Azt valószínűleg Demszkyék nem akarták a francia kapcsolataik miatt (illetve hát Megyó is valamiért kapta azt a francia kitüntetést). Így lett MiG-29, meg az ikermotorkocsik a vasútnak.
Meg a "hőn szeretett" BTR-80-asok a honvédségnek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt valószínűleg Demszkyék nem akarták a francia kapcsolataik miatt (illetve hát Megyó is valamiért kapta azt a francia kitüntetést). Így lett MiG-29, meg az ikermotorkocsik a vasútnak.
Megint egy apró de lényeges csúsztatas, oroszok repülték a szuhojokat, ukránok a migeket. Zsoldosok. Igen, a szuhoj azért amit mondtál, leginkább az üzemanyag miatt nyert ott. Senki nem vitatja hogy a Szu27 nagyobb harcértékű mint a 29-es. A 27 arról szólt, hogy rengeteg üzemanyag férjen bele, a 29 meg nem. Ott az kijött.
Annak meg a 9.12 nél a kopoltyú. Amiért a 9.12 ha rövidebb hatótávolsággal, de legalább tud üzemelni most is mindenféle retkes meg toldozott foltozott retek futóról, ahonnan pl. a csoda F16 nem, vagy csak extra előkészítés utan tud.
Amire terHajtómű kérdés ki volt már a htka-n tárgyalva, folyamatosan nőtt az üzemideje ahogy reszelték, ott van Allesmor hozzászólásában minden. Igen, nem érte el a kor nyugati szintjét. Hogy ezt hova tegyük, ahhoz kéne tudni az árakat, na meg hogy mire tervezték a két típust. Az hogy a 80-as években szart sem ért az a fegyverzet, nettó hülyeség, bocs. Olyan pilótával én is beszéltem aki repült 23ast meg 29est, és igen, voltak összehasonlítható rendszerek, meg volt amiben egész más dimenzió a 29es.
Ez már nem neked címezve csak általánosságban:
Az a baj hogy autóskártya szinten megy ez a vita. Az alap az, hogy mit mire terveztek. Hát az F-18-ast rohadtul nem arra mint amire a 29-est.
Utána meg kéne nézni hogy mire használtuk mi.
Namost, lehet hogy a 18-asra rá lehet tenni egy tucat amraam-ot és csinálni egy pr fotót. És? Teljesen abszurd függesztmény egy valós háborús helyzetben. Keró miből lesz mire ellövöldözi őket, napelemből? Vagy a légiharc közepette cikázó KC-ből?
Ellenben a 29-es képes elfogni egy gyors gépet is ami nem a hornet erőssége. Na most mi kb. ilyenekre használtuk air policy címén, és nem arra hogy lesöpörjük az iraki légierőt a hordozónkról.
Ha ez a vita tovább folyik akkor kiderül hogy F-22 alatt nincs élet ha azonosítani kell egy bizjetet.
Egyébként mindenki tegye hozzá már végre a naptárt a gondolataihoz. A 29-es egy hidegháborús frontvadász, aminek az élettartamát ahhoz mérték hogy jön a váltótípus, az M. Nem jött, összeomlott a szu. Nálunk megkésve, de elkezdődött az áttérés az állapot szerinti üzemeltetésre, a 22-es volt a tesztalany. A sárkány élettartam duplázható volt, ezt is írtam, ne abból induljunk ki hogy mi volt a szu idejében. Azt hogy valaki példának veszi hogy lepusztult, működésképtelen radarral bevetett szóló jugó gépeket lelőtt a teljes rendszerrel dolgozó Nato, kár kiemelni. Ha Pöcshuszárfélék nem értik ezek mit jelentenek akkor kár erről írogatni, nagy még a pótolnivaló. A baj az hogy a net meg a topgun olvasgatása nem az a forrás ami az alapvető rendszerszemléletet pótolja.
Arra amire szánták rövid hatótávú jól manőverező "frontvadásznak" egy kissebb 1 hajtóműves gép lett volna ideális.Erre a szovjetek építettek egy közel F15 méretű/tömegű mig21 hatósugarú frontvadászt.Annak meg a 9.12 nél a kopoltyú. Amiért a 9.12 ha rövidebb hatótávolsággal, de legalább tud üzemelni most is mindenféle retkes meg toldozott foltozott retek futóról, ahonnan pl. a csoda F16 nem, vagy csak extra előkészítés utan tud.
Buta szovjetok...
Amikor elhagytám az üa. miatt a kopotyút, megcsinálták a púpost, rácsapták az R77-est, egy fázisvezérelt radarral, mindjárt összemérhető lett egyből mindennel.
Tényleg a Szu-27 vonala lett választva helyette, de ha valaki ránéz Oroszország méreteire, talán értheti hogy miért.
Átmeneti megoldást kerestünk.Erre írtam korábban arra ha valóban pár évben gondolkoztunk jó lett volna ex NDK/Szovjet Mig23 ML/MLD akár még a 21-eseink helyett is.Vagy ha már 29-es lett akkor becsültül volna meg.Erre szinte már a rendszeresítés után 1-2 évvel kerestük a vadonatúj! tipus váltótipusát.Bele kellett vágni kényszerből, mert a románoknak, szerbeknek, szlovákoknak volt, és a szomszédban háború dúlt. A nyugattól akkor, a 90-es évek elején csak levetett F-5-öst kaphattunk volna, mert "erőegyensúly". Persze elfogadhattuk volna az F-5-öst is, és az izraeliekkel korszerűsíteni. Vagy pedig elfogadni valamelyik zsidó korszerűsítési ajánlatot MiG-21MF/bisz-re (Elbit és IAI is volt). Akkor életben tartható lett volna a karbantartó bázis is (PVG, majd Dunai Repülőgépgyár). A Szu-22-est is repülni kellett volna mostanáig, mint a lengyelek. Netán szerezni helyettük AL-21F hajtóműveseket valami barterrel, vagy csak hajtóművet, és nagyjavításkor beletenni, a lengyelekkel közösen üzemeltetni. Akkoriban vonták ki a típust a volt SzU-ban mindenhol.
Azért mindent nem fogadnának el, állítólag a horvát (amiket ők újítottak fel ugye, botrány is volt, hogy használt alkatrészekkel tették vagy valami ilyesmi) és a román 21-eseket is megkaphatták volna, de nem kellett nekik. Sőt az ausztrálok szétrepült Hornetjei sem. Igaz arra emberük sem lenne, ki kéne képezni.
Mi alapján teljesítettek úgy?Meg az is, hogy a rakéták (R-27, R-73) kb. a Sparrow és a Sidewinder 60-as évek végi változatainak vietnami tapasztalataihoz hasonlóan teljesítettek.
Aztán rájöttek a mérnökök a MiG-nél, hogy a Szu-27-esen is használt lehajtható rács a beömlőbe is megoldás lehet a kopoltyú helyett, csak sokkal kisebb helyet vesz el.
Jaja, a szlovákoknál kiderült hogy nem is lehet velük repülni, amint meglett a váltótípus. Mondjuk náluk biztos az Alba is Rd33-mal ment, meg a Mi-24-esek, mert mindent lelaktak. A lengyeleknek jogosításuk sincs hozzá de megpróbálták kihagyni az oroszt és mókolni a gépeket. Rá is basztak. Ezek aztán a releváns példák.Mi ebben olyan vicces?
Jelzem a cikket szlovákok jegyzik....
Egy általánosabb meghibásodásokról szóló cikk a lengyelektől.
Felhívnám a figyelmet a követekező adatra:
2007 és 2015-öt közötti 8 évben összesen 39 hajtóműben volt probléma a nagy nyomású turbina meghibásodása. Mindez 1 századra vetítve (23 BLT)
Ha már mindent is idekevertek... A francia Becsületrend magyar kitüntetettjeinek listája.Azt valószínűleg Demszkyék nem akarták a francia kapcsolataik miatt (illetve hát Megyó is valamiért kapta azt a francia kitüntetést).
Ha már mindent is idekevertek... A francia Becsületrend magyar kitüntetettjeinek listája.
A francia kapcsolatot inkább a Mistral beszerzéssel és a NATO tagsággal kapcsolatban szokták emlegetni.
Nem!Jaja, a szlovákoknál kiderült hogy nem is lehet velük repülni, amint meglett a váltótípus.
Nem elérhető a képA 33-as Gripen:
A. Ennyire koszos
B. Filterezve van a kép
C.ez már felújított, azért más az orrkúp és az oldalkormány?
https://www.facebook.com/share/p/JaXpARpX7TZ7Y9oS/
Talán a B a legvalószínűbb. Én is azon gondolkoztam, hogy kb. 20 év után újra kell-e már festeni gépeket?A 33-as Gripen:
A. Ennyire koszos
B. Filterezve van a kép
C.ez már felújított, azért más az orrkúp és az oldalkormány?
https://www.facebook.com/share/p/JaXpARpX7TZ7Y9oS/
A gond az,hogy az F18 lelőtte volna a Suhojt Sparrowal(AMRAAMmal,ha van),vagy szemböl nem csak papiron inditható SW utolsó sorozatos változattal.......Basszus, Szu-27-esekkel szemben fogyott ki a kerójuk! Nézd már meg az a gép mennyit visz! Aztán nézz megy egy F-15A-t, hogy lásd mi a jellemző. Ugyanúgy kifogyott volna a 15-ös meg a 18-as is.
Mennyi fel-le szállást teljesitettek azok az F18ok hordozófedélzetről?Mennyi repült órát?Pont a 18as jó példa a törzsközép problémáival
Többnyire a valóságban is.Hogy voltak nyugaton is elcseszett dolgok?Hát voltak.De az átlag az,hogy a nyugati gépek élettartama jóval több,mint az orosz gépeké.Tovább repülhetőek a nyugatiak? Ja, papíron mindenképp
C: a kormány nem különbözik mindegyiken a gyártás óta ?A 33-as Gripen:
A. Ennyire koszos
B. Filterezve van a kép
C.ez már felújított, azért más az orrkúp és az oldalkormány?
https://www.facebook.com/share/p/JaXpARpX7TZ7Y9oS/
Vasember,kutaszdroidjaid nem találtak véletlenül egy üzemeltetési költségösszevetést a magyar (vagy más) MiG21-23-29 viszonylatokrol?Ha már mindent is idekevertek... A francia Becsületrend magyar kitüntetettjeinek listája.
A francia kapcsolatot inkább a Mistral beszerzéssel és a NATO tagsággal kapcsolatban szokták emlegetni.
De különbözik. Volt Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai és Orbán kormánya gyártás óta.C: a kormány nem különbözik mindegyiken a gyártás óta ?
"JAS-39 EBSH-HU (Export Baseline Standard Hungary). Magyarország részére az első szerződésmódosítás után összerakott, részben átépített repülőgépek. Az EBS-HU az első „A” változat korai Batch1 átalakításával készült, a törzs középső részét kivéve, ezt légi utántöltő rendszer miatt teljesen újra gyártották. A hazánknak épített repülőgépek sem egységesek, vannak amelyek, például „A” mások a „B” változat függőleges vezérsíkját kapták, és gépenként más részegységek is különbözőek voltak. Ez megfigyelhető laikusoknak is, ha több magyar Gripent figyelnek egyszerre, látható, hogy a függőleges vezérsíkok más-más alakúak, méretűek és a különböző funkcionális antennák, máshol helyezkednek el, akár számuk sem azonos. A repülőgépek a sárkányszerkezeten kívül belülről sem egyeznek a svéd repülőgépekével.A repülőgépek több részegységét, alkatrészeit nagyjavításkor valószínűsíthetően egységesitették, egységesítik."De különbözik. Volt Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai és Orbán kormánya gyártás óta.
Tudom. És?JAS-39 EBSH-HU (Export Baseline Standard Hungary). Magyarország részére az első szerződésmódosítás után összerakott, részben átépített repülőgépek. Az EBS-HU az első „A” változat korai Batch1 átalakításával készült, a törzs középső részét kivéve, ezt légi utántöltő rendszer miatt teljesen újra gyártották. A hazánknak épített repülőgépek sem egységesek, vannak amelyek, például „A” mások a „B” változat függőleges vezérsíkját kapták, és gépenként más részegységek is különbözőek voltak. Ez megfigyelhető laikusoknak is, ha több magyar Gripent figyelnek egyszerre, látható, hogy a függőleges vezérsíkok más-más alakúak, méretűek és a különböző funkcionális antennák, máshol helyezkednek el, akár számuk sem azonos. A repülőgépek a sárkányszerkezeten kívül belülről sem egyeznek a svéd repülőgépekével.A repülőgépek több részegységét, alkatrészeit nagyjavításkor valószínűsíthetően egységesitették, egységesítik.
A fotós körökben "boomer hdr"-nek nevezett túltolt (kamu) HDR effektezés. Spotterek képein valahogy kimelkedően gyakori.Talán a B a legvalószínűbb. Én is azon gondolkoztam, hogy kb. 20 év után újra kell-e már festeni gépeket?
Szerintem a "poénnal" arra célzott hogy a repülőgépeknek függőleges vezérsíkja van és nem kormánya..."JAS-39 EBSH-HU (Export Baseline Standard Hungary). Magyarország részére az első szerződésmódosítás után összerakott, részben átépített repülőgépek. Az EBS-HU az első „A” változat korai Batch1 átalakításával készült, a törzs középső részét kivéve, ezt légi utántöltő rendszer miatt teljesen újra gyártották. A hazánknak épített repülőgépek sem egységesek, vannak amelyek, például „A” mások a „B” változat függőleges vezérsíkját kapták, és gépenként más részegységek is különbözőek voltak. Ez megfigyelhető laikusoknak is, ha több magyar Gripent figyelnek egyszerre, látható, hogy a függőleges vezérsíkok más-más alakúak, méretűek és a különböző funkcionális antennák, máshol helyezkednek el, akár számuk sem azonos. A repülőgépek a sárkányszerkezeten kívül belülről sem egyeznek a svéd repülőgépekével.A repülőgépek több részegységét, alkatrészeit nagyjavításkor valószínűsíthetően egységesitették, egységesítik."
Military Technológia blog