[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

http://jetplanes.blog.hu/2018/05/12/vadaszgep_a_hungaria-koruton

p1250951_resize.jpg


(Emiatt ne rohanjon senki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem parkjába, mert csak engedéllyel lehet ott fotózni.)

Ki tudja milyen hadititkot fényképezel le ott a susnyásban...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

"A Mig-ek (21, 23, és 29) hadrendi alkalmazása során Magyarországon is általános volt a repülőgépek mögötti pisilés. Ezt úgy kell elképzelni, hogy az indítózónában a gépek még a betonon álltak, de mögöttük a gázsugárterelő védőlemezek már a füvön voltak felállítva. A repülőgépek műszaki átvétele során a hajózó személyzetek általában ezt a helyet szemelték ki a könnyítésre. (Tudok olyanról aki talán babonából, de rendszeresen a repülőgép diffúzorházába/köznapian kiömlőnyílás/ pisilt - mondjuk ez csak adott típusoknál volt lehetséges létra nélkül. "
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Kivont magyar Mig 21-esek meg néhány Su 22 tárolóhelye valahol Magyarországon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kivont magyar Mig 21-esek meg néhány Su 22 tárolóhelye valahol Magyarországon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez 100% hogy Pápa. Az a világ vége, képtelenség odatalálni pláne elsőre. Én annak idején ugyanígy eltévedtem mint ezek. Xar út, lepusztult falvak, GPS, útjelző táblák xart se értek, simán elfogyott nekem is az út, meg ilyen TSZ telepen vezetett át végül is a jó irány. Szóval ez Pápa. Na meg a domborzat, növényzet is olyan arrafelé ott a Rába/Bakony között.
Amúgy meg itt vannak/voltak :
47.353939, 17.514860
 
"Pápára szállítják azt a MiG-21-es vadászrepülőgépet, amelyet tervezetten 2018 novemberében a Pápát elkerülő út egyik körforgalmában állítanak majd ki. A repülőgép „utolsó” hosszú útja csütörtökön kezdődik, speciális szállítóeszközzel, közúton érkezik az MH Pápa Bázisrepülőtérre. "

https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=18494
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
"Pápára szállítják azt a MiG-21-es vadászrepülőgépet, amelyet tervezetten 2018 novemberében a Pápát elkerülő út egyik körforgalmában állítanak majd ki. A repülőgép „utolsó” hosszú útja csütörtökön kezdődik, speciális szállítóeszközzel, közúton érkezik az MH Pápa Bázisrepülőtérre. "

https://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=18494
Pararol elfogytak a Migek hogy oktatási segedletet állítanak ki?
 
Pararol elfogytak a Migek hogy oktatási segedletet állítanak ki?
Már régesrégen eladták az összeset, magántulajdonban vannak. Állítólag egy ukrán állampolgár a tulaj, és az utóbbi időben valamilyen célból el is kezdték szétszerelni a gépeket. Nem vagyok optimista, szóval lehet hogy irány a kohó ... :(:mad:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az ukrán tulaj előtt magyar volt a tulaj, az csődbe ment, az ukrán meg felszámolóbiztoson keresztül értékesíti a gépeket. A Honvédségnek kell a terület egy része, a terület tulajdonosának meg a talaj a megtisztítás után. A gépek "szétszerelésében" egy magyarországi vállalkozó is aktívan részt vesz, teljesen illegálisan.. nevezzük ezt nyugodtan szétrablásnak.
Kabin téglával be, bot fűrészeléssel ki... szakmai munka.
A füves placc, ahol a gépek állnak, magántulajdon, a beton, ami odavezet, a Honvédségé.
A gépek egy része nincs hatástalanítva, ezek elmozgatása így nem egyszerű, már ami a tulajdonolhatóságot illeti.
 
Az ukrán tulaj előtt magyar volt a tulaj, az csődbe ment, az ukrán meg felszámolóbiztoson keresztül értékesíti a gépeket. A Honvédségnek kell a terület egy része, a terület tulajdonosának meg a talaj a megtisztítás után. A gépek "szétszerelésében" egy magyarországi vállalkozó is aktívan részt vesz, teljesen illegálisan.. nevezzük ezt nyugodtan szétrablásnak.
Kabin téglával be, bot fűrészeléssel ki... szakmai munka.
A füves placc, ahol a gépek állnak, magántulajdon, a beton, ami odavezet, a Honvédségé.
A gépek egy része nincs hatástalanítva, ezek elmozgatása így nem egyszerű, már ami a tulajdonolhatóságot illeti.

...és még mindig nem küldtek kőbányába ezért senkit sem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz
Az ukrán tulaj előtt magyar volt a tulaj, az csődbe ment, az ukrán meg felszámolóbiztoson keresztül értékesíti a gépeket. A Honvédségnek kell a terület egy része, a terület tulajdonosának meg a talaj a megtisztítás után. A gépek "szétszerelésében" egy magyarországi vállalkozó is aktívan részt vesz, teljesen illegálisan.. nevezzük ezt nyugodtan szétrablásnak.
Kabin téglával be, bot fűrészeléssel ki... szakmai munka.
A füves placc, ahol a gépek állnak, magántulajdon, a beton, ami odavezet, a Honvédségé.
A gépek egy része nincs hatástalanítva, ezek elmozgatása így nem egyszerű, már ami a tulajdonolhatóságot illeti.
Miért kell a terület egy része a Honvedsegnek? Gondolom előtte az ő tulajdona volt, aztán eladták és most újra kell onnét valami? Csak abból gondolom hogy a kerítésen kívül van, az út is kívül van, pedig korábban azon álltak a gépek. Azért az ördögbe is tobbol is csinálhattak volna ilyen körforgalmi emlékművet, vagy múzeumi példányt, pláne hogy a közlekedési múzeumban is csak egy resz Míg 21 van kiállítva. Nem beszélve a 23-asokrol.
 
A 23-asokból egy sincs ott. A legrútabbúl (szerintem) a nagyatádi 11-es járt, amit zöldre lekentek (holott ennek volt az egyik legjobb festése a terepszínűek közül, bár én "teflonpárti" vagyok), illetve a budaörsi reptéren egy film kedévvért amerikanizált példány, amelyiket szintén jó volna helyrehozni.

Ezzel szemben a pápai gépek közül a Szuhojok vannak még a legjobb helyzetben, nem egy közülük egészen egyben van (magyar viszonylatban), viszont a 21-esekkel ellentétben ezek féltengelyig besüllyedtek a talajba. Ki lehet húzni őket onnan, de félő, hogy jó magyaros szokás szerint majd valami traktorral fogják kirángatni őket.
Ezek csak az együlésesek, a kétülésesek Tatán vannak, ahol van az a pár Mi-14-es is. Aki Bécs felé jár vonattal, az láthatka is őket.

47.680720, 18.310656

A hírek szerint a Honvédség valamiféle reptérbővítésben gondolkodik, ami miatt a jelenlegi pápai roncsgyűjtemény felszámolása határidős. De határidőről nem tudok semmit. Amúgy maga a gurulóút a régi külső állóhelyekhez vezetett, amelyek még most is megvannak, csak rendkívül rossz állapotban,
 
A hírek szerint a Honvédség valamiféle reptérbővítésben gondolkodik, ami miatt a jelenlegi pápai roncsgyűjtemény felszámolása határidős. De határidőről nem tudok semmit. Amúgy maga a gurulóút a régi külső állóhelyekhez vezetett, amelyek még most is megvannak, csak rendkívül rossz állapotban,



És hogy lehet a pápai területre bejutni fotózni? Mert mindenki azt mondja hogy a terület gazdája, az őr és a kutyája is harapós. Ennek ellenére 1-2 havonta találok újabb sorozatokat a gépekről.
 
borisz mondta:
Érdekességképpen:
Egy-két tanárom volt kint Indiában MiG-21-eseket átadni/üzembe helyezni.
Néhány kétülésest sikerült eladni nekik. Az elején még úgy volt, vesznek egy rakat gépet, csak elkezdtek potyogni, amiket ládában kivittek.
Az indiaiak szerint a magyar műszakiakkal volt a gond és/vagy a gépekkel, a történetet mesélők szerint meg cigány az összes és egy kutyát sem bíznának rájuk. megjegyzem sem azelőtt, sem az után nem hallottam őket cigányozni.
[/QUOTE]
Egy kis kiegészítés: 9 MiG-21U gépet adtunk el Indiának, azért ennyit, mert a PG ennyit volt képes nagyjavítani a rendelkezésre álló alkatrész-készletből és öt további gép kannibalizációja (szétbontása) és alkatrészeinek felhasználásával. Ebből a 1420-as (Indiában U671) zuhant le 1988-ban, mint kiderült, az üzemeltető technikus csak ideiglenesen, a huszon-valahányból csak néhány gyors-zárral tette helyére a jobb futóaknában a szívócsatorna technológiai zárófedelét, aztán el is feledkezett róla. Repülés közben nem volt gond, hiába rázódott ki a zárófedél, a zárt főfutó a helyén tartotta (max zöröghetett egy kicsit) futónyitásnál azonban rögtön kiesett a helyéről, és a szabályozatlan, fals levegőáramlás miatt leállt a hajtómű, a gép meg lezuhant. A hírek szerint másik indiai 21-es meg azért zuhant le, mert töltés után elfelejtették lezárni a hidraulika-tartályt, manőverező repülés közben elfolyt az olaj és a gép kormányozhatatlanná vált, a pilótának katapultálni kellett. Szóval a turbánosok egy része nem túl profi, ez meglátszik a gép-veszteségeikben is.
 
Én még nem voltam a Reptárban, de ez a MiG-21MF a 800 literes törzs alatti póttartállyal szerintem téves konfiguráció, ahogy a régi, 1991-ig létező felségjel és a Dongó századjelvény párosítása is.

238917.jpg
Nem nyertél Dongós bögrét :). Az MF-hez már rendszeresítve volt a 800-as póttank, úgyhogy a konfiguráció stimmel. A Dongó-századjelvény és a csillagos felségjelzés is létezett együtt. Századgyűlésen felvetve majd megszavazva 1989 május 17.-től 15 MF-re és 3 UM-re festették fel a Dongó századjelvényt a gép mindkét oldalán (a választás azért esett erre, mert a világháborús D.-szd. kecskeméti alapítású volt, később kerültek át Szolnokra). Az alábbi MF-eken volt a D.-jelvény: 9307, 9308, 9309, 9310, 9311, 9507, 9509, 9510, 9511, 9515, 9602, 9603, 9604, 9605, 9606
A D.-század UM gépei: 0158, 0465, 5091
A jelzés addig élt, míg az első Repfőnökségről repülésre megjelenő főtiszt meg nem látta, és rákérdezett mi ez? Mondták neki hogy ez a választott századjelvényük, amire csak hümmögött és elment repülni a géppel, de pár nap múlva jött a parancs, hogy azonnal eltüntetni, lefesteni a Dongó-századjelvényt!! Ennyi kellett a főnöknek hogy felfedezze, ebben a században repült a fiatal Horthy is, így azonnal intézkedett. Az új Dongó-század élt öt hetet - csillagos felségjelzés alatt!! Az akkoriban készült fényképeken ezeken a gépeken látható az átfestés eredménye: a gépszám leghátsó karaktere érintkezik a zöld színnel (előtte ott tenyérnyi szélességben még a barna szín látszott), csak így tudták lefesteni a jelvényt. Az UM gépeken a Dongó kicsit feljebb került, az alsó széle volt egy vonalban a gépszám középvonalával. Kecelen és sok Pápán tárolt gépen a vékonyan felülfestett festék lekopása miatt ma már sok gépen - részben vagy teljesen - újra látható a Dongó-jelvény.