Lényegtelen, követési távolság.Szerinted a mentő/rendőr/tűzoltó megkülönböztető jelzése miért csak akkor érvényes, ha fény ÉS hangjelzést is ad egy időben?
Itt külön kell kezelni a két esetet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lényegtelen, követési távolság.Szerinted a mentő/rendőr/tűzoltó megkülönböztető jelzése miért csak akkor érvényes, ha fény ÉS hangjelzést is ad egy időben?
Belinkeltem a jogászi állásfoglalást.Lényegtelen, követési távolság.
Itt külön kell kezelni a két esetet.
Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?Belinkeltem a jogászi állásfoglalást.
Mi nem világos?
Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?
Mire kell számítanunk és mire nem?
A KRESZ nem csak a követési távolság, hanem a sebesség megválasztása kapcsán is tartalmaz előírásokat. Így a jármű sebességét – az egyébként irányadó – sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető a járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül, és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
A következetes bírói gyakorlat szerint azonban a sebesség megválasztásánál csak olyan akadályokat kell figyelembe venni, amelyekre az adott körülmények között reálisan számítani kell. Az adott körülmények fogalmi körének értelmezésekor pedig a konkrét helyzet körülményeiből kell kiindulni és azok gondos mérlegelésével kell állást foglalni abban a kérdésben, hogy a konkrét helyzetben az adott akadállyal számolni kellett-e.
Például a közlekedési szabályok a forgalmi sávban álló helyzetben váratlanul felbukkanó jármű jelenlétét nem teszik lehetővé, így ha egy hirtelen kialakult baleseti szituáció, vagy akár csak közlekedési táblán eligazodni kívánó vezető miatt egy útkanyarulat, vagy átsoroló jármű mögül előbukkanó álló gépkocsinak ütközünk, a felelősség nem automatikusan a miénk.
Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.Ezen mit nem értesz?
Ezzel senki sem vitatkozik.Szerinted a mentő/rendőr/tűzoltó megkülönböztető jelzése miért csak akkor érvényes, ha fény ÉS hangjelzést is ad egy időben?
Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.
Én nagyon sajnálom, hogy nem tudsz értően olvasni. Mi több, nem is tehetek róla. Szóval javaslok neked egy kis devizahitelt!Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.
Abban igazad van, hogy nem számíthatsz a piroson átmenőre. Csakhogy a követési távolságot meg úgy kell megválasztanod, hogy meg tudj állni. És sajnos indulás után nem sokkal volt a szitu. Ha emberileg nézem, a hátsó nem hibás. Ha jogilag, akkor nagyon necces. Mert mi van, ha lefullad? Arra se kell számítani? Igazából mentek vagy 20al, amikor lefékezett, és ahhoz képest több mint 1 sel van a csatt. Nehéz kérdés.Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, ha egy idióta elütne. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, hogy egy idióta elüssön. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
Miért te felvetted, és azt gondolod más is annyira kérődző párosujjú patás?Én nagyon sajnálom, hogy nem tudsz értően olvasni. Mi több, nem is tehetek róla. Szóval javaslok neked egy kis devizahitelt!
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, ha egy idióta elütne. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
A KRESZ a 27./1 "Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - annak hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?
Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés
Tudsz erre forrást adni? Egyébként, ha nem példátlan és látható, hogy ekkora változás volt és irtott ki növényeket, akkor pont ez a bibi. Mert akkor lehet két kézzel integetni a mezőgazdaságnak, mert az mai formájában kb. megszűnne. Féltem, hogy forrást fogsz kérni! :-) Nem netes forrásból...forum.htka.hu
Ha valaki pl. itt jön a belvárosból kifelé pirosba hajtva és a TK-ról kifele jövő vészfékez, a mögötte levő honnan a búnánatos faszból látja, hogy ki jön a piosba?
Bakker, használjátok már az eszeteket...
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)Miért te felvetted, és azt gondolod más is annyira kérődző párosujjú patás?
A forgalmi szituációban egyértelműen meg kellett volna tudni állnia a hátulról jövőnek.
Hasonló szituban én vagyok a felelős. Bocs, de nem keresem a kiskapukat.Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
Azt is tegyük hozzá, hogy ha enm volt személyi sérülés (első autóban utazók nyaka sérülhet ilyenkor tipikusan), akkor kb lökhárító, benne az energiaelnyelő szivacs, meg lámpabúra sérülhetett csk ennél a kis sebességű koccanásnál, a biztosító fizet, és kellemetlen incidens, meg macera, de semmi gond igaziból Kicsit drágább lesz a hátsó biztosítása két évig. Been there, done that.Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
Te programozó vagy ugye?Azt is tegyük hozzá, hogy ha enm volt személyi sérülés (első autóban utazók nyaka sérülhet ilyenkor tipikusan), akkor kb lökhárító, benne az energiaelnyelő szivacs, meg lámpabúra sérülhetett csk ennél a kis sebességű koccanásnál, a biztosító fizet, és kellemetlen incidens, meg macera, de semmi gond igaziból Kicsit drágább lesz a hátsó biztosítása két évig. Been there, done that.
Az, hogy nem feltétlenül lehet őket sem időben észrevenni ezért illik észnél lenni. Nem bicikli az autó. Bár ha belédgangol, mert nem veszed észre, a megkülönböztető jelzés ellenére ő lesz a hibás. mert neki is csak akkor van elsőbbsége, ha megadják. Mert arra sem lehet számítani, hogy a piroson hirtelen bármikor átgangolhat egy mentő.Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?
A mentőt HALLOD.Az, hogy nem feltétlenül lehet őket sem időben észrevenni ezért illik észnél lenni. Nem bicikli az autó. Bár ha belédgangol, mert nem veszed észre, a megkülönböztető jelzés ellenére ő lesz a hibás. mert neki is csak akkor van elsőbbsége, ha megadják. Mert arra sem lehet számítani, hogy a piroson hirtelen bármikor átgangolhat egy mentő.