Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Tudom, beteg vagyok, meg fárasztó volt a mai nap, de vinnyogva röhögtem ezen a sztorin.
Aztán eljutottam az utolsó mondatodig.
Nem lehet amúgy ezt a polgárjenőt feljelenteni, ha már ennyire közismert a ténykedése?

Nem ér az ilyen már semmit.
Kap max megint pár hónapot, mert már kivakarózott annyira, hogy tudja mit kell mondania a bíróságon.
+A fél éves börtönbüntetésből konkrétan deréktájban ~20 kilóval nehezebben tért haza, mint ahogy bement. A mi adónkból...
Aztán folytatja ahol abbahagyta.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Van 2 féle autóvezető. Az egyik annyival megy, amennyivel akar. A másik meg annyival, amennyivel az előző csoport engedi. Nagy különbséf frusztráció okozásban. De legalább mindenki hasonlít abban, hogy meg van győződve az igazáról, észérvek leperegnek.

Én ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy 2 csoportja van az autóvezetőknek: a föltartók meg a föltartottak...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Noch dazu empátia nulla.

Igen erős tévedésben vagy! Én a feltartottak százaival-ezreivel vagyok empatikus! De ha a környezetterhelést nézem, akkor az egész bolygóval... Szóval ezzel pont baromira bakot lőttél.

Ahogy írtam, és többször nem vagyok hajlandó, kismillió oka lehet, hogy valaki
annyival megy, amennyivel.

Én is írtam, hogy vagy vezetéshez egybites, aki fel sem fogja mit tesz, vagy másokat leszaró köcsög. Hogy ez a kétféle miért lett olyan amilyen, az valóban végtelen okból lehet... (szellemi képességek hiánya, demencia, pia, gyerekszoba hiánya, stb...)

Amíg a külső sávban teszi, előzésre használva a belsőt, addig más is lehet annyira közreműködő, hogy
hajlandó nagy kegyesen lelassítani 10-20 km/h -t.

Nem. Ha a belső sávot lelassítod, akkor hátul feltorlódnak az autók, és welcome M7 szombat délelőtt, 10-20km dugóban ácsorgás.
A külső sávban lesz szépen szíves mindaddig ellenni, amíg nem jön akkora luk hátulról a belső sávban, ami elég neki ahhoz, hogy megelőzze az előtte lévőt.
És igen, ha padlógázzal előz, akkor 100 méter luk is elég lehet, ha 92 vel, akkor 1500 méteres kell, amit szombat délelőtt nem talál az M7esen. Azaz vagy gázzal előz, vagy sehogy! Ez lenne a rend.
Azt kéne végre megérteni, hogy a tömött pályán nem annyival mész, amennyivel akarsz! Annyival mész, amennyivel az előtted lévő! Ha a külsőben mész ez vszeg 90, ha a belsőben, akkor meg lehet hogy 140. Lehet választani, akinek sok az utóbbi, ott a külső sáv.
(Ha mindenképp 110-es átlagot akar, akkor meg menjen fél órát a külsőben 90-el, aztán meg fél órát a belsőben 140-el...)

A te hozzáállásoddal (azaz mindenki annyival megy amennyivel jól esik), egy 10 sávos autópálya is simán bedugul... A köz érdeke előbbre való az egyéni érdeknél.
(Mondjuk ezt egy magadfajtának vszeg hiába magyarázom, azt már látom... de ezt csak csendben teszem hozzá :( )
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Mert oké, delikvens véégre lehúzódik (szintén gyökketővel), végre fel tudsz a forgalom ütemében gyorsulni mondjuk 110-120-ig és durr megint egy kamiont előző lassú jármű, fék, visszavált, torlódik, anyázás.

És ez ugye baromi veszélyes is, igen gyakran vannak ezekből ráfutásos balesetek. Köszönjük kedves feltartók! Éljen-éljen, menjen mindenki amennyivel jólesik, szarjunk az emberiségre, szarjunk a világra!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 111
113
Jaj Istenem! Nehogy már egy ráfutásos balesetnél az legyen a hibás, akire rászalad a tolakodó balf+,aki leszarja a követési távolságot és a fizikát. :)

Más:
Ha valahol adaptiv tempomattal megyek, ami automatikusan tartja a szabályszerű, sebességnek megfelelő követési távolságot, akkor mérget vehetsz, hogy oda betolakodik egy fontos, sietős ember.
(15 éve nem hajtottam az M7-esen, mert akkor költöztem el Bp-ről.)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Jaj Istenem! Nehogy már egy ráfutásos balesetnél az legyen a hibás, akire rászalad a tolakodó balf+,aki leszarja a követési távolságot és a fizikát. :)
Na akkor most akkor ki a hibás, ha előzöl békést 135-e az autópálya belső sávjában és egy kedves asszonyság/uraság kihúz eléd a küső sávból 85el úgy, hogy satuzva is ütköztök? Te vagy hátul, te "futottál rá". És ki a tolakodó balfasz?
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 277
113
Egy 1928-as Opel keró
365625148_6396108087146641_4220415064029873978_n.jpg
365602119_6396110970479686_5792636368833106304_n.jpg
365630567_6396110580479725_3705861200541789516_n.jpg
365629349_6396109347146515_6292879668225010732_n.jpg
365626191_6396110363813080_3269695977545011793_n.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Na akkor most akkor ki a hibás, ha előzöl békést 135-e az autópálya belső sávjában és egy kedves asszonyság/uraság kihúz eléd a küső sávból 85el úgy, hogy satuzva is ütköztök? Te vagy hátul, te "futottál rá". És ki a tolakodó balfasz?

Ez mondjuk talán a legrosszabb verzió.
Szerencsére relatív ritka az M0 körgyűrűn kívül, ott meg számít rá az ember. Ott mondjuk sokszor jobbról előzésre is kényszerül az ember, mert a 3. sávból neki a legbelsőben kell 80-nal mennie...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Nehogy már egy ráfutásos balesetnél az legyen a hibás, akire rászalad a tolakodó balf+,aki leszarja a követési távolságot és a fizikát.
Ha valaki 95-tel megy autópályán a külső sávban, majd fogalom és rágyorsítás nélkül sávot vált, mert le akarja előzni a 90-nel haladó kamiont (tehát úgy vált a belső sávba, hogy ott továbbra is mondjuk 100zal megy), és mindeközben jön valaki a belső sávban... nos, ha a sávváltás közben mennek neki hátulról, akkor bőven lehet, hogy ő lesz a hibás, ugyanis nem körültekintően kezdett bele az előzésbe - hacsak nem mutatják ki, hogy a belső sávban haladó túllépte a megengedett sebességet - ezt viszont elég nehéz kimutatni mondjuk 40-es sebességkülönbség felett, amely tényállás viszont itt fenn fog állni.

Kibaszott veszélyesek az autópályán fogalom nélkül haladók - akár gyorsan, akár lassan mennek. Nekem az a tapasztalatom, hogy több van a fogalom nélkül lassan haladóból.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 111
113
Ha valaki 95-tel megy autópályán a külső sávban, majd fogalom és rágyorsítás nélkül sávot vált, mert le akarja előzni a 90-nel haladó kamiont (tehát úgy vált a belső sávba, hogy ott továbbra is mondjuk 100zal megy), és mindeközben jön valaki a belső sávban... nos, ha a sávváltás közben mennek neki hátulról, akkor bőven lehet, hogy ő lesz a hibás, ugyanis nem körültekintően kezdett bele az előzésbe - hacsak nem mutatják ki, hogy a belső sávban haladó túllépte a megengedett sebességet - ezt viszont elég nehéz kimutatni mondjuk 40-es sebességkülönbség felett, amely tényállás viszont itt fenn fog állni.

Kibaszott veszélyesek az autópályán fogalom nélkül haladók - akár gyorsan, akár lassan mennek. Nekem az a tapasztalatom, hogy több van a fogalom nélkül lassan haladóból.
Egyetértek az érveléseddel. Ilyen esetben az a hibás, aki tükörbe nézés és gyorsitás nélkül kivág a belső sávba!
A hétvégi M7-es billiárdozás nem erről szól, szerintem. A belső sáv telitett, állandóan váltakozó sebességgel, a követési távolság betartása csak fikció stb.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Ha valahol adaptiv tempomattal megyek, ami automatikusan tartja a szabályszerű, sebességnek megfelelő követési távolságot,

És azt gondolod, hogy ez ennyire egyszerűen számszerűsíthető? Mondjuk 120km/h- > 50 méter? Szerintem egy követési távolság megválasztása ennél jóval összetettebb. Függ a látási és útviszonyoktól, függ a forgalomtól (mennyire vannak sokan), függ attól, hogy átlátok-e az előttem menőn, függ a mentális állapotomtól (kipihent/álmos, éhes, gondterhelt, stb...). Nem lehet egy számot mondani, hogy ennyi a biztonságos és kész... Millió tényezőtől függ.

(Hozzáteszem, én sem szeretem, ha a seggemben vannak. Az ilyeneket az első lehetőségnél mindig elengedem, ők feltartani vszeg úgysem fognak utána.)

A hétvégi M7-es billiárdozás nem erről szól, szerintem. A belső sáv telitett, állandóan váltakozó sebességgel, a követési távolság betartása csak fikció stb.

Pont azért ingadozik igen drasztikusan (és veszélyesen) a sebesség, mert elöl néhány gyökér 95-el előzött valamikor, és annak hatása hullámzóan hátraterjed. Szóval pont, hogy azok felelősek áttételesen a ráfutásos esetekért, ezért mérget vennék.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 111
113
És azt gondolod, hogy ez ennyire egyszerűen számszerűsíthető? Mondjuk 120km/h- > 50 méter? Szerintem egy követési távolság megválasztása ennél jóval összetettebb. Függ a látási és útviszonyoktól, függ a forgalomtól (mennyire vannak sokan), függ attól, hogy átlátok-e az előttem menőn, függ a mentális állapotomtól (kipihent/álmos, éhes, gondterhelt, stb...). Nem lehet egy számot mondani, hogy ennyi a biztonságos és kész... Millió tényezőtől függ.

(Hozzáteszem, én sem szeretem, ha a seggemben vannak. Az ilyeneket az első lehetőségnél mindig elengedem, ők feltartani vszeg úgysem fognak utána.)



Pont azért ingadozik igen drasztikusan (és veszélyesen) a sebesség, mert elöl néhány gyökér 95-el előzött valamikor, és annak hatása hullámzóan hátraterjed. Szóval pont, hogy azok felelősek áttételesen a ráfutásos esetekért, ezért mérget vennék.
A "dugó" elmélete ennél összetettebb. Érdemes utána olvasni. Még ha egyenletes tempónál is egy kocsivezető csak éppen rálép a fékre,csak egy pillanatra felvilágit a féklámpája, mert pl túl közel ment az előtte menőhöz, az párszáz méterrel hátrább már satuhoz és a sor megállásához vezet.
El kell fogadni, hogy a forgalom túl sűrű. Ehhez csak igazodni lehet, vagy akkor indulni, amikor a nagy roham leállt. De nyugaton is fél országok egyszerre indulnak nyaralni, aztán ott az óriásdugó,a forgalom összeomlása.
Tehàt hátradőlni, nyugodtan vezetni. Jobb 30 perccel később megérkezni, mint soha.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A "dugó" elmélete ennél összetettebb. Érdemes utána olvasni. Még ha egyenletes tempónál is egy kocsivezető csak éppen rálép a fékre,csak egy pillanatra felvilágit a féklámpája, mert pl túl közel ment az előtte menőhöz, az párszáz méterrel hátrább már satuhoz és a sor megállásához vezet.
El kell fogadni, hogy a forgalom túl sűrű. Ehhez csak igazodni lehet, vagy akkor indulni, amikor a nagy roham leállt. De nyugaton is fél országok egyszerre indulnak nyaralni, aztán ott az óriásdugó,a forgalom összeomlása.
Tehàt hátradőlni, nyugodtan vezetni. Jobb 30 perccel később megérkezni, mint soha.

Nekem egy ilyen tömött soros hullámzó sebességű haladásnál elborult az agyam és beálltam a külső sávba a kamionok közé.
Egy átlag személyautónak 20-30 perc volt elmenni mellettem, miközben egyenletesen 90-nel mentem...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
És azt gondolod, hogy ez ennyire egyszerűen számszerűsíthető? Mondjuk 120km/h- > 50 méter? Szerintem egy követési távolság megválasztása ennél jóval összetettebb. Függ a látási és útviszonyoktól, függ a forgalomtól (mennyire vannak sokan), függ attól, hogy átlátok-e az előttem menőn, függ a mentális állapotomtól (kipihent/álmos, éhes, gondterhelt, stb...). Nem lehet egy számot mondani, hogy ennyi a biztonságos és kész... Millió tényezőtől függ.
Az adaptív tempomat (ACC) "követési időt" tart, nem távolságot. Azaz függ a sebességtől, hogy mekkora távolságot fogy hagyni. És elég komoly ráhagyással dolgoznak még akkor is, ha a legkisebb értéket állítod be a rendszeren. Úgy is mondhatnám, idehaza bőven a "standard" követési távolság felett van a beállítható legalacsonyabb érték is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Az élet megint nem Vitézy urat igazolta, kisiklott a vonat a hidon...

Az élet már megint nem Ooorky urat igazolta, lerobbant az autó a hídon, letarolta egy teherautó!