Mielőtt egymás fejét követelnétek két tény:
Egyrészt még mindig nem egészséges a tiszhelyettesek, tisztek, főtisztek aránya a Honvédségnél. Magyarul a Piramis még nem optimális. Ez a rendszerváltástól számított minden kormány bűne, senki sem tudta átverni a haderőreform humán részét, oly módon, hogy akár az arány, akár legalább a fontosabb beosztású helyek megfelelően fel legyenek töltve. Szintén az összes kormány bűne, az alulfinanszírozottság. Hozzá kell tenni, hogy sok mindent kiselejteztek, ahelyett, hogy tartós tárolásba raktak volna.
A légi haderőnem tekintetében a MIG21 modernizáció elmaradását a délszláv konfliktus közepette érthetően kezelte a honvédség és politika, hiszen a szerbek 29-essel, és Oraokkal karcolták az eget, valamint Szlovákia és átvette a csehektől a 29-est, tehát nekünk is kellett egy modernebb vadászrepülőgép (ekkor először csak békepartnerség volt, nem NATO csatlakozás). A Horn kormány "bűne" a felajánlott S-300 át nem vétele. Viszont utána meg kellett volna állni. A 2 századnyi 29-es, különösen modernizációval, és a reptéri infrastruktúra megépítésével (hangárok, lefedések) a mai napig használhatóak lennének még NATO-n belül is légirendészeti feladatok végrehajtására. Nem volt kötelező repülőgépeket felajánlani a NATO felé.. Még a Balti misszióban is részt vehetnének.. Arra nem is térek ki, hogy a lízing helyett tervezett, és ténylegesen műkődő szupporttal mennyivel alacsonyabb lenne a MIG flota fenntartása. Ekkor lehetett volna más haderőnemek modernizálására is költeni. Nem gondolok új eszközökre, de akár a T-72-esek egy részének modernizálására, a BMP-1 részbeni fenntartására, a Gvozgyikák egy részének moderinzálására, a tűzvezető rendszer, tüzérségi felderítő lokátorok (most is van ugy tudom egy, amit 2-3 évente megnéznek működik-e) és UAV támogatással. A BTR-80 modernizálás. Néminemű Carl Gustav és Javellin de akár Kornet páncéltörő rakéták beszerzésére stb.A helikopter flotta önvédelmére, A szállítóflotta cseréjére..