Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
Muszáj belejönni valahol, és mindent nem lehet begyakorolni... Amúgy autópályára felhajtás, lehajtás szerintem Budapesten kötelező anyag, nekem a XII. kerületi iskolánál anno volt. Nem tudom Zuglón mennyire lájtosan tolják, esetleg egyfajta szexizmus/lovagiasság (lányokat ne terheljük ezzel), vagy úgyis pótórákkal számolnak.

Majd párszor meghorpasztja a kocsit, aztán belejön :p Amit nem tanítanak, elég hangsúlyosan semmiképp, de kellene: balesetnél mik a teendők, meg a biztosítást hogy kell intézni. :) Szerintem ezt mindenképp magyarázd el neki, meg a kék-sárga appot nézze meg, kocsiban legyen papíros. Kínos ezt a helyszínen kiokumulálni, hidd el, tudom! :)
Női oktatója van. Igen; pót órákkal számolnak.
Igen, a komám is azzal számol: "...ha csak vizsgára tanítom meg, akkor csak az esélyét növelem, hogy karambolozzon - akár velem..."

A kocsiban volt-van kék-sárga...és még tettem be pluszba... Már kioktattam rá, amennyire tudtam.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Utóbbi. Én már nem akarok két kocsival előrébb lenni, kockázatos előzésekbe belemenni. Haza akarok érni, ennyit akarok.
Senki sem akar mást. Csak az idiótábbja (mint pl. én) nem érti, mi a fenéért nem lehet tartanai azt a rohadt megengedett sebességet (amit jószerével a legtehetségtelenebb autóvezetőknek találtak ki), ha nincs akadályozó tényező. Csak engem zavar, ha kilométeres gyászmenetet húzok magam után? Így aztán nem csoda, ha értelmetlen előzni, mert maximum a következő sor végéig jut az ember. Ez is közlekedéskutúra része lehetne, mármint hogy ne tartsuk fel a közlekedést, ha nem muszáj...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
- Gyanús, hogy Budapesten csak egy-egy kerületben mozognak a tanulók (nem rémlik, hogy a forgalmas körutakon stb. sok tanulóval találkoztam volna, amikor még Pestre jártam ügyintézni).
Zuglóban gyakorlatilag nincs emelkedő; eddig az oktatója nem is tanította az azon való elindulást! Gondolom úgy van vele, hogy a budai dombokra meg születni kell...
(Még jó, hogy a Miskolc közeli rutinpályán van erre kialakítva rámpa...)
Gyakorlatilag csak csendes mellékutcákban kóricálnak.
Autópályán még nem is voltak...

Hát ö...
Nálam pl. a vezetés úgy nézett a tanfolyamon, (még volt asszem 20 óra tesztpálya meg ottani vizsga mielőtt kiengedtek forgalomba), hogy 5 órakor az oktató elindult Kisvárdáról, menet közben összeszedte a "délelőttösöket" és aki éppen soros volt vezetett Nyíregyházáig (1 óra országúti és egyúttal éjszakai vezetés pipa papíron).

Ott meg jött a "léptetés" elindult a tanuló és mentek a kijelölt útvonalakon amiken a vizsgák zajlottak, folyamatosan léptetve a számokat míg le nem telt a vezetési idő, következő alkalommal onnan folytatva.
Ha jól tudom annyi változott, hogy az autópálya és elkerülő megépülése óta az egyik útvonal körbemegy a városon...
Nem vezetni tanult az ember, hanem droidként bemagoltatták, hogy x útvonal x szakaszán erre kell figyelni. Az összes autó dízel, induláskor legyen nyomaték, a váltást meg ugyanúgy begyakoroltatták x fordulatra miértek nélkül.

Aztán friss jogosítvánnyal ki a forgalomba, vadidegen helyeken vadidegen autóval kavirnyálni...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Hát ö...
Nálam pl. a vezetés úgy nézett a tanfolyamon, (még volt asszem 20 óra tesztpálya meg ottani vizsga mielőtt kiengedtek forgalomba), hogy 5 órakor az oktató elindult Kisvárdáról, menet közben összeszedte a "délelőttösöket" és aki éppen soros volt vezetett Nyíregyházáig (1 óra országúti és egyúttal éjszakai vezetés pipa papíron).

Ott meg jött a "léptetés" elindult a tanuló és mentek a kijelölt útvonalakon amiken a vizsgák zajlottak, folyamatosan léptetve a számokat míg le nem telt a vezetési idő, következő alkalommal onnan folytatva.
Ha jól tudom annyi változott, hogy az autópálya és elkerülő megépülése óta az egyik útvonal körbemegy a városon...
Nem vezetni tanult az ember, hanem droidként bemagoltatták, hogy x útvonal x szakaszán erre kell figyelni. Az összes autó dízel, induláskor legyen nyomaték, a váltást meg ugyanúgy begyakoroltatták x fordulatra miértek nélkül.

Aztán friss jogosítvánnyal ki a forgalomba, vadidegen helyeken vadidegen autóval kavirnyálni...
És vészhelyzet-megoldási oktatás nincs. NBehogy má' a tanuló bárminemű örömöt vagy önbizalmat érezzen a vezetéssel kapcsolatban.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 852
10 943
113
Én is így gondolom. Soha nem vezettem automatát; nem is nagyon vakaródzok érte és valahol remélem, hogy soká ér utol. De ez már nem váltási élmény, hanem pudingkavarás, legalábbis az egyik 'új' használati eszközünkben. És el tudom fogadni, ha valakinek ez már érdektelen, mert ebben tényleg sok érdekes nincs. De mint írtam, én megoldottam, hogy ezeket a hiátusokat meg tudjam élni.

Én vezettem automatát, igaz, hogy nem sokszor, de annyi pont elég is volt belőle.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 006
113
Én vezettem automatát, igaz, hogy nem sokszor, de annyi pont elég is volt belőle.
Izlések és pofonok :)
1995 óta csak automatát vezetek.(Saab, Volvo, VW, Toyota...) Egy pillanatra sem vágytam kézi kapcsolásra azóta. Saabnak és Volvonak olyan gumimadzagos félingje volt még, ,a többinek már nem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Jópofa, végre lehet autóval is bevásárlókocsit játszani. :D

Az elterjedése azértnekem kétséges, volt pár ilyen próbálkozás korábban is, aztán valahogy elhaltak.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
Az összes autó dízel, induláskor legyen nyomaték, a váltást meg ugyanúgy begyakoroltatták x fordulatra miértek nélkül.
Az 1.4-es Albeának annyira nincs nyomatéka/teljesítménye alapjáraton, hogy az első úgy 5000 kilométeren egyszerűen lefulladt a motor alapjáraton egyesben/ hátramenetben - ha már gurult is. Itt gyengébb, mint a Nagypolszki:eek:
Pedig az Albeának már mind az egy vezérműtengelye is két szögállást tud, a Poláké meg csak akkor, ha a feszítő nélküli lánc megnyúlik:cool:
Utána javult a helyzet, de az Albeát ugyanúgy kell forgalomban minden egyes elinduláskor picit emelt gázzal (minimum 1200 ford/perc) kikuplungolni, mint valami régi alulmotorizált autót.

Az egyik kis sógor (akkor 30) - nulla autós múlttal - friss jogsival nem tudott elindulni az Albinkkal, amikor odaadtam kipróbálni. Egyszer sem.
Megkérdeztem, hogy milyen autón tanult vezetni?
  • Mitsubishi Colton.
  • Jü, de dízelen vagy benzinesen?
  • Azt nem tudom.
  • ?o_O
  • Oktató nem mondta.
  • A fordulatszám mérő honnan volt pirossal skálázva?
  • Azt nem néztem.
  • De meddig forgott a motor gyorsításkor?
  • Az oktató azt mondta, hogy eltöri a bokám, ha a 2-es szám felé forgatom a motort.
  • Aha, akkor dízel.
  • Biztos.

De Isten nem bottal ver, mert ugyanilyen Albeát vett végül, mint ami nekünk van. (De annyira, hogy év, felszereltség, szín is ugyanaz.) Telekjárás miatt nem volt sok választása...
Úgyhogy kénytelen volt megtanulni elindulni. Is.

Amíg nem bűncselekmény volt, addig pár évvel korábban tanítgattam a lányom két település között a határban, úgyhogy ő ha mást nem is, de elindulni már magabiztosan tud az alul vérszegény mocival.
(Dízelen tanul)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Az 1.4-es Albeának annyira nincs nyomatéka/teljesítménye alapjáraton, hogy az első úgy 5000 kilométeren egyszerűen lefulladt a motor alapjáraton egyesben/ hátramenetben - ha már gurult is. Itt gyengébb, mint a Nagypolszki:eek:
Pedig az Albeának már mind az egy vezérműtengelye is két szögállást tud, a Poláké meg csak akkor, ha a feszítő nélküli lánc megnyúlik:cool:
Utána javult a helyzet, de az Albeát ugyanúgy kell forgalomban minden egyes elinduláskor picit emelt gázzal (minimum 1200 ford/perc) kikuplungolni, mint valami régi alulmotorizált autót.

Az egyik kis sógor (akkor 30) - nulla autós múlttal - friss jogsival nem tudott elindulni az Albinkkal, amikor odaadtam kipróbálni. Egyszer sem.
Megkérdeztem, hogy milyen autón tanult vezetni?
  • Mitsubishi Colton.
  • Jü, de dízelen vagy benzinesen?
  • Azt nem tudom.
  • ?o_O
  • Oktató nem mondta.
  • A fordulatszám mérő honnan volt pirossal skálázva?
  • Azt nem néztem.
  • De meddig forgott a motor gyorsításkor?
  • Az oktató azt mondta, hogy eltöri a bokám, ha a 2-es szám felé forgatom a motort.
  • Aha, akkor dízel.
  • Biztos.

De Isten nem bottal ver, mert ugyanilyen Albeát vett végül, mint ami nekünk van. (De annyira, hogy év, felszereltség, szín is ugyanaz.) Telekjárás miatt nem volt sok választása...
Úgyhogy kénytelen volt megtanulni elindulni. Is.

Amíg nem bűncselekmény volt, addig pár évvel korábban tanítgattam a lányom két település között a határban, úgyhogy ő ha mást nem is, de elindulni már magabiztosan tud az alul vérszegény mocival.
(Dízelen tanul)
Van amikor a "meglett" sofőr is alig tud elindulni, aztán bosszankodik, hogy véletlenül 3asban (esetleg 5ösben) volt a váltó, mert abban a fokozatban állt meg. és elfelejtett 1esbe tenni. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Az 1.4-es Albeának annyira nincs nyomatéka/teljesítménye alapjáraton, hogy az első úgy 5000 kilométeren egyszerűen lefulladt a motor alapjáraton egyesben/ hátramenetben - ha már gurult is. Itt gyengébb, mint a Nagypolszki:eek:
Pedig az Albeának már mind az egy vezérműtengelye is két szögállást tud, a Poláké meg csak akkor, ha a feszítő nélküli lánc megnyúlik:cool:
Utána javult a helyzet, de az Albeát ugyanúgy kell forgalomban minden egyes elinduláskor picit emelt gázzal (minimum 1200 ford/perc) kikuplungolni, mint valami régi alulmotorizált autót.

Az egyik kis sógor (akkor 30) - nulla autós múlttal - friss jogsival nem tudott elindulni az Albinkkal, amikor odaadtam kipróbálni. Egyszer sem.
Megkérdeztem, hogy milyen autón tanult vezetni?
  • Mitsubishi Colton.
  • Jü, de dízelen vagy benzinesen?
  • Azt nem tudom.
  • ?o_O
  • Oktató nem mondta.
  • A fordulatszám mérő honnan volt pirossal skálázva?
  • Azt nem néztem.
  • De meddig forgott a motor gyorsításkor?
  • Az oktató azt mondta, hogy eltöri a bokám, ha a 2-es szám felé forgatom a motort.
  • Aha, akkor dízel.
  • Biztos.

De Isten nem bottal ver, mert ugyanilyen Albeát vett végül, mint ami nekünk van. (De annyira, hogy év, felszereltség, szín is ugyanaz.) Telekjárás miatt nem volt sok választása...
Úgyhogy kénytelen volt megtanulni elindulni. Is.

Amíg nem bűncselekmény volt, addig pár évvel korábban tanítgattam a lányom két település között a határban, úgyhogy ő ha mást nem is, de elindulni már magabiztosan tud az alul vérszegény mocival.
(Dízelen tanul)
Röhögni fogsz.
Én egy dízel Fiat Uno-n tanultam vezetni. Akármilyen finoman kezeltem a kuplungot, volt, hogy a 10. vezetési órámon is 3x fullasztottam le egymás után, pedig azt mondta az oktatóm, hogy a töke tele van, mert azt alig tudják a legfakezűbbek is lefullasztani. Nekem folyamatosan üveghangon tudott csak elindulni a kocsi, miközben ő gázadás nélkül is el tudta indítani csak kuplunggal - kézifékes emelkedőn.
Nekem nagyon nehezen ment maga az egész vezetés tanulás is. Azt mondta, hogy forgalom rendben is lenne, de amíg nálam bármikor benne van a pakliban, hogy lefullasztom a vizsgán a kocsit, addig nem akart vizsgára engedni. Annak ellenére, hogy egy türelmetlen f@sz volt, és apám gyerekkori haverja, így vagy +15 óra után engedett csak vizsgára, és nem volt hajlandó pénzt elfogadni a + órákért.
A vicc az egészben, hogy apámhoz is eljutott a híre a bénázásomnak, és mondta, hogy menjünk ki a nagy parkolóba a benzines Regattájával. Mondanom sem kell egyetlen alkalommal sem fullasztottam le a kocsit, és üveghang sem volt.
Azóta volt, vagy 6-8 kocsi, amit rendszeresen vezettem. Ebből 5 már saját. Az összes eddigi kocsim benzines volt. Sosem volt fullasztásos problémám. Csak az egyiknél, amelyiknek benzinszűrő problémája volt. Namost a legutolsóm egy 2l-es Toyota Verso D4D.
Ebbe a kocsiba lehetett annak idején 1,6 BMW dízelt venni, meg 2,2-es Toyotát, amely egy problémás motor volt. A lényeg, hogy a 124 lóerős gépet a mai napig képes vagyok rendszeresen lefullasztani, ha egy picit elbambulok, pedig most van nálam 7. éve! :oops:
De a lényeg: Nem mindegy a kocsi típusa, áttételezése, kuplungja.
Ez a Verso érdekes módon nagyon hasonlít - vezetési stílusra - a korábbi 1,6 Corollámhoz. Egyszerűen kell neki a fordulatszám. OK, a 2l, turbós...
De akkor is! Apósom meg is jegyezte, akinek szintén több dízele is volt (turbós is), hogy ezt a kocsit teljesen "benzines like" módon kell vezetni.
De hogy még érdekesebb legyen. Itt van egy másik, de pontosan ugyan ilyen autó tesztje.

Az 55 literes tankot városban is ritkán kell utántölteni. Budapesten 7,2 l/100 km literes fogyasztást mértünk az átlag többnyire autópályán járva 6,3 literre adódott. Aki 100 körül gurul és nyugodtan vezet, a tesztfogyasztásból levonhat még egy litert. Mivel a 2,2 DCAT motorokkal korábban volt elég sok baj és fogyasztásuk is sokkal magasabb, a kétliteres dízel a legjobb választás a három D-4D közül.
Ugyan az az autó. Ugyan az a motor. Egy teljesen más fogyasztási tapasztalat. (vagy kurv@ra bekamuzta az újságíró a katalógus adatokat.)
Nekem a nagy-nagy (komputer által adott) átlag az 7,7-7,8l. Csakhogy pont fordított a tapasztalat: Városban 6,5 körül, míg autópályán olyan 8 liter környékén mozog. Picivel a sebességhatár felett (tényleg!) simán 9-10 literes fogyasztás is beugrik. Ellenben a most 280ezer körüli futással és lassan 10 évesen is, a gyári 5w35-ös olaj megy bele (mint minden Toyotába), és én még nem láttam észrevehető olajfogyasztást az éves intervallumban.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Röhögni fogsz.
Én egy dízel Fiat Uno-n tanultam vezetni. Akármilyen finoman kezeltem a kuplungot, volt, hogy a 10. vezetési órámon is 3x fullasztottam le egymás után, pedig azt mondta az oktatóm, hogy a töke tele van, mert azt alig tudják a legfakezűbbek is lefullasztani. Nekem folyamatosan üveghangon tudott csak elindulni a kocsi, miközben ő gázadás nélkül is el tudta indítani csak kuplunggal - kézifékes emelkedőn.
Nekem nagyon nehezen ment maga az egész vezetés tanulás is. Azt mondta, hogy forgalom rendben is lenne, de amíg nálam bármikor benne van a pakliban, hogy lefullasztom a vizsgán a kocsit, addig nem akart vizsgára engedni. Annak ellenére, hogy egy türelmetlen f@sz volt, és apám gyerekkori haverja, így vagy +15 óra után engedett csak vizsgára, és nem volt hajlandó pénzt elfogadni a + órákért.
A vicc az egészben, hogy apámhoz is eljutott a híre a bénázásomnak, és mondta, hogy menjünk ki a nagy parkolóba a benzines Regattájával. Mondanom sem kell egyetlen alkalommal sem fullasztottam le a kocsit, és üveghang sem volt.
Azóta volt, vagy 6-8 kocsi, amit rendszeresen vezettem. Ebből 5 már saját. Az összes eddigi kocsim benzines volt. Sosem volt fullasztásos problémám. Csak az egyiknél, amelyiknek benzinszűrő problémája volt. Namost a legutolsóm egy 2l-es Toyota Verso D4D.
Ebbe a kocsiba lehetett annak idején 1,6 BMW dízelt venni, meg 2,2-es Toyotát, amely egy problémás motor volt. A lényeg, hogy a 124 lóerős gépet a mai napig képes vagyok rendszeresen lefullasztani, ha egy picit elbambulok, pedig most van nálam 7. éve! :oops:
De a lényeg: Nem mindegy a kocsi típusa, áttételezése, kuplungja.
Ez a Verso érdekes módon nagyon hasonlít - vezetési stílusra - a korábbi 1,6 Corollámhoz. Egyszerűen kell neki a fordulatszám. OK, a 2l, turbós...
De akkor is! Apósom meg is jegyezte, akinek szintén több dízele is volt (turbós is), hogy ezt a kocsit teljesen "benzines like" módon kell vezetni.
De hogy még érdekesebb legyen. Itt van egy másik, de pontosan ugyan ilyen autó tesztje.


Ugyan az az autó. Ugyan az a motor. Egy teljesen más fogyasztási tapasztalat. (vagy kurv@ra bekamuzta az újságíró a katalógus adatokat.)
Nekem a nagy-nagy (komputer által adott) átlag az 7,7-7,8l. Csakhogy pont fordított a tapasztalat: Városban 6,5 körül, míg autópályán olyan 8 liter környékén mozog. Picivel a sebességhatár felett (tényleg!) simán 9-10 literes fogyasztás is beugrik. Ellenben a most 280ezer körüli futással és lassan 10 évesen is, a gyári 5w35-ös olaj megy bele (mint minden Toyotába), és én még nem láttam észrevehető olajfogyasztást az éves intervallumban.
Ez a Toyota Auris 1.6 is egy érdekes alkat, elindul, megy nincs vele gond, de lassú csordogálásnál szeret váratlanul lefulladni.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
Röhögni fogsz.
Én egy dízel Fiat Uno-n tanultam vezetni. Akármilyen finoman kezeltem a kuplungot, volt, hogy a 10. vezetési órámon is 3x fullasztottam le egymás után, pedig azt mondta az oktatóm, hogy a töke tele van, mert azt alig tudják a legfakezűbbek is lefullasztani. Nekem folyamatosan üveghangon tudott csak elindulni a kocsi, miközben ő gázadás nélkül is el tudta indítani csak kuplunggal - kézifékes emelkedőn.
Nekem nagyon nehezen ment maga az egész vezetés tanulás is. Azt mondta, hogy forgalom rendben is lenne, de amíg nálam bármikor benne van a pakliban, hogy lefullasztom a vizsgán a kocsit, addig nem akart vizsgára engedni. Annak ellenére, hogy egy türelmetlen f@sz volt, és apám gyerekkori haverja, így vagy +15 óra után engedett csak vizsgára, és nem volt hajlandó pénzt elfogadni a + órákért.
A vicc az egészben, hogy apámhoz is eljutott a híre a bénázásomnak, és mondta, hogy menjünk ki a nagy parkolóba a benzines Regattájával. Mondanom sem kell egyetlen alkalommal sem fullasztottam le a kocsit, és üveghang sem volt.
Azóta volt, vagy 6-8 kocsi, amit rendszeresen vezettem. Ebből 5 már saját. Az összes eddigi kocsim benzines volt. Sosem volt fullasztásos problémám. Csak az egyiknél, amelyiknek benzinszűrő problémája volt. Namost a legutolsóm egy 2l-es Toyota Verso D4D.
Ebbe a kocsiba lehetett annak idején 1,6 BMW dízelt venni, meg 2,2-es Toyotát, amely egy problémás motor volt. A lényeg, hogy a 124 lóerős gépet a mai napig képes vagyok rendszeresen lefullasztani, ha egy picit elbambulok, pedig most van nálam 7. éve! :oops:
De a lényeg: Nem mindegy a kocsi típusa, áttételezése, kuplungja.
Ez a Verso érdekes módon nagyon hasonlít - vezetési stílusra - a korábbi 1,6 Corollámhoz. Egyszerűen kell neki a fordulatszám. OK, a 2l, turbós...
De akkor is! Apósom meg is jegyezte, akinek szintén több dízele is volt (turbós is), hogy ezt a kocsit teljesen "benzines like" módon kell vezetni.
De hogy még érdekesebb legyen. Itt van egy másik, de pontosan ugyan ilyen autó tesztje.


Ugyan az az autó. Ugyan az a motor. Egy teljesen más fogyasztási tapasztalat. (vagy kurv@ra bekamuzta az újságíró a katalógus adatokat.)
Nekem a nagy-nagy (komputer által adott) átlag az 7,7-7,8l. Csakhogy pont fordított a tapasztalat: Városban 6,5 körül, míg autópályán olyan 8 liter környékén mozog. Picivel a sebességhatár felett (tényleg!) simán 9-10 literes fogyasztás is beugrik. Ellenben a most 280ezer körüli futással és lassan 10 évesen is, a gyári 5w35-ös olaj megy bele (mint minden Toyotába), és én még nem láttam észrevehető olajfogyasztást az éves intervallumban.
Ez a Toyota Auris 1.6 is egy érdekes alkat, elindul, megy nincs vele gond, de lassú csordogálásnál szeret váratlanul lefulladni.
Nem kérdeztem sem mérnököket, sem szerelőket erről, de nekem az a gyanúm, hogy ezek a lefulladások - már az EGR rendszerekkel szerelt dízelmotoroknál - a kipufogógáz visszavezetés rendszerszintű anomáliája lehet.
Egy régebbi dízelt szinte alig lehetett lefullasztani, ha nem volt baja a befecskendezésnek stb.
Az Mk3 -as, 2.5-ös szívódízel Transitoknál volt egy olyan probléma, hogy a kuplungpedálnál volt egy fogasív, ami szeretett megkopni. Ilyenkor (persze leginkább pl. két kocsi közé párhuzamosan az úttal beparkoláskor) random beesett a kuplungpedál, s a kuplung újra teljesen fogott...aTransit meg sztoikus állhatatossággal tolta alapjáraton az előtte/mögötte parkoló autót...
Nem kevés autót toltam meg így egy évtized alatt. Nyilván rutinná vált emiatt lenyúlni a slusszkulcshoz ilyenkor, de mivel a kormány kétkezes volt - nem volt szervós- , ezért arról szó sem lehetett, hogy eleve azon tartsam a kezem.
Aztán fogasív csere után egy darabig megint jó volt.

Aztán megjelent 2012-ben egy 84 lovas (tehát nem vádolható túlhúzottsággal) CR TDI T5-ös Transporter egy társintézményben és csodájára jártunk...hogy tényleg képes lefulladni elindulásnál:eek:

Most -az e-Golf és más mellett - rendszeresen dolgozok egy 2019-es emelőhátfalas, AdBlue-s 2.3-as CDTI Opel Movanoval is (ami egy átcimkézett Renault Master).
Az autót négyen is vezetjük, s mindegyikünknek produkálja azt, hogy időnként, teljesen normális elindulásnál, totál random, úgy fél másodperccel az elindulás után nagy csattanással, váratlanul lefullad. De úgy, mintha nekiment volna egy falnak.

Márkaszerviz: Ezek ilyenek...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
Miután rájöttek, hogy NÁLUK IS van hibahatár:
Olyannyira "becsibészelték" az autósokat a rendőrök ezzel az új hozzáállással - legalábbis itt Borsodban -, hogy pl. a mai anyák napi apropójú utazásunk; Fzsolca-Múcsony-Fzsolca alkalmával azt tapasztaltuk, hogy az autósok az adott útszakaszokra megengedett sebességértékeknél szöget vertek a mérőórába az egész útvonalon. Ha nem alacsonyabb értéken.

...ehhez képest Szirmabesenyőnél a 26-oson egy autó az árokba borulva, egy másik meg az elválasztó szalagkorlát megszakításánál lógott át a szembejövő belső sávba (megmértem útvonaltervezővel) 110 méterrel odébb sodródva, szóval úgy látszik, hogy még ez sem az igazi...

Ennek köszönhetően - a forgalom ritmusát, tempóját szokás szerint tartva - az ezres DCT I30 fogyasztása ezen az útvonalon általam szokásos 5.5 l/100km-ról lecsökkent 4,7-re.

Nem semmi.:eek:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Nem kérdeztem sem mérnököket, sem szerelőket erről, de nekem az a gyanúm, hogy ezek a lefulladások - már az EGR rendszerekkel szerelt dízelmotoroknál - a kipufogógáz visszavezetés rendszerszintű anomáliája lehet.
Egy régebbi dízelt szinte alig lehetett lefullasztani, ha nem volt baja a befecskendezésnek stb.
Az Mk3 -as, 2.5-ös szívódízel Transitoknál volt egy olyan probléma, hogy a kuplungpedálnál volt egy fogasív, ami szeretett megkopni. Ilyenkor (persze leginkább pl. két kocsi közé párhuzamosan az úttal beparkoláskor) random beesett a kuplungpedál, s a kuplung újra teljesen fogott...aTransit meg sztoikus állhatatossággal tolta alapjáraton az előtte/mögötte parkoló autót...
Nem kevés autót toltam meg így egy évtized alatt. Nyilván rutinná vált emiatt lenyúlni a slusszkulcshoz ilyenkor, de mivel a kormány kétkezes volt - nem volt szervós- , ezért arról szó sem lehetett, hogy eleve azon tartsam a kezem.
Aztán fogasív csere után egy darabig megint jó volt.

Aztán megjelent 2012-ben egy 84 lovas (tehát nem vádolható túlhúzottsággal) CR TDI T5-ös Transporter egy társintézményben és csodájára jártunk...hogy tényleg képes lefulladni elindulásnál:eek:

Most -az e-Golf és más mellett - rendszeresen dolgozok egy 2019-es emelőhátfalas, AdBlue-s 2.3-as CDTI Opel Movanoval is (ami egy átcimkézett Renault Master).
Az autót négyen is vezetjük, s mindegyikünknek produkálja azt, hogy időnként, teljesen normális elindulásnál, totál random, úgy fél másodperccel az elindulás után nagy csattanással, váratlanul lefullad. De úgy, mintha nekiment volna egy falnak.

Márkaszerviz: Ezek ilyenek...
Az a durva, hogy a Versom előtti 1999-es Corolla 1,6 szívó benzines volt. Ami még Toyotás körökben is akkora megbízhatósági legenda, hogy mindenki térdel előtte ( :cool: ). Na abban a beépített automata szívató olyan szinten volt képes dolgozni, hogy azt tényleg művészet volt lefullasztani. Olyan 3-400rpm-et is volt hogy emelt a lefulladás előtti pillanatban a fordulatszámon. Ott inkább erre kellett figyelni, hogy a lefulladásos állapotban hirtelen megrúgta magát a rendszer, és nehogy úgy járj, mint te a régi Transittal.
Erre itt ez a dízel Verso, amibe csak ugyan így bele kellett volna rakni ezt a rendszert, és mindenki happy lenne.
 
  • Szomorú
Reactions: misinator

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Nekem a nagy-nagy (komputer által adott) átlag az 7,7-7,8l. Csakhogy pont fordított a tapasztalat: Városban 6,5 körül, míg autópályán olyan 8 liter környékén mozog. Picivel a sebességhatár felett (tényleg!) simán 9-10 literes fogyasztás is beugrik.
A magas nagy sebességű fogyasztás nagy bódé esetén még akár lehet közel normális is. Próbáld ki pályán kamion mögött, ott max fele ennyit szabadna szerintem fogyasztania.
Én városban 6.5-7 körül fogyasztok, pályán kamion mögött 4 alatt, óra 120 körül kb. 6, a határ persze a "csillagos ég"... (reálisan valahol 20 körül :D ).
Teljes tankra vetített legjobb fogyasztásom 5.28, ekkor 1475 kilcsit mentem egy tankkal, ebből kb. 200km Budapest, a többi vidéki országút.
Legrosszabb fogyasztásom teljes tankra 7.52, ez sok állófűtéses használatot jelentett csak Budapesten.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
A magas nagy sebességű fogyasztás nagy bódé esetén még akár lehet közel normális is. Próbáld ki pályán kamion mögött, ott max fele ennyit szabadna szerintem fogyasztania.
Nincs az az Isten...
Amellett, hogy az kínzás mindenkinek, még szerintem rohadt balesetveszélyes is!
Mellesleg 2 héten belül kaptam 2 kavicsfelverődést kamion mögött. Mindkét esetben minimális időt töltöttem mögöttük.
Az elsőt megjavították, és még aznap megkaptam a másodikat is! :mad:
Én városban 6.5-7 körül fogyasztok, pályán kamion mögött 4 alatt, óra 120 körül kb. 6, a határ persze a "csillagos ég"... (reálisan valahol 20 körül :D ).
Teljes tankra vetített legjobb fogyasztásom 5.28, ekkor 1475 kilcsit mentem egy tankkal, ebből kb. 200km Budapest, a többi vidéki országút.
Legrosszabb fogyasztásom teljes tankra 7.52, ez sok állófűtéses használatot jelentett csak Budapesten.
Nem is az a lényeg... és különben nem is igazán érdekel, ha 2-3 literrel többet eszik egy 150-200km-es úton.
Inkább arra akartam példát hozni, hogy mennyire eltérhet az ideálistól, meg főleg a katalógus adatoktól egy kocsi fogyasztása. Meg egy példát arra, hogy valami attól, hogy dízel, nem feltétlenül él aszkétikus életformát...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Nincs az az Isten...
Amellett, hogy az kínzás mindenkinek, még szerintem rohadt balesetveszélyes is!

Miért lenne balesetveszélyes? Nem kell rámászni, jópárszor 10 méter távolságból is érezhetően, mérhetően csökkenti a fogyasztást. Egy normál 90-es tempóhoz tartozó követési távolság teljesen megteszi.
(Ha az időnövekmény a "para", arra meg azért azt tudom mondani, hogy egy 20-30-km-es próba alatt ez max pár perc bukta...)

Inkább arra akartam példát hozni, hogy mennyire eltérhet az ideálistól, meg főleg a katalógus adatoktól egy kocsi fogyasztása.

Én tartósabban (évekig) eddig 3 autót vezettem, mindhárommal simán tudtam hozni a katalógus fogyasztást... Nah jó, a Wartburggal csak pályán-országúton, városban ott tényleg kicsit optimista volt a könyv, vagy az én körülményeim álltak messze az ideálistól (rövid utak szinte mindig hidegen, dimbes-dombos részen...)
Nem állítom, hogy minden katalógus adat szent és igaz, de azt viszont igen, hogy a userek messze döntő többsége nem tud takarékosan vezetni. Ma előttem pl. a Vitarás minden keresztutcánál fékezett, még a 15%-os emelkedőn is! Jah, egyébként gyök2-vel mentünk 2-esben ott, ahol én magamtól 3-asban megyek 1.5x annyival... A userek nagy része szereti melegen tartani a féktárcsáját, örömmel fizetnek a kúton és a szerelőnél, és persze magasól tojnak a környezetterhelésre.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator