http://jetplanes.blog.hu/2018/05/12/vadaszgep_a_hungaria-koruton
![]()
(Emiatt ne rohanjon senki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem parkjába, mert csak engedéllyel lehet ott fotózni.)
Ki tudja milyen hadititkot fényképezel le ott a susnyásban...
http://jetplanes.blog.hu/2018/05/12/vadaszgep_a_hungaria-koruton
![]()
(Emiatt ne rohanjon senki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem parkjába, mert csak engedéllyel lehet ott fotózni.)
Tűzoltó bemutató a pápai Bázisrepülőtéren
Ez 100% hogy Pápa. Az a világ vége, képtelenség odatalálni pláne elsőre. Én annak idején ugyanígy eltévedtem mint ezek. Xar út, lepusztult falvak, GPS, útjelző táblák xart se értek, simán elfogyott nekem is az út, meg ilyen TSZ telepen vezetett át végül is a jó irány. Szóval ez Pápa. Na meg a domborzat, növényzet is olyan arrafelé ott a Rába/Bakony között.Kivont magyar Mig 21-esek meg néhány Su 22 tárolóhelye valahol Magyarországon
Pararol elfogytak a Migek hogy oktatási segedletet állítanak ki?"Pápára szállítják azt a MiG-21-es vadászrepülőgépet, amelyet tervezetten 2018 novemberében a Pápát elkerülő út egyik körforgalmában állítanak majd ki. A repülőgép „utolsó” hosszú útja csütörtökön kezdődik, speciális szállítóeszközzel, közúton érkezik az MH Pápa Bázisrepülőtérre. "
https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=18494
Már régesrégen eladták az összeset, magántulajdonban vannak. Állítólag egy ukrán állampolgár a tulaj, és az utóbbi időben valamilyen célból el is kezdték szétszerelni a gépeket. Nem vagyok optimista, szóval lehet hogy irány a kohó ...Pararol elfogytak a Migek hogy oktatási segedletet állítanak ki?


Csak nem behazudható MIG-21 "nagyjavításokhoz"?Már régesrégen eladták az összeset, magántulajdonban vannak. Állítólag egy ukrán állampolgár a tulaj, és az utóbbi időben valamilyen célból el is kezdték szétszerelni a gépeket. Nem vagyok optimista, szóval lehet hogy irány a kohó ...![]()
Az ukrán tulaj előtt magyar volt a tulaj, az csődbe ment, az ukrán meg felszámolóbiztoson keresztül értékesíti a gépeket. A Honvédségnek kell a terület egy része, a terület tulajdonosának meg a talaj a megtisztítás után. A gépek "szétszerelésében" egy magyarországi vállalkozó is aktívan részt vesz, teljesen illegálisan.. nevezzük ezt nyugodtan szétrablásnak.
Kabin téglával be, bot fűrészeléssel ki... szakmai munka.
A füves placc, ahol a gépek állnak, magántulajdon, a beton, ami odavezet, a Honvédségé.
A gépek egy része nincs hatástalanítva, ezek elmozgatása így nem egyszerű, már ami a tulajdonolhatóságot illeti.
Miért kell a terület egy része a Honvedsegnek? Gondolom előtte az ő tulajdona volt, aztán eladták és most újra kell onnét valami? Csak abból gondolom hogy a kerítésen kívül van, az út is kívül van, pedig korábban azon álltak a gépek. Azért az ördögbe is tobbol is csinálhattak volna ilyen körforgalmi emlékművet, vagy múzeumi példányt, pláne hogy a közlekedési múzeumban is csak egy resz Míg 21 van kiállítva. Nem beszélve a 23-asokrol.Az ukrán tulaj előtt magyar volt a tulaj, az csődbe ment, az ukrán meg felszámolóbiztoson keresztül értékesíti a gépeket. A Honvédségnek kell a terület egy része, a terület tulajdonosának meg a talaj a megtisztítás után. A gépek "szétszerelésében" egy magyarországi vállalkozó is aktívan részt vesz, teljesen illegálisan.. nevezzük ezt nyugodtan szétrablásnak.
Kabin téglával be, bot fűrészeléssel ki... szakmai munka.
A füves placc, ahol a gépek állnak, magántulajdon, a beton, ami odavezet, a Honvédségé.
A gépek egy része nincs hatástalanítva, ezek elmozgatása így nem egyszerű, már ami a tulajdonolhatóságot illeti.
A hírek szerint a Honvédség valamiféle reptérbővítésben gondolkodik, ami miatt a jelenlegi pápai roncsgyűjtemény felszámolása határidős. De határidőről nem tudok semmit. Amúgy maga a gurulóút a régi külső állóhelyekhez vezetett, amelyek még most is megvannak, csak rendkívül rossz állapotban,
És hogy lehet a pápai területre bejutni fotózni? Mert mindenki azt mondja hogy a terület gazdája, az őr és a kutyája is harapós. Ennek ellenére 1-2 havonta találok újabb sorozatokat a gépekről.
Nem nyertél Dongós bögrétÉn még nem voltam a Reptárban, de ez a MiG-21MF a 800 literes törzs alatti póttartállyal szerintem téves konfiguráció, ahogy a régi, 1991-ig létező felségjel és a Dongó századjelvény párosítása is.
![]()
. Az MF-hez már rendszeresítve volt a 800-as póttank, úgyhogy a konfiguráció stimmel. A Dongó-századjelvény és a csillagos felségjelzés is létezett együtt. Századgyűlésen felvetve majd megszavazva 1989 május 17.-től 15 MF-re és 3 UM-re festették fel a Dongó századjelvényt a gép mindkét oldalán (a választás azért esett erre, mert a világháborús D.-szd. kecskeméti alapítású volt, később kerültek át Szolnokra). Az alábbi MF-eken volt a D.-jelvény: 9307, 9308, 9309, 9310, 9311, 9507, 9509, 9510, 9511, 9515, 9602, 9603, 9604, 9605, 9606A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..