M
molnibalage
Guest
Megnézted a feltételeket is?Én azt hiszem a Gripenhez u.így rendelkezésre állnak a szükséges táblázatok és felszállás előtt mindezeket u.így kiszámolják.
Természetes hogy vannak olyan körülmények amik pluszban és mínuszban befolyásolják a pályaigényt.
Az viszont tény hogy ha jól látom akkor az F-16CJ (GE F110) is képes két pótossal és kb. 1 tonna fegyverzettel (GW: 33.000 pound) utánégetővel 726 m-es (2384 feet)pályáról felszállni…
Ergó: én elhiszem a Svédeknek hogy képesek a szokásosnál sokkal rövidebb pályákról is üzemelni - akár 800 m-ről is
GW 33k font. DI = 150. Az azt jelenti, hogy sok kis bomba van rajta póttank és TGP nélkül és csak belső keró vagy két nagyobb bomba, pótos és szinte semmi keró... A
A DI = 150 determinálja az alaphoz képest nagy légellenállást, de a kis tömeg meg azt variálja, hogy akkor vagy keró kevés és nagy tök van rajta vagy sok kis bomba és több keró.
10 csomós szembeszél van. Én 0 csomósat vettem. Én egy moderált AG és AA konfigra vettem. Szél esetén persze javul, de más rontó tényezőket nem vettem figyelembe. Pl. ha le kell szállni és eső van vagy volt...
Szóval lehet ilyen 600-800 méteres marketing adatokkal jönni, de 0 refusal distance esetén is (háborúban senkit nem érdekel a biztonság) is az jön ki, hogy ha éppen tél van, éppen eső van, éppen nedves kicsit a pálya, akkor x1,5 távolság alsó hangon. Az erős oldalszéllel ezek kombinálása esetlegesen keskeny pályán az már csak hab a tortán. Az átlag reptér "picit" szélesebb, mint egy 2-4 sávos út. Már, ha lenne ilyen alkalmas itthon...