Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 586
25 365
113
Nem sikerult megertened, amit irtam. De legalabb sikerult sztereotipiakat irnod. :D
Elolvastam én pedig.
De asszem' a gulyásolás közben napsiszúrást kaptam, meg beb@sztam lehet.
Szal' mert biztonságos. Vagy legalábbis biztonságérzetet ad.
Én meg leírtam vagyon, hogy miért nem kedvelem őket.
Dixi :D

Ps: de azért szeri van.
Ps2: amúgy mi a sztereotípia abban, hogy több helyet foglal, mint egy kisebb autó,
vagy hogy terepre alkalmatlan? Ezek sztem full legit megállapítások.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 618
12 793
113
Lehet ez a hsz-em sem lesz tul nepszeru. Megprobalom elmagyarazni SZERINTEM miert es mire jo egy 2 tonna korul SUV vagy hasonlo.
Kezdem milyen szempontbol valasztok en csaladi autot.
1.) legyen osszkerekhajtas
2.) legyen diesel
3.) minimum 8 legzsak
4.) legyen automata
5.) masfel tonna felett legyen

Amiert ezek a szempontok:
1.) telen-nyaron sokat megyek palyan, hegyen, volgyon…
2.) pont az emlitett sok km miatt
3.) mivel sokat megyek boven egyedul es a gyerekekkel is van eselye boven a balesetnek.
4.) Becsben napi szinten a forgalomban kezivaltoval…
5.) szinten a baleset es a biztonsag. Nem mindegy, hogy mekkora autoban ulnek a gyerekek ha baj van. Plusz mivel szoktam trelert is huzni kell az onsuly.

Azt hiszem ezek mind teljesen vallalhato okok es ervek, mindenfele menoskodes nelkul. Ezen szempontok alapjan pedig alapbol kiesik az autok 80 szazaleka es maradnak a nagyobb terepjarok, SUV-k es kombik. Es innen nyer ertelmet sok embernek a nagy auto. Lehet masok csak azt latjak, hogy a vadparaszt vagy a felesege ertelmetlenul nagy autokban feszit, de be kell tudni fogadni, hogy sok ember ilyen vagy hasonlo szempontok alapjan ul be ilyenekbe. Nem azt mondom mindenki, nem mentegetni vagy magyarazni akarom sok ember komplexusat meg kivagyisagat, csak felhivnam a figyelmet, hogy latszat es elso blikk alapjan itelni… nagyon konnyen von le az ember rossz kovetkeztetest.

A vegere pedig ami sokaknak fontos es nekem is, viszont a kis autot vasarlok sok esetben nem veszik figyelembe, mert a lenyeg az olcso tankolas meg egyebek. Nem mindegy, hogy a kisfiam es kislanyom egy Clioban ul amikor egy figyelmetlen ember telibe veri oket a keresztezodesben vagy egy masfel tonna feletti barmilyen autoban, amiben nyilnak az oldal-fuggony es mindenfele legzsakok. Az, hogy az ertelmes keretek kozotti leheto legnagyobb es legbiztonsagosabb kozlekedesi eszkozt adom meg nekik, amit megengedhetek az nem a komplexusaim, a szomszed vagy egyebek miatt van, hanem mert azt gondolom ez kotelessegem felejuk. Es nagyon sajnalom amikor azt latom, hogy sokan ezt vagy leszarjak vagy nem tehetik meg. Szoval roviden ennyit a nagy autok meg SUV-k ertelmerol a velemenyem szerint.

Majdnem tökéletesen megértelek.
Nyilván megteheted, neked ezek tetszenek, a használati profilod is megerősítő.
Nem vita tárgya.

Biztonság. Alapvetően logikus.

Csak a tendencia rossz általában, mert elszállt a világ a 850 kilogrammos autóktól a mai 2+ tonnás monstrumok irányába.
Pedig akkor is működött a világ és élt a társadalom, amikor 1 tonna alatt volt az autók tömege. Pedig akkor is voltak balesetek.
Most meg lassan a 4 tonnás elektromos Hummer a normális?!
Statisztikailag nagyobb esélyed van egy, a tiedtől kisebb autóval való ütközésre - és azok utasainak megölésére.
S igen; kisebb esélyed van, de van arra neked is, hogy egy Liebherr mobildaruval ütközz. Ott pedig nem fog számítani az sem, ha a 4 tonnás Hummerrel mész.

Mindeközben szignifikánsabb nagyobb sérüléseket, és gyakoribb halálesetet okoznak gyalogosoknak és kerékpárosoknak (akik velünk, autósokkal teljesen egyenjogú tagjai a forgalomnak) a SUV, pick-up dögök, mint az átlagos szgk.-k.
Te és a családod is jár gyalog, meg tán mobil sport eszközökkel, s Isten ne adja, de statisztikailag ilyenkor számotokra ugyanolyan potenciális veszély egy ilyen monstrum (ami személyautóként gyakorlatilag évtizedekkel ezelőtt nem is létezett, csak mint kuriózum a Range Rover formájában).

Ennek a tendenciának hol a vége? Polgári verziós MaxxPro?

Nem, nem túlzok: A G Merci is célgépként kezdte, most meg pl. műveletlen kivagyi bátorak tápláléklánc indikátora.
(Nem; téged nem látlak annak; azok nem járnak ide...)

Hummer? Addig volt jópofa, amíg Schwarzenegger bohóckodott vele, most meg 150 centis girnyó anyukák viszik oviba a gyerekeikket ezekkel a dögökkel, mert a biztonságos...
Kérlek félre ne értsd, nem téged akarlak provokálni. Csak egy, már beteg tendenciára mutatok rá.

Túl komolyan vesszük magunkat. Igen, én is. Nekünk is elég lenne a mindennapokra egy I10, de az évi két alkalom miatt az I20 is (szüleimmel, gyerekemmel együtt utazás).
Ehelyett vettem Volga szélességű I30-at...
igen, én is meg tudom indokolni; az I20-tól csak 300000 ezerrel került többe és összehasonlíthatatlanul csendesebb, komfortosabb, kifinomultabb.
Eleget vezettem eddig autót életemben - úgy 40000-47000 órányit; össze vagyok már törődve, szerintem már eleget zötykölődtem.

De ezt leszámítva indokolatlan nekem is az 1270 kilogrammos, majd négy és fél méter hosszú acélketrec.
(Közben 15 személyes Transittal, meg emelőhátfalassal dolgozom, tehát én sem nem vagyok elájulva egy személyautó méreteitől)

Biztonság a családnak?
Mint faj, túltoljuk a saját fontosságunkat.
Amióta egy családnál nem 5, meg több gyerek van, azóta már-már betegesen óvjuk őket.

Nem mehetnek sehova egyedül, gyalog, mindig szem előtt kell lenniük mer jaj mi lesz velük!?
(Mondjuk régen, ha egy gyerek leforrázta magát, akkor nem is vonult ki a rendőrség vizsgálódni...)
Mi lenne; ami velünk. Pedig nálunk nem volt mobil, sehol egy térfigyelő kamera, pedig felnőtt felügyelet nélkül fürödtünk a Sajóban, meg elbringáztunk négy falunyit a főúton, s szürkületkor értünk haza a 6 voltos Trabant lámpák fényében...

S most miért vagyunk a régebbi generációkhoz képest idegalapon, ha utódainkról van szó? Mert kevés gyerek van átlagosan egy családban (no meg a média is totálisan becsibészelte, meg egoizálta a társadalmakat)

Nem, ne mondjátok, hogy könnyen pofázok.
Nekünk csak egy gyereket adott a sors, több nem lehet; a feleségemet úgy hozták vissza az utolsó pillanatban az életbe a szülése után.
Nem győzték pótolni az elömlő vért.
Azt soha nem fogom elfelejteni, amikor elvesztette az eszméletét, a keze szorítása megszűnt...

S egy gyerek az abszolút fogalom. ismerem az érzést.
Vele nem történhet semmi végzetes, mert akkor nincs (nekünk már) másik esély, nincs tovább.
Akkor vége.
Mert az égig érő fának már nem nő újra ága.

De akkor a Hummer és tettestársai a megoldás mindenkinek!?
Mind a 8 milliárd közlekedni akaró,/vágyó embernek!?

Akkor nekem is inkább egy használt csőrös ZiL billencset kellett volna vennem? (Fejvakarás)
;)

 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 669
113
Ez a nagy kocsi nagy biztonság is addig tar, míg az ellenfél nem egy szintén nagy kocsi.
Majdnem tökéletesen megértelek.
Nyilván megteheted, neked ezek tetszenek, a használati profilod is megerősítő.
Nem vita tárgya.

Biztonság. Alapvetően logikus.

Csak a tendencia rossz általában, mert elszállt a világ a 850 kilogrammos autóktól a mai 2+ tonnás monstrumok irányába.
Pedig akkor is működött a világ és élt a társadalom, amikor 1 tonna alatt volt az autók tömege. Pedig akkor is voltak balesetek.
Most meg lassan a 4 tonnás elektromos Hummer a normális?!
Statisztikailag nagyobb esélyed van egy, a tiedtől kisebb autóval való ütközésre - és azok utasainak megölésére.
S igen; kisebb esélyed van, de van arra neked is, hogy egy Liebherr mobildaruval ütközz. Ott pedig nem fog számítani az sem, ha a 4 tonnás Hummerrel mész.

Mindeközben szignifikánsabb nagyobb sérüléseket, és gyakoribb halálesetet okoznak gyalogosoknak és kerékpárosoknak (akik velünk, autósokkal teljesen egyenjogú tagjai a forgalomnak) a SUV, pick-up dögök, mint az átlagos szgk.-k.
Te és a családod is jár gyalog, meg tán mobil sport eszközökkel, s Isten ne adja, de statisztikailag ilyenkor számotokra ugyanolyan potenciális veszély egy ilyen monstrum (ami személyautóként gyakorlatilag évtizedekkel ezelőtt nem is létezett, csak mint kuriózum a Range Rover formájában).

Ennek a tendenciának hol a vége? Polgári verziós MaxxPro?

Nem, nem túlzok: A G Merci is célgépként kezdte, most meg pl. műveletlen kivagyi bátorak tápláléklánc indikátora.
(Nem; téged nem látlak annak; azok nem járnak ide...)

Hummer? Addig volt jópofa, amíg Schwarzenegger bohóckodott vele, most meg 150 centis girnyó anyukák viszik oviba a gyerekeikket ezekkel a dögökkel, mert a biztonságos...
Kérlek félre ne értsd, nem téged akarlak provokálni. Csak egy, már beteg tendenciára mutatok rá.

Túl komolyan vesszük magunkat. Igen, én is. Nekünk is elég lenne a mindennapokra egy I10, de az évi két alkalom miatt az I20 is (szüleimmel, gyerekemmel együtt utazás).
Ehelyett vettem Volga szélességű I30-at...
igen, én is meg tudom indokolni; az I20-tól csak 300000 ezerrel került többe és összehasonlíthatatlanul csendesebb, komfortosabb, kifinomultabb.
Eleget vezettem eddig autót életemben - úgy 40000-47000 órányit; össze vagyok már törődve, szerintem már eleget zötykölődtem.

De ezt leszámítva indokolatlan nekem is az 1270 kilogrammos, majd négy és fél méter hosszú acélketrec.
(Közben 15 személyes Transittal, meg emelőhátfalassal dolgozom, tehát én sem nem vagyok elájulva egy személyautó méreteitől)

Biztonság a családnak?
Mint faj, túltoljuk a saját fontosságunkat.
Amióta egy családnál nem 5, meg több gyerek van, azóta már-már betegesen óvjuk őket.

Nem mehetnek sehova egyedül, gyalog, mindig szem előtt kell lenniük mer jaj mi lesz velük!?
(Mondjuk régen, ha egy gyerek leforrázta magát, akkor nem is vonult ki a rendőrség vizsgálódni...)
Mi lenne; ami velünk. Pedig nálunk nem volt mobil, sehol egy térfigyelő kamera, pedig felnőtt felügyelet nélkül fürödtünk a Sajóban, meg elbringáztunk négy falunyit a főúton, s szürkületkor értünk haza a 6 voltos Trabant lámpák fényében...

S most miért vagyunk a régebbi generációkhoz képest idegalapon, ha utódainkról van szó? Mert kevés gyerek van átlagosan egy családban (no meg a média is totálisan becsibészelte, meg egoizálta a társadalmakat)

Nem, ne mondjátok, hogy könnyen pofázok.
Nekünk csak egy gyereket adott a sors, több nem lehet; a feleségemet úgy hozták vissza az utolsó pillanatban az életbe a szülése után.
Nem győzték pótolni az elömlő vért.
Azt soha nem fogom elfelejteni, amikor elvesztette az eszméletét, a keze szorítása megszűnt...

S egy gyerek az abszolút fogalom. ismerem az érzést.
Vele nem történhet semmi végzetes, mert akkor nincs (nekünk már) másik esély, nincs tovább.
Akkor vége.
Mert az égig érő fának már nem nő újra ága.

De akkor a Hummer és tettestársai a megoldás mindenkinek!?
Mind a 8 milliárd közlekedni akaró,/vágyó embernek!?

Akkor nekem is inkább egy használt csőrös ZiL billencset kellett volna vennem? (Fejvakarás)
;)

Esetleg nem is tanul meg a gyerek normálisan közlekedni, más a világ 2t-ban ülve az egerek felett.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 406
24 762
113
Majdnem tökéletesen megértelek.
Nyilván megteheted, neked ezek tetszenek, a használati profilod is megerősítő.
Nem vita tárgya.

Biztonság. Alapvetően logikus.

Csak a tendencia rossz általában, mert elszállt a világ a 850 kilogrammos autóktól a mai 2+ tonnás monstrumok irányába.
Pedig akkor is működött a világ és élt a társadalom, amikor 1 tonna alatt volt az autók tömege. Pedig akkor is voltak balesetek.
Most meg lassan a 4 tonnás elektromos Hummer a normális?!
Statisztikailag nagyobb esélyed van egy, a tiedtől kisebb autóval való ütközésre - és azok utasainak megölésére.
S igen; kisebb esélyed van, de van arra neked is, hogy egy Liebherr mobildaruval ütközz. Ott pedig nem fog számítani az sem, ha a 4 tonnás Hummerrel mész.

Mindeközben szignifikánsabb nagyobb sérüléseket, és gyakoribb halálesetet okoznak gyalogosoknak és kerékpárosoknak (akik velünk, autósokkal teljesen egyenjogú tagjai a forgalomnak) a SUV, pick-up dögök, mint az átlagos szgk.-k.
Te és a családod is jár gyalog, meg tán mobil sport eszközökkel, s Isten ne adja, de statisztikailag ilyenkor számotokra ugyanolyan potenciális veszély egy ilyen monstrum (ami személyautóként gyakorlatilag évtizedekkel ezelőtt nem is létezett, csak mint kuriózum a Range Rover formájában).

Ennek a tendenciának hol a vége? Polgári verziós MaxxPro?

Nem, nem túlzok: A G Merci is célgépként kezdte, most meg pl. műveletlen kivagyi bátorak tápláléklánc indikátora.
(Nem; téged nem látlak annak; azok nem járnak ide...)

Hummer? Addig volt jópofa, amíg Schwarzenegger bohóckodott vele, most meg 150 centis girnyó anyukák viszik oviba a gyerekeikket ezekkel a dögökkel, mert a biztonságos...
Kérlek félre ne értsd, nem téged akarlak provokálni. Csak egy, már beteg tendenciára mutatok rá.

Túl komolyan vesszük magunkat. Igen, én is. Nekünk is elég lenne a mindennapokra egy I10, de az évi két alkalom miatt az I20 is (szüleimmel, gyerekemmel együtt utazás).
Ehelyett vettem Volga szélességű I30-at...
igen, én is meg tudom indokolni; az I20-tól csak 300000 ezerrel került többe és összehasonlíthatatlanul csendesebb, komfortosabb, kifinomultabb.
Eleget vezettem eddig autót életemben - úgy 40000-47000 órányit; össze vagyok már törődve, szerintem már eleget zötykölődtem.

De ezt leszámítva indokolatlan nekem is az 1270 kilogrammos, majd négy és fél méter hosszú acélketrec.
(Közben 15 személyes Transittal, meg emelőhátfalassal dolgozom, tehát én sem nem vagyok elájulva egy személyautó méreteitől)

Biztonság a családnak?
Mint faj, túltoljuk a saját fontosságunkat.
Amióta egy családnál nem 5, meg több gyerek van, azóta már-már betegesen óvjuk őket.

Nem mehetnek sehova egyedül, gyalog, mindig szem előtt kell lenniük mer jaj mi lesz velük!?
(Mondjuk régen, ha egy gyerek leforrázta magát, akkor nem is vonult ki a rendőrség vizsgálódni...)
Mi lenne; ami velünk. Pedig nálunk nem volt mobil, sehol egy térfigyelő kamera, pedig felnőtt felügyelet nélkül fürödtünk a Sajóban, meg elbringáztunk négy falunyit a főúton, s szürkületkor értünk haza a 6 voltos Trabant lámpák fényében...

S most miért vagyunk a régebbi generációkhoz képest idegalapon, ha utódainkról van szó? Mert kevés gyerek van átlagosan egy családban (no meg a média is totálisan becsibészelte, meg egoizálta a társadalmakat)

Nem, ne mondjátok, hogy könnyen pofázok.
Nekünk csak egy gyereket adott a sors, több nem lehet; a feleségemet úgy hozták vissza az utolsó pillanatban az életbe a szülése után.
Nem győzték pótolni az elömlő vért.
Azt soha nem fogom elfelejteni, amikor elvesztette az eszméletét, a keze szorítása megszűnt...

S egy gyerek az abszolút fogalom. ismerem az érzést.
Vele nem történhet semmi végzetes, mert akkor nincs (nekünk már) másik esély, nincs tovább.
Akkor vége.
Mert az égig érő fának már nem nő újra ága.

De akkor a Hummer és tettestársai a megoldás mindenkinek!?
Mind a 8 milliárd közlekedni akaró,/vágyó embernek!?

Akkor nekem is inkább egy használt csőrös ZiL billencset kellett volna vennem? (Fejvakarás)
;)

Ertem a nezopontodat. De peldaul egy dologra felhivnam a figyelmedet, az autok -es nem csak nagyoke- azert novekedett ilyen modon, mert a sok biztonsagi berendezes, a rendlivul sok toresteszt utan megalkotott anyagok, utkozeselnyelo kialakitasok sokkal nehezebbe teszik oket. Peldaul az autokban levo legzsakok, inditok, ovfeszitok sulya kozel egy gyerek sulyat teszik ki. -gondoltad volna?
Peldaul egy 1994-es 3-as BMW 1160 kg volt, most egy Hyundai i20 1060 kg es a mostani 3-as BMW mar 1450 kg fole csuszott. Tehat nem kell G osztaly vagy Hummer, hogy nehez legyen az autod, sot mint latod ugyanaz a kozep kategoria es szeria hizott az idok soran kozel 300 kilot.
Ez a nagy kocsi nagy biztonság is addig tar, míg az ellenfél nem egy szintén nagy kocsi.

Esetleg nem is tanul meg a gyerek normálisan közlekedni, más a világ 2t-ban ülve az egerek felett.

Nem a nagy kocsi nyujt biztonsagot, hanem annak kialakitasa es a biztonsagi berendezesei osszessegeben. Es ez akkor is sokkal nagyobb biztonsagot nyujt, ha egy hozza hasonloan nagy autoval utkozik megpedig a sulyanak, az utkozest elnyelo zonainak nagysaga es a valoszinuleg tobb biztonsagi berendezesebol fakadoan -ugyanazon evjarat koruli nagy es kis autokra ertem ez utobbit.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ertem a nezopontodat. De peldaul egy dologra felhivnam a figyelmedet, az autok -es nem csak nagyoke- azert novekedett ilyen modon, mert a sok biztonsagi berendezes, a rendlivul sok toresteszt utan megalkotott anyagok, utkozeselnyelo kialakitasok sokkal nehezebbe teszik oket. Peldaul az autokban levo legzsakok, inditok, ovfeszitok sulya kozel egy gyerek sulyat teszik ki. -gondoltad volna?
Peldaul egy 1994-es 3-as BMW 1160 kg volt, most egy Hyundai i20 1060 kg es a mostani 3-as BMW mar 1450 kg fole csuszott. Tehat nem kell G osztaly vagy Hummer, hogy nehez legyen az autod, sot mint latod ugyanaz a kozep kategoria es szeria hizott az idok soran kozel 300 kilot.

A méretük növekedett, jó egy osztállyal feljebb. A mostani 3-as BMW bőven akkora, mint a 1990-es évekbeli 5-ös BMW.

Szinte minden márkára igaz, hogy bár azonos névvel megy, jóval nagyobb a kaszni, a motorok, egyre több a nehezebb automata, nagyobbak a kerekek és a gumik.


Ha a klasszik 2. generációs E36-ot nézzük a 90-es évekből, az egy compact szedán a kocsi:


cq5dam.resized.img.585.low.time1627455295406.jpg


Aztán az F36-ra egy igazi böszme böhöm állatot csináltak a cuki compact szedánból - gyakorlatilag akkorára hízott, mint a 90-es évek felsőkategóriás autói..

cq5dam.resized.img.585.low.time1627455295591.jpg


A méretek magukért beszélnek:

E36 Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4433 mm/1710 mm/1393 mm
F34 Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4753 mm/1877 mm/1455 mm

A régi és az új kocsim között (a méretük szinte megegyezik, új még kicsit nagyobb is) van vagy 20 kiló különbség - a régi volt 1260 kg a monstani 1280 kg (ha a manuális váltós változatot nézem). Pedig az előbbiben nem volt légzsák, 5 öv meg egy ABS volt a biztonsági felszereltség. A méretkategória kb. megyezik. Az új mégis köröket ver rá biztonságban, jóval nagyobb szilárdságú acélokat használnak, körbe van pakolva légzsákkal, radarral, vészfékező automatikával. Nehezebb nem lett, de a műszaki tartalom mégis változott - könnyebb motorok, könyebb futóművek, kisebb tank ésatatöbbi, rengeteg tömeget spróloltak így, ami aztán mehetett a kaszni megerősítésére.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Majdnem tökéletesen megértelek.
Nyilván megteheted, neked ezek tetszenek, a használati profilod is megerősítő.
Nem vita tárgya.

Biztonság. Alapvetően logikus.

Csak a tendencia rossz általában, mert elszállt a világ a 850 kilogrammos autóktól a mai 2+ tonnás monstrumok irányába.
Pedig akkor is működött a világ és élt a társadalom, amikor 1 tonna alatt volt az autók tömege. Pedig akkor is voltak balesetek.
Most meg lassan a 4 tonnás elektromos Hummer a normális?!
Statisztikailag nagyobb esélyed van egy, a tiedtől kisebb autóval való ütközésre - és azok utasainak megölésére.
S igen; kisebb esélyed van, de van arra neked is, hogy egy Liebherr mobildaruval ütközz. Ott pedig nem fog számítani az sem, ha a 4 tonnás Hummerrel mész.

Mindeközben szignifikánsabb nagyobb sérüléseket, és gyakoribb halálesetet okoznak gyalogosoknak és kerékpárosoknak (akik velünk, autósokkal teljesen egyenjogú tagjai a forgalomnak) a SUV, pick-up dögök, mint az átlagos szgk.-k.
Te és a családod is jár gyalog, meg tán mobil sport eszközökkel, s Isten ne adja, de statisztikailag ilyenkor számotokra ugyanolyan potenciális veszély egy ilyen monstrum (ami személyautóként gyakorlatilag évtizedekkel ezelőtt nem is létezett, csak mint kuriózum a Range Rover formájában).

Ennek a tendenciának hol a vége? Polgári verziós MaxxPro?

Nem, nem túlzok: A G Merci is célgépként kezdte, most meg pl. műveletlen kivagyi bátorak tápláléklánc indikátora.
(Nem; téged nem látlak annak; azok nem járnak ide...)

Hummer? Addig volt jópofa, amíg Schwarzenegger bohóckodott vele, most meg 150 centis girnyó anyukák viszik oviba a gyerekeikket ezekkel a dögökkel, mert a biztonságos...
Kérlek félre ne értsd, nem téged akarlak provokálni. Csak egy, már beteg tendenciára mutatok rá.

Túl komolyan vesszük magunkat. Igen, én is. Nekünk is elég lenne a mindennapokra egy I10, de az évi két alkalom miatt az I20 is (szüleimmel, gyerekemmel együtt utazás).
Ehelyett vettem Volga szélességű I30-at...
igen, én is meg tudom indokolni; az I20-tól csak 300000 ezerrel került többe és összehasonlíthatatlanul csendesebb, komfortosabb, kifinomultabb.
Eleget vezettem eddig autót életemben - úgy 40000-47000 órányit; össze vagyok már törődve, szerintem már eleget zötykölődtem.

De ezt leszámítva indokolatlan nekem is az 1270 kilogrammos, majd négy és fél méter hosszú acélketrec.
(Közben 15 személyes Transittal, meg emelőhátfalassal dolgozom, tehát én sem nem vagyok elájulva egy személyautó méreteitől)

Biztonság a családnak?
Mint faj, túltoljuk a saját fontosságunkat.
Amióta egy családnál nem 5, meg több gyerek van, azóta már-már betegesen óvjuk őket.

Nem mehetnek sehova egyedül, gyalog, mindig szem előtt kell lenniük mer jaj mi lesz velük!?
(Mondjuk régen, ha egy gyerek leforrázta magát, akkor nem is vonult ki a rendőrség vizsgálódni...)
Mi lenne; ami velünk. Pedig nálunk nem volt mobil, sehol egy térfigyelő kamera, pedig felnőtt felügyelet nélkül fürödtünk a Sajóban, meg elbringáztunk négy falunyit a főúton, s szürkületkor értünk haza a 6 voltos Trabant lámpák fényében...

S most miért vagyunk a régebbi generációkhoz képest idegalapon, ha utódainkról van szó? Mert kevés gyerek van átlagosan egy családban (no meg a média is totálisan becsibészelte, meg egoizálta a társadalmakat)

Nem, ne mondjátok, hogy könnyen pofázok.
Nekünk csak egy gyereket adott a sors, több nem lehet; a feleségemet úgy hozták vissza az utolsó pillanatban az életbe a szülése után.
Nem győzték pótolni az elömlő vért.
Azt soha nem fogom elfelejteni, amikor elvesztette az eszméletét, a keze szorítása megszűnt...

S egy gyerek az abszolút fogalom. ismerem az érzést.
Vele nem történhet semmi végzetes, mert akkor nincs (nekünk már) másik esély, nincs tovább.
Akkor vége.
Mert az égig érő fának már nem nő újra ága.

De akkor a Hummer és tettestársai a megoldás mindenkinek!?
Mind a 8 milliárd közlekedni akaró,/vágyó embernek!?

Akkor nekem is inkább egy használt csőrös ZiL billencset kellett volna vennem? (Fejvakarás)
;)

Részint igazat adok de egykor volt pár ezer autó itthon ma meg több, mint 4 millió. Régebben még nem volt ennyire erodált a humánum (segítők egy balesetnél, ma meg elüti-elhajt...szó szerint azt bírta a c-típus mondani miután elütötte a futárt: "mi vagyok én, mentő?!"). Ezernyi figyelem elvonó dolog (óriásplakát, hifi, teló, stb.). Az autók teljesítménye, tempója is más volt. A megoldás -szerintem- az lenne, h maximalizálnák utasonként az összsúlyt, motoros mintára teljesítményhatárok (B1, B2, stb.).
Más; MG ZS-t hajt itt valaki?
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
A méretük növekedett, jó egy osztállyal feljebb. A mostani 3-as BMW bőven akkora, mint a 1990-es évekbeli 5-ös BMW.

Szinte minden márkára igaz, hogy bár azonos névvel megy, jóval nagyobb a kaszni, a motorok, egyre több a nehezebb automata, nagyobbak a kerekek és a gumik.


Ha a klasszik 2. generációs E36-ot nézzük a 90-es évekből, az egy compact szedán a kocsi:


cq5dam.resized.img.585.low.time1627455295406.jpg


Aztán az F36-ra egy igazi böszme böhöm állatot csináltak a cuki compact szedánból - gyakorlatilag akkorára hízott, mint a 90-es évek felsőkategóriás autói..

cq5dam.resized.img.585.low.time1627455295591.jpg


A méretek magukért beszélnek:

E36 Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4433 mm/1710 mm/1393 mm
F34 Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4753 mm/1877 mm/1455 mm

A régi és az új kocsim között (a méretük szinte megegyezik, új még kicsit nagyobb is) van vagy 20 kiló különbség - a régi volt 1260 kg a monstani 1280 kg (ha a manuális váltós változatot nézem). Pedig az előbbiben nem volt légzsák, 5 öv meg egy ABS volt a biztonsági felszereltség. A méretkategória kb. megyezik. Az új mégis köröket ver rá biztonságban, jóval nagyobb szilárdságú acélokat használnak, körbe van pakolva légzsákkal, radarral, vészfékező automatikával. Nehezebb nem lett, de a műszaki tartalom mégis változott - könnyebb motorok, könyebb futóművek, kisebb tank ésatatöbbi, rengeteg tömeget spróloltak így, ami aztán mehetett a kaszni megerősítésére.
Igazad is lehetne, de nincs. Alapvetően az igények nőttek meg, fogalmam sincs milyen autód volt az, ami ma ugyanannyi tömegű újabb szériában. Bocs, ezt nem nagyon hiszem. Régebben elmentél bevásárolni egy 350 literes csomagtartóval bíró autóval, ma már kevés....de mire kevés? Könyörgöm. Van egy öreg sleeper kombim, a kombiságát a 6 év alatt egyszer használtam ki, hűtőt szállítottam. Mi a tökömnek ez a csomagtér verseny is? Mindenki minden nap költözik? Ne fárasszatok már... Magas autó kell (mint írtam is) , mert ellátok a másik felett..igazából, ami ma a trend, az a nagy környezetszennyezző álszentség. Feleslegesen nagy, drága autók, nagy ökolábnyommal. De a profit mindent felülír.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 406
24 762
113
Részint igazat adok de egykor volt pár ezer autó itthon ma meg több, mint 4 millió. Régebben még nem volt ennyire erodált a humánum (segítők egy balesetnél, ma meg elüti-elhajt...szó szerint azt bírta a c-típus mondani miután elütötte a futárt: "mi vagyok én, mentő?!"). Ezernyi figyelem elvonó dolog (óriásplakát, hifi, teló, stb.). Az autók teljesítménye, tempója is más volt. A megoldás -szerintem- az lenne, h maximalizálnák utasonként az összsúlyt, motoros mintára teljesítményhatárok (B1, B2, stb.).
Más; MG ZS-t hajt itt valaki?

2-3 ZS-t 1.0 T motorral vittem ki ugyfeleimnek, akik az elektromos MG-vel nem voltak elegedettek. Mit szeretnel tudni roluk?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 526
60 145
113
Ertem a nezopontodat. De peldaul egy dologra felhivnam a figyelmedet, az autok -es nem csak nagyoke- azert novekedett ilyen modon, mert a sok biztonsagi berendezes, a rendlivul sok toresteszt utan megalkotott anyagok, utkozeselnyelo kialakitasok sokkal nehezebbe teszik oket. Peldaul az autokban levo legzsakok, inditok, ovfeszitok sulya kozel egy gyerek sulyat teszik ki. -gondoltad volna?
Peldaul egy 1994-es 3-as BMW 1160 kg volt, most egy Hyundai i20 1060 kg es a mostani 3-as BMW mar 1450 kg fole csuszott. Tehat nem kell G osztaly vagy Hummer, hogy nehez legyen az autod, sot mint latod ugyanaz a kozep kategoria es szeria hizott az idok soran kozel 300 kilot.


Nem a nagy kocsi nyujt biztonsagot, hanem annak kialakitasa es a biztonsagi berendezesei osszessegeben. Es ez akkor is sokkal nagyobb biztonsagot nyujt, ha egy hozza hasonloan nagy autoval utkozik megpedig a sulyanak, az utkozest elnyelo zonainak nagysaga es a valoszinuleg tobb biztonsagi berendezesebol fakadoan -ugyanazon evjarat koruli nagy es kis autokra ertem ez utobbit.

Igazad is lehetne, de nincs. Alapvetően az igények nőttek meg, fogalmam sincs milyen autód volt az, ami ma ugyanannyi tömegű újabb szériában. Bocs, ezt nem nagyon hiszem. Régebben elmentél bevásárolni egy 350 literes csomagtartóval bíró autóval, ma már kevés....de mire kevés? Könyörgöm. Van egy öreg sleeper kombim, a kombiságát a 6 év alatt egyszer használtam ki, hűtőt szállítottam. Mi a tökömnek ez a csomagtér verseny is? Mindenki minden nap költözik? Ne fárasszatok már... Magas autó kell (mint írtam is) , mert ellátok a másik felett..igazából, ami ma a trend, az a nagy környezetszennyezző álszentség. Feleslegesen nagy, drága autók, nagy ökolábnyommal. De a profit mindent felülír.
85-ben 4 hétre voltam 2 gyerekkel, camping utánfutóval 50 le japán kocsival nyaralni, le végig az akkori jugoszláv tengerparton a török Kusadasi-ig. Dobrumba akartam menni, de olyan meleg volt, hogy olvadt az úton az aszfalt.Igy Kusadasiban maradtunk. Isteni volt minden szempontból. Aztán Jugoszláviàn keresztül haza. Akkor az 50 le elég volt minden helyzetre, ment 140-et,ha kellett, klima persze nuku. Nekem most se kellene több kocsi, bár kényelmes a sok elektronikus kütyü. Amit nem szeretek, az a presztizs hajhászás kocsival.Az Audis anyukák, a BMW 6- os SUV kupék stb. De mindenki a maga kedve szerint. Élni és élni hagyni.
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Jó régen volt egy légzsák. ujjongás. Aztán 2. de fasza. Majd4. Azta. Utána a 8-nak nevezett...beszarás. Most mennyi? Mivel kábítanak, hogy e hiányában halálra vagy itélve? Légzsák nélkül megúsztam. Átverés az egész. A kampósok örömére.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 019
35 245
113
"Igaziból "túra autót" szeretnék. Jó kényelmeset, hosszú utakra, magas üléspozícióval. Mint volt a Lancia Phaedra/Fiat Ulysse/Peugeot 807(?)"
Mazda MPV! :D

 
  • Hűha
Reactions: BJani

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 577
113
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 577
113
Állítólag tök jó gép, csak rohad, mint állat. Meg valami istentelen drága volt hozzá az alkatrész.
De én csak hallomásból "ismerem".
Állítólag van olyan évjárat, amire a helyi vajákos asszony ráadta a kenetet és kevésbé rohad; ismerősnek csak egy 200-es méretű rohadás van a küszöbnél.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek