[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Nem az USAF-hoz mérem (ott van hogy 280-300 órát is repülnek),de azért az ideális 180-200 óra lenne.Tisztelem a tudásodat,de a 110 óra koránt sem ideális főleg.ha megvesszük az itt emlegetett fegyvereket még hozzá,ne haragudj,de erről nem tudsz meggyőzni.A MIG-en (és bármilyen vadászgépen) a 66 óra meg egyenesen veszélyes annyira kevés.
Az USAF-nál sem repül senki 280-300 órát, román népmese. Az F-16C gép repül annyit, amit több pilóta használ.
Itthon is lehetséges, hogy specializálódnak a pilóták és így aki csak vadász feladatkörben repül, az 80 órás, aki AG az 110 órás.

Melyik részét nem vetted annak, hogy a RoKAF is alig repült ennél többet 2013 táján?
Egy sorozatból idézve, nem jó, de nem is tragikus. Olyan jó.
 
Gripen cikk az IHO-n.
Nekem is feltűnt, hogy miért szolgálatban lévő gépre függesztik a Meteor és az Iris-T makettet. Hacsak nem azért, mert ez jelenthet valamit...
Nekem ez elég ütős üzenetnek tűnik, hogy ezeket nem statikusan, állványon mutogatják. Ha ehhez hozzávesszük a honvédelmi miniszterek közötti találkozót...
...de lehet, hogy csak bilibe ér a kezem.
 
Az USAF-nál sem repül senki 280-300 órát, román népmese. Az F-16C gép repül annyit, amit több pilóta használ.
Itthon is lehetséges, hogy specializálódnak a pilóták és így aki csak vadász feladatkörben repül, az 80 órás, aki AG az 110 órás.

Melyik részét nem vetted annak, hogy a RoKAF is alig repült ennél többet 2013 táján?
Egy sorozatból idézve, nem jó, de nem is tragikus. Olyan jó.
Itt egy cikk: https://www.defenseone.com/ideas/20...-enough-hone-skills-full-spectrum-war/133328/ 200 órát tartanak ideálisnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Az IRIS-T meg Meteor izraeli vagy amcsi gyártmány?

IRIS-T -t nemzetközi konzorcium fejlesztette

IRIS-T.jpg


Részletesebben:

Németország (46%)
Diehl BGT Defence GmbH & Co. KG
(korábban Bodenseewerk Gerätetechnik GmbH, BGT) a fővállalkozó, az irányító rész integrátora, képalkotó és a hűtőegység.

Olaszország (19%)
MBDA-IT
(korábban Alenia-Marconi); radargyújtó szerkezet
Fiat-Avio; rakétahajtómű
Litton Italia; inerciális érzékelő

Svédország (18%)
Saab Bofors Dynamics
; képfeldolgozó egység, repülőgép-interfész egység és szállító konténer

Görögország (9%)
Intracom
; tápegység, tesztberendezés
Pyrkal / Powder and Cartridge Company; harci rész és biztonsító berendezések
HAI - Hellenic Aerospace Industries; csatlakozó kábelek és kiképző rakéták

Kanada (4%)
Honeywell Aerospace
(korábban Allied Signal Canada); repülésirányító rész

Norvégia (4%)
Raufoss / NAMMO
; rakétahajtómű
 
Ezt tök jó, de mi még mindig ne, a USAF vagyunk. Szólja, a GDP 4%-a megy honvédelemre. Akkor itthon is telne erre.

50 pilóta évi 200 óra, $10k / óra = $100 millió
Kerekítsük fel $200 millióra (mert helikopterek is vannak meg teherszállítók is)
Ez az összeg még mindig csak 2020 as katonai büdzsé (~$3 milliárd = GDP 1,6%) ~6.5%-a
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Ezt tök jó, de mi még mindig ne, a USAF vagyunk. Szólja, a GDP 4%-a megy honvédelemre. Akkor itthon is telne erre.
Ne viccelj már a jelenlegi óraszám plusz 50%-hoz nem kell 4 %.14 gépről beszélünk de még 28-nál is vicc a 4%. Ez nem USAF kérdés,ha nem a technika tökéletes elsajátítása és a képesség magas szinten tartása. Te is nagyon jól tudod,hogy az elmúlt évtizedekben hova vezetett a kevés repült óraszám a Magyar repülés történetében.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
És szerintetek minden más fegyvernem csak nézi, hogy a légierőt tömik ki megint, a Leokkal meg nem lehet csapatni, mert nincs pénz gázolajra és kopó alkatrészre? Nézzük már kicsit tágabb optikával a dolgot.

A 10k repóra költségen meg jót mosolyogtam.
Mert, ha évi 240 órát repülne egy Gripen itthon, akkor a 800 órás javítás 3,5 évente jönne el.
Na, az mennyibe kerülne?
Na a gépekből mennyi idő alatt koppana ki a 6000 óra?
Na, a típuscsere mennyivel hamarabb jönne?
Vagy akkor sárkány nagyjavítás?
Na, az mennyivel több pénz?
 
És szerintetek minden más fegyvernem csak nézi, hogy a légierőt tömik ki megint, a Leokkal meg nem lehet csapatni, mert nincs pénz gázolajra és kopó alkatrészre? Nézzük már kicsit tágabb optikával a dolgot.
Miért, ha a légierő megkapja a költségvetés működtetési ráfordításainak 30%-át (50% sereg, 20% központi fejezet), a beruházási költéseknek meg 50% át (másik 50% a sereg) az szerintem egyáltalán nem túlzás.

A 10k repóra költségen meg jót mosolyogtam
Igazad van, a Gripen repóra költségre mindenhol kisebb értéket adnak meg ($6,000/óra).:)
Szándékosan írtam be nagyobb számot hogy legyen fedezet a sűrűbb karbantartásra.
 
Miért, ha a légierő megkapja a költségvetés működtetési ráfordításainak 30%-át (50% sereg, 20% központi fejezet), a beruházási költéseknek meg 50% át (másik 50% a sereg) az szerintem egyáltalán nem túlzás.


Igazad van, a Gripen repóra költségre mindenhol kisebb értéket adnak meg ($6,000/óra).:)
Szándékosan írtam be nagyobb számot hogy legyen fedezet a sűrűbb karbantartásra.
Az kb. a keró és kopó alkatrészek, semmi más. Vagy még az sem.
N+1-szer leírtam már mi a véleményem arról a vicc számértékről.
Az éves kiadásban elég súlyos lenne az, hogy a gépek kétszer gyakrabban járnak D checkre...
 
  • Tetszik
Reactions: endre