[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 819
7 238
113
Gripen cikk az IHO-n.
Nekem is feltűnt, hogy miért szolgálatban lévő gépre függesztik a Meteor és az Iris-T makettet. Hacsak nem azért, mert ez jelenthet valamit...
Nekem ez elég ütős üzenetnek tűnik, hogy ezeket nem statikusan, állványon mutogatják. Ha ehhez hozzávesszük a honvédelmi miniszterek közötti találkozót...
...de lehet, hogy csak bilibe ér a kezem.
 

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
Az USAF-nál sem repül senki 280-300 órát, román népmese. Az F-16C gép repül annyit, amit több pilóta használ.
Itthon is lehetséges, hogy specializálódnak a pilóták és így aki csak vadász feladatkörben repül, az 80 órás, aki AG az 110 órás.

Melyik részét nem vetted annak, hogy a RoKAF is alig repült ennél többet 2013 táján?
Egy sorozatból idézve, nem jó, de nem is tragikus. Olyan jó.
Itt egy cikk: https://www.defenseone.com/ideas/20...-enough-hone-skills-full-spectrum-war/133328/ 200 órát tartanak ideálisnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1945

Guest
Az IRIS-T meg Meteor izraeli vagy amcsi gyártmány?

IRIS-T -t nemzetközi konzorcium fejlesztette

IRIS-T.jpg


Részletesebben:

Németország (46%)
Diehl BGT Defence GmbH & Co. KG
(korábban Bodenseewerk Gerätetechnik GmbH, BGT) a fővállalkozó, az irányító rész integrátora, képalkotó és a hűtőegység.

Olaszország (19%)
MBDA-IT
(korábban Alenia-Marconi); radargyújtó szerkezet
Fiat-Avio; rakétahajtómű
Litton Italia; inerciális érzékelő

Svédország (18%)
Saab Bofors Dynamics
; képfeldolgozó egység, repülőgép-interfész egység és szállító konténer

Görögország (9%)
Intracom
; tápegység, tesztberendezés
Pyrkal / Powder and Cartridge Company; harci rész és biztonsító berendezések
HAI - Hellenic Aerospace Industries; csatlakozó kábelek és kiképző rakéták

Kanada (4%)
Honeywell Aerospace
(korábban Allied Signal Canada); repülésirányító rész

Norvégia (4%)
Raufoss / NAMMO
; rakétahajtómű
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezt tök jó, de mi még mindig ne, a USAF vagyunk. Szólja, a GDP 4%-a megy honvédelemre. Akkor itthon is telne erre.

50 pilóta évi 200 óra, $10k / óra = $100 millió
Kerekítsük fel $200 millióra (mert helikopterek is vannak meg teherszállítók is)
Ez az összeg még mindig csak 2020 as katonai büdzsé (~$3 milliárd = GDP 1,6%) ~6.5%-a
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
Ezt tök jó, de mi még mindig ne, a USAF vagyunk. Szólja, a GDP 4%-a megy honvédelemre. Akkor itthon is telne erre.
Ne viccelj már a jelenlegi óraszám plusz 50%-hoz nem kell 4 %.14 gépről beszélünk de még 28-nál is vicc a 4%. Ez nem USAF kérdés,ha nem a technika tökéletes elsajátítása és a képesség magas szinten tartása. Te is nagyon jól tudod,hogy az elmúlt évtizedekben hova vezetett a kevés repült óraszám a Magyar repülés történetében.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
M

molnibalage

Guest
És szerintetek minden más fegyvernem csak nézi, hogy a légierőt tömik ki megint, a Leokkal meg nem lehet csapatni, mert nincs pénz gázolajra és kopó alkatrészre? Nézzük már kicsit tágabb optikával a dolgot.

A 10k repóra költségen meg jót mosolyogtam.
Mert, ha évi 240 órát repülne egy Gripen itthon, akkor a 800 órás javítás 3,5 évente jönne el.
Na, az mennyibe kerülne?
Na a gépekből mennyi idő alatt koppana ki a 6000 óra?
Na, a típuscsere mennyivel hamarabb jönne?
Vagy akkor sárkány nagyjavítás?
Na, az mennyivel több pénz?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
És szerintetek minden más fegyvernem csak nézi, hogy a légierőt tömik ki megint, a Leokkal meg nem lehet csapatni, mert nincs pénz gázolajra és kopó alkatrészre? Nézzük már kicsit tágabb optikával a dolgot.
Miért, ha a légierő megkapja a költségvetés működtetési ráfordításainak 30%-át (50% sereg, 20% központi fejezet), a beruházási költéseknek meg 50% át (másik 50% a sereg) az szerintem egyáltalán nem túlzás.

A 10k repóra költségen meg jót mosolyogtam
Igazad van, a Gripen repóra költségre mindenhol kisebb értéket adnak meg ($6,000/óra).:)
Szándékosan írtam be nagyobb számot hogy legyen fedezet a sűrűbb karbantartásra.
 
M

molnibalage

Guest
Miért, ha a légierő megkapja a költségvetés működtetési ráfordításainak 30%-át (50% sereg, 20% központi fejezet), a beruházási költéseknek meg 50% át (másik 50% a sereg) az szerintem egyáltalán nem túlzás.


Igazad van, a Gripen repóra költségre mindenhol kisebb értéket adnak meg ($6,000/óra).:)
Szándékosan írtam be nagyobb számot hogy legyen fedezet a sűrűbb karbantartásra.
Az kb. a keró és kopó alkatrészek, semmi más. Vagy még az sem.
N+1-szer leírtam már mi a véleményem arról a vicc számértékről.
Az éves kiadásban elég súlyos lenne az, hogy a gépek kétszer gyakrabban járnak D checkre...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
És szerintetek minden más fegyvernem csak nézi, hogy a légierőt tömik ki megint, a Leokkal meg nem lehet csapatni, mert nincs pénz gázolajra és kopó alkatrészre? Nézzük már kicsit tágabb optikával a dolgot.

A 10k repóra költségen meg jót mosolyogtam.
Mert, ha évi 240 órát repülne egy Gripen itthon, akkor a 800 órás javítás 3,5 évente jönne el.
Na, az mennyibe kerülne?
Na a gépekből mennyi idő alatt koppana ki a 6000 óra?
Na, a típuscsere mennyivel hamarabb jönne?
Vagy akkor sárkány nagyjavítás?
Na, az mennyivel több pénz?
Nézd ,ha jól tudom a haderő fejlesztés minden fegyvernemet érint.Szerintem ha veszünk bármilyen vasat annak meg kell teremteni feltételeit,hogy a képességeit maximálisan ki tudjuk használni hiszen azért vettük azt,mind fegyverzetben mind képességben.Ehez bele kell fektetni az időt gyakorolni kell.Meg kel adni a Leoknak is ami jár és mindennek vagy akkor kár belevágni ha a sz.r rágás megy.A Gripenhez visszatérve,az jó volt amikor fegyver sem volt hozzá szinte,a tudásának a töredékét sem használtuk ki.Most lehet,hogy kap modern potens fegyvereket amivel növeljük a képességeit jócskán,az sem jó mert tömik a légierőt.Sajnos mindent tömni kell,a szárazföldi erőket is nem egyik kárára ha nem mellette.Igen pénzbe kerül,de azok a mennyiségek amik vannak és amik jönni fognak nem kell 4%.
180-200 óráról beszéltem nem 240.Igen 4-4.5 évente 800 órás javítás.Ki kell fizetni.A 6000öra meg 20 év alatt.Aki légierőt tart fenn annak ára van.
 
Status
Not open for further replies.