Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én is ostoba vagyok, volt, hogy a Váci úton úgy előztem meg (kisMARUTIval szóval talán 680 kg+én) jobbról a teherautót, hogy a jobb oldali sávban állt a helyi busz utascsere miatt, aztán utána rendesen leizzadtam, mert épp hogy csak elfértem. Szóval nem tudom a halálát kívánni minden meggondolatlan fiatalnak. Azt nem mondom, hogy mindért a szívem szakad meg.

PS: részegen még sosem lett semmi bajom. Bezzeg józanul... :)
Én nem kívántam, összehoztak anélkül is.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Ok, én a kerékpárosoktól kérném a ledes lámpa stroboszkóp funkció használatának hanyagolását. Nekem is van kis picsányi lámpa ami olyan erős és úgy villog, hogy epilepsziás rohamot kap a szembejövő gyalogos! Rohadt zavaró tud lenni.
Köszi! :)
Szerintem a villódzás lehet hasznos, sőt, nekem főleg országúton jobban is jön, csak nem úgy kell fordítnai sem az első, sem a hátsó lámpát, hogy telibe az autós szemébe.

De azt figyeltem meg, hogy egyre több autós világítása is hajmeresztően rossz, vakító. Szerintem sokan azt se tudják, hogy különböző terhelésekre lehet és kell változtatni a szögét (ha nem automata szintezésű).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A ködlámpát is sokan használják indokolatlanul, az is tud vakítani.

Az tud... van egy kis ESŐ és felkapcsolja a elől-hátul ködlámpát a kreténje...


De azt figyeltem meg, hogy egyre több autós világítása is hajmeresztően rossz, vakító. Szerintem sokan azt se tudják, hogy különböző terhelésekre lehet és kell változtatni a szögét (ha nem automata szintezésű).

Pár éve cikkeztek is róla, hogy a sok kretén megveszi az ócska beszabályozatlan led izzót az autójába (mert hát led), aztán vakít mint állít.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Kínai érdekesség.



Truck-with-Excavator-Engineering-Vehicle.jpg
Ügyes, 2:1-ben
Anno volt hasonló Dutrában




 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Nem teszem meg azt a szívességet ezeknek a fanatikusaknak, hogy felhomályosítsam őket, hogy a tevékenységük egyenesen kontraproduktív.
Ugyanis az emberek jelentős része elsősorban kényelemorientált, önző, és a mának/közeli jövőnek él.
S csak ezután jönnek a nemes, világjobbító/mentő célok, eszmék.
Esetleg.

Másrészt ha nem űropera együgyűséggel néznék a világot, akkor nem szaladnának tátott szájjal a ...a...
...az erdőbe.

De ezt a szerző jobban leírta, mint én:

 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Nem teszem meg azt a szívességet ezeknek a fanatikusaknak, hogy felhomályosítsam őket, hogy a tevékenységük egyenesen kontraproduktív.
Ugyanis az emberek jelentős része elsősorban kényelemorientált, önző, és a mának/közeli jövőnek él.
S csak ezután jönnek a nemes, világjobbító/mentő célok, eszmék.
Esetleg.

Másrészt ha nem űropera együgyűséggel néznék a világot, akkor nem szaladnának tátott szájjal a ...a...
...az erdőbe.

De ezt a szerző jobban leírta, mint én:

Vagy nem csak arról van szó, hogy a petrolhead TC és mindenki más egymondatos böfégésén túl más a realitás, mást kérnek és ők is látják a jogalkotásbeli hiányosságot is?


Kézenfekvő megoldás volna csak a kétütemű robogók fokozatos kitiltása Budapestről, gondot jelent azonban, hogy a robogók Magyarországon – a legtöbb országgal ellentétben – egyedileg nem azonosíthatók a rendszám alapján, mert nincs rendszámuk. (A bérrollerek „rendszámosítása” egyszerű volt, a szolgáltató látta el a járműveket azonosítóval, és az adatbázisukat is ő kezeli.) A robogók esetében állami feladat lenne megszüntetni az 50 köbcentiméter fölötti és alatti hengerűrtartalmú motoros kétkerekűek káros megkülönböztetését. (Káros, mert lehetővé teszi a levegő fölöslegesen káros szennyezését és akadályozza szabálytalankodók lefülelését.) Voltak már próbálkozások a rendszám bevezetésére, de eddig sajnos minden ilyen kezdeményezés elakadt.
Olyan megoldásra van tehát szükség, amely a legócskább robogókat azonnal, a kevésbé elavultak a pedig lépésről lépésre szorítja ki a főváros utcáiról.

De értem én, ragelni egyszerűbb...

És senki ne mondja, hogy annyira jó, amikor ezek a pöcsköszörűk az utakon vannak.
Szaglás után lehet követni sok szart, amit az utakon megy percekkel a távozása után is.
Van abban füstgázban minden szar.

És a zaj, amit leadnak az fájdalomküszöb feletti tud lenni.
Gyakorlatilag olyanok ezek a szarok, mintha a Trabantokat tömegesen eltűrnénk az utakon, ami még hangosabb.
Szóval jó lenne, ha végre történne valami.