Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 520
25 361
113
Miért lett az EV utópia maga a pokol az autógyártóknak és az ev tulajdonosoknak

Az autógyárak elhalasztják az átállást az ev gyártásra, mert a kereslet az ev-k iránt erőteljesen csökken, említi a Fordot és a VW-t a Tesla 20%-al csökkenti az árakat.
Magyarország meg kifizetett több száz milliárdnyi állami támogatást a rengeteg akksigyárnak.
Égett buktaszagot érzek

A normális új elektromos autók vásárlásának az áruk szab határt. Egyenlőre irreálisan drágán lehet vásárolni azokat a benzines vagy diesel testvéreikhez képest és a felhasználásuk pedig jóval korlátozottabb. Ergo tök hülye, aki ilyet vásárol, mert nem praktikus, nem olcsóbb az üzemeltetés viszont sokkal drágább.
Helyi példa:
VW Golf 8 elektro cirka 42000€ a 6700€-os állami támogatás mellett.
VW Golf 8 GTI cirka 38000 €
VW Golf 8 110 lovas benzines cirka 26000€

Tehát ki az a félkegyelmű, aki nagyjából 6 millió Forinttal többért vesz egy elektromos Golfot a benzines helyett?
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 176
3 481
113

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
A normális új elektromos autók vásárlásának az áruk szab határt. Egyenlőre irreálisan drágán lehet vásárolni azokat a benzines vagy diesel testvéreikhez képest és a felhasználásuk pedig jóval korlátozottabb. Ergo tök hülye, aki ilyet vásárol, mert nem praktikus, nem olcsóbb az üzemeltetés viszont sokkal drágább.
Helyi példa:
VW Golf 8 elektro cirka 42000€ a 6700€-os állami támogatás mellett.
VW Golf 8 GTI cirka 38000 €
VW Golf 8 110 lovas benzines cirka 26000€

Tehát ki az a félkegyelmű, aki nagyjából 6 millió Forinttal többért vesz egy elektromos Golfot a benzines helyett?
Ráadásul szerintem az amortizáció is jóval nagyobb lesz, mint amit ők elképzelnek most.
A következő években jönnek a már itt gyártott olcsóbb kínai autók, melyek az akku rohamos fejlesztése miatt jóval nagyobb hatótávval fognak rendelkezni, ezért a ma 15 milláért megvett akkus autókat csak igen nyomott áron fogják tudni eladni. Lehet, hogy emiatt is csökken a kereslet, mert kivárnak.
Ebből az amortizációs költségből én sok évig eljárok benzinnel, akármilyen drága is lesz az üzemanyag. Akkor is, ha napelemről ingyen tölti az EV-t.
És szerintem ahogy egyre kevesebb új benzines autó lesz, a használtak ára úgy fog emelkedni, szóval itt meg majd csökken az amortizációs költség.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 520
25 361
113
Ráadásul szerintem az amortizáció is jóval nagyobb lesz, mint amit ők elképzelnek most.
A következő években jönnek a már itt gyártott olcsóbb kínai autók, melyek az akku rohamos fejlesztése miatt jóval nagyobb hatótávval fognak rendelkezni, ezért a ma 15 milláért megvett akkus autókat csak igen nyomott áron fogják tudni eladni. Lehet, hogy emiatt is csökken a kereslet, mert kivárnak.
Ebből az amortizációs költségből én sok évig eljárok benzinnel, akármilyen drága is lesz az üzemanyag. Akkor is, ha napelemről ingyen tölti az EV-t.
És szerintem ahogy egyre kevesebb új benzines autó lesz, a használtak ára úgy fog emelkedni, szóval itt meg majd csökken az amortizációs költség.

Hasonlóan gondolom. Bár egyenlőre úgy érzem, hogy a Tesla továbbra is kivétel lehet. Főleg ha visszatérnek az újabb modellek az alapkoncepcióhoz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Ennek a költségeit amúgy kifizettetném a villanyautósokkal:
Lesznek még gondok. Képzeljetek a város közepén egy villanyautókkal teli garázst! Mondjuk a Westend alatt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 779
113
Vastaps Lézer Jánosnak a remek 1-es vonali helyreállítás kapkodva kierőszakolt "megoldásáért", a korábbi 100km/h helyett a frissen átadott szakaszon már... dobpergés 80km/h-val haladhatnak a vonatok.
Ki van meglepve? Műszaki problémákat hozzáértéssel és pénzzel lehet orvosolni, habzó szájjal nem.
Lázár János nagyon szimpatikus volt egy darabig nekem, de egyre inkább azt gondolom, hogy ez egy nárcisztikus pozőr.
Pedig volt olyan elképzelésem, hogy belőle lehet még miniszterelnök is, és én nem lettem volna ellene a dolognak, a faszinak van karizmája tagadhatatlanul.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 596
113

Lehet, hogy látnak fantáziát a GySEV kivásárlásában, de az már más kérdés, hogy sztem az osztrákok ahogy az egykori MÁV Cargo-t, ezt sem fogják eladni. Másrészt meg mégis minek? A vasúton belül is lenne annak a pénznek bőven helye
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 456
113
Egyes német vârosokban leadhatják a jogosítványukat a polgárok 49 €-s jegyért cserébe.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Lehet, hogy látnak fantáziát a GySEV kivásárlásában, de az már más kérdés, hogy sztem az osztrákok ahogy az egykori MÁV Cargo-t, ezt sem fogják eladni. Másrészt meg mégis minek? A vasúton belül is lenne annak a pénznek bőven helye

Rail Cargo masszívan nyereséges, Gysev meg döglődik még Gysev Cargoval együtt is.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 885
6 128
113
Vastaps Lézer Jánosnak a remek 1-es vonali helyreállítás kapkodva kierőszakolt "megoldásáért", a korábbi 100km/h helyett a frissen átadott szakaszon már... dobpergés 80km/h-val haladhatnak a vonatok.

Egyik vágányt adták át, mellette a másikon még dolgoznak, nem lehet, hogy ezért van sebesség korlátozás még?