Nem gondolom ezt olyan nagy drámának... Az enyém idén lett 20, és nem tervezem eladni, mindent tud ami nekem kell. Ha valaki törődik a kocsijával, akkor simán jók lehetnek ezek még idősebb korukban is.
Anno a családi Wartburgnak már 15 évesen véres volt a torka, 16 évesen félre is állt szegény 135 ezer km-rel. A saját kocsimban 393 ezernél járok, és kutya baja... nem ugyanaz az építési minőség a kettő.
Valahol ez a folyamat természetes is, sőt, tulajdonképpen a földnek is az a jó, ha tartós, jó autók készülnek, nem pedig ha 100-150 ezer után eldobjuk őket...
Ez egy teljesen általános trend, e szerint a táblázat szerint a volt keleti blokkban tavaly még mindig nagyon jól állunk 14,2 évvel, az EU átlag 11,8 év.
www.aut.fi
Az USA-ban is 12,5 év a gépjárművet (kocsik+kisteherek) átlagéletkora, ott sem fiatal az átlagautó, ez nem itthoni nyomor, hanem világjelenség.
Nem is csoda, volt 3 nagy válság az elmúlt 15 évben (2007-es, COVID, most az ukrán balhé), hátrasorolódott a jóléti járműcsere pár évente, kocsik is sokkal jobbak, mint a rendszerváltás KGST nyomora, megfelelő szervízelés mellett és értő használattal vidáman elrobognak 20-25 évet komoly minőségveszteség nélkül, nagy áttörések sincsenek, csak lassú evolúció.
Alapvetően egyetértek veletek,
Csak van egy bibi, ami nem szokott látszani, s ez a rozsda.
Remélem sikerült feltölteni a képeket.
Az első képen egy végig garázsban tartott 2007-es Subaru Outback látható.
Aztán itt egy link, ahol az 1617-es számon levő hozzászólásban egy "L"-es rendszámú Toyota Corolla van:
Minden ami a modellel kapcsolatos és ami hozzá kapcsolódik.....
forum.index.hu
A Subaru új és a Toyota első tulajdonosa is megvolt győződve arról, hogy az autója egy főnyeremény, mindaddig, amíg az alvázvédős cégnél le nem szedték a kerékjárati burkolatokat és ki nem derült, hogy lakatolással kell kezdeni, ha jót akarnak maguknak...
A 17 éves, végig garázsban tartott kék Fiat most már a lányomé.
Ugye, hogy milyen szép?
Két éve vittem el (sajnos csak először) egy alváz/üregvédelemre.
Akkor derült ki, hogy kívülről/alulról rendben van (hiszen kezeltem), de a küszöbök belül úgy néznek, ki, mint a legalsó képen a bal első sárvédő belülről:
Még nem tragikus, de már nem jó...
Mint látjátok a képen, már kapott üregvédelmet, ez úgy 5 évvel lassítja a további felületi romlást.
Úgyhogy az új autónk meg sem kapta még a rendszámot, de már átgurult a márkakereskedés telephelyén levő műhelybe, ahol is teljes alváz és üregvédelmet kapott. A fentebbi linkben 1609-től 1614-ig az előkészítésről egy galéria.
Mint láthatjátok, egy pár tenyérnyi (fekete) felületet leszámítva semmi alvázvédelem nincs a mai autókon gyárilag, üregvédő meg csak mutatóban.
Az 1614-es hozzászólás utolsó bekezdésében pedig leírtam a gyár által előkészített csapdát azoknak, akik mégis szeretnének gondosak lenni...
Hol a gond a 15+ éves (magyar) autóállománnyal?
Ott, hogy szinte senki nem bontja le pl. a kerékjárati borításokat és fogalma sincs, hogy mennyire meggyengült acélszerkezetekben ül...
S persze ilyeneket vesz használtan (már én sem tudnék nemhogy újat, de tán még pár éveset sem venni...) s olyan eladót nem fogsz találni, aki megengedné (én sem engedném) alku előtt megbontani a takaró műanyagokat.
Szoktam nézni a Retekláb híradóban a közúti baleseteket (Mindenkinek van perverziója...), s arra hegyeződtem ki, hogy mi történik az öreg autókkal a balesetekben?
S sajnos az, hogy csúnyán összeroskadnak, s nem csak akkor, ha fiatal (dög nagy) másik autóval ütköznek, mert a karosszériák szerkezeti szilárdsága meg sem közelíti (többek között a nem látható rozsda miatt) az újkori értékeket, elvárásokat.
Belém égett az a 15 éves(?) videó, amikor egy (1990-1997) Volvo 940-est ütköztettek össze egy akkor új (2004-2013) Renault Modus izével:
Na ez a baj az öreg autókkal.