Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Itt szerencse, hogy látni balra.

Mert, ha éppen valaki gyorsít egy háromsávos úton pirosba behajtva és nem látni, hogy kirobban, akkor ez lehet a vége.

Itt akkor, ha csak tized másodpercekkel odébb ütköznek és másmerre csúszik a kocsi, akkor a járdás köthettek volna ki, ahol a zebra van.
A fantáziájára bízom mindenkinek hogy Klinikák megállónál hány gyalogost csapott volna el két csúszó kocsi is akár...
 
M

molnibalage

Guest
Hmm, az elektromos autók 1/3-ad CO2 pöfékelnek Life cycle-ben ?

Forrás megjelölés nem volt a grafikonján, de a neten megtaláltam, bár ott sem részletezik, mit-miből és hogyan számoltak.

Global-LCA-passenger-cars-fig2-jul2021.png


3:07 Oltári tévedés. Amikor 17 évesen az ember akár megtanul vezetni egy rakás komplexebb "skill" később tanul meg. Egészen attól kezdve, hogy ha esetleg kedve támad saját vállalkozást indítani és annak ügyeit intézni odáig, vagy csak más szakmát magas színvonalon, de ha már ennyire járművezni akar, akkor megtanul mondjuk repülni.

4:39 Persze, mert a közösségi közlekedés nem is létezik ugye? Szuperjó ennek az autós suburbiás hülyeségnek a tolása már csak elképzelés szintjén is...

4:50 Igen. Méregdrága nyűg.

8:42 WUT? Ezek szerint, akkor régen és ma sem érzed a szálló port és a mocskot? Egy forgalmas napon egy hídon sétálva vagy áttekerve a nyelvemen érzem azt, amit a mai autózás is összehoz....

9:52 Az előadás egyik legnagyobb hazugsága ez a grafikon... Már a kisbetűs címe is. Európában eladott. Aha... És hol gyártott? A neten fellellhető gCO2/kWh egyenérték és x kg akksi termelési árából kijön az, hogy 200 000 km táján sem igaz,csak a CO2-őt nézve és nem nézve, hogy mi más kell egy villanykocsihoz. A diagramon semmi nem szerepel, ami alapján tudni lehetne, hogy milyen grid gCO/kWh-t vett volna figyelembe.

14:29 Na ja, csak azonos pénzből mennyivel kevesebb kWh jön ki? Tehát a kWe/USD ár nem releváns. Amúgy meg az éves termelési arányszámok kit érdekelnek? Nem az éves energiamixel tölti senki a kocsit. Az emberek nagy része az esti csúcsban és hajnalban tudná tölteni. Jaaaaaaaaaaaaa, hogy azt nem mutatják meg, mert akkor kilógna a lóláb.

14:50 Ez sem igaz. Csak egyszer volt nem napsütétes és szeles év és a német "zöld" erőművek laza -10%-ot termeltek. És a kocsik jellemző töltési ideje alatt nem süt a Nap. SEHOL. SOHA. Ez az előadás szinte hulladék, ahogy van. Az egyetlen értelmes része a buszos rész volt. Kis szégyenkezés az elején, majd aztán a tipikus villanybulslhit jött. Mert Karotta lehet, hogy ért a belső égésű motorokhoz és kocsikhoz, csak szegénynek és másnak sem esik le, hogy a villanyautózás nagyrészt energetikai probléma, aminek a kihatásra magasról tojnak / ignorálják..... A közösségi közlekedés fejlesztése a cél. Nem az agyatlan villanyautózás. Az jelen állás szerint drága hobbi fog maradni.


18:30
Egy frászt. Nem a szemed előtt. Az erőmű máshol füstölt, a ritka földfémet és mást, azt nem a szemed előtt bányásszák és a tönkrement akksit is nem a szemed előtt szemetelik el, ahogy a szélkereket sem. De ettől még ez a realitás.

Ja, és soha nem voltam a "néped" kedves K...

Ennél károsabb előadást keveset láttam.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 195
60 038
113
Ezt eddig is mondtuk, erre a svédek is rájöttek:
Nem a zöld energiára, hanem arra, hogy a szénből áram nem feltétlenül jobb, mint direktben benzint égetni....
Meg saját állításuk szerint 70%-al több CO2 előállítani ugyan azon típus elektromos változatát....

Ebben vannak jó gondolatok:
A vége ennek is kötelező zöldfaszság, de az eleje jó.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt eddig is mondtuk, erre a svédek is rájöttek:
Nem a zöld energiára, hanem arra, hogy a szénből áram nem feltétlenül jobb, mint direktben benzint égetni....
Meg saját állításuk szerint 70%-al több CO2 előállítani ugyan azon típus elektromos változatát....

Ebben vannak jó gondolatok:
A vége ennek is kötelező zöldfaszság, de az eleje jó.
Lehet, hogy a TC-nél mégsem mindenki segghülye?
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
3:07 Oltári tévedés. Amikor 17 évesen az ember akár megtanul vezetni egy rakás komplexebb "skill" később tanul meg. Egészen attól kezdve, hogy ha esetleg kedve támad saját vállalkozást indítani és annak ügyeit intézni odáig, vagy csak más szakmát magas színvonalon, de ha már ennyire járművezni akar, akkor megtanul mondjuk repülni.

4:39 Persze, mert a közösségi közlekedés nem is létezik ugye? Szuperjó ennek az autós suburbiás hülyeségnek a tolása már csak elképzelés szintjén is...

4:50 Igen. Méregdrága nyűg.

8:42 WUT? Ezek szerint, akkor régen és ma sem érzed a szálló port és a mocskot? Egy forgalmas napon egy hídon sétálva vagy áttekerve a nyelvemen érzem azt, amit a mai autózás is összehoz....

9:52 Az előadás egyik legnagyobb hazugsága ez a grafikon... Már a kisbetűs címe is. Európában eladott. Aha... És hol gyártott? A neten fellellhető gCO2/kWh egyenérték és x kg akksi termelési árából kijön az, hogy 200 000 km táján sem igaz,csak a CO2-őt nézve és nem nézve, hogy mi más kell egy villanykocsihoz. A diagramon semmi nem szerepel, ami alapján tudni lehetne, hogy milyen grid gCO/kWh-t vett volna figyelembe.

14:29 Na ja, csak azonos pénzből mennyivel kevesebb kWh jön ki? Tehát a kWe/USD ár nem releváns. Amúgy meg az éves termelési arányszámok kit érdekelnek? Nem az éves energiamixel tölti senki a kocsit. Az emberek nagy része az esti csúcsban és hajnalban tudná tölteni. Jaaaaaaaaaaaaa, hogy azt nem mutatják meg, mert akkor kilógna a lóláb.

14:50 Ez sem igaz. Csak egyszer volt nem napsütétes és szeles év és a német "zöld" erőművek laza -10%-ot termeltek. És a kocsik jellemző töltési ideje alatt nem süt a Nap. SEHOL. SOHA. Ez az előadás szinte hulladék, ahogy van. Az egyetlen értelmes része a buszos rész volt. Kis szégyenkezés az elején, majd aztán a tipikus villanybulslhit jött. Mert Karotta lehet, hogy ért a belső égésű motorokhoz és kocsikhoz, csak szegénynek és másnak sem esik le, hogy a villanyautózás nagyrészt energetikai probléma, aminek a kihatásra magasról tojnak / ignorálják..... A közösségi közlekedés fejlesztése a cél. Nem az agyatlan villanyautózás. Az jelen állás szerint drága hobbi fog maradni.


18:30
Egy frászt. Nem a szemed előtt. Az erőmű máshol füstölt, a ritka földfémet és mást, azt nem a szemed előtt bányásszák és a tönkrement akksit is nem a szemed előtt szemetelik el, ahogy a szélkereket sem. De ettől még ez a realitás.

Ja, és soha nem voltam a "néped" kedves K...

Ennél károsabb előadást keveset láttam.

Kösz, hogy megnézted.
Nekem is emelkedett a szemöldököm folyamatosan, de amikor előadta az 1/3-ot, akkor már tudtam, hogy full rózsaszín vagy jelen esetben zöld ködben úszik az emberünk.

Gondolom amúgy úgy jöhet ki ilyen csudi szám, hogy anno HBandi is mondta, hogy a VW gyár, ahol az ID faragják, megújulókat telepített, hogy kompenzálják a gyártáskori CO2 és csak gondolom, de ők akkor már nagylelkűen 0-ra veszik a gyártáskori CO2-öt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 216
33 474
113
Oszt a magyar rendőrnek milyen jogalapja lenne megnézni egy osztrák autó kamerája által Szlovákiába felvett videókat?
Amilyen jogalapot a kamionstop megbuntethet a Polski rendőr a mondjuk franciában elkövetett akarmiert 3 héttel később......
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez már a "meanwhile is Russia" szint...
Sokadszor írom, oroszország egy több mint 140 milliós ország, ahol a biztosításhoz kötelező a kamera, és hasonló a motorizáció színtje mint nálunk. Nálunk az autók 10%ban ha van kamera, és úgy hozunk ennyi videót. Szóval igazából messze rosszabb a helyzet mint ott. És ez nem az oroszok védelmében íródott
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Egészen elképesztő, gyakorlatilag senki nem figyel arra, amit csinál...
A követési távolság be nem tartása is megér egy misét...

Az első autó ok, de a többinek a vártnál kevesebb ideje van megállni, mert az ütközés gyorsabban állít meg, mint egy satufék. Úgy meg mindenki ütközni fog, ha az előte menő úgy áll meg, mintha kinőtt volna elé egy betonfal hirtelen.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Szóval akkor mostantól a teslák karosszériáját egy darabban gyártják, úgy, hogy az akku benne van a karosszériában, ez a csoda új "structural battery". Csak nekem van iPhone érzésem? (nem cserélhető, telefonba épített akku). Akkor most a jármű élettartama = akku élettartama?

 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Azért kicsit erős banális hibának nevezni, hogy elöl áttolta a mellette levő autót a külső sávba. A többi már a sebesség, követési távolság, reakció idő hármasa hozza ki. Amúgy aki belehajtott a kisteherbe az nem is olyan szorosan követte, és lett volna ideje szerintem lefékezni, csak nem lépett elég határozottan a fékre.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szóval akkor mostantól a teslák karosszériáját egy darabban gyártják, úgy, hogy az akku benne van a karosszériában, ez a csoda új "structural battery". Csak nekem van iPhone érzésem? (nem cserélhető, telefonba épített akku). Akkor most a jármű élettartama = akku élettartama?

Nem.
A lényeg, hogy nem egy önhordó karosszériát állítanak össze rengeteg hegesztéssel, hanem 3 modulban préseléssel hozzák létre.
Tulajdonképpen visszatérnek az alvázas karosszériára, csak nem úgy...
Maga a battery pack lesz olyan merev, hogy alvázként fog funkcionálni. Arra fogják felrögzíteni az autó elejét, meg a hátulját.
2020-as Battery Dayről:
 
M

molnibalage

Guest
Szóval akkor mostantól a teslák karosszériáját egy darabban gyártják, úgy, hogy az akku benne van a karosszériában, ez a csoda új "structural battery". Csak nekem van iPhone érzésem? (nem cserélhető, telefonba épített akku). Akkor most a jármű élettartama = akku élettartama?

Ami annak fényében vicces, hogy a szétmarketingelt kocsik között is volt, ahol már háromszor cseréltek...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Csak nekem van iPhone érzésem? (nem cserélhető, telefonba épített akku).

FYI iPhoneban is lehet cserélni minden további nélkül akkut (meg amúgy minden másban is, ami végül átvette a szifon unibody kialakítását). Gyakorlott embernek 5 perc az egész.

Hibrid Kocsikban sem egész akkut cserélnek, hanem kimérik a tönkrement cellákat és azokat cserélik egyesével.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711