Ők tudtommal nem változtattak a konstrukción az évek alatt. Ők tisztán bérelték a gépeket. Nekik a gépek használt piaci értékét kellene kifizetni, míg nekünk, akik a többet fizettünk a vételár tőkerészéből is, már csak a pénzügyi maradványértéket kell majd a végén kifizetni.
A továbbérlés sem rossz opció neki, mivel ők menet közben nem fizettek a gép árába semmit. Hja meg ne feledjük, hogy ők vadi új gépeket kaptak. Tehát nekik a kezdeti ár is magasabbnak kellett legyen, meg a törlesztő is...
Szerintem pénzügyileg jelenleg már az érné meg a legjobban, hogy a '26-ra a birtokunkba került gépek mellé a csehek konstrukciójában kellene egy második századot (C/D-k) bérelni. Összességében nem sokkal kellene a 2 század fenntartásáért és a 2. század bérléséért többet fizetni, mint most. Szerintem 25-30Mrd/ évből ki kellene jönnie.
Édes Istenem! Dehogy! Ennyit a gépek tulajdonlásáért + karbantartásért fizetünk.
A Gripenek árát az elején nem fizettük ki. Az elején 'asszem részletfizetéssel kezdtük, majd a szerződésmódosítással úgy tudtuk lejjebb vinni az éves fizetendőt, ha átváltottunk szimpla bérlésre. Majd végül az utolsó szerződésmódosítással újra a vételár részleteit is elkezdtük fizetni, így a végén egy töredék összeg befizetésével a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek.
Hogy értsd:
Azt ugye érted, hogy mi a különbség aközött, ha veszel egy lakást hitelre, meg hogy elmész albérletbe? Az első esetben lesz a futamidő végén egy lakásod, a másik esetben meg szépen elköszönsz egy meleg kézszorítással a főbérlőtől.
Mindkét esetben fizeted a rezsit (maintenance, üzemanyagköltség, bérköltségek).
Az F35-ért ki kellene fizetned az elején 160-190M USD/db-ot, majd utána ezeket a gépeket olyan 30-40.000USD/ repült óra magasságában fenntartani
Namost ezen értékek mellé tegyük oda a Gripen 75-80M USD-s új darabárát, valamint a 5-7.000USDs repült óráját.
Hja és a 30-40.000 USD/óra az amerikai államnak a fenntartási költsége. Egy kisebb flottát fenntartani sokkal "érdekesebb".
A dánok már nyíltan beszéltek róla, hogy jobban jártak volna, ha maradnak az F-16-nál.
A norvégok - csóró egy banda!

- meg letárolták a gépeik felét, mert egyszerűen nem tudják reptetni őket.
A lengyeleknél is érdekesen fog alakulni az ügy, mert ott náluk nagyon lobogtatták, hogy milyen f@sza üzletet kötöttek, közben meg lehet, hogy 1 év múlva kimerül a szerződésben foglalt support keret. (ezt most csak tippeltem, de náluk gyanúsan olcsósítva lett az a szerződés) Aztán meg megy a hüppögés.