[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Ma már teljesen más a vadászpilóta élet, mint a hidegháború alatt. Megváltozott a komplett környezet. Nyugaton, keleten, idehaza egyaránt.
Az átmeneti időszakban, a kilencvenes-kétezres években a régi rendszer szerint szocializálódott állomány 40 év alatti-körüli része az, amelyik a legjobban megsínylette a kilátástalanságot és jelentékeny részük hagyta el csalódottságában keserűen a sereget, lett rabja az italnak. Nyilván olyanok is voltak (és még az öregek között is!) akik azóta már külföldi légitársaságoknál élik a fuvaros életet, persze ez önmagában sajnos nem jelenti az ital mellőzését...sajnos. De ez már egy másik világ, másik történet.

90 előtt a vadászpilóta hivatás egy komplett pályafutás volt, ahol a "jó vadászpilóta a nyugdíjas vadászpilóta" elv alapján akár a nyugdíjig végig tudott repülni a delikvens, aki ráadásul ezt a hivatást kamaszkora álmait követve tudta végigcsinálni. Az élet kemény volt, de a visszajelzés is ennek megfelelő, így nem ritka közölük a még 70-80 év felett is jó-közepes egészségnek örvendő nyugdíjas, holott aktív életszakaszuk körülményei erősen ez ellen hatottak. Csak ugye a rendszeres orvosi kontroll, az egzisztenciális és morális létbiztonság ilyen sokat számított.

Ezzel szemben a kilencvenes évek állományának minden napja egy kilátástalanság, súlytalanná válás. Aki nem lépett időben, önszántából, az már csak akkor tette, amikor muszáj volt, vagy mikor küldték. Az ő körükből került ki sok olyan aki alól végül kicsúszott a talaj. És nem öreg emberekről beszélünk.

Napjainkra totál beállt az egész világon az új szemlélet. Se a rendszer, sem pedig az állomány nem tekinti hosszútávú viszonynak a vadászrepülő életmódot. Jönnek, látnak, győznek... lelépnek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
90 előtt a vadászpilóta hivatás egy komplett pályafutás volt, ahol a "jó vadászpilóta a nyugdíjas vadászpilóta" elv alapján akár a nyugdíjig végig tudott repülni a delikvens, aki ráadásul ezt a hivatást kamaszkora álmait követve tudta végigcsinálni
Napjainkra totál beállt az egész világon az új szemlélet. Se a rendszer, sem pedig az állomány nem tekinti hosszútávú viszonynak a vadászrepülő életmódot.
A legrosszabb amit el tudok képzelni az öreg vadászpilóta... Számomra legalább olyan siralmas látvány egy 40 év feletti vadászpilóta mint a pocakos tábornok.
Szerintem az a helyes hogy egy vadászpilóta kezdje korán a karrierjét (22-25 évesen) és fejezze be legkésőbb 40 évesen.
Miért?
- Egy jó vadászpilótának először is fizikailag abszolút fittnek kell lennie - 10-15 év vadászpilóta életmód (évi 150-200 óra intenzív repülés) akármilyen adottságai vannak is az embernek, komolyan igénybe veszi a szervezetet. A rendszeres 8-9 G-k nem múlnak el nyomtalan... 40 év fölött már kifejezetten káros a dolog és később komoly következményei lehetnek ha valaki nem hagyja abba időben.
- Egy jó vadászpilótának azon kívül hogy ismeri a szakmájának minden csínját-bínját, "ragadozónak" is kell lennie. Belemenősnek, agresszívnek. Olyannak aki felvállal olyan helyzeteket is amire később már nem szívesen gondol. Ez már csak így van..., rengeteg olyan dolog van amit fiatalon család, gyerek, hitelek nélkül bevállalunk, később viszont már nem szívesen.
- 40 éves kor felett mit tud ajánlani a sereg? Legfeljebb egy szép íróasztalt esetleg egy oktatói állást. Van aki elfogadja - kellenek ilyenek is. A legtöbben viszont - helyesen - a klasszikus utat választják és 35-40 évesen beállnak egy civil légitársasághoz ahol 5-6 év alatt eljutnak a kapitányságig és utána még 15-20 évig dupla-tripla fizetésért hordják az utasokat.

Az a helyzet hogy a vadászpilótaság a fiatalok sportja. A légierők dolga hogy olyan kiképzési rendszert működtessenek hogy mindig legyen elegendő utánpótlás.
Persze ez nem olcsó, de hát ilyen ez a popszakma...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 985
113
Mielőtt egymás fejét követelnétek két tény:
Egyrészt még mindig nem egészséges a tiszhelyettesek, tisztek, főtisztek aránya a Honvédségnél. Magyarul a Piramis még nem optimális. Ez a rendszerváltástól számított minden kormány bűne, senki sem tudta átverni a haderőreform humán részét, oly módon, hogy akár az arány, akár legalább a fontosabb beosztású helyek megfelelően fel legyenek töltve. Szintén az összes kormány bűne, az alulfinanszírozottság. Hozzá kell tenni, hogy sok mindent kiselejteztek, ahelyett, hogy tartós tárolásba raktak volna.
A légi haderőnem tekintetében a MIG21 modernizáció elmaradását a délszláv konfliktus közepette érthetően kezelte a honvédség és politika, hiszen a szerbek 29-essel, és Oraokkal karcolták az eget, valamint Szlovákia és átvette a csehektől a 29-est, tehát nekünk is kellett egy modernebb vadászrepülőgép (ekkor először csak békepartnerség volt, nem NATO csatlakozás). A Horn kormány "bűne" a felajánlott S-300 át nem vétele. Viszont utána meg kellett volna állni. A 2 századnyi 29-es, különösen modernizációval, és a reptéri infrastruktúra megépítésével (hangárok, lefedések) a mai napig használhatóak lennének még NATO-n belül is légirendészeti feladatok végrehajtására. Nem volt kötelező repülőgépeket felajánlani a NATO felé.. Még a Balti misszióban is részt vehetnének.. Arra nem is térek ki, hogy a lízing helyett tervezett, és ténylegesen műkődő szupporttal mennyivel alacsonyabb lenne a MIG flota fenntartása. Ekkor lehetett volna más haderőnemek modernizálására is költeni. Nem gondolok új eszközökre, de akár a T-72-esek egy részének modernizálására, a BMP-1 részbeni fenntartására, a Gvozgyikák egy részének moderinzálására, a tűzvezető rendszer, tüzérségi felderítő lokátorok (most is van ugy tudom egy, amit 2-3 évente megnéznek működik-e) és UAV támogatással. A BTR-80 modernizálás. Néminemű Carl Gustav és Javellin de akár Kornet páncéltörő rakéták beszerzésére stb.A helikopter flotta önvédelmére, A szállítóflotta cseréjére..
Azzal a pilóta mentalitással ami jellemző volt a 89-től kb 2010-ig a gripen pilótaképzésig (de még vannak csontvázak elrejtve mint pl fő fő gripen pilótánk) hogy tönkrevágták a gépeket szándékosan, felelőtlenül hülye műrepülésekkel, tiltott vigéckedéssel, légibemutatós hülyeségekkel stb. Lásd Mig-21 ,Mig -29 tönkretétel az adófizetők pénzének elherdálása, nagyértékű károkozás és veszélyeztetése az ország védelmi képességeinek. És erre hallgatólagosan rábólint a vezetés, meg hogy huplisra verik söprűnyéllel, a szabad ég alatt rohasszák stb stb... Az összeset ki kellett volna vágni, minden légierős tisztet mint az NDK-nál...
 
M

molnibalage

Guest
Azzal a pilóta mentalitással ami jellemző volt a 89-től kb 2010-ig a gripen pilótaképzésig (de még vannak csontvázak elrejtve mint pl fő fő gripen pilótánk) hogy tönkrevágták a gépeket szándékosan, felelőtlenül hülye műrepülésekkel, tiltott vigéckedéssel, légibemutatós hülyeségekkel stb. Lásd Mig-21 ,Mig -29 tönkretétel az adófizetők pénzének elherdálása, nagyértékű károkozás és veszélyeztetése az ország védelmi képességeinek. És erre hallgatólagosan rábólint a vezetés, meg hogy huplisra verik söprűnyéllel, a szabad ég alatt rohasszák stb stb... Az összeset ki kellett volna vágni, minden légierős tisztet mint az NDK-nál...
Juj... Ennyi sületlenséget egy kommentben...
  • Tiltott vigéckedés? Mire tetszik itt gondolni? Vári repült szét két 29-eset, integráltartály repedésig asszem. Ennyi.
  • A seprűnyeles verést nem pilóták csinálták...
  • Az NDK-s rész a német egyesülés utánra vonatozik? Mert nem rúgtak ki minden NDK pilótát, de volt, aki nem ment át a szűrőn.
 
M

molnibalage

Guest
A legrosszabb amit el tudok képzelni az öreg vadászpilóta... Számomra legalább olyan siralmas látvány egy 40 év feletti vadászpilóta mint a pocakos tábornok.
Szerintem az a helyes hogy egy vadászpilóta kezdje korán a karrierjét (22-25 évesen) és fejezze be legkésőbb 40 évesen.
Miért?
- Egy jó vadászpilótának először is fizikailag abszolút fittnek kell lennie - 10-15 év vadászpilóta életmód (évi 150-200 óra intenzív repülés) akármilyen adottságai vannak is az embernek, komolyan igénybe veszi a szervezetet. A rendszeres 8-9 G-k nem múlnak el nyomtalan... 40 év fölött már kifejezetten káros a dolog és később komoly következményei lehetnek ha valaki nem hagyja abba időben.
- Egy jó vadászpilótának azon kívül hogy ismeri a szakmájának minden csínját-bínját, "ragadozónak" is kell lennie. Belemenősnek, agresszívnek. Olyannak aki felvállal olyan helyzeteket is amire később már nem szívesen gondol. Ez már csak így van..., rengeteg olyan dolog van amit fiatalon család, gyerek, hitelek nélkül bevállalunk, később viszont már nem szívesen.
- 40 éves kor felett mit tud ajánlani a sereg? Legfeljebb egy szép íróasztalt esetleg egy oktatói állást. Van aki elfogadja - kellenek ilyenek is. A legtöbben viszont - helyesen - a klasszikus utat választják és 35-40 évesen beállnak egy civil légitársasághoz ahol 5-6 év alatt eljutnak a kapitányságig és utána még 15-20 évig dupla-tripla fizetésért hordják az utasokat.

Az a helyzet hogy a vadászpilótaság a fiatalok sportja. A légierők dolga hogy olyan kiképzési rendszert működtessenek hogy mindig legyen elegendő utánpótlás.
Persze ez nem olcsó, de hát ilyen ez a popszakma...
Kiváló példa erre Ila Ramon. 25 éves kor alatt már Mirage III-on hasított és 26 évesen már F-16-ra került, az Opera hadművelet legfiatalabb pilótája volt 27 évesen. Nálnuk meg 27 éves korára ideális esetben kb. Hawk-ra kerülhet Kanadában a pilóta. Nagyon nincs ez így jól...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 048
113
Antigonosz sajátos módon gondolom arra akart rámutatni, hogy az akkori politika (bár a mai is nagyrészt), kurvára nem értett és nem volt érdekelt a hadsereg fenntartásában, szerepének meghatározásában stb. Akik nagyon régi komcsik voltak azokat levadászták, a többi pedig élte egyre rosszabb körülmények között a munkáját. Tehát ero: amikor beszereztük a MIG-eket, akkor kellett volna gondoskodni lefedésekről, és évente a költségvetésbe beépített szupportról, nagyjavításokról, stb. De basztak erre a méltóságos poltikius urak, amikor a költségvetést készítették, és a HM-ben is az össze vissza kinevezett politikai korrifeusok. A müszaki vonalat, meg elsorvasztották, illetve nem is figyeltek a katonákra. Azt gondolták, megvettük a játékszereiteket, használjátok és kész..
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 567
113
Ilyen gyatra fizetések mellett főleg felháborító, hogy 500000 forint a havi ÁTLAG a seregben. Mondtam, hogy nagy a vízfej, különben mi húzná ennyire fel az átlagot?

Azért az igazán nagy árulásokat igazán magasan könnyű elkövetni. Ha a magasabb felelősséget sem honorálod, akkor azzal is csak a bajt keresed. Az, hogy egy főtiszt, aki a nemzetbiztonság szempontjából kritikus pozícióban van több milliós havi fizetést kap, az egyáltalán nem probléma magában, amíg a munkájára valóban szükség van, és jól végzi el.

Azért a nemzetbiztonságot ne a hétköznapi fizetésekhez mérjük. Van aki könnyű lecserélni, van akit kevésbé.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 048
113
A pilóta életkormegitélése nyugat európában, amerikában, oroszországban, nálunk más-más éppen a gazdasági és politikai helyzet mássága miatt. Amcsik sem tehetik meg, hogy a kurva drágán kiképzett repülőseiket néhány év után elengedjék, csakhát ott az a kurva polgári repülés nagyobb pénzért, valamint a bázisok nem a nagyvárosok mellett vannak, hanem sokszor kinn a f*omba a sivatagban stb.. Nyugat európában németeknél, olaszoknál, spanyoloknál azért vannak idősebb pilóták is, az amcsiknál viszont nagyon fiatal agresszív rámenős (és talán bizonyos értelemben ezért tapasztalatlan) emberek. Ne felejtsük el, hogy a MALÉV 1970-es évek közepétől nem vett át vadászpilótákat, inkább képzett hajtózókat, több éppen harci pilóták álltal okozott baleset miatt. Nos a WIZZ sem gyüjti össze a pilótáinkat, tehát kisebb a lehetőségük elhelyezkedni, ráadásul az országnak többe kerül relatíve a harci pilóta képzés, mivel kisebb a GDP, kisebb az erre szánt összeg, tehát %-osan jóval inkább megviseli az állományt 1-1 tapasztalt katona kiválása. Ez hatványozottan igaz a műszakikakra is..
 
  • Tetszik
Reactions: endre

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 048
113
Természetes, hogy egy magasabb felelősségű és képzettségű felsőbb vezető (parancsnok) megfelelő fizetést kapjon..
A probléma, hogy a hadseregen belül is nagyobb a kinyilt olló %-ban, mint a Lajtától nyugatabbra..
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 048
113
Az S-300-at hogy 1990-1995 között éppen mikor melyik ország rendszeresítette nem releváns, mert nem egzakt dátum. ----
Csehszlovákia 1990-ben állította fel az S300-as egységet, amit 1993-ban, amikor szétváltak Cseh országra és Szlovákiára, akkor a Szlovákoknak adtak, a Csehek lemondtak róla.--- Nekünk a Horn kormány idején ajánlották fel, előtte még le kellett gyártani máshova is. Előbb jutott Csehszlovákiába és Bulgáriába. de ez csak 2 év külömbség... A tény, hogy már mi is jóval előtte akartuk, és mikor megkaphattuk volna, akkor meg a magyar pártok elsősorban a szocik nyugat-eu orientáltsága miatt nem vettük meg. Pedig az és a 2 század 29-es (Mistral/lga-KUB) a mai napig hadrendben megfelelő légvédelem lett volna, persze kérdés, hogy mire és mi ellen, de a mostani néhány gripennél jobb (+Mistral+kub).
Közben a geopolitikai egyenlősdinek vége, Gyakorlatilag a román Patriotok, már anulálták a Griff-eket, és a szintén román ATAMS rakéták meg az egész Kecskeméti bázist, mert semmilyen védelem nincs ellenük... Kb. ennyi a magyar légifölényről.. és akkor még ott van a 2 majd +2 század Román F-16..
Nem háboruzni kell a románokkal, de körbe kell nézni, hogy környékünkön mindenki fegyverkezik, újabb vagy modernizált fegyverzettel látja el a fegyvernemeit, mi meg arra vagyunk büszkék, hogy vettünk 100 buszt, és nagyjavítunk képességnövekedés nélkül, fél tucat se helikopter, és ua. csatahelikoptert...
ennyi...
 
M

molnibalage

Guest
A pilóta életkormegitélése nyugat európában, amerikában, oroszországban, nálunk más-más éppen a gazdasági és politikai helyzet mássága miatt. Amcsik sem tehetik meg, hogy a kurva drágán kiképzett repülőseiket néhány év után elengedjék, csakhát ott az a kurva polgári repülés nagyobb pénzért, valamint a bázisok nem a nagyvárosok mellett vannak, hanem sokszor kinn a f*omba a sivatagban stb.. .

Jujj... It csuklok. Pont a leghírsebb "sivatagi" reptér annyira a semmit közepén van, hogy Las Vegas lassan körbeéri Nellist... A többi támaszpont sem a semmi közepén van, még Alaszkában sem... Vagy most menjünk végig az összesen...? [fejvakarás]
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Az S-300-at hogy 1990-1995 között éppen mikor melyik ország rendszeresítette nem releváns, mert nem egzakt dátum. ----
Csehszlovákia 1990-ben állította fel az S300-as egységet, amit 1993-ban, amikor szétváltak Cseh országra és Szlovákiára, akkor a Szlovákoknak adtak, a Csehek lemondtak róla.--- Nekünk a Horn kormány idején ajánlották fel, előtte még le kellett gyártani máshova is.
Ez úgy téveszme, ahogy van. Nemhogy nem kellett legyártani, de a VSz országokba szánt és visszakapott PMU-kat kapta meg Kína.

A PSz széria utolsó 6 db példánya Sz-300PMU Volhov-M6 (SA-10B) jelzéssel export változatban készült el. 1989-ben Bulgária és az NDK kapott 1-1 db osztályt, 1990-ben pedig Csehszlovákia 1 db osztályt. Ekkor érkezett el a keleti blokk számára a rendszerváltás, emiatt az elkészült 2 db Magyar és 1 db Lengyel osztály már nem került leszállításra. A magyar személyzetet kiképezték és az osztályhoz tartozó alakulat laktanyája is elkészült, de a technika soha nem érkezett meg, a rendelést Magyarország visszamondta. A két Sz-300PU osztályt később az orosz államadósság leírásáért cserébe nem kaphattuk meg.[1] A Budapest környéki dandár átfegyverzésére-átszervezésére 1975-ben készült el a terv, ami már tartalmazta a két új típusú közepes hatótávolságú komplexumot. A német újraegyesítéskor az NDK-ba exportált 1 db osztály visszakerült a Szovjetunióba. Így az egykori VSz tagországokba szánt 4 db osztály végül Kína vásárolta meg 1993-ban, ezekért 1994-ben 220 millió dollárt fizetett.
[1] 28 db MiG-29 9.12 típusú vadászgép szállításába az oroszok beleegyeztek, akkori árfolyamon 800 millió USD értékben.


Előbb jutott Csehszlovákiába és Bulgáriába. de ez csak 2 év külömbség... A tény, hogy már mi is jóval előtte akartuk, és mikor megkaphattuk volna, akkor meg a magyar pártok elsősorban a szocik nyugat-eu orientáltsága miatt nem vettük meg. Pedig az és a 2 század 29-es (Mistral/lga-KUB) a mai napig hadrendben megfelelő légvédelem lett volna, persze kérdés, hogy mire és mi ellen, de a mostani néhány gripennél jobb (+Mistral+kub).
Itt meg azétr kezdek csuklani, mert az Sz-300PMU nem csapatlégvédelmi rendszer, nincs páncélvédettsége és tudtommal a hadsereg AVR rendszerében nem lett volna csak úgy simán integrálható, hogy együtt dolgozzon pl. a Kurg-gal vagy a Kub-bal.

Közben a geopolitikai egyenlősdinek vége, Gyakorlatilag a román Patriotok, már anulálták a Griff-eket, és a szintén román ATAMS rakéták meg az egész Kecskeméti bázist, mert semmilyen védelem nincs ellenük... Kb. ennyi a magyar légifölényről.. és akkor még ott van a 2 majd +2 század Román F-16..
Az ATACMS hatótávolsága közelében nincs annak, hogy Kecsót román területről elérjék.


Nem háboruzni kell a románokkal, de körbe kell nézni, hogy környékünkön mindenki fegyverkezik, újabb vagy modernizált fegyverzettel látja el a fegyvernemeit, mi meg arra vagyunk büszkék, hogy vettünk 100 buszt, és nagyjavítunk képességnövekedés nélkül, fél tucat se helikopter, és ua. csatahelikoptert...
ennyi...
A románok két úgy fegyverrendszert vettek, de más téren ők se állnak sokkal jobban... Mutass korszerű román pct. eszközt, IFV-t vagy hk-t nagy számbat.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and arcas

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 522
113
Persze én a nettót írtam.Nem is értem minek foglalmoznak az emberek a bruttóval.
Azért mert a nettód az csak neked annyi az adott beosztásodban amennyi. Ha valakinek van x gyereke, neked meg nincs, hiába írod le hogy 140 az alapilletményed, másnak 3 gyerekkel ugyan ez családival lehet 250... Ha leírod a bruttód, abból tudja mindenki hogy az ő esetében neki mennyi lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 433
113
Ez úgy téveszme, ahogy van. Nemhogy nem kellett legyártani, de a VSz országokba szánt és visszakapott PMU-kat kapta meg Kína.

A PSz széria utolsó 6 db példánya Sz-300PMU Volhov-M6 (SA-10B) jelzéssel export változatban készült el. 1989-ben Bulgária és az NDK kapott 1-1 db osztályt, 1990-ben pedig Csehszlovákia 1 db osztályt. Ekkor érkezett el a keleti blokk számára a rendszerváltás, emiatt az elkészült 2 db Magyar és 1 db Lengyel osztály már nem került leszállításra. A magyar személyzetet kiképezték és az osztályhoz tartozó alakulat laktanyája is elkészült, de a technika soha nem érkezett meg, a rendelést Magyarország visszamondta. A két Sz-300PU osztályt később az orosz államadósság leírásáért cserébe nem kaphattuk meg.[1] A Budapest környéki dandár átfegyverzésére-átszervezésére 1975-ben készült el a terv, ami már tartalmazta a két új típusú közepes hatótávolságú komplexumot. A német újraegyesítéskor az NDK-ba exportált 1 db osztály visszakerült a Szovjetunióba. Így az egykori VSz tagországokba szánt 4 db osztály végül Kína vásárolta meg 1993-ban, ezekért 1994-ben 220 millió dollárt fizetett.
[1] 28 db MiG-29 9.12 típusú vadászgép szállításába az oroszok beleegyeztek, akkori árfolyamon 800 millió USD értékben.



Itt meg azétr kezdek csuklani, mert az Sz-300PMU nem csapatlégvédelmi rendszer, nincs páncélvédettsége és tudtommal a hadsereg AVR rendszerében nem lett volna csak úgy simán integrálható, hogy együtt dolgozzon pl. a Kurg-gal vagy a Kub-bal.


Az ATACMS hatótávolsága közelében nincs annak, hogy Kecsót román területről elérjék.



A románok két úgy fegyverrendszert vettek, de más téren ők se állnak sokkal jobban... Mutass korszerű román pct. eszközt, IFV-t vagy hk-t nagy számbat.


Megegyeztek állítólag a Boxer gyártásáról a németekkel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Juj... Ennyi sületlenséget egy kommentben...
  • Tiltott vigéckedés? Mire tetszik itt gondolni? Vári repült szét két 29-eset, integráltartály repedésig asszem. Ennyi.
  • A seprűnyeles verést nem pilóták csinálták...
  • Az NDK-s rész a német egyesülés utánra vonatozik? Mert nem rúgtak ki minden NDK pilótát, de volt, aki nem ment át a szűrőn.

A 01-es MiG-23-as története mond neked valamit? Cápeti esete Fairfordban? Annyit mondok, mind a kettőt 11g körül tépték meg. A 14-es MiG-23UB esete a drótkötélpályával? Voltak esetek azért a 29-es korszak előtt is és nem a régmúltban. Talán a Szuhojokat nem érte ilyen jellegű keménykedés.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 522
113
Pápáról tudom, hogy ott is amíg volt repülés, csibészek voltak. Olyan sztorikat hallottam, ha csak a FELE igaz, az is elképzelhetetlen lenne már a mai világban, hogy pl. háttal kandeláberek közt hangsebességgel vagy ahhoz közel húztak el. Iszonyat bevállalósak ÉS jók is voltak a régiek... Kicsit sajnálom hogy én azt már nem láttam :p!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Pápáról tudom, hogy ott is amíg volt repülés, csibészek voltak. Olyan sztorikat hallottam, ha csak a FELE igaz, az is elképzelhetetlen lenne már a mai világban, hogy pl. háttal kandeláberek közt hangsebességgel vagy ahhoz közel húztak el. Iszonyat bevállalósak ÉS jók is voltak a régiek... Kicsit sajnálom hogy én azt már nem láttam :p!
Valószínűleg hasonlóak, mint a horgásztörténetek, habár minden sportban és csoportban más szinten van a beteges hazudozás. De az emberben van egy ilyen, hogy ha valami jó "játékot" kapsz a kezdbe akkor a szokásosnál hülyébb leszel tőle, legalább arra az időre, vagy csak kiéled kicsit ami amúgyis benned volt, de a kispolszkiban nem volt hozza elég loerő. Egy része, valamilyen formában biztosan igaz a történeteknek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Jujj... It csuklok. Pont a leghírsebb "sivatagi" reptér annyira a semmit közepén van, hogy Las Vegas lassan körbeéri Nellist... A többi támaszpont sem a semmi közepén van, még Alaszkában sem... Vagy most menjünk végig az összesen...? [fejvakarás]

Gondolom nem Nellsire értette, hanem pl Minotra, Whiteman-re, Holloman-re, Mountain Home-ra, mert ezek speciel olyan, komoly presztízsű bázisok, melyek tényleg a semmi közepén vannak. Na jó, talán a Minot a nukleáris B-52-eseivel már nem akkora fényű, mint volt, de azért ez se rossz karrierállomás, leszámítva, hogy ugye a semmi közepén kell lehúzni a szolgálatot.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 522
113
Valószínűleg hasonlóak, mint a horgásztörténetek, habár minden sportban és csoportban más szinten van a beteges hazudozás. De az emberben van egy ilyen, hogy ha valami jó "játékot" kapsz a kezdbe akkor a szokásosnál hülyébb leszel tőle, legalább arra az időre, vagy csak kiéled kicsit ami amúgyis benned volt, de a kispolszkiban nem volt hozza elég loerő. Egy része, valamilyen formában biztosan igaz a történeteknek.
Meg egymást húzták. Nem a saját szememmel láttam, fülemmel halottam, de azért na :D! Parancsnoki szinten sokkal több minden el volt nézve az embereknek, és a macsó virtus az komoly hajtóerő tud lenni !!! Teljesen más világ volt.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz