csapszeg vagy a csapszeg körüli fészek törés miatt tud sérülni. Ezek néhány centiméter vastag, erős anyagból vannak, a harcjármű tömegére (vonóerejére) méretezve.
Néha a használat során is elszakadnak.
Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)
images


Ja, még mindig a láncost tartom előnyösebbnek. ;)
A kerekes halála a nagy tengelyterhelés, amiből következik a nagy talajnyomás. Egy Boxer 33-38 tonnával biztos, hogy nagyon sok helyen meg fog süllyedni.
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).

Kit érdekel ez háborúban(a tengelyterhelés)?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Pardon, de közlekedhet attól még az EU utakon, de speciális engedéllyel. A nagy autódaruk között is van simán olyan, amelyik több, mint 43 tonnás (igaz 6 tengellyel).
Igaz. Útvonalengedéllyel közlekedhet. De az már milyen gáz, hogy a kerekes harcjárművek csak engedéllyel mehetnek közútra békeidőben. Egyébként a szélessége is meghaladja a 2,55-t, úgyhogy lehet, hogy feleslegesen rugózok ezen, mindenképp útvonalengedély kell hozzá.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 559
113
Igaz. Útvonalengedéllyel közlekedhet. De az már milyen gáz, hogy a kerekes harcjárművek csak engedéllyel mehetnek közútra békeidőben. Egyébként a szélessége is meghaladja a 2,55-t, úgyhogy lehet, hogy feleslegesen rugózok ezen, mindenképp útvonalengedély kell hozzá.

Kb bárhová mwgadják nekik ahová menni akarnak.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
A kerekes nagyobb átlagsebessége megfelelő talaj és útviszonyok esetén a gyors átcsoportosításoknál, elszakadásnál használható ki.
Ekkor tényleg lehet nyél gázzal közlekedni. A 100, vagy a feletti sebesség ilyenkor jól jöhet, ha vannak utak, és legifölény.
Az erőkkel való manőver a harc egyik legfontosabb eleme. A manőver nemcsak harci körülmények között létezik, a kedvező helyzet kialakítása nagyon gyors manővereket feltételez, így akár még kerekes GYHJ is szerepet kaphat egy haderő doktrinájában.


Meg hát ugye hibrid háború, vagyis lázadók, félkatonai bandák, stb. tehát nem a harckocsikkal, nehézfegyverzettel rendelkező rendes katonai egységek elleni gyorsabb és nagyobb távolságban történő reagálás. Szerintem.


Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)

Biztosat ugyan nem merek állítani, de nekem az jött le eddig, hogy jellemzően a modern, már az MRAP-szempontok alapján tervezett kerekeseknek (V-alakú és/vagy dupla fenéklemez, stb.) jobb az aknavédettségük, mint a legeslegújabb (pl. a Puma) láncosok kivételével úgy általában a láncosoknak.

Láttál már Abrams alatt robbanni annyi robbanóanyagot ami felrepitette a járművet vagy 5 méter magasra?Tovább ment...


Hááát, állítólag Afgánban az egyik lengyel Patria (cirka 25-30 tonna) alatt robbant IED hatására a gép nem csak felemelkedett, hanem át is fordult, és csak az a katona halt meg, aki a toronyban a nyitott toronyajtóban állt....

Szóval tovább ugyan nem ment, de túlélték benne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 559
113
És ha kereke lett volna, akkor nem ment volna tovább ....o_O
Nem a sérülés állóság a döntő, hisz gumihevederes lesz a legtöbb IFV. Terepjáró képesség, az a lánc előnye!
Biztos,hogy nem mert a gumikat egy olyan robbanás széttépi.Gondolj már bele,megemelt vagy 5 méter magasra egy 70 tonnás harckocsit...
Az még messze van mire gumilánctalp lesz.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Biztos,hogy nem mert a gumikat egy olyan robbanás széttépi.Gondolj már bele,megemelt vagy 5 méter magasra egy 70 tonnás harckocsit...
Az még messze van mire gumilánctalp lesz.
Gumiheveder elérhető minden 40-42 tonna alatti harcjárműhöz. Van. Az aknák, IED-k hatékonysága eltérő, de egy negyven éves tank nem biztos, hogy vedettebb, mint egy Boxer, vagy Patria AMV. Nem tudjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi