Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
Miért? Azokra más fizika vonatkozik?

Nem. Viszont egyrészt sokkal védettebb azoknál az autónál, miket eleve elektromos autóknak terveztek, mint az utólag átmókolt kis szaroknál. Másrészt nem mindegy, hogy a kb. papir vastagságú Dacia Spring ütközik valamivel, aminek már az ajtó becsukása is olyan, mint a régi Wartburgoké, vagy egy 2,5 tonnás iX50.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 496
25 741
113
megjött az autó Bmw X5 50E hybrid....szkeptikus voltam a hatótávval kapcsolatban......tényleg tudja a (tisztán elektromos) 90 km-t még úgy is ,hogy nem tojásokon lépkedek.Nyilván nem 200-l megyek vele...arra ott van az M3-s.. :) :) :) .Ami érdekes ez az egy pedálos vezetés...kb50 km alatt megszoktam.Ha kell nagyon megy 495 LE...ha kell megjárom naponta szeged-makó oda visszát.....szóval jó kis autó.Szerencsés vagyok ,hogy ilyen autót vehettem...nem polgárpukkasztás miatt írtam csak ,hogy legyen ilyen is.
Használd egészséggel! Gratulálok hozzá!
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nem. Viszont egyrészt sokkal védettebb azoknál az autónál, miket eleve elektromos autóknak terveztek, mint az utólag átmókolt kis szaroknál. Másrészt nem mindegy, hogy a kb. papir vastagságú Dacia Spring ütközik valamivel, aminek már az ajtó becsukása is olyan, mint a régi Wartburgoké, vagy egy 2,5 tonnás iX50.
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.

Gondolom te sok ilyenben üldögélsz meg ezekkel is dolgozol, hogy ilyen megalapozott a véleményed.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
De teljesen mindegy. Az iX50 mondjuk tovább ég, mert nagyobb.
Csak hogy értsd, a mai legbiztonságosabb cellák esetén már az 1/3ára össze lehet nyomni gyulladás nélkül. Csak ugye egy akupakk nem egy, hanem sokezer cella. És elég egynek elszenvednie ezt a deformálódást, és viszi az egészet. Elolthatatlanul.
Persze megoldható, hogy a tárolórekesz ne legyen gyűrődő zóna. Csak a gyűrődő zóna nem viccből van az autódon.

Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.

Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.

Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...

Ezt a Tesla dolgot nem értem, mert van Emergency Door Realese és pontúgy nyitja az ajtót belülről, mint bármelyik normális autónál a kilincs. Ugyanis tulajdonképpen az is és független a külső kilincstől.
GUID-3E788A87-9F37-487E-ABB0-82FD910F6B90-online-en-US.png
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 677
10 543
113
Nem az összenyomás a probléma, hanem a kilyukadás, ha oxigént kap onnantól vége.
Ráadásul a legyártott cellák ~1/4-ede instant kuka, maradék ami átmegy ott is lehet hosszabb távon probléma, melegszik-melegszik, lassan elhasználódik amitől jobban melegszik... aztán egyszer csak elforr.

Tesla meg extra agyhalál a kamu autopilot-jával és behúzódó kilincseivel, balesetnél haltak meg mert tűz miatt leoldott az elektromos rendszer és bent maradt a kilincs az ajtóban...
Van, ahol 50% kuka.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt a Tesla dolgot nem értem, mert van Emergency Door Realese és pontúgy nyitja az ajtót belülről, mint bármelyik normális autónál a kilincs. Ugyanis tulajdonképpen az is és független a külső kilincstől.
GUID-3E788A87-9F37-487E-ABB0-82FD910F6B90-online-en-US.png

Lehet azóta van, de tisztán emlékszem, hogy amikor bent égett utána magyarázták, milyen egyszerűen ki menekülhetett volna, csak a hangszóró borítását kell leszedni, majd kikapni a hangszórót és ott van mögötte.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
Lehet azóta van, de tisztán emlékszem, hogy amikor bent égett utána magyarázták, milyen egyszerűen ki menekülhetett volna, csak a hangszóró borítását kell leszedni, majd kikapni a hangszórót és ott van mögötte.

Nem tudom ez mikori sztori, én vagy 4 éve dolgozom Teslaval és azóta biztos, hogy van. Az S-nek, 3-nak és Y-nak is benne van/volt a kezelési útmutatójában. Gyanitom ez alapján az X-nek is.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 394
113
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 381
59 355
113
megjött az autó Bmw X5 50E hybrid....szkeptikus voltam a hatótávval kapcsolatban......tényleg tudja a (tisztán elektromos) 90 km-t még úgy is ,hogy nem tojásokon lépkedek.Nyilván nem 200-l megyek vele...arra ott van az M3-s.. :) :) :) .Ami érdekes ez az egy pedálos vezetés...kb50 km alatt megszoktam.Ha kell nagyon megy 495 LE...ha kell megjárom naponta szeged-makó oda visszát.....szóval jó kis autó.Szerencsés vagyok ,hogy ilyen autót vehettem...nem polgárpukkasztás miatt írtam csak ,hogy legyen ilyen is.
Sok örömet vele!
Az egypedálos vezetés nagyon kényelmes, ha egyszer megszoktad.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 803
10 511
113
Lada Vesta SportLine SW teszt. Ez a visszafogottabb,(118Le) olcsóbb változat. A sima Sport verzió jövőre érkezik, még reszelni kell a motorján, plusz zajlik az új 6-sebességes váltó tesztje is. A Vesta Sport már 145 Le lesz,és lesz hozzá vmi automata váltó is. Kicsit képet kapunk a "katasztrófális" orosz gazdasági helyzetről is, egy 5:44-től elhangzó mondat formájában. "A 100-as benzin, most az őrületes, 75 rubeles(300ft) literenkénti áron kapható,itt Csecsenföldön" Nincs időm mondatról mondatra lefordítani, úgyhogy egy kis összefoglalás: Előnyök:
A felfüggesztés, kormányzás szuper, nagyon jól fekszi az utat, nagyon jó a kormányzás, új légszűrő elrendezés, aminek hála hidegebb levegőt tud szívni, ami jó hatással van a teljesítményére. A hátrányok: Nem igazán sportos gyorsulás (12,5sec 100-ig 3 személlyel plusz 30 kiló csomaggal), a motor alacsony fordulatokon nem húz, 4000 fölött kezd igazán élni,5200 környékén megy ki a világból, de 6000 fölött már tiltás van.
 
  • Tetszik
Reactions: JTDP and fishbed