A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ez gyászos gyerekek,már a hímzőképesség is megszűnt, 56000 hímzett sivatagi pajzs. Na de ahogy látom lesz varróképesség mert 14000 varrókészlet kerül beszerzésre. Így a katona maga varrja majd az egyenruháját és megszűnik a probléma. Látom sisak csak 1000 db, lesz, nehogy sokan a lábukra ejtsék. Lehet kéne pár kötőgép mert a 140000 zokni is elkészülne házon belül. Netán gép híján kötőtű, Vadász őrvezető úrhölgy kezébe pl.
Amúgy mire való az a nedvszívó kendő és kik használják? 15000 db, ennyien megizzadnak a seregben nap mint nap? Netán törölköző helyett használnák?
Szóval ahogy kivettem kb 1000 fő lesz felszerelve elég jól, további 3-4000 úgy ahogy, meg még 10000 valamennyire.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Az akkori cuclista vezetés boldogan nyeste visza a honvédelmi kiadásokat. Juhász Ferenc egyszer azt mondta: a rendőrség a szükséges rossz, de a katonákra mi szükség van azt nem tudja.... És ez az ember volt honvédelmi minszter.

Innentől kezdve az expedíciüós képesség mint NATO elvárás lett az ambíció szint.

A honvédelem meg magasan le lett szarva. Gripenek is csak azért lettek mert a svédek megmondták nincs visszalépés. Cserébe az offsetbe olyan egyébként is megvalósuló beruházásokat is beszámolt a"magyar" kormány, mint az Elektrolux gyárbővítése a Jászságban..
A csehek eljöttek, megnézték hogy NEM kell csinálni és lehúztak egy csomó bőrt a svédekről (pl. több milliós beruházás a hadiiparukba)..
Nem kívánok a Juhász-féle vezetés fogadatlan prókátora lenni, már csak azért sem, mert pont a hivatali ideje alatt voltam sorkatona, de tényként szögezzük le, hogy Orbán alatt 2014-ban érte el a honvédelmi költségvetés a mélypontját, 0.87%-t (tehát még csak nem is a válság éveiben), Juhász alatt 1.6 körül volt.
 
Nem egyszerűbb lenne beszállni a NeURON projektbe...?

AAEAAQAAAAAAAAfwAAAAJDFhZjY1ZjI0LTlhYmUtNGFjNi1iMjE5LTQ2Y2Q5OGIxMjBmMg.jpg

AAEAAQAAAAAAAAlRAAAAJDQ2MDMxOWNhLTlhMWUtNGU4MS1hMDIzLWI4OTExYzllZmZkYQ.jpg

De, csak álmodtam egy gyenge pillanatomban:-)

De komolyra fordítva: nem szimpatikus a kibontakozó európai tendencia, az iszonyú drágán kifejlesztett technika " nemhasználása", mert valami baja lesz és el kell vele számolni.
Mindamellett, hogy a technika, a forma és a tartalom sokat ígérő. :-)

De pl a "kedvenc" V-4-eim - ha kicsit "összekapják magukat"- meg tudnák csinálni. Minden elemével rendelkeznek, már csak a szándék(szükség), fenyegetettség, mint motiváció hiányzik.
 
Tudod, ez úgy van, hogy utólag mindenki okoskodik, de amikor a BMP-1 kivonása, a T-72 darabszám csökkentése, a tüzérség, köztük komoly önjárő képesség leépítése történt, akkor mindenki kussolt és tapsolt.. Valószínűleg azok is, akik most fanyalognak. De ami már elveszett, az vissza nem hozható. Emlékszem, akkoriban a hivatalos honvédelmi szaksajtó cikkei is alátámasztották az esztelen leépítéseket, a forradalmian új "könnyűlövész" koncepciót sztárolva.. Persze mint mindenhol, csak a részigazságok közlései történtek meg, mert senki sem írt arről, hogy a szerencsétlen lövészeket a harcban támogatni kéne, netán valamilyen műszaki képesség is kellene, stb...
Én akkor alig ismertem a szárazföldi technikát, de kurvaanyáztam rendesen, akkor a "lánctalp" lett az "ellenség". Dobták volna azt az alá, aki kitalálta ezt a faszságot.

Mondjuk a honi légvédelem lerohasztása se volt kutya meg a Krug kidobása. Szó szerint dollármilliárdos tétel volt együtt és kb. 15-20 év után egyikből sem maradt semmi a '80-as évek költségeiből. A 800 milliós 29-est alig 10 év alatt szinte lenulláztuk és 17 év alatt teljesen.

Na ez a hungarikum és nem a Tokaji...
 
De pl a "kedvenc" V-4-eim - ha kicsit "összekapják magukat"- meg tudnák csinálni. Minden elemével rendelkeznek, már csak a szándék(szükség), fenyegetettség, mint motiváció hiányzik.
Április elseje még odébb van. A V4-ek korszerű repipar termékei a licenszgyártás és nyugati technika + keleti múlt (L-159, L-39NG) merül ki. Ennyi. Hülyeségekről álmodozni felesleges.
 
Jó részt bérekre megy el a pénz(a költségvetés több mint 60% illetményre megy el) és Gripenre is mindamellett sok olyan dologra is amire nem kéne.

Szóval fejenként havi bruttó 500000 forint megy el bérekre. Ezek szerint vagy nagyon jól kerestek, vagy az van, amit Molni mond és hatalmas a vízfej. Szerintem nem keresel 500000-ret te sem és egyik itteni katona sem.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szóval fejenként havi bruttó 500000 forint megy el bérekre. Ezek szerint vagy nagyon jól kerestek, vagy az van, amit Molni mond és hatalmas a vízfej. Szerintem nem keresel 500000-ret te sem és egyik itteni katona sem.
Nem kell tábornoknak lenni ahhoz, hogy valaki bruttó 500.000 ft környékén keressen. Tiszteknél - főtiszteknél kb. ennyi az annyi. Hozzáteszem nem mi vagyunk túlfizetve, hanem a tisztes és tiszthelyettes alul.
 
...minden tiszteletem ellenére, ez nem a légierő iránti elfogultság szűrőjén át íródott?

Minden tiszteletem ellenére, te egy olyan ember vagy, aki mindenben hibát keres és mindent csak fikáz.
A Gripen a magyar hadsereg legütőképesebb fegyverrendszere, nem kellene az ellen is propagandát folytatni, csak azért, mert pénzbe kerül. Pont az ilyennek miatt, mint te selejtezték le a nehézfegyverzetünket is. Aztán most meg azért vered a billentyűzetet, hogy miért nincs nehézfegyverzet.
 
Az akkori cuclista vezetés boldogan nyeste visza a honvédelmi kiadásokat. Juhász Ferenc egyszer azt mondta: a rendőrség a szükséges rossz, de a katonákra mi szükség van azt nem tudja.... És ez az ember volt honvédelmi minszter.

Innentől kezdve az expedíciüós képesség mint NATO elvárás lett az ambíció szint.

A honvédelem meg magasan le lett szarva. Gripenek is csak azért lettek mert a svédek megmondták nincs visszalépés. Cserébe az offsetbe olyan egyébként is megvalósuló beruházásokat is beszámolt a"magyar" kormány, mint az Elektrolux gyárbővítése a Jászságban..
A csehek eljöttek, megnézték hogy NEM kell csinálni és lehúztak egy csomó bőrt a svédekről (pl. több milliós beruházás a hadiiparukba)..

Össze kellett volna kötni Linder Bélával és elpostázni őket Afrikába. Most nekünk is jobb lenne és Afrika is békésebb lenne. :)
 
Mielőtt egymás fejét követelnétek két tény:
Egyrészt még mindig nem egészséges a tiszhelyettesek, tisztek, főtisztek aránya a Honvédségnél. Magyarul a Piramis még nem optimális. Ez a rendszerváltástól számított minden kormány bűne, senki sem tudta átverni a haderőreform humán részét, oly módon, hogy akár az arány, akár legalább a fontosabb beosztású helyek megfelelően fel legyenek töltve. Szintén az összes kormány bűne, az alulfinanszírozottság. Hozzá kell tenni, hogy sok mindent kiselejteztek, ahelyett, hogy tartós tárolásba raktak volna.
A légi haderőnem tekintetében a MIG21 modernizáció elmaradását a délszláv konfliktus közepette érthetően kezelte a honvédség és politika, hiszen a szerbek 29-essel, és Oraokkal karcolták az eget, valamint Szlovákia és átvette a csehektől a 29-est, tehát nekünk is kellett egy modernebb vadászrepülőgép (ekkor először csak békepartnerség volt, nem NATO csatlakozás). A Horn kormány "bűne" a felajánlott S-300 át nem vétele. Viszont utána meg kellett volna állni. A 2 századnyi 29-es, különösen modernizációval, és a reptéri infrastruktúra megépítésével (hangárok, lefedések) a mai napig használhatóak lennének még NATO-n belül is légirendészeti feladatok végrehajtására. Nem volt kötelező repülőgépeket felajánlani a NATO felé.. Még a Balti misszióban is részt vehetnének.. Arra nem is térek ki, hogy a lízing helyett tervezett, és ténylegesen műkődő szupporttal mennyivel alacsonyabb lenne a MIG flota fenntartása. Ekkor lehetett volna más haderőnemek modernizálására is költeni. Nem gondolok új eszközökre, de akár a T-72-esek egy részének modernizálására, a BMP-1 részbeni fenntartására, a Gvozgyikák egy részének moderinzálására, a tűzvezető rendszer, tüzérségi felderítő lokátorok (most is van ugy tudom egy, amit 2-3 évente megnéznek működik-e) és UAV támogatással. A BTR-80 modernizálás. Néminemű Carl Gustav és Javellin de akár Kornet páncéltörő rakéták beszerzésére stb.A helikopter flotta önvédelmére, A szállítóflotta cseréjére..
 
). A Horn kormány "bűne" a felajánlott S-300 át nem vétele.
Stop. Miféle bűn...? Tudtommal szerettünk volna Sz-300-az államadósságért cserébe, de az orosz azt nem volt hajlandó adni, csak igazi dollárért, pedig asszem még a Szu-27Sz-t is adták volna államadósággért. (Hála istennek, hogy nem azt választottuk, az még nagyobb kannibalizáláshoz vezetett volna, mert még drágább, mint a 29-es.)

Arra nem is térek ki, hogy a lízing helyett tervezett, és ténylegesen műkődő szupporttal mennyivel alacsonyabb lenne a MIG flota fenntartása.
Ezt nem tudhatjuk biztosra, mert semmiféle referencia nincs a hosszútávú üzemeltetésre a lengyeleket leszámítva. A németek is kb. az első komoly nagyjavítás szükségesssége előtt kukázták őket, tehát a repcsi kb. első életciklusáig használták azokat tudtommal. Mert ennyi erővel azt is fel lehetne tenni, hogy saját üzemeltetésben a lízinget kihagyva akkor a Girpen is olcsóbb lehetne, de ezt sem tudjuk meg már soha vagy majd 30 év múlva, amikor az remélhetőleg ittmaradt gépekre vonatkozó adat nem lesz titkos, jó magyar szokás szerint... (Bezzeg a jenkiknél az ilyen közérdekű adat.)

Ekkor lehetett volna más haderőnemek modernizálására is költeni. Nem gondolok új eszközökre, de akár a T-72-esek egy részének modernizálására, a BMP-1 részbeni fenntartására, a Gvozgyikák egy részének moderinzálására, a tűzvezető rendszer, tüzérségi felderítő lokátorok (most is van ugy tudom egy, amit 2-3 évente megnéznek működik-e) és UAV támogatással. A BTR-80 modernizálás. Néminemű Carl Gustav és Javellin de akár Kornet páncéltörő rakéták beszerzésére stb.A helikopter flotta önvédelmére, A szállítóflotta cseréjére..
A T-72M1 számomra korszerűsítésre alkalmatlan alapot jelent, foglalkozni sem érdemes vele. Egy 40 éves hk. butított változatából képtelenség értelmes harckeszközt csinálni szerintem. Minimum T-72B1 szintű alap kellene. ABMP-1 kidobása szerinte ősbűn, ahogy a 2S1-é is. CG alap lenne a mai világban, ahogy a szállítóhelik önvédelme is. (Harci helikopter viszont luxus a Gripen mellé.)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szóval fejenként havi bruttó 500000 forint megy el bérekre. Ezek szerint vagy nagyon jól kerestek, vagy az van, amit Molni mond és hatalmas a vízfej. Szerintem nem keresel 500000-ret te sem és egyik itteni katona sem.

A pilóták kb 1 millió ft forint körül keresnek.
 
A pilóták kb 1 millió ft forint körül keresnek.
De csak addig, amíg el nem mennek a Wizzair-hez repülni, mert ott jelentősen többet keresnének - sőt, találnának is!! Szóval a HM részéről megfelelő fizetéseket kell kínálni a polgári piaccal szemben, de mindenkinek a saját szakmájának/képzettségének megfelelően. Egy harckocsivezetői bért mondjuk a polgári nehézgépkezelői fizetésekhez képest kell versenyképessé tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Stop. Miféle bűn...? Tudtommal szerettünk volna Sz-300-az államadósságért cserébe, de az orosz azt nem volt hajlandó adni, csak igazi dollárért, pedig asszem még a Szu-27Sz-t is adták volna államadósággért. (Hála istennek, hogy nem azt választottuk, az még nagyobb kannibalizáláshoz vezetett volna, mert még drágább, mint a 29-es.)

Máshogy tudom, de ez se biztos a szent igazság. Az Sz-300-at mi szerettük volna, de a NATO és elsősorban az amerikaiak nem szerették volna, hogy megjelenjen az Sz-300-as a térségben a délszláv háború kellős közepén. 1991-ben még a 40 holland vagy belga F-16-osról volt szó, ezeket is az amerikaiak fúrták meg, részint, mert nem lett volna nagy üzlet a használt 16-osok tobábbüzemeltetése, részint mert nem tartották stabilan elhatárolódó félnek hazánkat, így hivatalosan is a "térségbeli erőviszonyok nemkívánt eltolódása" miatt ellenezték a nyugati technika megjelenését. Ekkor még a Magyar Honvédség tényező volt térségünkben és a Nyugat nagyon nem látta még, merre eszkalálódhat a délszláv válság. Egy ilyen potenciális darázsfészekbe pedig nem kívánták az Sz-300-as megjelenését. Részben ezzel összhangban épült le először a frissen nagyjavított Sz-200 Vega, majd sorra Volhov és a Nyeva rendszer is. Érdekesség, hogy a Volhov maradt meg utoljára és már az 1999-es NATO csatlakozás és koszovói háború után két évvel, 2001-ben került végleg kivonásra.

Amikor a 800 millió dolláros államadósság haditechnikai rendezése felmerült, akkor a nemzeti koncepció(?) mellé/helyett Nyugatról is "súgtak"...
 
De csak addig, amíg el nem mennek a Wizzair-hez repülni, mert ott jelentősen többet keresnének - sőt, találnának is!! Szóval a HM részéről megfelelő fizetéseket kell kínálni a polgári piaccal szemben, de mindenkinek a saját szakmájának/képzettségének megfelelően. Egy harckocsivezetői bért mondjuk a polgári nehézgépkezelői fizetésekhez képest kell versenyképessé tenni.

Nem mondtam,hogy sok csak válaszoltam az illetményes felvetésre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre