[HUN] Tüzérség fejlesztése: Vontatott vagy önjáró tüzérség beszerzése?

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 486
35 646
113
na látod tudod te is a választ hogy miért írtam az IVECO-t és miért szól románia melett míg mi melettünk semmi hasonló.
atmos-self-propelled-howitzer.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
olvasd el az 1. kommentem. én ahhoz tartom magam nem kacifántozunk :)
a románok melett szól a atrom a románok melett szól a szimulátorgyártó cég (izraeli) a románok melett szól a TGK (iveco) nekünk ezek közül eggyik sincs. hogy miért a románoknak ajánlotta fel ezt izrael? szerintem mert a bolgárnak még ennyi sincs. és jelenleg ez a 2 ország ahol atmos játszik. hogy a románok miután felintegrálják (a cikk szerint is integrálnak a románok) utánna ki mit hova a lőtéri kutyát sem... de valószínűleg izraelnek megfogja érni.

a lemaradtunk az üzletről Brmság nincs teherautógyártásunk nincs szimulátorgyártásunk nincs nállunk elbit fejlesztő cég stb.

az hogy ez valakinek nem tetszik vagy magas neki az mind1 ahogy az is hogy ha ez vagy az erre arra kéri akkor oké de a román akkor nem.... románia egyébként nem kis piac. és iveco alvázon nem csak a román piac érhető el mert az iveco sem rossz eszköz. és az hogy az europuls már létezik iveco alvázon és így késöbb csomagba is játszik csak hab a tortán.
Vágesz, hogy azért írod mindezt mert neked az Iveco a személyes lieblinged. Csak az van, hogy - sajnos/nemsajnos - szinte teljesen esélytelen, hogy Iveco lesz a MH alapjárműve. Az RM miatt mindenképpen a Man-nak áll a zászló.
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 319
113
Béláim, nyugalom tényleg nincs hír ebben semmi csak a szokásos hitegetés, ha a cikket elolvastátok akkor itt is meg lesz a nyertes és már le is írták Ami gazdi "A General Dynamics portfóliójában a saját honlapjukon található információk szerint a 155 mm-es SIAC ágyú , de ez egy vontatott ágyú." is versenyben van. Vicces, hogy ezt egy lapon említik az atmossal, de ez előre vetíti hogy mi lesz a románoknál a befutó és még csak nem is önjáró ebben a kategóriában.

Amit Pöcshuszár fórumtárs írt az a lényeg, és én is ezt írtam már többször a csőgyártást kell megszereznünk. És bizony azt kell választani ami a csőgyártást is idehozza. Ha a RM udvari beszállítónk ezt nem teszi akkor a szerbektől kell a NORA t venni csőgyártással.
Na a szerbektől csőgyártást ne várj.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Lehet, hogy fasza az rm csőgyártás, csak nem adják oda a technológiát tudomásom szerint.
Ezt rosszul tudod. A lengyelek megvették a tech transfert harckocsi ágyúra (L/44) - mondjuk nem a legkurrensebb, emelt nyomású csővel.
A csőgyártás király dolog, de a mi számbeli igényeinkre nem nagyon lehetne kifizetődő. Ha összeadnánk a harckocsi és csöves tüzérség igényeit is - a tartalék csöveket is ide véve -, akkor sem hiszem, hogy 1000-et átlépné a hazai igény.
Ha a KF-51 gyártása összejön, akkor lehetne keresnivalónk, de ehhez olyan számokban kellene előre eladni a saját kapcsoltai rendszerben, ami megemelné a hazai igényt lövegcsőből.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Aladeen

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Az ATMOS gyártásról...
Hála égnek. Az Atmos egy generációval ezelőtti kerekes önjáró, a legolcsóbb verzió. Az új generációba az:
  • Archer (ami kijelölte az utat)
  • Aleksandar
  • HX3
  • és a modernizált Zuzanák tartoznak.
Nekünk ebből kell választanunk és drukkolnunk a románoknak, hogy összejöjjön nekik az ATMOS vagy legalább CAESAR!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Hála égnek. Az Atmos egy generációval ezelőtti kerekes önjáró, a legolcsóbb verzió. Az új generációba az:
  • Archer (ami kijelölte az utat)
  • Aleksandar
  • HX3
  • és a modernizált Zuzanák tartoznak.
Nekünk ebből kell választanunk és drukkolnunk a románoknak, hogy összejöjjön nekik az ATMOS vagy legalább CAESAR!
Ezt a generációs besorolást mire alapozod?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
gondolom arra, hogy amiket írt azok automata töltősek az ATMOS meg a CAESAR pedig nem
De nem attól next gen. valami, mert automata töltésű.
A Zuzana már az első verziójában is automata töltésű volt - több, mint 20 éves háttérrel.
Maga az automata töltés nem is jó kategorizálás, mert az ATMOS és a Caesar is tud automata töltésű lenni, náluk maga a tár hiányzik.
Azaz a robotkarokba a személyzet teszi bele a lőszert, ami a töltést már automatikusan végzi el.
Amiben közösek a @blogen által felsorolt SPH-k, az a tornyos kialakítás.
A nextgen besorolást inkább nagyobb csőhossz (értelem szerűen nagyobb lőtáv), emelt gáznyomás, valamint az intelligens lőszerek alkalmazásának megléte adja.
A kérdés inkább az, hogy az adott rendszer mennyire elégíti ki a megrendelő ország igényeit.
A franciák tök jól elvannak/ellesznek a Caesar továbbfejlesztett, de továbbra sem táras lövegével.
A táras kialakítás vagy túl naggyá teszi a rendszert, vagy korlátozott teljesen automata működést nyújt.
Ahogy írtam, az elérhető rendszerek széles technikai skálája lehetővé tesz az igényeknek megfelelő kerekes önjáró megrendelést.
Az ATMOS egy elég jó összképességgel, és árral rendelkező megoldás.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 689
14 986
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 305
43 542
113
Amit Pöcshuszár fórumtárs írt az a lényeg, és én is ezt írtam már többször a csőgyártást kell megszereznünk. És bizony azt kell választani ami a csőgyártást is idehozza. Ha a RM udvari beszállítónk ezt nem teszi akkor a szerbektől kell a NORA t venni csőgyártással.
Aztán mit kezdünk a csőgyárral ha legyártottuk azt a max pár száz löveg csövet ami nekünk kell?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Aztán mit kezdünk a csőgyárral ha legyártottuk azt a max pár száz löveg csövet ami nekünk kell?
Ahogy írtam is, simán lehetséges nagyobb igény is, de ahhoz bíznunk kell a saját hadiipari értékesítési képességünkben.
Különben szerintem a csőgyártás alapvetően nem igényel hatalmas rákészülést.
A kulcs az alapanyagban van, valamint az utólagos felületkezelésben.
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 305
43 542
113
A következő 20 évben nem kell tartani a kereslet csökkenésétől. A lövegcső is fogyóeszköz.
Csövet nem nagyon szoktak venni magában: komplex rendszereket vesznek (pl. Atmost, Caesar) amin néha cserélik a csövet.
Viszont ott meg a rendszer szállítójától lehet csak csövet venni, különe bukják a garanciát és/vagy a további szupportot.
Önmagába nincs értelme a csőgyártásnak, csak ha komplex tüzérségi rendszert is kínálunk mellé.

Ezt is lehet összevásárolt licencekből létrehozni (pl. Krab), de ennek elindításához masszívabb hazai rendelés kell és sok idő.
Nálunk minden jel szerint a HX3-löveg továbbra is a fő irány, ami kérdéses hogy mennyire lesz hazai termék. Szerintem a csőgyártást nem hozza ide az RM, mert van szabad kapacitásuk erre Németországban: évi néhány tucat RM-lövegcsőre lehet igény jelenleg a PZH-k és Leopardok elkopott csöveinnek pótlására. Egyébként pont tavaly vettek egy új csőgyártó gépet, ami L60-ast is tud majd gyártani, szóval kapacitásból náluk nincs hiány.
Nálunk kb. löveg tornyot hegeszthetik össze az RM teherautó löveghez, aztán ráteszik az import HX3 teherautóra és bele teszik az izraeli töltőt meg a német löveget és elektronikát. Ennél komolyabb (önállóbb) önjáró löveg gyártást nem látok reálisnak Magyarországon.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Vágesz, hogy azért írod mindezt mert neked az Iveco a személyes lieblinged. Csak az van, hogy - sajnos/nemsajnos - szinte teljesen esélytelen, hogy Iveco lesz a MH alapjárműve. Az RM miatt mindenképpen a Man-nak áll a zászló.
???? nekem ugyan nem libelingem az iveco (max a daily 4x4) de az nem ez a kategoria.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Akkor ne haragudj, nem akartalak meggyanúsítani, csak nekem ez jött le.
simán csak tényekre alapoztam az állításomat. romániába van izraeli szimulátor gyár romániába van elbit fejlesztő központ atromnak köszönhetően valódi fejlesztésekkel romániába folyik teherautó gyártás (és az üzlet része az integráció ) romániába van kábelgyártás (ami alacsony hozzáadott értékű alja munka de szükséges) stb. a románok akarnak gumikerekes 155 öst nagyszámba nálluk az iveco az alap mert azt gyártják szerelik össze oda szállítanak be. Iveco van azon europai országokba ahol az atmos esélyel indul balkán és meditárráneum. az atmost eddig is több alvázra telepítették legnagyobb piaca egyébként afrika. ahol nem mindegy hogy a hordozóplatform 100 millióval vagy 150 millioval drágább mint X ért ivecon mert itt ugye nem csak az lövegek hordozóplatformja adott eszköz hanem a számtalan kiszolgálójárművé is
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Tudtommal megérkezik a kész teherautó és ráhegesztik csak a platót
igen így kezdődött valóban (én is fikáztam őket emiatt.) de felfutott a gyártás nálluk ahogy a egyre több beszállítót találtak és vagy felelt meg az elvárásoknak. ez van szőrős a talpuk meg fujj de van iparuk mégha olyan is amilyen. ez nem azt jelenti hogy mi erre nem lennénk képesek de jelenleg nállunk hasonló nem folyik. a román minőséget előhozhatjuk de a rába sem produkált balkáninál jobbat anno. persze ez most érzelmileg ellenkezést válthat ki de ez a valóság. ez van