[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Hát ez úgy téves következtetés, hogy szavak nincsenek rá.
  1. Tehát mert elvileg zavart egy 60-es években tervezett CW radart...
  2. akkor zavar egy 20+ évvel később tervezett rendszert, ami imp. üzemű radar és nem is azonos hullámhosszon és a végfázisban a rakéta pár km-re lenne és nem mondjuk 10-20-ra?
  3. Milyen AMRAAM-ot tudna gyakorlaton zavarni, amikor éles indítás nincs is?
Gyerekek, azért a 2x2 szintű dolgokat és a fizikát ne ültessük már a sarokba?
Basszus, minden hiányossága ellenére, azért a HTÖ-t tessék már forgatni, ameddig nem lesz az egész videóban ráncfelvarrva. (~10 év)
Legalább, hogy az alapvető hullámformát, antenna és freki dolgokkal számoljuk.

A Gripen már 10+ éve is zavarta a Kubokat alapbol, fogggalmam sincs, miről beszélsz fizika alatt.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Hát ez úgy téves következtetés, hogy szavak nincsenek rá.
  1. Tehát mert elvileg zavart egy 60-es években tervezett CW radart...
  2. akkor zavar egy 20+ évvel később tervezett rendszert, ami imp. üzemű radar és nem is azonos hullámhosszon és a végfázisban a rakéta pár km-re lenne és nem mondjuk 10-20-ra?
  3. Milyen AMRAAM-ot tudna gyakorlaton zavarni, amikor éles indítás nincs is?
Gyerekek, azért a 2x2 szintű dolgokat és a fizikát ne ültessük már a sarokba?
Basszus, minden hiányossága ellenére, azért a HTÖ-t tessék már forgatni, ameddig nem lesz az egész videóban ráncfelvarrva. (~10 év)
Legalább, hogy az alapvető hullámformát, antenna és freki dolgokkal számoljuk.

F16MLU-ra van integrálva vontatott csali?
 
Nincs olyan tipus, hogy F-16 MLU, parszor mar leirtuk (tudom, hiaba.) Block 15 MLU van, Block 20 MLU van stb.
Az MLU egy upgrade program (volt) Block 1-5-10-15 gepeknek, mert azoknak a 80-as evek eleje-kozepe muszaki szinvonalat kepviselo, mar az evtized vegere is durvan elavult rendszerei eselytelen voltak a modernebb elektronikaju gepekkel szemben.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
A magyar lizingszerződés vége hibásan szerepel a cikkben, de ez apróság. Viszont az látszik, hogy frissített C-k eladását nagyon erőlteti a Saab, ehhez keres piacot.
Other..... :rolleyes:
Ahhoz mit szólsz, ha belső pletykák alapján készült a cikk, és mi már jeleztük, hogy '22-ben kicsengetnénk a maradványértéket. A '22-es dátum annyira nem illik ide, hogy erre csak kell legyen magyarázat.
Ugyebár a 2017-es szerződésmódosítás kapcsán ki is hangsúlyozták, hogy a hátralévő szerződés bármikor kiváltható.
 
Nincs olyan tipus, hogy F-16 MLU, parszor mar leirtuk (tudom, hiaba.) Block 15 MLU van, Block 20 MLU van stb.
Az MLU egy upgrade program (volt) Block 1-5-10-15 gepeknek, mert azoknak a 80-as evek eleje-kozepe muszaki szinvonalat kepviselo, mar az evtized vegere is durvan elavult rendszerei eselytelen voltak a modernebb elektronikaju gepekkel szemben.
F16MLU olyan F16A,ami áteset az MLU korszerűsitésen-tyű de nehéz megérteni...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
F16MLU olyan F16A,ami áteset az MLU korszerűsitésen
Ennek yigy semmi ertelme a csali kapcsan, amirol kerdeztel. Meg1x: az MLU egy program, amiben mondjuk egy Block 5 atepitettek Block 10 MLUra. Az a Block 10 MLU. Lehet Block 15 MLU is, sot, Block 20 MLU is, ha jol emlekszem (keress ra, joparszor kitargyaltuk ezt.)
Ezeken belul aztan meg bizonyos szintig eltero lehet a sw is, ennek is volt mar linkelve vagy idezve a matrixa valahol.

-tyű de nehéz megérteni...
Szazszor elmagyaraztuk mar neked, hogy nincs olyan, de (mint mindig) ezt sem vagy kepes megerteni.
Tehat alapvetoen swtol fugg, ami meg hozza a maga BLock/MLU minimumat.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Other..... :rolleyes:
Ahhoz mit szólsz, ha belső pletykák alapján készült a cikk, és mi már jeleztük, hogy '22-ben kicsengetnénk a maradványértéket. A '22-es dátum annyira nem illik ide, hogy erre csak kell legyen magyarázat.
Ugyebár a 2017-es szerződésmódosítás kapcsán ki is hangsúlyozták, hogy a hátralévő szerződés bármikor kiváltható.
Én mindig megkérdezem a főnökeimtől, mi az aktuális irányvonal, aztán bármit meg tudok szakmailag, ideológiailag magyarázni, miért előnyös, mégha 1 éve az ellentetjét hirdettük. ;)

Most ezzel a konteóval is igy vagyok, de jelzem tetszik!!!
 
Other..... :rolleyes:
Ahhoz mit szólsz, ha belső pletykák alapján készült a cikk, és mi már jeleztük, hogy '22-ben kicsengetnénk a maradványértéket. A '22-es dátum annyira nem illik ide, hogy erre csak kell legyen magyarázat.
Ugyebár a 2017-es szerződésmódosítás kapcsán ki is hangsúlyozták, hogy a hátralévő szerződés bármikor kiváltható.
Én mindig megkérdezem a főnökeimtől, mi az aktuális irányvonal, aztán bármit meg tudok szakmailag, ideológiailag magyarázni, miért előnyös, mégha 1 éve az ellentetjét hirdettük. ;)

Most ezzel a konteóval is igy vagyok, de jelzem tetszik!!!
Ebben mi lenne pontosan a ráció...?
 
Ebben mi lenne pontosan a ráció...?
Csak a GDP 2%-hoz mért mutatószámot javítaná az adott évben, más értelme nincs.
Augusztusban egyeztek meg a gépek korszerűsítéséről és ha ez nem csak fegyverbeszerzést jelent, hanem komolyabb korszerűsítést is, akkor az sokkal több pénz, mint amennyi a lízingből még hátra van, amit valószínűleg nem egyszerre fognak kifizetni, hanem részletre/teljesítésarányosan, így valószínűleg újabb szerződésmódosítás lesz és 2035-ig fizetik a support-ot és a korszerűsítés részleteit.
 
Csak a GDP 2%-hoz mért mutatószámot javítaná az adott évben, más értelme nincs.
Ennek aztán végképp semmi értelme nem lenne, efféle szándék nem is volt eddig a haderőfejlesztésnél.
Augusztusban egyeztek meg a gépek korszerűsítéséről és ha ez nem csak fegyverbeszerzést jelent, hanem komolyabb korszerűsítést is, akkor az sokkal több pénz, mint amennyi a lízingből még hátra van, amit valószínűleg nem egyszerre fognak kifizetni, hanem részletre/teljesítésarányosan, így valószínűleg újabb szerződésmódosítás lesz és 2035-ig fizetik a support-ot és a korszerűsítés részleteit.
Ez a 2035 neked honnan jön??

Lízingelőtörlesztésnek 1 szempontból lehet szerepe, ha a hitelezett kamaton akarsz spórolni. De így a végefelé ennek minimális jelentősége van.

Politikai szempont lehet, ami miatt mind a Saab, mind a kormány érdeke a választás előtti hosszabb távú megegyezés. Teljesen ideológiamentesen szimpátiától függetlenül, ha új kormány jön kérdéses a haderőfejlesztés prioritása. A mostani kormánynál is ez inkább kivételes alkalom, mint természetes elköteleződés. De ha még prioritás is marad, azért az amerikai befolyás egyértelműen nőni fog, ami a Saab esélyeit rontja.

Tehát a 2 fél érdeke a gyors, hosszú távú megegyezés. Én úgy gondolom, hogy a Gripenek idei fegyverzetfejlesztését egy strategiai döntés megelőzte, mi lesz 26 után a Gripenek sorsa. Csere, marad, több század stb..
Marad a jelenlegi C, jelentős szoftveres és fegyvezeti fejlesztést kap, kapott. Valószínűleg a bővítés kérdése is eldőlt. De nincs lepapírozva, kőbe vésve. Ezt sztem tavaszig megteszik, különben egy irányváltás esetén közép távon is torz marad a vadaszgépfejlesztés sorsa.

Ebből a szempontból Bajnai nyilatkozata figyelemre méltó. Ő pozitív kontextusban, dicsérőleg beszélt a Zrinyiről. Kár, hogy úgy tűnik éppen diszkvalifikálják a játékból. Lehet pont ezért engedett meg magának ilyen kiszólást.
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag
Ennek aztán végképp semmi értelme nem lenne, efféle szándék nem is volt eddig a haderőfejlesztésnél.

Ez a 2035 neked honnan jön??

Lízingelőtörlesztésnek 1 szempontból lehet szerepe, ha a hitelezett kamaton akarsz spórolni. De így a végefelé ennek minimális jelentősége van.

Politikai szempont lehet, ami miatt mind a Saab, mind a kormány érdeke a választás előtti hosszabb távú megegyezés. Teljesen ideológiamentesen szimpátiától függetlenül, ha új kormány jön kérdéses a haderőfejlesztés prioritása. A mostani kormánynál is ez inkább kivételes alkalom, mint természetes elköteleződés. De ha még prioritás is marad, azért az amerikai befolyás egyértelműen nőni fog, ami a Saab esélyeit rontja.

Tehát a 2 fél érdeke a gyors, hosszú távú megegyezés. Én úgy gondolom, hogy a Gripenek idei fegyverzetfejlesztését egy strategiai döntés megelőzte, mi lesz 26 után a Gripenek sorsa. Csere, marad, több század stb..
Marad a jelenlegi C, jelentős szoftveres és fegyvezeti fejlesztést kap, kapott. Valószínűleg a bővítés kérdése is eldőlt. De nincs lepapírozva, kőbe vésve. Ezt sztem tavaszig megteszik, különben egy irányváltás esetén közép távon is torz marad a vadaszgépfejlesztés sorsa.

Ebből a szempontból Bajnai nyilatkozata figyelemre méltó. Ő pozitív kontextusban, dicsérőleg beszélt a Zrinyiről. Kár, hogy úgy tűnik éppen diszkvalifikálják a játékból. Lehet pont ezért engedett meg magának ilyen kiszólást.
Ok, legyen 2036 vagy 2040, vagy más. 2002-ben és 2010-ben is kb. az mentette meg a Gripent, hogy olyan volt a szerződés hogy nem lehetett belőle kiszállni. Ha előre kifizetik a gépeket, akkor épp ez a kötöttség szűnik meg. Azaz a cél a hosszútávú megállapodás lehet, ütemezett részletfizetéssel.
 
Ok, legyen 2036 vagy 2040, vagy más. 2002-ben és 2010-ben is kb. az mentette meg a Gripent, hogy olyan volt a szerződés hogy nem lehetett belőle kiszállni. Ha előre kifizetik a gépeket, akkor épp ez a kötöttség szűnik meg. Azaz a cél a hosszútávú megállapodás lehet, ütemezett részletfizetéssel.
Sztem itt senki nem arra gondol, hogy az előző szerződést végtörleszt~ssel megszüntetik és pont. Úgy van értelme, ha helyébe egy új lép, mondjuk bővített létszámmal.
 
Ebben mi lenne pontosan a ráció...?

Csak a GDP 2%-hoz mért mutatószámot javítaná az adott évben, más értelme nincs.
Augusztusban egyeztek meg a gépek korszerűsítéséről és ha ez nem csak fegyverbeszerzést jelent, hanem komolyabb korszerűsítést is, akkor az sokkal több pénz, mint amennyi a lízingből még hátra van, amit valószínűleg nem egyszerre fognak kifizetni, hanem részletre/teljesítésarányosan, így valószínűleg újabb szerződésmódosítás lesz és 2035-ig fizetik a support-ot és a korszerűsítés részleteit.
Ne felejtsük el, hogy a cseheknek megmondták a svédek, hogy nincs tovább lízing. Ha Gripent akarnak továbbra is üzemeltetni, akkor meg kell venniük a gépeket.
Mi van akkor, ha nekünk meg azt kommunikálták, hogy a C/D+ upgrade-et csak saját tulajdonú gépekre építik rá.
Logikus is lenne, mert valószínűleg a Svéd Légierő a 40-60db C/D+ igényén felül már nem akarnak pénzt beletenni a programba.
Másrészről a lízing megszüntetése is egy bizonyos szinten adóságcsökkentés. A 27-ig esedékes kamatok sem fogják tovább terhelni a HM költségvetését.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Megér nekünk 1+ milliárd dollárt + évi sok tizmilliót amibe az kerül, hogy egyfolytában fent van egy AWACS?
Mert legalább két, de inkább három repülő kellene és tuti, hogy ezeket próbálnák minél előbb hatástalanítani egy támadásnál.
Jobban megéri több földi radar, még ha nem is tökéletes a lefedettség!
Must have.
Egyfolytában fent majd az aerosztát lesz.
A skandináv harcossal* amúgy is meggyűlik majd a bajuk, mert az vissza is tud lőni.

14 vadász mellé nem.
Dehogynem, sőt éppen azért, mert kevés vadászgépünk van.

*már sokszor kifejtettem, hogy mire gondolok, de mivel mordor is figyel, ezért még egyszer nem fejteném ki, mert hátha még ők valósítják meg az elképzelésemet.
 
A lízing szerződés arra volt jó, bár a legdrágább megoldás volt, hogy meglegyen a hadrafoghatóság. Magyarország képtelen a megfelelő hadrafoghatóságot biztosítani, mert a kormányok a költségvetések kvázi leszarják a hadsereg igényeit a tervszerű szupportra, (hozzáteszem, hogy a MH sem állt soha érdekérvényesítő képességek terén túl jól). Jelenleg sem, csak "jobban" mint eddig. Itt van például a H145M-ek ügye, ahol van helikopter, de kevés a pilóta, nincs fegyverzet (már össztől lehetett volna a rakétalövészetet gyakorolni), és hiányoznak a ténylegesen megépített hangárok, annak ellenére, hogy tervek vannak, Lölö simán megépíti, két-harmad azt szavaznak meg amit akarnak mégis nincs valahogy hálótervezés, hogy a képesség ténylegessé váljon
Jönnek be a technikák, és elmarad közben a fegyverzet és infrastruktúra hozzá kapcsolódó ütemezett beszezése, és a képzés is. (ennek egyrészt oka a COVID, a másik rész, hogy most még fél évig minden a kampányra nyomtak, ezért kávzi likviditási problémák vannak kölltségvetési szinten (ha nem lenne eljárás ellenünk az EU-ban jobban lennénk, de annyi rugalmasság van a kormányban, mint a rideg vasban).

Szóval én féltem a beszerzett haditechnikát, mert nálunk van a szupport és látszik a MIG-29, a MI-8T, MI-17 és Mi-24 esetében napkainkban is, hogy képtelenek vagyunk üzemeltetni. (persze örülök, hogy pénteken 5 darab 24-es volt levegőben és egy Mi-17 is, de ott is hányzik a fegyverzet az infracsapdák és még hadd ne folytassam...
 
A lízing szerződés arra volt jó, bár a legdrágább megoldás volt, hogy meglegyen a hadrafoghatóság. Magyarország képtelen a megfelelő hadrafoghatóságot biztosítani, mert a kormányok a költségvetések kvázi leszarják a hadsereg igényeit a tervszerű szupportra, (hozzáteszem, hogy a MH sem állt soha érdekérvényesítő képességek terén túl jól). Jelenleg sem, csak "jobban" mint eddig. Itt van például a H145M-ek ügye, ahol van helikopter, de kevés a pilóta, nincs fegyverzet (már össztől lehetett volna a rakétalövészetet gyakorolni), és hiányoznak a ténylegesen megépített hangárok, annak ellenére, hogy tervek vannak, Lölö simán megépíti, két-harmad azt szavaznak meg amit akarnak mégis nincs valahogy hálótervezés, hogy a képesség ténylegessé váljon
Jönnek be a technikák, és elmarad közben a fegyverzet és infrastruktúra hozzá kapcsolódó ütemezett beszezése, és a képzés is. (ennek egyrészt oka a COVID, a másik rész, hogy most még fél évig minden a kampányra nyomtak, ezért kávzi likviditási problémák vannak kölltségvetési szinten (ha nem lenne eljárás ellenünk az EU-ban jobban lennénk, de annyi rugalmasság van a kormányban, mint a rideg vasban).

Szóval én féltem a beszerzett haditechnikát, mert nálunk van a szupport és látszik a MIG-29, a MI-8T, MI-17 és Mi-24 esetében napkainkban is, hogy képtelenek vagyunk üzemeltetni. (persze örülök, hogy pénteken 5 darab 24-es volt levegőben és egy Mi-17 is, de ott is hányzik a fegyverzet az infracsapdák és még hadd ne folytassam...
Van igazság abban, amit mondasz.
A lízing miatt a svédek nem tűrnek el "szovjet" üzemeltetést és karbantartást.
Nekem is kerdés, a sajat tulajdonú honvedsegi eszközökkel hogyan bánunk majd.
Az infrastruktúra-felújitás se tudom, hogy halad.
Talán @krisss tudja.
 
Ennek aztán végképp semmi értelme nem lenne, efféle szándék nem is volt eddig a haderőfejlesztésnél.

Ez a 2035 neked honnan jön??

Lízingelőtörlesztésnek 1 szempontból lehet szerepe, ha a hitelezett kamaton akarsz spórolni. De így a végefelé ennek minimális jelentősége van.

Politikai szempont lehet, ami miatt mind a Saab, mind a kormány érdeke a választás előtti hosszabb távú megegyezés. Teljesen ideológiamentesen szimpátiától függetlenül, ha új kormány jön kérdéses a haderőfejlesztés prioritása. A mostani kormánynál is ez inkább kivételes alkalom, mint természetes elköteleződés. De ha még prioritás is marad, azért az amerikai befolyás egyértelműen nőni fog, ami a Saab esélyeit rontja.

Tehát a 2 fél érdeke a gyors, hosszú távú megegyezés. Én úgy gondolom, hogy a Gripenek idei fegyverzetfejlesztését egy strategiai döntés megelőzte, mi lesz 26 után a Gripenek sorsa. Csere, marad, több század stb..
Marad a jelenlegi C, jelentős szoftveres és fegyvezeti fejlesztést kap, kapott. Valószínűleg a bővítés kérdése is eldőlt. De nincs lepapírozva, kőbe vésve. Ezt sztem tavaszig megteszik, különben egy irányváltás esetén közép távon is torz marad a vadaszgépfejlesztés sorsa.

Ebből a szempontból Bajnai nyilatkozata figyelemre méltó. Ő pozitív kontextusban, dicsérőleg beszélt a Zrinyiről. Kár, hogy úgy tűnik éppen diszkvalifikálják a játékból. Lehet pont ezért engedett meg magának ilyen kiszólást.

Milyen Bajnai nyilatkozat?
 
Milyen Bajnai nyilatkozat?
Keress rá a hvg-n volt a héten. Nem akarok topikot rombolni. Csak a lenyeget, ami félig ideillik, emelem ki

HVG: Van, amiben a NER jól teljesített?

B. G.: Természetesen vannak megőrzendő irányok, művek: kapásból mondjuk például a munkát terhelő adók csökkentése, a lakossági devizahitelek kivezetése, a hadsereg modernizációja vagy a Trianon-emlékmű a Kossuth téren.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen