Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 759
113
A tegnapi napon megérkezett az az autó amire 360 napja adtam le a rendelést.
Ez volt a gyerekkori álmom amit apám belémvert....sajnos az öreg elment 4 hónapja.
BMW M3 competition xdrive.......
Volt már sok autóm de ez egy szörnyeted.......
Ja annyi a pöcs rendben van ,nem azért vettem... :D :D :D :D :D :D
Gratulálok!!!
Az én 8 hónap várakozásom ehhez képest smafu volt!

Két hete próbáltam ki egy 2018-as aut. 318d GT-t.
Ritka nagy csalódás volt (igen, a Hyundaihoz képest is)
Azzal magyarázom, hogy a BMW (is) tereli a vevőket a drágább kivitelek, kategóriák felé. Kizárt, hogy feljebb is ilyenek legyenek...
Azért húsz+ éve egy sima 316i-ből is vigyorogva szálltál ki, annyira Autók voltak első benyomásra.
De ez egy MTZ hangú és viszonylag a várthoz képest hangosságú (meg is kérdeztem: Ezt a belaruszok gyártják?) semmilyen kormányzású, alapból béna vezetői pozíciójú, buta középbálna.


Szóval ha gondolod, továbbra is áll az ajánlatom egy csere próbakörre az 1.0 DCT-vel:D

Ahogy Farquuad Nagyúr mondja Shrekben: "Erre az áldozatra bármikor hajlandó vagyok";)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 084
113
Fiúk, tudja valaki a régebben használt, világosabb útburkolat nevét, összetételét? Találkoztam már vele egy jó pár helyen vidéken és Pesten is, és így szemre sokkal tartósabbnak tűnik, mint a mai aszfaltburkolatok. A mi utcánkban is van egy megmaradt szakasz, és körülötte minden csupa hepe-hupa, de ez a világos burkolat stabil már hosszú évtizedek óta.
Veszprémben a Lidl melletti körforgalomban van hasonló, amire gondolsz szerintem ez lesz az
Meg Tótvázsonyból Pécselyre menet ilyen még az út, aminek ráadásul Tesco gazdaságos finn rally feelingje van, mert vaszeg anno csak fogták a szekérutat és ahogy van leaszfaltozták a huplikkal együtt :D

Na, de pont a csúszósság miatt a gumis ismerőst megkérdezve azt mondta, fehér aszfalt ennek a hivatalos neve, de pontosan mi van benne azt nem tudom
Sztem ez a fajta út gyengébb tapadást biztosít, főleg vizesen. :rolleyes: Én legalábbis így érzékeltem. (viszont csendesebb)
Konkrétan kicsi víz esik rá, máris instant lehet csúszkálni az említett veszprémiben. Anyám szívrohamot kap mindig, én meg juszt is ráhúzok egyet ha arra járok :D
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 501
113
A tegnapi napon megérkezett az az autó amire 360 napja adtam le a rendelést.
Ez volt a gyerekkori álmom amit apám belémvert....sajnos az öreg elment 4 hónapja.
BMW M3 competition xdrive.......
Volt már sok autóm de ez egy szörnyeted.......
Ja annyi a pöcs rendben van ,nem azért vettem... :D :D :D :D :D :D

Hát nem semmi, nekem az ilyen űrhajó kategória sajna. Részvétem apád miatt. De ugye nem te vagy ez a csávóka? :cool:

 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Skunkworks

Well-Known Member
2016. december 2.
129
252
63
Fiúk, tudja valaki a régebben használt, világosabb útburkolat nevét, összetételét? Találkoztam már vele egy jó pár helyen vidéken és Pesten is, és így szemre sokkal tartósabbnak tűnik, mint a mai aszfaltburkolatok. A mi utcánkban is van egy megmaradt szakasz, és körülötte minden csupa hepe-hupa, de ez a világos burkolat stabil már hosszú évtizedek óta.
Lehet ebben kapsz választ rá. Ha jól emlékszem a horvátoknál sok ilyen út van (ha egyre gondolunk), mert ott sok ilyen alapanyag van, így ebből építik, viszont esőben csúszik.

https://totalcar.hu/egester/2019/09/12/egester_353/
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 579
26 507
113
Ilyennel sem találkoztam még: vonatpótló hajók.

Itt "állandóan" van omlás. Pedig múltkor úgy tűnt, hogy nagyon nekiveselkedtek, de a képet nézve, nem sikerült.

4865696MAV70vDomosatkeleskoomlas20220610-scaled.jpg



 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 501
113
Szerencséje volt a suzukisnak (akinek volt vagy van, tudja, hogy milyen szar a fékhatás egy modernebb autóhoz képest, ABS meg persze nincs, így megpördült a száraz úton - velem is előfordult, csak nem mentem be az árokba, de majdnem keresztbeálltam az úton), hogy ennyivel megúszta. Persze ha a kamerás nem húzódik be középre, lehet nem ijed meg, és simán elmegy mellettük.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez a fickó nem a fékhatás, hanem rossz vezetéstechnika (na meg persze a szuszka legendás úttartása) miatt repült ki. Egész ebyszerűen túlkormányzta és így bukta a jávorszarvas tesztet, fékezni ilyenkor szigorúan tilos.

Egyszer kétszer vezettem ilyet, 60-nál már halálfélelme volt benne az embernek, ha van kocsi amit betiltanék, akkor ez az.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 551
113
@FilcTroll ha jól emlékszem Te kérdezted a fehér aszfaltot.
Azt olvastam, hogy főleg a kőzet anyagában van különbség, mert a sötétszürke, szokványos aszfalt pl. andezitből van, a fehér pedig mészkőből, ami jobban kopik, csiszolódik. Vagy talán még az lehet, hogy az amúgy is felhasznált mészkő aránya sokkal magasabb benne, ami a merevséget növeli. (https://utepitesakademia.hu/meszkoliszt/)

 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
Szerencséje volt a suzukisnak (akinek volt vagy van, tudja, hogy milyen szar a fékhatás egy modernebb autóhoz képest, ABS meg persze nincs, így megpördült a száraz úton - velem is előfordult, csak nem mentem be az árokba, de majdnem keresztbeálltam az úton), hogy ennyivel megúszta. Persze ha a kamerás nem húzódik be középre, lehet nem ijed meg, és simán elmegy mellettük.

Azért az az a gyökér amit művelt a kamerás előtt az nem volt semmi. Attól venném el a jogsit örökre. Lassított jobbra húzódva majd kitette balra az indexet, hogy majdnem csati lett a kamerással, a Suzuki meg gondolom előzni kezdett (nem láthatta a marha indexét) vagy a hátulról csattanást kerülte volna el, de az össze vissza mozgó kiszámíthatatlan kocsik megzavarták.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért az az a gyökér amit művelt a kamerás előtt az nem volt semmi. Attól venném el a jogsit örökre. Lassított jobbra húzódva majd kitette balra az indexet, hogy majdnem csati lett a kamerással, a Suzuki meg gondolom előzni kezdett (nem láthatta a marha indexét) vagy a hátulról csattanást kerülte volna el, de az össze vissza mozgó kiszámíthatatlan kocsik megzavarták.

Ezeket a nagy ívben balra kanyarodókat nem igazán tudom megérteni, volt 2-3 hónapja egy videó ahol bele is csattantak.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Azért az az a gyökér amit művelt a kamerás előtt az nem volt semmi. Attól venném el a jogsit örökre. Lassított jobbra húzódva majd kitette balra az indexet, hogy majdnem csati lett a kamerással, a Suzuki meg gondolom előzni kezdett (nem láthatta a marha indexét) vagy a hátulról csattanást kerülte volna el, de az össze vissza mozgó kiszámíthatatlan kocsik megzavarták.

Nekem is ez volt a gondolatom rögtön.
Tipikus hétvégi/ünnepnapi/falusi sofőr a kamerás előtti. Azt sem tudja hol van, de még azt sem, hova akar menni. Ezek a legkiszámíthatatlanabbak, ráadásul bár mindenki gyorsabb náluk, a tükröt sem használják. Így sosem veszik észre, hogy azért üres az aszfal előttük, mert mindenki hátul őt várja...

98%-ra biztos vagyok benne, ha az első autó 10 másodperccel korábban kiteszi a balra indekszet, ez a crash elmarad.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 759
113
Nekem is ez volt a gondolatom rögtön.
Tipikus hétvégi/ünnepnapi/falusi sofőr a kamerás előtti. Azt sem tudja hol van, de még azt sem, hova akar menni. Ezek a legkiszámíthatatlanabbak, ráadásul bár mindenki gyorsabb náluk, a tükröt sem használják. Így sosem veszik észre, hogy azért üres az aszfal előttük, mert mindenki hátul őt várja...

98%-ra biztos vagyok benne, ha az első autó 10 másodperccel korábban kiteszi a balra indekszet, ez a crash elmarad.
..van a baráti társaságban egy srác; jó lelkű, lelkes, de kicsit egyszerű ésszel áldotta meg a sors. Nem tehet róla.
Nekem a főzéshez nincs semmi érzékem, neki meg a vezetéshez.
Én nem főzök.
Ő vezet.

Ezek úgy 15 éve történtek:

Sztori 1: Megvette élete első autóját, egy Suzuki Wagon R+ jószágot.
Várjuk őket a vidéki baráti bulin, de csak nem jönnek. Hívjuk a feleségét:
- Hol jártok?
-Még 30 km.
Eltelt egy óra, mire megjöttek. Kérdezem a srácot, hogy mennyivel jöttetek a forgalmas országúton?
  • Ó, volt ahol már hetvennel is jöttünk!
  • :eek: Senkit nem tartottatok fel?
  • Á dehogy! Mindenki vidáman integetett, s köszönt nekünk dudával!
:eek:

Sztori 2: Sztorizza, hogy egy hétig feljárt a nyáron a sík faluból a miskolci vadasparkba vattacukrot árulni, s ő már úgy érzi, hogy tud vezetni hegyen, mi a véleményem erről?
- ...hááát nézd, ...én 15 éve járok fel télen-nyáron Nysaval, Volgával (az milyen aljas volt hóban!), Ezeröcsivel, meg hátsókerék hajtású szívódízel Transittal (akkor még nem volt téli gumink) a Bükkbe betegeket szállítani - ha térdig ér a hó akkor is, mert olyan nincs, hogy fenn hagytad őket (akkor még voltak havak) -, de egyre kevésbé érzem úgy, hogy tudok vezetni.

Sztori 3:
Mentek Budapestre a Wagon R+ gépjárművel: A srác a párjával, meg a feleség két kolléganője.
Ahogy elindultak, azzal a lendülettel kötötte be magát hátul a két kolléganő. Akkor még nem volt kötelező hátul az öv használata...
Az, hogy az autópályán a besorolókat illik - együtt élve a forgalom ritmusával - segíteni, arra figyelmeztetni kellett. Azzal a lendülettel vágott is át körülnézés nélkül a belső sávba következő gyorsítósávnál.

Elkezdett esni az eső, feleség:
- Tibike (a név kitalált) , te csak a vezetésre koncentrálj, én majd kezelem az ablaktörlőt.
S lőn.

Budapest előtt megkérdi az egyik kolléganő (akinek a férjének fuvarozócége van, tehát a csaj úgy vezet fehér furgont, meg rutinozik a kamionnal a telephelyen, ahogy én meg te csak szeretnénk):
  • Tibike; Pesten átvegyem a vezetést?
  • Á, majd Pest határában letesszük az autót, onnan tömegközlekedünk!
  • Minek? Majd én vezetek.
  • De Timi; te tudsz vezetni Suzuki Wagon R+ -t!?
  • Még Mínuszt is baxxmeg! De mi a különbség a többi autóhoz képest?
  • Azt nem tudom, de ez egy Suzuki Wagon R+!:hadonaszos:

Jól sejtitek; van még pár sztorim róla...

Egy barátunk úgy jellemezte:
...ilyen lehetett az előember:
Felegyenesedett járás, tagolt hanglejtés, diszkrét intelligencia...


Na most ilyen emberek is vezetnek.
S nem, ha nem tudja, hogy merre van hány méter, akkor nem megy tovább a majd következő jobbra kanyarodási lehetőséghez, ami után megállhatna, rendezhetné a sorokat, visszafordulhatna stb. , mert akkor lemenne a térképről, menni kéne akár még...még 5 kilométert is!:eek:

Ehelyett látjuk az ilyen videókat a jobbra-balra indexelőkről majd balra-jobbra kanyarodókról.