Nekem az lenne a logikus, hogy igen. De ez nem jelent semmit.Keró-költség is benne van? Ráadásul hiába tudnánk minden fillért, tudjuk az évi össz rep-órát?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nekem az lenne a logikus, hogy igen. De ez nem jelent semmit.Keró-költség is benne van? Ráadásul hiába tudnánk minden fillért, tudjuk az évi össz rep-órát?
Mi az összes költség? Ami konkrétan kötődik a típushoz, vagy a kecskeméti bázis költségeinek arányosított része is benne van? (Hiszen nem csak a gripenek használják.) Kérdezem, nem kötekszem. Csak tv-s koromban az volt a fentartó kérdése, mennyibe kerül egy műsorperc előállítása, és én azt mondtam, hogy teljes költségvetés/sugárzott adásperc, akkor rögtön rájött, hogy nem erre kíváncsi. Pedig a működéshez/műsorkészítéshez kell áram, wc-papír, és sok minden más is. Ahogy egy vadászszázad működtetéséhez is.Számomra a repül óra költség az összes kiadás / repóra.
Pont.
Ne haragudj, de amikor ennek megközelítésnek az eredménye az, hogy a SAAB és a sok netes trollhívjője nekiáll lobogtatni azt a 4700 dollárt, mint teljes repóra költséget, addig bashingelni fogom az ilyen szutyok diagramot. Ennél még az is jobb, ha ezt nem teszik ki, mert ide vezet. Főleg úgy, hogy a benne levő értékek más megbízhatóbb forrással szembemenve nettó baromságot állít.Primitív megközelítés aminek az az eredménye hogy semmit nem fogsz tudni semmivel összehasonlítani.
A 25 milliárdban jó eséllyel még a kecskeméti őrkutya költsége is benne van...
De jó röhögést...
az minket is jókedvre derít
Az nem, de lássuk be, azt sanszosan kerekítési hiba lenne. Nem ilyen apróságok miatt vicc az a Jane's féle táblázat.Mi az összes költség? Ami konkrétan kötődik a típushoz, vagy a kecskeméti bázis költségeinek arányosított része is benne van? (Hiszen nem csak a gripenek használják.) Kérdezem, nem kötekszem. Csak tv-s koromban az volt a fentartó kérdése, mennyibe kerül egy műsorperc előállítása, és én azt mondtam, hogy teljes költségvetés/sugárzott adásperc, akkor rögtön rájött, hogy nem erre kíváncsi. Pedig a működéshez/műsorkészítéshez kell áram, wc-papír, és sok minden más is. Ahogy egy vadászszázad működtetéséhez is.
Keró-költség is benne van? Ráadásul hiába tudnánk minden fillért, tudjuk az évi össz rep-órát?
Én a költségvetés szellemiségét figyelembe véve ezt nem gondolnám.Igen onnan, csak az aprót, pár százmillió, felfelé kerekítettem. Igen, ebben minden xar benne van ezért nem releváns adat. Bár ha az éves lizingdíjat vki tudja és azt ebből a tételből kivonjuk, akkor lehet ez megközelítően jó adat lenne.
Innen van, alulról a 4-ik sor.
Én a költségvetés szellemiségét figyelembe véve ezt nem gondolnám.
Szerintem a 24,78Mrd Forintban csak az van benne, amit a svédeknek (Svéd Légierő, mivel tőlük béreljük a gépeket) utalunk.
A személyzet díja (földi és repülő) miért is lenne benne? Ők a Honvédség alkalmazásában vannak. Nem a svédek adják a fizujukat.
Ugyan így a kerozint sem svédek adják. Meg valószinüleg a kenőanyagot sem.
De az az igazság, hogy ez sokkal közelebb áll a reális, összehasonlítható költségekhez, mint molni marhasága.
Azt gondolom, hogy az US Air Force sem taxisként alkalmazza a pilótáit, vagy a földi személyzetet. Azaz, nem akkor ketyeg a fizetésük, amikor éppen a levegőben vannak, vagy a szerelők éppen a gépeken matatnak.
Arról nem is beszélve, hogy hogyan lehetne egy mondjuk amerikai pilóta és egy leendő lengyel pilóta fizetését, juttatásait egy lapra venni, majd azzal kiszámolni a "repült óra költséget". Az üzemanyag belevehető, de csak valami nagyon nagy átlaggal.
A Gripenek költségeit abból a szerződésből lehet legjobban leszűrni, amit a Saab és a Svéd Lévierő kötött. (Ezt most nem tudom belinkelni, mert úton vagyok.)
Csak egy egyszerű osztás: a 25 milliárd Ft. Az kb. 80 millió USD. Ha gépenként 200 órával számolok, akkor 28 000 USD/óra. + kerozin + munkabér stb.Én a költségvetés szellemiségét figyelembe véve ezt nem gondolnám.
Szerintem a 24,78Mrd Forintban csak az van benne, amit a svédeknek (Svéd Légierő, mivel tőlük béreljük a gépeket) utalunk.
A személyzet díja (földi és repülő) miért is lenne benne? Ők a Honvédség alkalmazásában vannak. Nem a svédek adják a fizujukat.
Ugyan így a kerozint sem svédek adják. Meg valószinüleg a kenőanyagot sem.
De az az igazság, hogy ez sokkal közelebb áll a reális, összehasonlítható költségekhez, mint molni marhasága.
Azt gondolom, hogy az US Air Force sem taxisként alkalmazza a pilótáit, vagy a földi személyzetet. Azaz, nem akkor ketyeg a fizetésük, amikor éppen a levegőben vannak, vagy a szerelők éppen a gépeken matatnak.
Arról nem is beszélve, hogy hogyan lehetne egy mondjuk amerikai pilóta és egy leendő lengyel pilóta fizetését, juttatásait egy lapra venni, majd azzal kiszámolni a "repült óra költséget". Az üzemanyag belevehető, de csak valami nagyon nagy átlaggal.
A Gripenek költségeit abból a szerződésből lehet legjobban leszűrni, amit a Saab és a Svéd Lévierő kötött. (Ezt most nem tudom belinkelni, mert úton vagyok.)
Te is beszoptad, amit a tanult kolléga a korábbi Gripen FAQ-ban. Beleosztottad a gépek vételárészletét is a fenntartási költségekbe. A 24Mrd-ban benne van a gépek megvásárlásának részlete is, egészen 2026-ig. Na akkor fog beugrani a majom a vízbe, hogy milyen ajánlatot kapunk a továbbüzemeltetésre. Ha van egy kis szerencsénk, akkor bevesznek (továbbra is) a svéd légierős fenntartási csomagba.Csak egy egyszerű osztás: a 25 milliárd Ft. Az kb. 80 millió USD. Ha gépenként 200 órával számolok, akkor 28 000 USD/óra. + kerozin + munkabér stb.
A FAQ vége ez hosszú levezetés után a bemutatott feltételekkel.Te is beszoptad, amit a tanult kolléga a korábbi Gripen FAQ-ban. Beleosztottad a gépek vételárészletét is a fenntartási költségekbe. A 24Mrd-ban benne van a gépek megvásárlásának részlete is, egészen 2026-ig. Na akkor fog beugrani a majom a vízbe, hogy milyen ajánlatot kapunk a továbbüzemeltetésre. Ha van egy kis szerencsénk, akkor bevesznek (továbbra is) a svéd légierős fenntartási csomagba.
Te is beszoptad, amit a tanult kolléga a korábbi Gripen FAQ-ban. Beleosztottad a gépek vételárészletét is a fenntartási költségekbe. A 24Mrd-ban benne van a gépek megvásárlásának részlete is, egészen 2026-ig. Na akkor fog beugrani a majom a vízbe, hogy milyen ajánlatot kapunk a továbbüzemeltetésre. Ha van egy kis szerencsénk, akkor bevesznek (továbbra is) a svéd légierős fenntartási csomagba.
Ennyit fizetünk most egy repült óráért. Ehhez képest az F-35 üzemeltetése nem is annyira drága. Vagyis ha egyszer kifizettük az F-35 vételárát, akkor utána az üzemeltetést is ki tudjuk fizetni.Te is beszoptad, amit a tanult kolléga a korábbi Gripen FAQ-ban. Beleosztottad a gépek vételárészletét is a fenntartási költségekbe. A 24Mrd-ban benne van a gépek megvásárlásának részlete is, egészen 2026-ig. Na akkor fog beugrani a majom a vízbe, hogy milyen ajánlatot kapunk a továbbüzemeltetésre. Ha van egy kis szerencsénk, akkor bevesznek (továbbra is) a svéd légierős fenntartási csomagba.
A reptér fenntartása, a teljes személyzet bére, a kerozin, kenőanyagok? Kerekítési hiba?WUT barátom?
Az megvan, hogy ezek összege a svédeknek fizetett pénz mellett kerekítési hiba? Ott van benne a gripenes anyagban rudi számításával együtt.
Szóval mi ez a vastag személyeskedés úgy, hogy semmit nem tettél mögé..?
Ők tudtommal nem változtattak a konstrukción az évek alatt. Ők tisztán bérelték a gépeket. Nekik a gépek használt piaci értékét kellene kifizetni, míg nekünk, akik a többet fizettünk a vételár tőkerészéből is, már csak a pénzügyi maradványértéket kell majd a végén kifizetni.Amúgy a cseheknél komolyan felmerult annak a lehetősége,hogy a lízing lejárta után nem veszik meg hanem tovább bérlik a Gripeneket.
Édes Istenem! Dehogy! Ennyit a gépek tulajdonlásáért + karbantartásért fizetünk.Ennyit fizetünk most egy repült óráért. Ehhez képest az F-35 üzemeltetése nem is annyira drága. Vagyis ha egyszer kifizettük az F-35 vételárát, akkor utána az üzemeltetést is ki tudjuk fizetni.
Az elejétől fogva lízing volt, vagy csak az én memóriám hagy ki? Mert, ha nem hagy ki, akkor a lakásbérlés példád rossz.Ők tudtommal nem változtattak a konstrukción az évek alatt. Ők tisztán bérelték a gépeket. Nekik a gépek használt piaci értékét kellene kifizetni, míg nekünk, akik a többet fizettünk a vételár tőkerészéből is, már csak a pénzügyi maradványértéket kell majd a végén kifizetni.
A továbbérlés sem rossz opció neki, mivel ők menet közben nem fizettek a gép árába semmit. Hja meg ne feledjük, hogy ők vadi új gépeket kaptak. Tehát nekik a kezdeti ár is magasabbnak kellett legyen, meg a törlesztő is...
Szerintem pénzügyileg jelenleg már az érné meg a legjobban, hogy a '26-ra a birtokunkba került gépek mellé a csehek konstrukciójában kellene egy második századot (C/D-k) bérelni. Összességében nem sokkal kellene a 2 század fenntartásáért és a 2. század bérléséért többet fizetni, mint most. Szerintem 25-30Mrd/ évből ki kellene jönnie.
Édes Istenem! Dehogy! Ennyit a gépek tulajdonlásáért + karbantartásért fizetünk.
A Gripenek árát az elején nem fizettük ki. Az elején 'asszem részletfizetéssel kezdtük, majd a szerződésmódosítással úgy tudtuk lejjebb vinni az éves fizetendőt, ha átváltottunk szimpla bérlésre. Majd végül az utolsó szerződésmódosítással újra a vételár részleteit is elkezdtük fizetni, így a végén egy töredék összeg befizetésével a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek.
Hogy értsd:
Azt ugye érted, hogy mi a különbség aközött, ha veszel egy lakást hitelre, meg hogy elmész albérletbe? Az első esetben lesz a futamidő végén egy lakásod, a másik esetben meg szépen elköszönsz egy meleg kézszorítással a főbérlőtől.
Mindkét esetben fizeted a rezsit (maintenance, üzemanyagköltség, bérköltségek).
Az F35-ért ki kellene fizetned az elején 160-190M USD/db-ot, majd utána ezeket a gépeket olyan 30-40.000USD/ repült óra magasságában fenntartani
Namost ezen értékek mellé tegyük oda a Gripen 75-80M USD-s új darabárát, valamint a 5-7.000USDs repült óráját.
Hja és a 30-40.000 USD/óra az amerikai államnak a fenntartási költsége. Egy kisebb flottát fenntartani sokkal "érdekesebb".
A dánok már nyíltan beszéltek róla, hogy jobban jártak volna, ha maradnak az F-16-nál.
A norvégok - csóró egy banda! - meg letárolták a gépeik felét, mert egyszerűen nem tudják reptetni őket.
A lengyeleknél is érdekesen fog alakulni az ügy, mert ott náluk nagyon lobogtatták, hogy milyen f@sza üzletet kötöttek, közben meg lehet, hogy 1 év múlva kimerül a szerződésben foglalt support keret. (ezt most csak tippeltem, de náluk gyanúsan olcsósítva lett az a szerződés) Aztán meg megy a hüppögés.
A lengyeleknél is érdekesen fog alakulni az ügy, mert ott náluk nagyon lobogtatták, hogy milyen f@sza üzletet kötöttek, közben meg lehet, hogy 1 év múlva kimerül a szerződésben foglalt support keret. (ezt most csak tippeltem, de náluk gyanúsan olcsósítva lett az a szerződés) Aztán meg megy a hüppögés.
Az eredeti szerződés 3x lett módosítva. Hogy mi volt az eredeti felállás (maradnak-e a gépek vagy sem) azt nem tudom. A 2003-as módosítást ugye a technikai tartalom változása igényelte. 2012 és 2017 között fixen csak bérlésre változtatták a konstrukciót. Majd 2017-ben jött ki, hogy a '26-ban végül is nálunk maradhatnak a gépek. Nem tudom, hogy mi volt az elején, de 2003-ban szinte biztosan részletfizetésben állapodtak meg, amit 2012-ben bérlésre módosítottak (elvileg növelték a repülhető időt, de csökkent a törlesztő). Az utolsó módosítás óta meg, fizetjük a vételárrészleteket is. Na szerintem akkor dőlt el, hogy egyelőre nem ülünk fel az F-35-ös vonatra.Az elejétől fogva lízing volt, vagy csak az én memóriám hagy ki? Mert, ha nem hagy ki, akkor a lakásbérlés példád rossz.
A Gripen költsége kb. az F-16 -hoz hasonló. Ha belegondolsz, mitől lenne olcsóbb? Az elektronika nagyrészt amerikai, a svéd munkaerő költsége hasonló, kisebb darabszámban gyártották, Stb. Az hogy sokkal olcsóbb, az csak marketing.Ők tudtommal nem változtattak a konstrukción az évek alatt. Ők tisztán bérelték a gépeket. Nekik a gépek használt piaci értékét kellene kifizetni, míg nekünk, akik a többet fizettünk a vételár tőkerészéből is, már csak a pénzügyi maradványértéket kell majd a végén kifizetni.
A továbbérlés sem rossz opció neki, mivel ők menet közben nem fizettek a gép árába semmit. Hja meg ne feledjük, hogy ők vadi új gépeket kaptak. Tehát nekik a kezdeti ár is magasabbnak kellett legyen, meg a törlesztő is...
Szerintem pénzügyileg jelenleg már az érné meg a legjobban, hogy a '26-ra a birtokunkba került gépek mellé a csehek konstrukciójában kellene egy második századot (C/D-k) bérelni. Összességében nem sokkal kellene a 2 század fenntartásáért és a 2. század bérléséért többet fizetni, mint most. Szerintem 25-30Mrd/ évből ki kellene jönnie.
Édes Istenem! Dehogy! Ennyit a gépek tulajdonlásáért + karbantartásért fizetünk.
A Gripenek árát az elején nem fizettük ki. Az elején 'asszem részletfizetéssel kezdtük, majd a szerződésmódosítással úgy tudtuk lejjebb vinni az éves fizetendőt, ha átváltottunk szimpla bérlésre. Majd végül az utolsó szerződésmódosítással újra a vételár részleteit is elkezdtük fizetni, így a végén egy töredék összeg befizetésével a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek.
Hogy értsd:
Azt ugye érted, hogy mi a különbség aközött, ha veszel egy lakást hitelre, meg hogy elmész albérletbe? Az első esetben lesz a futamidő végén egy lakásod, a másik esetben meg szépen elköszönsz egy meleg kézszorítással a főbérlőtől.
Mindkét esetben fizeted a rezsit (maintenance, üzemanyagköltség, bérköltségek).
Az F35-ért ki kellene fizetned az elején 160-190M USD/db-ot, majd utána ezeket a gépeket olyan 30-40.000USD/ repült óra magasságában fenntartani
Namost ezen értékek mellé tegyük oda a Gripen 75-80M USD-s új darabárát, valamint a 5-7.000USDs repült óráját.
Hja és a 30-40.000 USD/óra az amerikai államnak a fenntartási költsége. Egy kisebb flottát fenntartani sokkal "érdekesebb".
A dánok már nyíltan beszéltek róla, hogy jobban jártak volna, ha maradnak az F-16-nál.
A norvégok - csóró egy banda! - meg letárolták a gépeik felét, mert egyszerűen nem tudják reptetni őket.
A lengyeleknél is érdekesen fog alakulni az ügy, mert ott náluk nagyon lobogtatták, hogy milyen f@sza üzletet kötöttek, közben meg lehet, hogy 1 év múlva kimerül a szerződésben foglalt support keret. (ezt most csak tippeltem, de náluk gyanúsan olcsósítva lett az a szerződés) Aztán meg megy a hüppögés.
Ez a maradványérték a végén 0Ft lesz, ha jól emlékszek.Ők tudtommal nem változtattak a konstrukción az évek alatt. Ők tisztán bérelték a gépeket. Nekik a gépek használt piaci értékét kellene kifizetni, míg nekünk, akik a többet fizettünk a vételár tőkerészéből is, már csak a pénzügyi maradványértéket kell majd a végén kifizetni.
.
Hja meg van benne egy 63%-kal erősebb motor, meg úgy 35%-kal nagyobb felszállótömeg. Nyilván nem a Gripen fog többet zabálni.A Gripen költsége kb. az F-16 -hoz hasonló. Ha belegondolsz, mitől lenne olcsóbb? Az elektronika nagyrészt amerikai, a svéd munkaerő költsége hasonló, kisebb darabszámban gyártották, Stb. Az hogy sokkal olcsóbb, az csak marketing.
És ezt mikor mondták? Amikor még azt hazudta a Lockheed, hogy 21.000USD-be befér a repült óra költsége, vagy jóval később, amikor elkezdett lefoszlani a radarelnyelő bevonat a gépről.A szlovákokról olvastam valahol, hogy ők azért választották az F-16 -ot és nem az F-35 -öt, mert az F16 teljes költsége 30 évre kb. fele az F-35 -nek. Csak kérdés, hogy az F-35 tényleg annyival jobb gép mint amennyivel drágább. Jó néhány ország van, aki szerint igen.
Én erre már nem mernék megesküdni...Ez a maradványérték a végén 0Ft lesz, ha jól emlékszek.