Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 687
113
Normális nagyvárosokban így csinálják, kiépítenek közösségi alternatívákat miközben szorítják kifelé az autósokat.

De ne csak közösségi alternatívákat építsenek ki, hanem autóst is! Nulladik pontnak pl. fejezzék már be az M0-st! Ha az meglenne, a budai oldal autós terhelése jelentősen csökkenne. Nonszensz pl. hogyha Óbudáról akarsz Győrbe menni, át kell vágnod a teljes budai oldalon! A teljes menetidő egyharmada az út első 10%-a! Ennek megfelelő környezetterheléssel, extra fogyasztással... És millió példát lehetne még hozni.
Sok esetben nagyon szívesen elkerülném a belvárost, de egyszerűen nincs alternatíva kiépítve!

Természetesen a közösségi közlekedés (leginkább a földalatti kötöttpályás) is masszívan fejlesztendő, ebben is nagyon nagy a lemaradásunk a nyugatabbi városokhoz képest. Kurfürst által linkelt térkép jó kiindulási alap, annak kb. a duplájával lehetnénk igazából elégedettek. (pl. nagyon hiányzik róla mind a budai, mind a pesti oldalon valami "körgyűrű" jellegű összeköttetés É-Buda <-> D-Buda, illetve D-Buda <-> D-Pest <-> ÉK-Pest viszonylatokon.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 701
113
Fasza, még több dugó lesz akkor így

villamos_terkep_f.webp


 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 148
113
De ne csak közösségi alternatívákat építsenek ki, hanem autóst is! Nulladik pontnak pl. fejezzék már be az M0-st! Ha az meglenne, a budai oldal autós terhelése jelentősen csökkenne. Nonszensz pl. hogyha Óbudáról akarsz Győrbe menni, át kell vágnod a teljes budai oldalon! A teljes menetidő egyharmada az út első 10%-a! Ennek megfelelő környezetterheléssel, extra fogyasztással... És millió példát lehetne még hozni.
Sok esetben nagyon szívesen elkerülném a belvárost, de egyszerűen nincs alternatíva kiépítve!

Természetesen a közösségi közlekedés (leginkább a földalatti kötöttpályás) is masszívan fejlesztendő, ebben is nagyon nagy a lemaradásunk a nyugatabbi városokhoz képest. Kurfürst által linkelt térkép jó kiindulási alap, annak kb. a duplájával lehetnénk igazából elégedettek. (pl. nagyon hiányzik róla mind a budai, mind a pesti oldalon valami "körgyűrű" jellegű összeköttetés É-Buda <-> D-Buda, illetve D-Buda <-> D-Pest <-> ÉK-Pest viszonylatokon.
Azért az M0 autóút építése nem fővárosi feladat
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 380
7 873
113
Végre kezdenek észhez térni.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 657
55 315
113
Végre kezdenek észhez térni.
Még véletlenül sem a józan ész szól a belsőégésüek mellett és az ideológiai okokból erőltetett villanyautók ellen.
Persze az esélyegyenlőség miatt be lehetne vezetni a kötelező tankolást és egyórás szünetet 400 kilóméterenként a belsőégésű motorral rendelkező kocsik számára. :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 371
113
Nem érdekel kinek a feladata (lenne), de régen készen kéne lennie!
De senki még csak nem is kampányol mellette... :(

Beszéld meg a Levegő Munkacsoporttal, meg a lakókkal. Akik miatt a délkeleti szektor nyomvonalát is annyira kint kellett vezetni.

Pedig a 10-es útig meg kellene legalább építeni azt a két alagutat.


M0-autout-eszaki-szakasza-1-nif.jpg



(persze a térképre nézve legalábbis lehetne alternatív nyomvonal is a Rókahegy alatti alagúttal)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 633
5 357
113
Beszéld meg a Levegő Munkacsoporttal, meg a lakókkal. Akik miatt a délkeleti szektor nyomvonalát is annyira kint kellett vezetni.

Pedig a 10-es útig meg kellene legalább építeni azt a két alagutat.


M0-autout-eszaki-szakasza-1-nif.jpg



(persze a térképre nézve legalábbis lehetne alternatív nyomvonal is a Rókahegy alatti alagúttal)

Ameddig Lézer Johny a helyén marad, + csóróság van, addig túl sok esély nincs rá...

  • Az M0-s körgyűrű, hiányzó, befejező részének ára 1000 milliárd forint is lehet, ráadásul Lázár azt mondta, nem is biztos benne, hogy „fel kell fúrni, át kell vágni ennyi pénzért a Pilist, „ennek az értelmét megkérdőjelezem, főleg, hogy ennyiből már megépíthető lenne az elkerülő M0-s 2.0”.

(Mi itt északon ugyanígy várjuk az M2-t a határig, terv, nyomvonal van 6-7 éve, tele alagúttal, viadukttal, hasonló nagyságú összeg... Soha nem lesz belőle semmi)
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 826
7 266
113
Végre kezdenek észhez térni.
Mondjuk mi Pakssal elég jól állunk és fogunk állni az energiamix terén.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 606
113
Egy apró technológiai kérdés: a négyütemű dízelmotornak mi előnye van a kétütemű dízellel szemben? Benzinnél egyértelmű: olaj kell az üzemanyagba + a gázcsere során üzemanyag kerül a kipufogógázba. De ezek semelyike sincs a kétütemű dízelnél. Akkor hol bukik el a kétütemű dízel?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 259
113
Jelenleg a legjobb idő 1 óra 15 perc három átszállással, két metróval.
De ne metróval nézd, mert az tökjól halad, és az utascsere is gyorsabb mint a villamosnál, a megállók is ritkábban vannak.
Beszéld meg a Levegő Munkacsoporttal, meg a lakókkal. Akik miatt a délkeleti szektor nyomvonalát is annyira kint kellett vezetni.

Pedig a 10-es útig meg kellene legalább építeni azt a két alagutat.


M0-autout-eszaki-szakasza-1-nif.jpg



(persze a térképre nézve legalábbis lehetne alternatív nyomvonal is a Rókahegy alatti alagúttal)
Nézz majd rá egy légifelvételes térképre is mielőtt ezt így kijelented...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 259
113
Ameddig Lézer Johny a helyén marad, + csóróság van, addig túl sok esély nincs rá...

  • Az M0-s körgyűrű, hiányzó, befejező részének ára 1000 milliárd forint is lehet, ráadásul Lázár azt mondta, nem is biztos benne, hogy „fel kell fúrni, át kell vágni ennyi pénzért a Pilist, „ennek az értelmét megkérdőjelezem, főleg, hogy ennyiből már megépíthető lenne az elkerülő M0-s 2.0”.

(Mi itt északon ugyanígy várjuk az M2-t a határig, terv, nyomvonal van 6-7 éve, tele alagúttal, viadukttal, hasonló nagyságú összeg... Soha nem lesz belőle semmi)
Üröm környékének már nem árt 1-2 alagút, már egy épített disztópia az egész, csak az igazi Pilisbe ne rakjanak autópályát!