[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Akkor most már pontot lehet tenni jó sok vita végére (bár lehet csak én maradtam le a végeredményről), pl milyen motor lesz benne, milyen váltó, milyen magas, széles stb a jármű.. Na meg a többi extra. Valszeg csak én vagyok lemaradva, ha ez 2021-es februári kiadás :D
A HT ben jelent meg ez a cikksorozat, 2020. Júniusától kezdődően.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and kamm
The strategic partnership with UVision is being implemented operationally by the Rheinmetall subsidiary RWM Italia SpA with the aim of opening up the market for these precision ammunition in Europe and NATO, as Romano Ricca, Chief Business Development of RMW Italia, explained in a press conference. According to him, this includes the adaptation of EU and NATO standards. Together with RWM Italia, a joint production and further development is to take place in a future joint venture, as well as possible integration on land- and sea-based platforms, for example on the platform of Rheinmetall's Lynx armored personnel carrier. Together with the acquisition of the Penzberg drone manufacturer EMT, the group is thus expanding its portfolio of flying systems for various purposes - armed and unarmed.


Bild-3-Hero-301-e1642151900641.png
 
The strategic partnership with UVision is being implemented operationally by the Rheinmetall subsidiary RWM Italia SpA with the aim of opening up the market for these precision ammunition in Europe and NATO, as Romano Ricca, Chief Business Development of RMW Italia, explained in a press conference. According to him, this includes the adaptation of EU and NATO standards. Together with RWM Italia, a joint production and further development is to take place in a future joint venture, as well as possible integration on land- and sea-based platforms, for example on the platform of Rheinmetall's Lynx armored personnel carrier. Together with the acquisition of the Penzberg drone manufacturer EMT, the group is thus expanding its portfolio of flying systems for various purposes - armed and unarmed.


Bild-3-Hero-301-e1642151900641.png
Akkor ez sem nálunk lesz gyártva...
 
Első körben mindenképpen. Engem is megvezettett anno.
A HT Lynxről szóló cikke Liebherr D9612 típusú motort írja, amely egy 1100 KW (1470 LE) teljesítményű motor 6,230 Nm csúcsnyomatékot biztosít.
Miért nem ez lesz? Nincs kész?
Elvileg ez egy létező, "civil" motor...
 
A HT Lynxről szóló cikke Liebherr D9612 típusú motort írja, amely egy 1100 KW (1470 LE) teljesítményű motor 6,230 Nm csúcsnyomatékot biztosít.
Miért nem ez lesz? Nincs kész?
Elvileg ez egy létező, "civil" motor...
Tavaly volt erről egy hosszabb polémia. Gyengébb teljesítményű motort kapott valószínűleg.
 
Remélem nem ez lesz...elég logikátlan lenne egy gyengébb motor.
Néhány hónapon belül kiderül. :)

Miért "valószínűbb" a gyengébb motor?
Sosem volt szó erősebb vagy gyengébb motorról, legalábbis hivatalos kommunikációban. Ez egy félreértés abból az időből, amikor kb semmit se lehetett tudni a típusról. Mindig 850kW vagy 1140LE Liebherr dízelt említettek típus megjelölés nélkül.
Mivel nem volt típus megjelölve, az újságíró fogta, felcsapta a Liebherr portfólióját, megnézte melyik motor tartozik ebbe a teljesítménykategóriába és látta a V12 27 literes D9612 szörnyeteget - ami mérete folytán lehet be se férne- egyedüliként a 650-1100kW-os teljesítménytartományban. Gondolhatjuk innen jött az 1500LE is, mert az ~1100kW. Aztán mindenki átvette.

Azóta már hivatalosan is tudható (az ausztrál tenderről), hogy egy megnövelt teljesítményű sorhatos D976 van benne. Persze itt csak akkor lesz minden biztos, ha megérkeznek az első példányok. :)

Érdekességként még: A kisebb KF31 Lynx-ben meg jó eséllyel a D956 megnövelt teljesítményű változata ketyeg. Mert az kerül a felújított Marderbe is, legalábbis gondolnám én, hogy az azzal szerzett tapasztalatok okán - és mert az integrációt már elvégezte az RM saját költségén :D - döntöttek amellett a motor mellett a BW-nél. A teljesítmény is erről árulkodik, megegyezik, 750LE.
 
Sosem volt szó erősebb vagy gyengébb motorról, legalábbis hivatalos kommunikációban. Ez egy félreértés abból az időből, amikor kb semmit se lehetett tudni a típusról. Mindig 850kW vagy 1140LE Liebherr dízelt említettek típus megjelölés nélkül.
Mivel nem volt típus megjelölve, az újságíró fogta, felcsapta a Liebherr portfólióját, megnézte melyik motor tartozik ebbe a teljesítménykategóriába és látta a V12 27 literes D9612 szörnyeteget - ami mérete folytán lehet be se férne- egyedüliként a 650-1100kW-os teljesítménytartományban. Gondolhatjuk innen jött az 1500LE is, mert az ~1100kW. Aztán mindenki átvette.

Azóta már hivatalosan is tudható (az ausztrál tenderről), hogy egy megnövelt teljesítményű sorhatos D976 van benne. Persze itt csak akkor lesz minden biztos, ha megérkeznek az első példányok. :)

Érdekességként még: A kisebb KF31 Lynx-ben meg jó eséllyel a D956 megnövelt teljesítményű változata ketyeg. Mert az kerül a felújított Marderbe is, legalábbis gondolnám én, hogy az azzal szerzett tapasztalatok okán - és mert az integrációt már elvégezte az RM saját költségén :D - döntöttek amellett a motor mellett a BW-nél. A teljesítmény is erről árulkodik, megegyezik, 750LE.
Tehát akkor hány lóerős lesz a Lynxünk várhatóan? 750LE?
Az nagyon gyenge lenne egy közel 50 tonnás járgányhoz...
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Ha a lynx olcsobb lenne rálehetne tenni egy 105 mm tarack vagy egy 122-125? esetleg tarack egy 155 ös tarack hátsó hidraulikus lábakkal. persze nem l55 öst. ?
aknavetőnnél nagyobb hatótávólságú meredek röppályás tüzérségi eszköz (szabályozható kivetőtöltet mennyiséggel) hordozására alkalmas lenne -e?
 
Ha a lynx olcsobb lenne rálehetne tenni egy 105 mm tarack vagy egy 122-125? esetleg tarack egy 155 ös tarack hátsó hidraulikus lábakkal. persze nem l55 öst. ?
aknavetőnnél nagyobb hatótávólságú meredek röppályás tüzérségi eszköz (szabályozható kivetőtöltet mennyiséggel) hordozására alkalmas lenne -e?
Minden további nélkül.155milist is.Francik F3 tarack az AMX 13 könnyű hk alvázra épült.AGM tornyot meg ráépitették a Boxer és MLRS alvázakra is,Lynx simán elbirja