Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Több éve mondom már.
HX3 helyett/mellé esetleg a V-4 vonalat erősíteni
Több éve mondom már.
De a fenti linkelt gépet felejtsd el. Ez egy újracsomagolt (EA által) Zuzana 2 tornyos löveg. Annyi különbséggel, modernebb Tatra kabinja van, meg a Zuzana tornyát is átdesignolták a csehek- kívülről. Közben a löveg, meg a töltőmechanika egészen biztosan a Konstrukta cucca.
Arról nem beszélve, hogy szerintem ennek még nincs is tesztelt verziója. Ehhez képest az EVA 8x8 egy kész termék, amit csak le kell rendelni. Ugyan nem tornyos (azaz nem teljesen körbeforgatható a lövegcső), de +-60 fokban kitéríthető oldalra a cső. Azaz az alapirányhoz képest 120 fokos tartomány fedhető le.
Mivel egy teherautóról beszélünk, így az alapirány megváltoztatása is nagyjából 10s.
Ha videóból jobban értesz, tessék:
Felmutatni ; na az a Mission Impossible kategóriába tartozik lassan.A lövések között legkevesebb 21 másodperc telik el.
Ez nem túl jó érték, főleg, hogy 4 feletti(4,3) van megadva tartós tűzgyorsaságnak.
Hmmm...
Az igen drága "Svéd-Íjász", az Archer ennél (sokkal)többet/jobbat tud, a "Költséghatékonyság Bajnokság" győztese(1-2,5 m$)pedig a szerbek --szintén jelentősen gyorsabb és sokkal megfizethetőbb-- eszköze, a Nora B-52, "gombokért".
U.I.: Utóbbiakkal --szerintem-- egy közös továbbfejlesztési irányba is el lehetne menni, ha végre a "piac-kutatáson", "stratégiai nyugalmon" és hasonlókon végre túllépve fel is tudnánk valami valós fejlesztés-kutatás-képességet mutatni!
.
Felmutatták, hiszen már 2%-ot innoválunk a költésgvetésből.U.I.: Utóbbiakkal --szerintem-- egy közös továbbfejlesztési irányba is el lehetne menni, ha végre a "piac-kutatáson", "stratégiai nyugalmon" és hasonlókon végre túllépve fel is tudnánk valami valós fejlesztés-kutatás-képességet mutatni!
Viszont egy vontatott 105-ös jó alap lenne egy tűzér képzéshez ár érték arányban, valamint lenne kellő létszámú "tartalékos" akiket könnyebben lehetne átképezni ha a szükség úgy kívánja pl Atmosra vagy bármilyen kerekesre.Pontosan az a 8 perc kb szinte az esélytelen kategória a jelenlegi harctéren. Nem vagyok híve a vontatottnak. 105mm viszonylag gyorsabban kezelhető. Ott van esély elpucolni. Ha kompromisszumot kell kötni akkor egyet értek krissel Atmos a megfizethető alternatíva. Én továbbra is jónak tartom a kerekesek között a Boxer alapút és az Archer Volvo alapon, személyen láttam mit tudnak nagyon jó platform.
HX3 helyett/mellé esetleg a V-4 vonalat erősíteni
Pardon my French de meg Szilveszter sincs de mar be vagytok b@szva?Több éve mondom már.
De a fenti linkelt gépet felejtsd el. Ez egy újracsomagolt (EA által) Zuzana 2 tornyos löveg. Annyi különbséggel, modernebb Tatra kabinja van, meg a Zuzana tornyát is átdesignolták a csehek- kívülről. Közben a löveg, meg a töltőmechanika egészen biztosan a Konstrukta cucca.
Arról nem beszélve, hogy szerintem ennek még nincs is tesztelt verziója. Ehhez képest az EVA 8x8 egy kész termék, amit csak le kell rendelni. Ugyan nem tornyos (azaz nem teljesen körbeforgatható a lövegcső), de +-60 fokban kitéríthető oldalra a cső. Azaz az alapirányhoz képest 120 fokos tartomány fedhető le.
Mivel egy teherautóról beszélünk, így az alapirány megváltoztatása is nagyjából 10s.
Ha videóból jobban értesz, tessék:
Az ugye elkerülte a figyelmedet, hogy ez egy MRSI tűzfeladat volt!?A lövések között legkevesebb 21 másodperc telik el.
Ez nem túl jó érték, főleg, hogy 4 feletti(4,3) van megadva tartós tűzgyorsaságnak.
Hmmm...
Az igen drága "Svéd-Íjász", az Archer ennél (sokkal)többet/jobbat tud, a "Költséghatékonyság Bajnokság" győztese(1-2,5 m$)pedig a szerbek --szintén jelentősen gyorsabb és sokkal megfizethetőbb-- eszköze, a Nora B-52, "gombokért".
U.I.: Utóbbiakkal --szerintem-- egy közös továbbfejlesztési irányba is el lehetne menni, ha végre a "piac-kutatáson", "stratégiai nyugalmon" és hasonlókon végre túllépve fel is tudnánk valami valós fejlesztés-kutatás-képességet mutatni!
.
Pontosan az a 8 perc kb szinte az esélytelen kategória a jelenlegi harctéren. Nem vagyok híve a vontatottnak. 105mm viszonylag gyorsabban kezelhető. Ott van esély elpucolni. Ha kompromisszumot kell kötni akkor egyet értek krissel Atmos a megfizethető alternatíva. Én továbbra is jónak tartom a kerekesek között a Boxer alapút és az Archer Volvo alapon, személyen láttam mit tudnak nagyon jó platform.
Viszont egy vontatott 105-ös jó alap lenne egy tűzér képzéshez ár érték arányban, valamint lenne kellő létszámú "tartalékos" akiket könnyebben lehetne átképezni ha a szükség úgy kívánja pl Atmosra vagy bármilyen kerekesre.
Aztarohadt!![]()
Bár egy üteg légimozgékonyságra is alkalmas 105milist magam is jónak látnák-de azért ebben az ürméretben is az önjárókra kell szerintem fektetni a hangsúlyt.
A különböző jelek ellenére 110%-os absztinens vagyok, úgyhogy nevezd meg a segédeidet!Pardon my French de meg Szilveszter sincs de mar be vagytok b@szva?![]()
Hogy mi? Mit kapcsolnak ki? Kik?Mikor az F-35-nel itt egyeseknel az volt a problema hogy az amerikai demokratak "kikapcsolnak" akkor ez a csehszlovakokra hatvanyozottan igaz. Olvass el egy cseh ujsagot februar utan. Miutan nem lettunk hibbantsimogatok villamgyorsan atkerultunk az ellenseg kategoriaba.
Lapzz vissza.Mindig is egy vegyes,aknavető,könnyűtarack,könnyű moduláris sorozatvető erősitett üteget propagáltam zl tüzérségnek.És önjáró kivitelben.A légimuzgékony tüzérségi képességet nem tartom elsőrendű fontosságunak,de mint kiegészitő elemet hadrendbe venném.Aztarohadt!
Hát így működik a suttogó propaganda!
Vagy csak ennyire megült a fejekben a légimozgékony tüzérséges brainstormingom?
1-2 éve még teljesen hülyének voltam nézve ezzel az űrmérettel. Lejárt lemez, miegymás...
Félre ne értsetek! Van bennem némi "önvállon veregetés" de tényleg nem volt semmi meggyőzési szándék senkivel szemben sem. Pláne nem olyan emberekkel, akik közismerten szilárd világképpel rendelkeznek.
Egyszerűen megdöbbentő számomra, hogy egyre többen látjátok már azt, amit én is.
Meg merem kockáztatni, hogy nem az én hatásom ez, mert közel sem sulykoltam olyan vehemenciával ezt, mint más marha ötleteimet (ugyanitt Bronco szeminárium indul Januártól![]()
)
Csak arra tudok gondolni, hogy másnak is eszébe jutott, és tényleg nem olyan nagy marhaság. Nekem csak kicsit lelkesednem kellett.
Tessék életben tartani a lángot drága harcostársaim!![]()
Én 105-ös nél is szerbekkel kooperálnék. Van neki kegy ilyen:Viszont egy vontatott 105-ös jó alap lenne egy tűzér képzéshez ár érték arányban, valamint lenne kellő létszámú "tartalékos" akiket könnyebben lehetne átképezni ha a szükség úgy kívánja pl Atmosra vagy bármilyen kerekesre.
Én 105-ös nél is szerbekkel kooperálnék. Van neki kegy ilyen:
M09 105 mm ARMORED TRUCK-MOUNTED HOWITZER | SDPR - Yugoimport
www.yugoimport.com
Ezt kell nekünk Gidránra meg Hirtenberger irányzékkal megcsinálni azt kész. Ettől független jöhet pár darab vontatott képzésre. Tech transzferben meg csőgyártást elhozni magunknak az Arzenál gyárba akár. Le kell rendelni 100 NORA B52-őt aztán kikötni hogy az utolsó 20 csövet mi gyártjuk. Egyébként van nekik egy ilyen Archer koppintás is nem tudom volt-e már valahol rendszeresítve.
ALEKSANDAR SELF PROPELLED ARTILLERY WEAPON cal. 155 mm | SDPR - Yugoimport
www.yugoimport.com
Karácsony elmúlt.Már csak egy ár és szállítási határidő kellene, "Karácsonyi-meglepinek".
Valaki?
.
Màr csak 358 nap a következôig.Karácsony elmúlt.
Ez a lényeg, hogy van üzemeltetési tapasztalat intenzív háborús körülmények között. Ezek a tapasztalatok pedig azt sugallják, hogy a tüzérségi eszközök eddig alkalmazott karbantartási gyakorlata az ilyen bonyolult eszközök esetén nem működik. A Pzh annyira bonyolult szerkezet, hogy az intenzív igénybevétel (ami a rendeltetése lenne) esetén fokozottan hajlamos a meghibásodásokra, azaz nagyobb arányban kell kivonni a harcból, ha a megfelelő állapotban akarom tartani.Ugye a PZH korábbi verziójára immáron van harci bevetésekből származó tapasztalatanyag, ami bár nem a miénk, de a felhasználási elveinkre vélhetően hatása lesz, abba ez kommunikáció útján beépül. Ez mindenképpen egy előny egy ismeretlen rendszerrel szemben.
Békeidőben meglesz, mert van idő megvárni, míg elvégzik a karbantartást. Ellenben soha nem lesz akkora támogatásunk, mint az Ukrán hadseregnek.ugyanakkor nekünk alapból meglesz az az előnyünk, amíg fenntartható, ami az ukránok esetében hiányzott.
Gondolj bele, hogy háborúban ez a szervízbázis látja el a Pzh-k, Leo-k és Lynx-ek karbantartását, javítását. Mennyi időre eshet ki egy eszköz a harcból (főleg, hogy nincs ami helyettesítse)?Lesz szervízbázisunk, hiszen pont arról volt szó, hogy a harckocsikat is a Lynx gyárban tudjuk majd karbantartani nagyszervíz szinten és bár lehet, hogy csak én gondolom túl, de ha a Leopardok ellesznek ott, akkor a PZH-k is esélyesen.
Gondolom, mint a német Pumák esetében. Bár, ha bele gondolok, már a legendás Tigris és Párduc harckocsiknak is jó, ha a harmada volt egyszerre üzemképes állapotban. Bármilyen profi szervizháttér esetén sem lenne jobb ez az arány.Emellett azt gondolom, hogy lesz megfelelő ellátó és szervízegység is mögöttük, ha már a járműpark ehhez a csomag része.
Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a a Pzh a nehéz dd tarackja és nem másé. Gondolj bele az alkalmazásából eredő nehézségekbe, mint pl. a mozgatás. Hazánk tele van kisebb folyókkal, 4-5 m-nél szélesebb csatornákkal, árkokkal stb., melyeket saját erővel nem bír leküzdeni, nem rendelkeznek nagy teherbírású hidakkal. Tehát igénylik a hídvető és műszaki-mentő szd. gépeit. Pont úgy, mint a Leo és Lynx. (Szerintem nem lesz elég Leguan és Wisent, főleg, ha szétszórják a Lynx-eket az országban)Emellett ami még mellettük szól, az maga a puszta tény, hogy már van nekünk és ezek elég jó ütemben futottak is be eddig, tehát hamarosan a teljes állomány a rendelkezésre fog állni, szimulátorokkal és mindennel is. Így meglesz maga a saját képzési és üzemeltetési tapasztalat és ez megintcsak nem elhanyagolható történet.
A baj csak az, hogy az ukránok karbantartás nélkül használják a PzH-kat. Nincs tábori javító kapacitásuk.Ez a lényeg, hogy van üzemeltetési tapasztalat intenzív háborús körülmények között. Ezek a tapasztalatok pedig azt sugallják, hogy a tüzérségi eszközök eddig alkalmazott karbantartási gyakorlata az ilyen bonyolult eszközök esetén nem működik. A Pzh annyira bonyolult szerkezet, hogy az intenzív igénybevétel (ami a rendeltetése lenne) esetén fokozottan hajlamos a meghibásodásokra, azaz nagyobb arányban kell kivonni a harcból, ha a megfelelő állapotban akarom tartani.
Békeidőben meglesz, mert van idő megvárni, míg elvégzik a karbantartást. Ellenben soha nem lesz akkora támogatásunk, mint az Ukrán hadseregnek.
Gondolj bele, hogy háborúban ez a szervízbázis látja el a Pzh-k, Leo-k és Lynx-ek karbantartását, javítását. Mennyi időre eshet ki egy eszköz a harcból (főleg, hogy nincs ami helyettesítse)?
Aránytalanul sok erőforrást von el a javíttatása, üzemeltetése a többi eszköztől. Lassan olyan hátteret igényel, mint egy repülőgép, de nincs akkora csapásmérő ereje. Csak egy sima olajcsere elmaradása esetén is repkednek a milliók. A gyártói garancia teljesítése háborús viszonyok között szinte lehetetlen. Még az üzemeltető katonák sem egyszerű képzést kapnak, hanem vizsgákhoz kötik a feladatok elvégzését. Ki tudja ezt háborúban garantálni? Teljesen átvették a civil szféra minőségbiztosítási elveit, ami - mint látjuk- teljesen használhatatlan valós helyzetben.
Gondolom, mint a német Pumák esetében. Bár, ha bele gondolok, már a legendás Tigris és Párduc harckocsiknak is jó, ha a harmada volt egyszerre üzemképes állapotban. Bármilyen profi szervizháttér esetén sem lenne jobb ez az arány.
Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a a Pzh a nehéz dd tarackja és nem másé. Gondolj bele az alkalmazásából eredő nehézségekbe, mint pl. a mozgatás. Hazánk tele van kisebb folyókkal, 4-5 m-nél szélesebb csatornákkal, árkokkal stb., melyeket saját erővel nem bír leküzdeni, nem rendelkeznek nagy teherbírású hidakkal. Tehát igénylik a hídvető és műszaki-mentő szd. gépeit. Pont úgy, mint a Leo és Lynx. (Szerintem nem lesz elég Leguan és Wisent, főleg, ha szétszórják a Lynx-eket az országban)
Nem azt mondom egy pillanatig sem, hogy szar a Pzh, csak aránytalanul sok erőforrást von el az üzemeltetése és a továbbiak beszerzése ezt irreálisan megdobná a gazdasági lehetőségeinkhez képest. Nem lenne lehetőség megfelelő csőszámú tüzérség kialakítására.
Ez a lényeg, hogy van üzemeltetési tapasztalat intenzív háborús körülmények között. Ezek a tapasztalatok pedig azt sugallják, hogy a tüzérségi eszközök eddig alkalmazott karbantartási gyakorlata az ilyen bonyolult eszközök esetén nem működik. A Pzh annyira bonyolult szerkezet, hogy az intenzív igénybevétel (ami a rendeltetése lenne) esetén fokozottan hajlamos a meghibásodásokra, azaz nagyobb arányban kell kivonni a harcból, ha a megfelelő állapotban akarom tartani.
Békeidőben meglesz, mert van idő megvárni, míg elvégzik a karbantartást. Ellenben soha nem lesz akkora támogatásunk, mint az Ukrán hadseregnek.
A fenti háromra egyben reagálva. A civil karbantartás, minőségbiztosítás, egyáltalán a profitorientált megközelítés legalábbis a honvédség szintjére érve ki kellene hogy essen a keretből. Tolhajta az RM, az állam egymás között, ugye amíg a pénzért alkatrészt beszereznek és közben nagyon jókat alkudoznak ezek a fura emberek akik ezt szeretik csinálni. De abban a pillanatban, ahogy ez honvédelmi képesség rovására menne, bár biztosan idealizmus a részemről, de azonnal el kellene kezdődnie a járművek legénységétől a parancsnoki szintek legfelsőbb részéig a honvédség kezébe kerülő karbantartásért az ellenállásnak.Gondolj bele, hogy háborúban ez a szervízbázis látja el a Pzh-k, Leo-k és Lynx-ek karbantartását, javítását. Mennyi időre eshet ki egy eszköz a harcból (főleg, hogy nincs ami helyettesítse)?
Aránytalanul sok erőforrást von el a javíttatása, üzemeltetése a többi eszköztől. Lassan olyan hátteret igényel, mint egy repülőgép, de nincs akkora csapásmérő ereje. Csak egy sima olajcsere elmaradása esetén is repkednek a milliók. A gyártói garancia teljesítése háborús viszonyok között szinte lehetetlen. Még az üzemeltető katonák sem egyszerű képzést kapnak, hanem vizsgákhoz kötik a feladatok elvégzését. Ki tudja ezt háborúban garantálni? Teljesen átvették a civil szféra minőségbiztosítási elveit, ami - mint látjuk- teljesen használhatatlan valós helyzetben.
Nem véletlenül képveselem mindig is, hogy kell egyfajta B haderő, a csak a modern csúcstechnológia önmagában elfogy legkésőbb amikor a hozzáértő kevesek annyira kimerültek, hogy alkalmatlanok a további szolgálatra jó ideig.Gondolom, mint a német Pumák esetében. Bár, ha bele gondolok, már a legendás Tigris és Párduc harckocsiknak is jó, ha a harmada volt egyszerre üzemképes állapotban. Bármilyen profi szervizháttér esetén sem lenne jobb ez az arány.
Mivel gondolnék még nehézdandárra, legalábbis remélem, hogy nem ez az egy lesz, ezért pártolnám az azonos technkai hátteret ez esetben, bár egyéb tüzéreszközt is be tudok helyettesíteni, amiképpen harckocsiból is képes lennék sokféle kompromisszumra annak az ismeretében hogy már úgyis lesz egy high-tech.Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a a Pzh a nehéz dd tarackja és nem másé. Gondolj bele az alkalmazásából eredő nehézségekbe, mint pl. a mozgatás. Hazánk tele van kisebb folyókkal, 4-5 m-nél szélesebb csatornákkal, árkokkal stb., melyeket saját erővel nem bír leküzdeni, nem rendelkeznek nagy teherbírású hidakkal. Tehát igénylik a hídvető és műszaki-mentő szd. gépeit. Pont úgy, mint a Leo és Lynx. (Szerintem nem lesz elég Leguan és Wisent, főleg, ha szétszórják a Lynx-eket az országban)
Nem azt mondom egy pillanatig sem, hogy szar a Pzh, csak aránytalanul sok erőforrást von el az üzemeltetése és a továbbiak beszerzése ezt irreálisan megdobná a gazdasági lehetőségeinkhez képest. Nem lenne lehetőség megfelelő csőszámú tüzérség kialakítására.