Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Nem is csoda, volt 3 nagy válság az elmúlt 15 évben (2007-es, COVID, most az ukrán balhé), hátrasorolódott a jóléti járműcsere pár évente, kocsik is sokkal jobbak, mint a rendszerváltás KGST nyomora, megfelelő szervízelés mellett és értő használattal vidáman elrobognak 20-25 évet komoly minőségveszteség nélkül, nagy áttörések sincsenek, csak lassú evolúció.

Meg a "jóléti járműcsere" is lentebb ment 1-1 árkategóriával, aki pár éve Opelt vett, már beéri egy Dacia-val stb...



Más:
Még a rothadó nyugaton is jó volt a sínre rakott busz mikor beütött a krach és csak az számított menjen valami.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
Nem gondolom ezt olyan nagy drámának... Az enyém idén lett 20, és nem tervezem eladni, mindent tud ami nekem kell. Ha valaki törődik a kocsijával, akkor simán jók lehetnek ezek még idősebb korukban is.
Anno a családi Wartburgnak már 15 évesen véres volt a torka, 16 évesen félre is állt szegény 135 ezer km-rel. A saját kocsimban 393 ezernél járok, és kutya baja... nem ugyanaz az építési minőség a kettő.

Valahol ez a folyamat természetes is, sőt, tulajdonképpen a földnek is az a jó, ha tartós, jó autók készülnek, nem pedig ha 100-150 ezer után eldobjuk őket...
Ez egy teljesen általános trend, e szerint a táblázat szerint a volt keleti blokkban tavaly még mindig nagyon jól állunk 14,2 évvel, az EU átlag 11,8 év.


Az USA-ban is 12,5 év a gépjárművet (kocsik+kisteherek) átlagéletkora, ott sem fiatal az átlagautó, ez nem itthoni nyomor, hanem világjelenség.

Nem is csoda, volt 3 nagy válság az elmúlt 15 évben (2007-es, COVID, most az ukrán balhé), hátrasorolódott a jóléti járműcsere pár évente, kocsik is sokkal jobbak, mint a rendszerváltás KGST nyomora, megfelelő szervízelés mellett és értő használattal vidáman elrobognak 20-25 évet komoly minőségveszteség nélkül, nagy áttörések sincsenek, csak lassú evolúció.
Alapvetően egyetértek veletek,
Csak van egy bibi, ami nem szokott látszani, s ez a rozsda.
Remélem sikerült feltölteni a képeket.

Az első képen egy végig garázsban tartott 2007-es Subaru Outback látható.
Aztán itt egy link, ahol az 1617-es számon levő hozzászólásban egy "L"-es rendszámú Toyota Corolla van:

A Subaru új és a Toyota első tulajdonosa is megvolt győződve arról, hogy az autója egy főnyeremény, mindaddig, amíg az alvázvédős cégnél le nem szedték a kerékjárati burkolatokat és ki nem derült, hogy lakatolással kell kezdeni, ha jót akarnak maguknak...

A 17 éves, végig garázsban tartott kék Fiat most már a lányomé.
Ugye, hogy milyen szép?:D
Két éve vittem el (sajnos csak először) egy alváz/üregvédelemre.
Akkor derült ki, hogy kívülről/alulról rendben van (hiszen kezeltem), de a küszöbök belül úgy néznek, ki, mint a legalsó képen a bal első sárvédő belülről:
Még nem tragikus, de már nem jó...
Mint látjátok a képen, már kapott üregvédelmet, ez úgy 5 évvel lassítja a további felületi romlást.

Úgyhogy az új autónk meg sem kapta még a rendszámot, de már átgurult a márkakereskedés telephelyén levő műhelybe, ahol is teljes alváz és üregvédelmet kapott. A fentebbi linkben 1609-től 1614-ig az előkészítésről egy galéria.
Mint láthatjátok, egy pár tenyérnyi (fekete) felületet leszámítva semmi alvázvédelem nincs a mai autókon gyárilag, üregvédő meg csak mutatóban.
Az 1614-es hozzászólás utolsó bekezdésében pedig leírtam a gyár által előkészített csapdát azoknak, akik mégis szeretnének gondosak lenni...

Hol a gond a 15+ éves (magyar) autóállománnyal?
Ott, hogy szinte senki nem bontja le pl. a kerékjárati borításokat és fogalma sincs, hogy mennyire meggyengült acélszerkezetekben ül...
S persze ilyeneket vesz használtan (már én sem tudnék nemhogy újat, de tán még pár éveset sem venni...) s olyan eladót nem fogsz találni, aki megengedné (én sem engedném) alku előtt megbontani a takaró műanyagokat.

Szoktam nézni a Retekláb híradóban a közúti baleseteket (Mindenkinek van perverziója...), s arra hegyeződtem ki, hogy mi történik az öreg autókkal a balesetekben?
S sajnos az, hogy csúnyán összeroskadnak, s nem csak akkor, ha fiatal (dög nagy) másik autóval ütköznek, mert a karosszériák szerkezeti szilárdsága meg sem közelíti (többek között a nem látható rozsda miatt) az újkori értékeket, elvárásokat.
Belém égett az a 15 éves(?) videó, amikor egy (1990-1997) Volvo 940-est ütköztettek össze egy akkor új (2004-2013) Renault Modus izével:

Na ez a baj az öreg autókkal.







35b01bfc72d754cc7aed4f9d5ca61735.jpg

a7082c67bf3369c390ba8e8a0eedc68a.jpg

ac27646dbd6138a659b26486853ad12b.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 061
31 585
113

Nna igen, szegény barátnőm pénteken haza akart volna menni vonattal Szombathelyre, ahol csak Győrig sikerült egy 40 perces késést összehozni. Csatlakozás persze lekésve, maradt a kb 1,5 órával később indult IC, ami valami csoda folytán csak 2 percet késett és így az átszállásra 18:07 helyett 19:41-kor került sor. Na de csak Csornáig, mert onnan ismét buszos bumlizás Szhely állomásig.

Hát, de ott van alternatívaként a veszprémi vonal, az csak jó lesz nem? A nagy lófaszt, Szhely-Celldömölk között megint csak vonatpótlóval lehet menni átszállva Szhely átépítése miatt :D Mindez pedig november elejéig biztosan menni fog, és akkor is csak a veszprémi vonal lesz átszállás mentes, miután a győrivel talán ha decemberre végeznek.

Szóval igen, sikerült megint kurvára egymásra szervezniük a kollégáknak, de a nyári dél-balatoni élményeim alapján én már semmin sem lepődök meg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Alapvetően egyetértek veletek,
Csak van egy bibi, ami nem szokott látszani, s ez a rozsda.

Sok igazság van a mondandódban, valóban, a rozsdára nagyon oda kell figyelni! Ebből a szempontból szerencsére szerencsés vagyok, a svédacélról nem spórolták le felületvédelmet, lekopogom, de 20 évesen sincs sehol nagy gond nálam. De egyébként tervezem elvinni valahova, ahol ezt alaposan fel tudják mérni, és megoldani a jelenlegi és megelőzni a jövőbeni problémákat ilyen téren. Tud valaki megbízható helyet Budapesten?
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Sok igazság van a mondandódban, valóban, a rozsdára nagyon oda kell figyelni! Ebből a szempontból szerencsére szerencsés vagyok, a svédacélról nem spórolták le felületvédelmet, lekopogom, de 20 évesen sincs sehol nagy gond nálam. De egyébként tervezem elvinni valahova, ahol ezt alaposan fel tudják mérni, és megoldani a jelenlegi és megelőzni a jövőbeni problémákat ilyen téren. Tud valaki megbízható helyet Budapesten?

Üregúr a facebookon, keress rá, korrekt ipsènek tűnik, kb féléves előjegyzés van. (Én nem voltam még nála de tervezem).
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
Sok igazság van a mondandódban, valóban, a rozsdára nagyon oda kell figyelni! Ebből a szempontból szerencsére szerencsés vagyok, a svédacélról nem spórolták le felületvédelmet, lekopogom, de 20 évesen sincs sehol nagy gond nálam. De egyébként tervezem elvinni valahova, ahol ezt alaposan fel tudják mérni, és megoldani a jelenlegi és megelőzni a jövőbeni problémákat ilyen téren. Tud valaki megbízható helyet Budapesten?
Konkrét helyett - Miskolcról ugye - Budapesten sajnos nem tudok.
A miskolci "Dinitrolos" srác szerint sok a szélhámos a szakmában; nem szerelnek eléggé szét, csak látványfújást csinálnak.
Budapesten is...
Az enyémről az előző oldalon kezdődik a galéria, így már jobban látható, hogy mi mindent lebontott a manus, de pl. az ajtóborításokat, belső kárpitokat ő sem bontotta le az enyémnél, igaz erről előzőleg tájékoztatott.
1605-ös hozzászólás.

Maga a munka nála is minimum egy hét még új autónál is, pedig ott mosni/szárítani sem kell a a borítások alatti felületeket, üregeket.
Az igényes csomagolással napok mennek el.
(S akkor nem kell a már egy éves autón is összegyűlt port/sarat eltávolítani, rozsdát az idősebbeken/
Maga a fújás ide/oda max. egy nap a Dinitrollal, aztán száradás/kicsomagolás (hetekig szaglása az anyagnak utána is...)
S akkor ez egy új autó...
Az Albea két hétig állt nála.


Aki csak egy hetes munkát ígér egy idős autóra, az szerintem gyanúra ad okot.

Amúgy még csendesebb is lesz valamennyivel a kocsi egy jó darabig.

Kiváló cikket írt erről Csikós "barátom" (aki kifejezetten megdicsért, amikor megmutatva neki az új autót beszámoltam neki a szűz autó lekezeltetéséről)

Ahogy elszálltak az autóárak és pótolhatatlanok lesznek az elfajzott korszak előtti használt autók, szerintem még mindig olcsóbb egy ilyen kezelés időben, mint a megfizethetetlen lakatoltatás, de még egy másik használt autó beújítása, átíratása, első nagy szerviz, új gumik, elhallgatott/időzített bomba hibák felderítése/elhárítása, stb. összességében.

Ui:
Ja...és azt még nem is írtam, hogy egy év után döbbentem rá téli/nyári kerék otthoni cseréjekor (ilyenkor mindig szemrevételezem a futóművet, csöveket/vezetékeket, aláfekszem stb.), hogy a Dinitrol összeveszett a fekete gyári alvázvédővel (ami ugye ebben az esetben szerencsére csak pár tenyérnyi...) s szétszárították, megrepesztették egymást!
Korábbi gyártású I30-aknál ez nem történt meg, az enyémtől úgy fél évvel újabbnál már a fújáskor nem kívánt reakcióba léptek egymással.
Gondolom újra és újra változtatott a Hyundai az összetételen/beszállítón.

Mivel hét év garancia van az üregvédősnél (évente ingyenes kontroll, legalábbis ahol én voltam), ezért magától értetődő volt az érintett részek teljes újrakezelése.
A márkaszervizt tájékoztattam a fejleményekről, de ők csak megvonták a vállukat, mondván a gyári garanciát nem érinti, főleg hogy az általuk elismert (udvarukon levő) vállalkozással mindent elkövetettek az állagvédelemért.
Ez is pipa.
b2144e97f239043a805a69ad736157fe.jpg
f3501a2f994e8078f5af387c7ef2d3ca.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 591
36 960
113
@Bálint

Elég hülye választásnak tűnik. Ezeket távolsági, Intercity vonatnak tervezték anno, oda, ahol nincsenek villamosítva a vonalak, nehezek, sokat fogyasztanak, magasperon kell hozzájuk stb. Bz-k kiváltására nem igazán jó választás, ha arra vennék. Szeretnek kigyulladni is, zsidóknál is volt leállítva az egész flotta emiatt. Szubjektív persze, de igencsak rondák is valóban.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
Oké, hogy ez a tényleg nagynevű cég valamiért szeret rendre csődbe menni, de na...:

"...A BBS a németországi rottweili bíróságon jelentette be a csődeljárást, arra hivatkozva, hogy borzalmasan megnövekedtek az energiaköltségeik, és az infláció miatt a vásárlóik az olcsóbb felniket választják..."

 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
972
3 597
93
@Bálint

Elég hülye választásnak tűnik. Ezeket távolsági, Intercity vonatnak tervezték anno, oda, ahol nincsenek villamosítva a vonalak, nehezek, sokat fogyasztanak, magasperon kell hozzájuk stb. Bz-k kiváltására nem igazán jó választás, ha arra vennék. Szeretnek kigyulladni is, zsidóknál is volt leállítva az egész flotta emiatt. Szubjektív persze, de igencsak rondák is valóban.
Szerintem ezeknek hernyó, kukac vagy valami hasonló lesz a gúnynevük igen gyorsan...

Israel_Railways_IC3_18%2C_Jerusalem%E2%80%93Malha%2C_2019_%2801%29.jpg


9142787516-the-puss-moth-cerura-vinula%20%281%29.jpg