Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 467
8 102
113
kb. 6-700km hatótáv.
Fasza, jöhetne, ha itt gyárták.
Olyan híreket hallani hogy az elektromos buszokba csak olyan akksival lehet majd gyártani idővel aminek az előállítása környezetkímélő illetve jóval kevésbé tűzveszélyes. EU új gyártói környezetvédelmi ajánlása "még"
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 784
7 890
113

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 076
33 238
113
A beköltözők előtt...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 261
15 147
113
Bővült a listám. Úgy látszik van még egyéb ritkaság is hazánkban. Magyar rendszámos Ferrari F40:
F40 Pff.. abban semmi különleges.
Inkább ez;
Wery-sporthy.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 743
4 259
113
Szerintem még fognak bérelni vagy 15-20 db akiem taurust év végéig...
Ahogy hallom a szilik sorban hullanak elfelé....
Nagyon helyes!
Elképesztő, hogy mennyire ragaszkodnak körmük szakadtáig ezekhez a foskupacokhoz (Bz, Szili)
A V43-asból már az is késő lett volna, ha 10 éve gyújtották volna fel az utolsót.
Nem véletlenül késnek 100 perceket néha az IC-k... a szakadt semmirevaló utolsókat rúgó szilik alig húzzák a belüket, de még mindig van valahol egy második gyerekkorát élő közlekedésmérnők, amelyik a saját életénél is fontosabbnak tartja, hogy ezek a kohószökevény szarhalmok keserítsék meg az utazóközönség életét, ha egy mód van rá, még vagy 50 évig. :D

40-50db bérelt Taurus is kb. 40 évet repítené előre a MÁV-ot az időben.
Blade akkus, alacsonypadlós BYD busz:
Remélem itt is fogják gyártani Magyarországon.
105 utas, 12m hossz, 60-70kWh/100km fogyasztas, 4-500kWh akksi
Sosem értettem, hogy hogyan akarnak ezekbe a szűk kis szarokba belezsúfolni 105 nyomorultat (úgy általában a közösségi közlekedési eszközökbe)...
Ha példaként ennél a járgánynál csak az alapterületét számoljuk és eltekintünk tőle, hogy vannak benne székek, meg a sofőrt is bele kell rakni valahová, akkor 105/(12*2,5)= 3,5 fő/négyzetméter jön ki, ami olyan zsúfoltság, hogy megdöglesz... főleg, ha a 60000 olf büdösségű hajléktalan tarkóját kell szagolnod, mert szegényt nem lehet megfosztani mások utazásának, valamint egész napjának tönkretételéhez fűződő jogától. :)
Szóval egy alacsonypadlós szóló buszban le lehet ültetni kb. 30-35 embert, valamint még elálldogál 20, legfeljebb 25, de akkor már szó szerint tele van, mint az a bizonyos déli busz.
Ráteszik a sínekre a buszokat!?
Ha azt hinnéd, hogy még nem találtak ki az égegyadta világon minden sz@rt, akkor tessék:
https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_Ikarus_260
Ahogy fentebb is írtam: minél tovább erőltetik a nosztalgiameneteken túl a Szilik életben tartását, annál szarabb lesz a szolgáltatás színvonala.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 474
16 568
113
Nagyon helyes!
Elképesztő, hogy mennyire ragaszkodnak körmük szakadtáig ezekhez a foskupacokhoz (Bz, Szili)
A V43-asból már az is késő lett volna, ha 10 éve gyújtották volna fel az utolsót.
Nem véletlenül késnek 100 perceket néha az IC-k... a szakadt semmirevaló utolsókat rúgó szilik alig húzzák a belüket, de még mindig van valahol egy második gyerekkorát élő közlekedésmérnők, amelyik a saját életénél is fontosabbnak tartja, hogy ezek a kohószökevény szarhalmok keserítsék meg az utazóközönség életét, ha egy mód van rá, még vagy 50 évig. :D

40-50db bérelt Taurus is kb. 40 évet repítené előre a MÁV-ot az időben.

Sosem értettem, hogy hogyan akarnak ezekbe a szűk kis szarokba belezsúfolni 105 nyomorultat (úgy általában a közösségi közlekedési eszközökbe)...
Ha példaként ennél a járgánynál csak az alapterületét számoljuk és eltekintünk tőle, hogy vannak benne székek, meg a sofőrt is bele kell rakni valahová, akkor 105/(12*2,5)= 3,5 fő/négyzetméter jön ki, ami olyan zsúfoltság, hogy megdöglesz... főleg, ha a 60000 olf büdösségű hajléktalan tarkóját kell szagolnod, mert szegényt nem lehet megfosztani mások utazásának, valamint egész napjának tönkretételéhez fűződő jogától. :)
Szóval egy alacsonypadlós szóló buszban le lehet ültetni kb. 30-35 embert, valamint még elálldogál 20, legfeljebb 25, de akkor már szó szerint tele van, mint az a bizonyos déli busz.

Ha azt hinnéd, hogy még nem találtak ki az égegyadta világon minden sz@rt, akkor tessék:
https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_Ikarus_260

Ahogy fentebb is írtam: minél tovább erőltetik a nosztalgiameneteken túl a Szilik életben tartását, annál szarabb lesz a szolgáltatás színvonala.

Amúgy a Bz kb az egyetlen motorvonat, amivel gazdaságosan el lehet kattognia jelen körülmények között a legtöbb mellékvonalon. Ha rendesen karban lennének tartva/modernizálva....

A Szilikből tényleg kitaposták már a lelket is, de a fő probléma továbbra is a pályák állapota ill.a vagonhiány. Fecskék IC szerelvényen, a vagonok ha jól tudom több, mint fele légkondi nélkül....
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
689
1 801
93
Amúgy a Bz kb az egyetlen motorvonat, amivel gazdaságosan el lehet kattognia jelen körülmények között a legtöbb mellékvonalon. Ha rendesen karban lennének tartva/modernizálva....

A Szilikből tényleg kitaposták már a lelket is, de a fő probléma továbbra is a pályák állapota ill.a vagonhiány. Fecskék IC szerelvényen, a vagonok ha jól tudom több, mint fele légkondi nélkül....
A fecskén akkor van légkondi, ha lehuzod az összes ablakot és megy a vonat. És nem szál fel nullánál több nyugdíjas aki meg fel huzza mert fázik. Amúgy simán 50 fok van bent nyáron.

Az IC és IC+ kocsiknál meg van légkondi, ha működik persze.

Lézer Jani és társai miatt hány Siemens mozdonyról is mondtunk le? :(
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 489
32 021
113
A fecskén akkor van légkondi, ha lehuzod az összes ablakot és megy a vonat. És nem szál fel nullánál több nyugdíjas aki meg fel huzza mert fázik. Amúgy simán 50 fok van bent nyáron.
Igen, és 5 perc után mindenki tuskófék szagú lesz...
Lézer Jani és társai miatt hány Siemens mozdonyról is mondtunk le? :(
115+ ami a rajlet szerű IC-hez kellet volna
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 756
5 692
113
Szerintem még fognak bérelni vagy 15-20 db akiem taurust év végéig...
Ahogy hallom a szilik sorban hullanak elfelé....

Az eddigi Akiem gépeket ugye nagyrészt nemzetközi járatokhoz bérlik, mivel kintre már nem nagyon felelt meg semmink, így itthonra is kénytelenek lesznek valamit szerezni.... A HBweb posztolt valamit pár napja, hogy az eddigi osztrákoknál használt gépeink (Traxx) már nem felelnek meg kintre, azok helyett megy az Akiem, azok viszont itthonra nem felelnek meg, gondolom vonatbefolyásoló rendszerek miatt van kavarodás...