M
molnibalage
Guest
Én a költségvetés szellemiségét figyelembe véve ezt nem gondolnám.
Szerintem a 24,78Mrd Forintban csak az van benne, amit a svédeknek (Svéd Légierő, mivel tőlük béreljük a gépeket) utalunk.
A személyzet díja (földi és repülő) miért is lenne benne? Ők a Honvédség alkalmazásában vannak. Nem a svédek adják a fizujukat.
Ugyan így a kerozint sem svédek adják. Meg valószinüleg a kenőanyagot sem.
De az az igazság, hogy ez sokkal közelebb áll a reális, összehasonlítható költségekhez, mint molni marhasága.
Azt gondolom, hogy az US Air Force sem taxisként alkalmazza a pilótáit, vagy a földi személyzetet. Azaz, nem akkor ketyeg a fizetésük, amikor éppen a levegőben vannak, vagy a szerelők éppen a gépeken matatnak.
Arról nem is beszélve, hogy hogyan lehetne egy mondjuk amerikai pilóta és egy leendő lengyel pilóta fizetését, juttatásait egy lapra venni, majd azzal kiszámolni a "repült óra költséget". Az üzemanyag belevehető, de csak valami nagyon nagy átlaggal.
A Gripenek költségeit abból a szerződésből lehet legjobban leszűrni, amit a Saab és a Svéd Lévierő kötött. (Ezt most nem tudom belinkelni, mert úton vagyok.)
WUT barátom?
Az megvan, hogy ezek összege a svédeknek fizetett pénz mellett kerekítési hiba? Ott van benne a gripenes anyagban rudi számításával együtt.
Szóval mi ez a vastag személyeskedés úgy, hogy semmit nem tettél mögé..?