Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Ha jól látom, ott még nem volt külső sáv, csak az "ugrató" után kezdődött. Így jár aki a balra forduló sávban akar előzni. Valahogy a két másik autó annyira gyorsan menőnek nem tűnt. De "személyesen" nem ismerem a helyet.

A felfestések teljesen hiányoznak, de már a kereszteződés közepétől elfér 2 autó egymás mellett. Ha az egyenesen haladók (kamerás+előtte menő) a jobb oldali sávban hagyják el a kereszteződést, akkor a Szuzka befér melléjük balra. A Szuzka nyilván totál szabálytalanul előz, meg túl gyors is, ez vitán felüli.
Ezen tán jobban látszik, hogy van hely 2 autónak egymás mellett, pláne ha a bordó suv-os még kicsit jobbrább húzódik. De hát ugye a jobbra tarts az sajnos sok fejből mintha totál kiesett volna... (vagy nem is volt ott soha?)
Kedvencem mikor hétvégén a piros lámpánál a 2 párhuzamos sávból a belsőben van 4-5 autó, a külső sáv meg full üres... beállok oda a pole pozícióba, majd a zöldnél úgy otthagyom az egész szerencsétlen bagázst, hogy 100 méter után visszanézve 70-80 méterrel vannak mögöttem... Mármint az első, aki mellettem állt. A harmadik még el sem indult...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 720
10 661
113
A felfestések teljesen hiányoznak, de már a kereszteződés közepétől elfér 2 autó egymás mellett. Ha az egyenesen haladók (kamerás+előtte menő) a jobb oldali sávban hagyják el a kereszteződést, akkor a Szuzka befér melléjük balra. A Szuzka nyilván totál szabálytalanul előz, meg túl gyors is, ez vitán felüli.
Ezen tán jobban látszik, hogy van hely 2 autónak egymás mellett, pláne ha a bordó suv-os még kicsit jobbrább húzódik. De hát ugye a jobbra tarts az sajnos sok fejből mintha totál kiesett volna... (vagy nem is volt ott soha?)
Kedvencem mikor hétvégén a piros lámpánál a 2 párhuzamos sávból a belsőben van 4-5 autó, a külső sáv meg full üres... beállok oda a pole pozícióba, majd a zöldnél úgy otthagyom az egész szerencsétlen bagázst, hogy 100 méter után visszanézve 70-80 méterrel vannak mögöttem... Mármint az első, aki mellettem állt. A harmadik még el sem indult...
Mindig magamból indulok ki: ha megyek át egy kereszteződésen, sávot tartva, van 1000 dolog előttem, amire figyelnem kell, valószínűleg nem vennék észre egy balra kanyarodó sávban előző idiótát a hátam mögött.
De a "jobbra tarts!"-ot nagyon betartom, hazafla fordulok balra nagy ívben kissé szabálytalanul a jobb sávba a 2x2 sávos úton és hajrá! :) De mikor befele megyek és szétválik 2x2 sávra az addig 2x1 sávos út, akkor sajna az idióták fele-fele arányba osztoznak és megy a nagy versen 45-el :( De a pirosnál is előbb érek át a kereszteződésen (pole-ból), mint a szembejövő belehajt. De még az átkosban tanultam vezetni, amikor annak volt jogsija, aki tudott és akart is valamennyire vezetni. Manapság szinte mindenkinek van tehetségtől függetlenül. A sok tudatos vezető aki nem megy 65-nél többel főúton, BMW X5+al sem. .:(
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 770
113
Ma próbáltam ki először - az e-Golfon - az adaptív tempomatot. (Pontosabban másodszor, hiszen 2015-ben próbáltam ki városi csúcsforgalomban nyílt napon az akkor új Subaru Outback-et, illetve az Eyesight sztereo kamerás rendszert; igencsak meggyőző volt, de az még ehhez képest is nyúlfarknyi idő volt)
Napközben, gyakorlatilag forgalommentes úton, az egyik község végéből indulva, három község között, illetve a második településen - hosszú, kanyargós utcafalu.
Az egyik - nagyon nyugodtan, türelmesen vezető - kollégám mögött mentem, aki egy nyomatékos (TDI) kézi váltós autót vezetett.
Vicces volt az első kigyorsítás, ugyanis érezhető volt a Golfban is, hogy mikor vált a kolléga az országúton...
Mivel viszonylag erősen tud rekuperálni, ezért elég határozottan és meggyőzően tud fékezni anélkül, hogy a hagyományos féket használná. (Hallatszik, mert ahol és ahogy vezetek általában, ott szinte soha sincs használva, csak a megállás utolsó pillanatában aktiválódik nálam).

A követési távolságot - pontosabban időt - tűpontosan tartja 2 másodperces idővel.
A második település (végig 40-es zóna a település) kihalt volt, kivéve a posta környéke, ahol a tartalékban levő erőforrás csoport gyülekezett - gondolom valamilyen szociális juttatásra várva.
Természetesen nem a járdán mentek, hanem az úton - csoportosan, babakocsikkal, szabadon kószáló pár évesekkel - gyakorlatilag úgy viselkedtek, mint egy darázsraj...

Na, amikor melléjük értünk - jelentősen lelassítva - azért bele-bele fékezgetett - lemaradva az előttem levőtől - az ásszisztens', gyanúm szerint azért mert nem használtam indexet a kikerülések előtt. De ezt az e területen rutinosabb fórumtársaink majd kijavítják, ha rosszul következtetem.

Utólag fogalmazódott meg bennem, hogy mi az én gondom a rendszerrel:
Vitán felül roppant kényelmes, elvileg még kényelmesebb, mint a sima tempomat, hiszen attól eltérően ez valahogy/valamennyire figyeli is, hogy mi történik előtte.

Értelemszerűen nem tapasztaltam/ismertem ki a rendszer korlátait*, ezért is állandó riadókészültségben voltam, hogy mikor és mit kell majd esetleg gyorsan beavatkoznom.

*Érdekes volt, ahogy a településen éles, gyakorlatilag derékszögű kanyarban elveszti az előtte levő autót, ezt ki is írja, aztán mivel a tempomat 90-re volt állítva, amíg nem érzékelte újra, elkezdett veszettül gyorsítani (elektromos hajtás ugye...), majd vadul, de pontosan belefékezett - miközben kiírta, hogy járművet észlel.

Ez is egy intő jel volt, ahogy a "darázsraj" melletti reakció is, hogy ami egy hagyományos vezetésnél teljesen automatikus; a gáz-, a fékpedál kezelése, egyáltalán a tempó szabályozása, a karosszéria terelése, tudatos vagy csak ösztönös szabályozása a tapasztalatok és valamilyen rutin birtokában a fellépő körülmények vagy lappangó veszélyek (kivágódó kapun útra kirohanó gyerek - friss jogsival nagy bevésődés volt...) között, azt itt felváltja a hamis nyugalom, a figyelem becsapós elaltatása.
Viszont felváltja az említett alattomos riadókészültség, ami - legalábbis nálam - egy lappangó feszültséget generált.
Az akkor derült ki, amikor már a forgalmasabb, komplexebb (pl. körforgalom) forgalmi viszonyokkal tarkított harmadik településre értünk és az elején automatikusan deaktiváltam a tempomatot.

Határozottan megkönnyebültem:eek: - átvettem a teljes kontrollt a tevékenységben.

"...Azt mondja egy pasas a papagájának:
- Itt hagyom ezt a poharat tele Házi Pálinkával, és most lemegyek a boltba, de ha mire visszaérek és megiszod, akkor egyenként tépkedem ki a tolladat.
Visszajön kis idő mulva és látja, hogy üres a pohár. Ránéz a papagájra, mire az:
- Kell a francnak ez a sok toll!..."

Kell a francnak ez a sok vezetéssegéd...

Ui: Ennek akkor lesz értelme - de akkor annál inkább, amikor - hálózatba kötött - mesterséges intelligenciák fogják vezetni az autókat, de olyan szinten, hogy markáns különbség lesz a javukra a balesetbiztonság terén.
No meg ez korrekten le lesz tisztázva jogilag, látszani fog a kötelező biztosításokon és intézményesítve lesz az esetleges károkozásuk az önvezető gépkocsit használó teljes anyagi és jogi mentesítésével.

Ismétlem; addig kell a francnak ez a sok toll...
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Ma próbáltam ki először - az e-Golfon - az adaptív tempomatot.
Üdv a fedélzeten, innen nincs megállás..:rolleyes:

Nagyon sok múlik a beállításokon, ezt ki kell tapasztalni, távolság beállítását, mennyire “sportosan” gyorsítson, hova pozicionáld a kocsit, hogy épp melyik érzékelőt használja, stb..
Az új Octavia szándékosan butusabb mint a 2018as Arteon meg Passat..

Amúgy én nem szeretem használni sem városban, pedig az Arteonban a fullos van, ami álló helyzetből is indítja a kocsit, sem pedig országúton, csak autópályán. Reggel az M0 dugóban, folyamatosan változó sebességekkel, nagyon jó.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 770
113
Üdv a fedélzeten, innen nincs megállás..:rolleyes:

Nagyon sok múlik a beállításokon, ezt ki kell tapasztalni, távolság beállítását, mennyire “sportosan” gyorsítson, hova pozicionáld a kocsit, hogy épp melyik érzékelőt használja, stb..
Az új Octavia szándékosan butusabb mint a 2018as Arteon meg Passat..

Amúgy én nem szeretem használni sem városban, pedig az Arteonban a fullos van, ami álló helyzetből is indítja a kocsit, sem pedig országúton, csak autópályán. Reggel az M0 dugóban, folyamatosan változó sebességekkel, nagyon jó.
Úgy gyanítom, hogy leginkább autópályára való.
 
  • Tetszik
Reactions: gatya

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Úgy gyanítom, hogy leginkább autópályára való.

Alapvetően pályára van kitalálva és ingázásra, az újabbak dugóban araszolásra (ámerika).

Ellenben emlékszem egyszer az elején kipróbáltam faluban és nagyon szépen ‘befogta’ a biciklin tekerő alkoholista bácsit, szépen lelassítva felvette az ő sebességét és követte az öreget. :D :D (a video rendszer felismeri a biciklist, a radar úgy látszik mérni is tudja).
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 210
113
Alapvetően pályára van kitalálva és ingázásra, az újabbak dugóban araszolásra (ámerika).

Ellenben emlékszem egyszer az elején kipróbáltam faluban és nagyon szépen ‘befogta’ a biciklin tekerő alkoholista bácsit, szépen lelassítva felvette az ő sebességét és követte az öreget. :D :D (a video rendszer felismeri a biciklist, a radar úgy látszik mérni is tudja).
Milyen alkoholgőzkibocsájtást mértél? EURO2?
Nekem a bringán volt "autopilot" és "teleport" funkció is...A 6.sör aktiválta...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 210
113
Bakker...akkor most már felfelé is kell nézni? :eek:
 
  • Hűha
Reactions: Loken

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
A V0 az egyetlen érdemi bejelentés, de az se jelentős, mert ez csak a tervezés elkezdése.

A katasztrofális elmebaj a reptéri vasút, ha ebben a formában tervezik, az az új ellenzéki főpolgármesternek mindenképp meg kell akadályoznia.

Azonkívül semmi. Vetített a NER sajtó, de ezért egy alacsonyabb rangú kínai hivatalnok is idelátogathatott volna. Az is lehet, hogy Orbánék különféle kínaiaknak előnyös hitelfelvételekkel, projektekkel csábították ide Hszi-t, hogy Orbán együtt mutatkozhasson vele, mert erre nincs magyarázat, itt most nem jelentettek be semmit.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 992
113
A V0 az egyetlen érdemi bejelentés, de az se jelentős, mert ez csak a tervezés elkezdése.

A katasztrofális elmebaj a reptéri vasút, ha ebben a formában tervezik, az az új ellenzéki főpolgármesternek mindenképp meg kell akadályoznia.
Mitol lenne elmebaj? Rengeteg orszagban mukodik a rendes vasuthalozattol eltero gyorsvasut avagy shuttle rendszer. Pl a JFK-re az AirTrain magasvasut visz ki, aminek 3 vonala is van; ezek ejjel-nappal jarnak, teljesen automatikusan mukodnek, egyebkent az Alstom Innovia Metro (ex-Bombardier) onjaro driverless rendszerei.
Mindegy egyes shuttle erinti a rendes subway systemet, arra atszallhatsz, miert nem eleg ez?


Azonkívül semmi. Vetített a NER sajtó, de ezért egy alacsonyabb rangú kínai hivatalnok is idelátogathatott volna. Az is lehet, hogy Orbánék különféle kínaiaknak előnyös hitelfelvételekkel, projektekkel csábították ide Hszi-t, hogy Orbán együtt mutatkozhasson vele, mert erre nincs magyarázat, itt most nem jelentettek be semmit.

MV5BNmM5NmEyNjYtMDI5Zi00MDhiLTk5NDgtNTAzY2VjZDU1MjI1XkEyXkFqcGdeQXVyMjk3NTUyOTc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
 
Last edited by a moderator:

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
A V0 az egyetlen érdemi bejelentés, de az se jelentős, mert ez csak a tervezés elkezdése.

A katasztrofális elmebaj a reptéri vasút, ha ebben a formában tervezik, az az új ellenzéki főpolgármesternek mindenképp meg kell akadályoznia.

Azonkívül semmi. Vetített a NER sajtó, de ezért egy alacsonyabb rangú kínai hivatalnok is idelátogathatott volna. Az is lehet, hogy Orbánék különféle kínaiaknak előnyös hitelfelvételekkel, projektekkel csábították ide Hszi-t, hogy Orbán együtt mutatkozhasson vele, mert erre nincs magyarázat, itt most nem jelentettek be semmit.
Viszont a reptéri gyorsvasút nettó hülyeség. Ha azt kínai hitelből csinálják a kínaiak kínai melósokkal kínai anyagokkal és mi fogjuk veszteségesen üzemeltetni az nálam kimeríti a hazaárulást. Ez akkor lehetne ha a kínai megcsinálja saját kockázatra és üzemelteti. A V0 még lehet életképes.