Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Nem biztis, hogy a kevesebb autóssáv, kisebb légszennyezés. Biztos kevesebb autó hajt át a dugók miatt, de lassabban, többet megállva szennyezve. Én az autós közlekedés rovására nem vennék el bringasávot. Inkább a felszíni parkolók rovására és a parkolóházakat, mélygarázsokat erőltetném.
Mióta levették a körút egyik sávját pl a Nyugati környékén ügyesen permanens dugót sikerült kialakítani. Alapvetően maga a Margit híd és környéke normál esetben is délután egy neuralgikus pont, de ehhez még hozzákapcsolva a -1 forgalmi sávot sikeresen jobban bedugul az egész mint nekem az az orrsövényferdüléses jobb orrlyukam telente. Gyakorlatilag a Nyugatin túltól a Margit hídig egy összefüggő káosz az egész, ami felett meg ott áll a másik dugó a metrópótlós túlterhelt Bajcsy képében, de azt már leírtam párszor. Délutáni csúcsban alapvetően van fullra járatva maga a körút (villamos szardíniázást is beleértve), amin csak ront, hogy sikeresen ott van mellette a sokkalta kisebb kihasználtságú bringasáv. Legalább telente lenne már akkor megnyitva egy kis enyhítésként. Aztán ehhez még nem vettem hozzá azokat a nedves álmokat, amelyek lebontanák a Nyugati felüljárót és az egészet szintben eresztenék rá a Bajcsy-Körút kereszteződésre. Akkor sztem elkezdek helikopterre/tankra gyűjteni, mert fixen nem lehet majd ott semerre se menni. Aztán ahogy számoltam majdnem másodszorra is lediplomázok (egy év kihagyás mellett) mire azzal a nyamvadt metróval talán végeznek
 
M

molnibalage

Guest
Én úgy olvastam, nyári gumit használt emberünk. Szemmel láthatólag egyébként nem gyári volt az a 7es BMW és hát nem is mai darab (legjobb esetben is 7 éves).
Mondjon valaki egy jó okot, hogy ez miért nem ér életfogytot.
Ez szándékos. Nem lehet véletlenül 100-ra gyorsulni.
Szándékos telibeszarása mindenkinek és megölt egy embert.
Nem is értem mit keres még szabadlábon.
Felőlem a helyszínen agyonverhették volna, egy könnycseppet sem ejtenék érte.
De a sírjára szívesen ráhugyoznék.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjon valaki egy jó okot, hogy ez miért nem ér életfogytot.
Ez szándékos. Nem lehet véletlenül 100-ra gyorsulni.
Szándékos telibeszarása mindenkinek és megölt egy embert.
Nem is értem mit keres még szabadlábon.
Felőlem a helyszínen agyonverhették volna, egy könnycseppet sem ejtenék érte.
De a sírjára szívesen ráhugyoznék.
Amúgy szerintem ideje lenne a jogszabály változtatásnak.
Egyre másra jönnek az ilyen esetek.
2/3 mellett olyan nehéz lenne ez?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 488
113
Mondjon valaki egy jó okot, hogy ez miért nem ér életfogytot.
Ez szándékos. Nem lehet véletlenül 100-ra gyorsulni.
Szándékos telibeszarása mindenkinek és megölt egy embert.
Nem is értem mit keres még szabadlábon.
Felőlem a helyszínen agyonverhették volna, egy könnycseppet sem ejtenék érte.
De a sírjára szívesen ráhugyoznék.

Gondatlanságból elkövetett emberölésért sehol sem szoktak életfogytot osztogatni, legfeljebb diktatúrákban (Rákosiék kivégeztették a HÉV-katasztrófáért felelőssé tett forgalmistát statáriális eljárással).
Helyszínen agyonverni balesetet okozót meg hadd ne mondjam mely kultúrák sajátja.
Jó, 6 év letöltendőt simán adnék neki, mindenféle kedvezmény lehetősége nélkül. Plusz vonatnám a fizetéséből utána is a 100 misis kártérítés törlesztőjét.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
G

Galthran

Guest
Ez most közlekedéses topic, vagy Budapest közlekedése topic? Mert másról sincs szó benne -a balesetes videós csámcsogáson túl- mint, hogy BP.-n mi a búbánatos van.
budapesti nyavajgó :D

közben amúgy felénk a múlt héten elkezdték leaszfaltozni a szembe utcát, miután lezúzták a tetejéről a régi réteget 2 hónapig állt a meló . megvárták míg reggelente fagy van :D

gondolom így még jobb minőségű lesz mint amilyen egyébként szokott(de legalább újabb 50 évig nem kell vele vesződni)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
budapesti nyavajgó :D

közben amúgy felénk a múlt héten elkezdték leaszfaltozni a szembe utcát, miután lezúzták a tetejéről a régi réteget 2 hónapig állt a meló . megvárták míg reggelente fagy van :D

gondolom így még jobb minőségű lesz mint amilyen egyébként szokott(de legalább újabb 50 évig nem kell vele vesződni)
nagykanizsa-%C3%BAtjav%C3%ADt%C3%A1s-lol.jpg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 542
113
budapesti nyavajgó :D

közben amúgy felénk a múlt héten elkezdték leaszfaltozni a szembe utcát, miután lezúzták a tetejéről a régi réteget 2 hónapig állt a meló . megvárták míg reggelente fagy van :D

gondolom így még jobb minőségű lesz mint amilyen egyébként szokott(de legalább újabb 50 évig nem kell vele vesződni)
Szívtelen! Gondolj a munkásokra, milyen rossz dolog melegben a forró aszfaltot teríteni.

Amúgy szerintem ennyi fagy nem oszt-nem szoroz. De majd @alali77 , vagy más mérnök jobban tudja. Úgy gondolom, hogy sokkal fontosabb, hogy milyen az alap, meg ahogy néztem ma a helyi utakat, hogy milyen a vízlevezetés, mint, hogy van pár nap mínusz fok.
 
G

Galthran

Guest
xd ez hol van? :D
Szívtelen! Gondolj a munkásokra, milyen rossz dolog melegben a forró aszfaltot teríteni.

Amúgy szerintem ennyi fagy nem oszt-nem szoroz. De majd @alali77 , vagy más mérnök jobban tudja. Úgy gondolom, hogy sokkal fontosabb, hogy milyen az alap, meg ahogy néztem ma a helyi utakat, hogy milyen a vízlevezetés, mint, hogy van pár nap mínusz fok.
hát én nemtudom, az alap az a régi kitudja miylen töredezett foltos beton volt, arra tettek kb 10 centi friss betont még 2 hónapja és arra ment az aszfalt

ja hadd ne mondjam délután 5kor sikerült elkezdeni, este 10ig zörögtek egy csütörtöki napon :D
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Hát a hátsó kamera hibája valóban nagyon "unsafe".
Gyakorlatilag lehet, hogy aktív biztonsági elemként tartják számon. Ezek a visszahívások többé-kevésbé rutin dolgok, ha nem tragikus a dolog, akkor általában következő nagyszervíznél megoldják automatikusan, illetve előtte is, ha a tulaj kéri.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 542
113
Hát a hátsó kamera hibája valóban nagyon "unsafe".
Én úgy értem, hogy a koccanás veszélye nő meg. Olyan, mint a tolatóradarnál ha saras lesz. Nem jelez, aztán a felhasználó nekitolat valaminek. Előfordul az ilyen. :) Csak hát ha saras, akkor az nem a gyártó hibája, de itt meg ugye típushibáról szól a fáma, ami meg a gyártó sara.