Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 442
19 815
113
Kezdjük ott, hogy egy ICE autó ténylegesen elfut 4-500,000 km-t, a villanyosok meg ténylegesen nem.
Egy ICE motor csere 2-3 millió.... De általában nem is cserélik, 500,000 nél kukázzák az autót azt kész.
Egy nyomorult villanymotor vagy ugyan ennyi vagy még több!
Az aksik ára 5-20 millióig szór...
És a jelenlegi villany kocsiknak minden más alkatrésze is egy silány szar (pl. futómű).
Te próbálsz okoskodni igen alaptalanul...
Sokat elmond a Tesláról, hogy 4 éve kijött egy felmérés , hogy a vásárlóik három negyede villany autót se venne újra, nem, hogy teslát.
Most éppen arra büszkék, hogy ez az arány már csak 50%-os.
Ha ez egy hagyományos gyártónál előfordult volna, a vezetőség kiugrik az ablakon ;)



Semmit nem cáfoltál hanem hülyeséget írtál.
Azt állítod, hogyha legyártunk egy EV autót 3 szor akkori CO2 gyártási lábnyommal, mint egy ICE kocsinál, és ezt az autót nagyrészt szénből/olajból/földgázból előállított árammal etetjük (mert ez a realitás), sőt, állandóan újra építjük meg aksizzuk, akkor az környezet barátabb, mint az ICE kocsi, ami normál esetben el van 4-500,000 km-ig komolyabb probléma nékül.
Ez az állításod butaság.
Norvégiában ahol majd 100% a vízenergia aránya, talán igaz lehet.
De más országokban az EV autó nem környezet barátabb az ICE-nél. Főleg ha teljes ciklust nézünk!



Nem, de légmozgás van. És kínában is azóta tisztul a levegő, hogy a régi szénerőművek helyet vannak újabbak.


Akkor se a kocsik miatt volt szar, hanem a fűtés miatt.
Ahogyan leállt a szénbrikettes/fás/szemetes fűtés, sokkal tisztább a levegő.




Hát ez az bazd+
Nem a 10 atomerőmű a hülyeség, mint ahogyan eredetileg írtad. A hülyeség az, amikor azt hiszed bármi mással elő lehet állítani ennyi villanyenergiát szennyezés mentesen! ;)
Minimálisan se vagy tisztában ezzel a témával. Persze tudom, ehhez is jobban értesz bárkinél :D
De azért néha nézz már rá arra, hogy mivel állítják elő az áramot ;)

6569bd497c23665e3b6a2774387e6175.jpg

Ezek 8 éves adatok!
Ma a legtöbb ICE kocsi, itt az EU-ban közelíti a 95g/km-es értéket.
A villamos hálózat meg érdemben sehol sem javult.
A svéd/norvég/francia/svájcot leszámítva a legtöbb helyen a villany autó vagy egálban van az ICE-vel, vagy rosszabb nála CO2 szempontból!
A marketing hülyeséggel szemben ez a valóság.
És akkor ehhez vedd hozzá, hogy jelenleg kevésbé tartós, mint az ICE és sokkal nagyobb energia legyártani.
Az egész hülye EU-s szabályozás csak arról szól, hogy az ICE ára mesterségesen nőjön, miközben az élettartalma csökkenjen, különben senki sem venni villanyautót.
Ez így van.
A az egész Zöld átállásnak alapvető ,a jelenlegi szuperZöld felfogással, megoldhatatlan problémái vannak.

Időnként, ahogy a Jóisten is akarja, hatalmas napenergia, vagy kemény viharban szélenergia mennyiség szakad rá a harmatgyenge EU-s villamos energia átviteli hálózatra. Az elmúlt évtitzedekben csak a nagyon szükséges mértékben építettek villamos átviteli hálózatokat, inkább az áramszolgáltatói profit optimalizálásával (pld offshorozás) voltak elgfoglalva.
Ezért látható egy adott pillanatban, hogy a Skandináv államokban 3 - 5 Euro / MW az áram ára, míg ugyanakkor magyarban 130 - 140 Euro / MWh - ugyanaz. Nem tud a villany az olcsóbb helyről a drágába vándorolni - mert a hálózatok nem bírják.

Ennek eredményeképp például Anglia leállította szélerőmű projectjének további hizlalását, mert ha akár két hétig egy szellő sem moccan, mind áll mit a faszent. Norvégia leállította a délebbi EU területek ellátását növelő HDVC feszültségű tengeri kábel projectjét - mert rajta ki fog szökni az olcsó villanya, és visszafelé az áremelkedés megy oda - is. Ezért állnak az összes magyar napelem és szél projectek - mert katasztrofális hatásúak (júliusban elértük a 992 Euro /MWh árcsúcsot). Amit láttok itt még építeni, az akár évekkel ezelőtti, régen engedélyezett projectek befejezései.

A nap + szélenergia a legdrágább áramforrás, mert itt magyarban is a termelőknek kötelezően ki kell fizetni minimum 48 Ft / kWh díjat - és ráadásul nincs hogyan tárolni az energiát. Ehhez rájön még a szolgáltatók + állam nyerészkedése, és máris ott vagyunk ahol a part szakad.
Egy összehasonlítás: Paks II üzemanyag + üzemeltetési költsége 2015-ös adat szerint - 6,5 Ft / kWh. Ezzel kellene főleg éjjel egy használható minőségű EV járgányt tölteni.

Én nem beszélek a napenergia ellen -szeretem, de vizierőműben látni a működését. A világon az összes vizierőművet a nap hajtja - ennek megfelően a napimádó környezetvédők részéről szentségtörés ellene tiltakozni..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 279
81 221
113
Munkálatok miatt szeptember másodikától várhatóan két hétre teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat...

A teljes pályazár mellett zajló, előre tervezett munkálatok során felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 545
3 243
113
Hát csak kérdés mikor lesz az a pont, amikor már a MÁV általános állapota egy olyan negatív rekordot ér el, ami a szavazatokra is masszívan kihatással lesz
Nem azzal, az állapot. Azt megcsinálták. Felkészül villany, víz, szennyvíz gáz.
Hanem odaadták neki a szarhalmot, hogy viritson.
Már szerintem.o is bánja, hogy Vitezyt kiraktak, milyen jól lehetne kritizálni most.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Hogy a magyar használtautó vásárló csak ilyet tud megvenni?
Meg így akarja üzelemtetni?

Na ez lesz a baj. De nagyon nagy baj lesz, mert a tömegközlekedésről egyéni közlekedésre átterelt (állami bevételek!) tömegeknek nemigen lesz mivel közlekedni az F Astrák, kis Swiftek kirohadása után.
Még a közvetlen utódaik csak-csak bírták a sokadik gazdás ridegtartást, de pl. a H Astrák már látványosan nem bírják.

Hát ha a tömegközlekedésről az állam terelte át az embereket az autóra, akkor azt a közbiztonságon keresztül tette.
Mindenki azt hiszi, hogy akkor tömeg közlekednek többen, ha sűrűn jár , meg légkondis meg új a busz/villamos/HÉV.
Ez jó dolog, csak nem ezek hiánya miatt nem mész tömeggel. :rolleyes:
Hanem azért mert a fene nagy demokráciában megszűnt a közbiztonság!
Én kb. 10 éve ültem utoljára buszra a környékünkön, akkor kétszer támadták meg a buszt a cigányok, mert a "gechi" sofőr nem engedte őket jegy nélkül fölszállni.
Egyik haverom apja, ugyan ezen a vonalon volt sofőr a volánnál (ma nyugdíjas). Havi egyszer megállt a busszal a Csepeli rendőrség előtt, mint következő megálló, mert balhé volt a buszon. Kb. minden második évben verekedett, havonta törtek szét a buszon valamit a rejtett erőforrások mert nem tudtak viselkedni stb....
De megnézhetitek bármely HÉV-et, a 4-6-ost, 24-est stb... Kerekeken guruló no go zónák.
Ma is mentem a céges dolgokkal BP-n, láttam egy buszt félre állva. Utasok már nincsenek rajta csak egy forma ül mellette a betonon, 4 rendőr nézni.... Mondom magamban megint balhé, megint mindenki boldog. :(
Ha nem köpnek le, rúgnak meg, zsebelnek vagy rabolnak ki egy utazás során már örülsz. Hiszen akkor jó utad volt, csak csöves húgy és szarszagban kell utaznod 40 fokban, miközben tele leszel bolhával/tetűvel/ágyi poloskával. Ezt mind viszed haza! :confused:
Akinek egy minimális anyagi lehetősége van arra, hogy ne tömeg közlekedjen, az elkerüli ezt az egészet!
Nem véletlen, hogy a tömegközlekedés a "diktatúrákban" működik sikeresen. ;)

Kb. ez a valóság:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 160
130 449
113
Csakhogy öt-tíz év múlva nem lesz más...
Eleve ma már másféle motor szinte nincs újonnan, csak ezek az elfajzottak.
Van még a Hyundainak vagy pár szívócső befecskendezéses motorja, de talán ennyi.
Mindenki másnak már (meg nekik is minden más motorjuk) csak direktbeecskendezéses motorja van, minden motor részecskeszűrős, s ezek az egyszerűbbek.
Afelett minden motor turbós.
S persze már nemcsak a háromhengeresek downsizing szindrómások, hanem az összes nagyobb is olyan literteljesítményű, mint kicsit régebben a versenymotorok...

A nyolcvanas években minden falusi férfi azt mondta, hogy neki nem kéne benzinbefecskendező, meg eletronikus gyújtás, mert aztaz út szélén nem tudja megjavítani.
A vicc az, hogy nem is kell javítani, miközben az országutak padkái tele voltak lerobbant karburátoros, hagyományos gyújtásos kocsikkal.

Na most vegyél ezekből átlagautósként napi használatra!
Már nincs.

Mindenki azzal jött, hogy nem venne katalizátorosat. Aki tehette, használtan olyan verziót hozott be, ami még anélküli volt.
Na most vegyél ilyen autót napi használatra!
Nincs.

S lehetne folytatni a felsorolást az összes tuti tippel: egyes Golf, kettes Golf, Kadett, zőccséges', meg 124 Merci, stb.
Nincs kikoptak, kirohadtak, üzemeltethetetlenek.
Amik vannak, azok féltett, sátoros ünnepeken elővett kincsek, a gazdáik meg egymás között osztják meg a tuti tippeket a még beszerezhető alkatrészek forrásaira, pláne a használhatóakra...
A szerelőkről nem is beszélve.

Ahogy ezek kikoptak, ugyanúgy fognak kikopni a 20 évvel ezelőtti, még tényleg sokáig hajtható modellek is.

Az első generációs Audi Q3-ak már úgy tudnak rohadni a kerékjárati borítások alatt, hogy sírnál, ha látnád...

Ezektől a mai direktbefecskendezősektől viszont már elvárják, hogy 200000 kilométernél is hozzák a károsanyagnormát.
Hozzák, de cserébe nem fognak elmenni félmillió kilométert.

A vagy tíz éve gyártott első generációk szinte mindenkinél borzalmasak voltak (TSI, Ecoboost, stb.) - a Peugeotnál még tavaly is... - Azóta viszont nagyrészt kigyomláltákt a gyárak a hibákat.
Csak - magánszemélyként- úgy százezrenként koromtalanítsd...

A múltkor kipróbáltam egy céges, agyonhajtott ezres, 150 lovas Focus kombit, amiben 200000 kilométer van.
Nem mondom, motortartó bakot illene már cserélni, de amúgy gond nélkül megy.
Nincs melegítve 10 másodpercig sem, nincs visszahűtve 5 másodpercig sem, az autópályán ki van nyomva a szeme, s mégis megy.

Hogy ez nem fog már működni 300 ezer felett? Úgy tudom, nem is úgy méretezték az élettartamát...

Nem rosszak ezek a motorok, "csak" nem való megvenni őket 10+ évestől öregebben, ki tudja mennyi kilométerrel, ismeretlennel előélettel.
Máshogy meg hogy veszed meg?
No meg persze nem való olcsó, teszkós, sűrű olajjal üzemeltetni - pláne nem olajcsere nélkül.

Hogy a magyar használtautó vásárló csak ilyet tud megvenni?
Meg így akarja üzelemtetni?

Na ez lesz a baj. De nagyon nagy baj lesz, mert a tömegközlekedésről egyéni közlekedésre átterelt (állami bevételek!) tömegeknek nemigen lesz mivel közlekedni az F Astrák, kis Swiftek kirohadása után.
Még a közvetlen utódaik csak-csak bírták a sokadik gazdás ridegtartást, de pl. a H Astrák már látványosan nem bírják.
Mazda!
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 885
13 197
113
Csakhogy öt-tíz év múlva nem lesz más...
Eleve ma már másféle motor szinte nincs újonnan, csak ezek az elfajzottak.
Van még a Hyundainak vagy pár szívócső befecskendezéses motorja, de talán ennyi.
Mindenki másnak már (meg nekik is minden más motorjuk) csak direktbeecskendezéses motorja van, minden motor részecskeszűrős, s ezek az egyszerűbbek.
Afelett minden motor turbós.
S persze már nemcsak a háromhengeresek downsizing szindrómások, hanem az összes nagyobb is olyan literteljesítményű, mint kicsit régebben a versenymotorok...

A nyolcvanas években minden falusi férfi azt mondta, hogy neki nem kéne benzinbefecskendező, meg eletronikus gyújtás, mert aztaz út szélén nem tudja megjavítani.
A vicc az, hogy nem is kell javítani, miközben az országutak padkái tele voltak lerobbant karburátoros, hagyományos gyújtásos kocsikkal.

Na most vegyél ezekből átlagautósként napi használatra!
Már nincs.

Mindenki azzal jött, hogy nem venne katalizátorosat. Aki tehette, használtan olyan verziót hozott be, ami még anélküli volt.
Na most vegyél ilyen autót napi használatra!
Nincs.

S lehetne folytatni a felsorolást az összes tuti tippel: egyes Golf, kettes Golf, Kadett, zőccséges', meg 124 Merci, stb.
Nincs kikoptak, kirohadtak, üzemeltethetetlenek.
Amik vannak, azok féltett, sátoros ünnepeken elővett kincsek, a gazdáik meg egymás között osztják meg a tuti tippeket a még beszerezhető alkatrészek forrásaira, pláne a használhatóakra...
A szerelőkről nem is beszélve.

Ahogy ezek kikoptak, ugyanúgy fognak kikopni a 20 évvel ezelőtti, még tényleg sokáig hajtható modellek is.

Az első generációs Audi Q3-ak már úgy tudnak rohadni a kerékjárati borítások alatt, hogy sírnál, ha látnád...

Ezektől a mai direktbefecskendezősektől viszont már elvárják, hogy 200000 kilométernél is hozzák a károsanyagnormát.
Hozzák, de cserébe nem fognak elmenni félmillió kilométert.

A vagy tíz éve gyártott első generációk szinte mindenkinél borzalmasak voltak (TSI, Ecoboost, stb.) - a Peugeotnál még tavaly is... - Azóta viszont nagyrészt kigyomláltákt a gyárak a hibákat.
Csak - magánszemélyként- úgy százezrenként koromtalanítsd...

A múltkor kipróbáltam egy céges, agyonhajtott ezres, 150 lovas Focus kombit, amiben 200000 kilométer van.
Nem mondom, motortartó bakot illene már cserélni, de amúgy gond nélkül megy.
Nincs melegítve 10 másodpercig sem, nincs visszahűtve 5 másodpercig sem, az autópályán ki van nyomva a szeme, s mégis megy.

Hogy ez nem fog már működni 300 ezer felett? Úgy tudom, nem is úgy méretezték az élettartamát...

Nem rosszak ezek a motorok, "csak" nem való megvenni őket 10+ évestől öregebben, ki tudja mennyi kilométerrel, ismeretlennel előélettel.
Máshogy meg hogy veszed meg?
No meg persze nem való olcsó, teszkós, sűrű olajjal üzemeltetni - pláne nem olajcsere nélkül.

Hogy a magyar használtautó vásárló csak ilyet tud megvenni?
Meg így akarja üzelemtetni?

Na ez lesz a baj. De nagyon nagy baj lesz, mert a tömegközlekedésről egyéni közlekedésre átterelt (állami bevételek!) tömegeknek nemigen lesz mivel közlekedni az F Astrák, kis Swiftek kirohadása után.
Még a közvetlen utódaik csak-csak bírták a sokadik gazdás ridegtartást, de pl. a H Astrák már látványosan nem bírják.
Ezert vettem napra pontosan velem egy idos 99-es g astrat :oops: :confused:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
2015-ösöm van az nem rohad.

Akkor jó. Nem ismerem az aktuális modelleket.
Még középiskolának a végén, egy barátom apja akkor vett újonnan egy II. generációs 6-os mazdát. Akkor jelent meg a ez a típus.
Akkori mércével (de akár maival is) nagyon jó kocsi volt!
Egyszer levezettem vele Pécsre meg vissza. Szerettem.
Viszont 4 évesen már el lett adva, mert elkezdett megjelenni rajta a rozsda. :eek:
El is adták azonnal. (Egy range rover evoque lett az utódja... jól nézet ki, de szerintem műszakilag egy fospisztoly volt)
Volt akkoriban egy ilyen "össze esküvés" , hogy a mazda nem akar komoly használt autó piacot a modelljeinek, ezért 10 év alatt átrozsdásodnak. Így kivonva őket a piacról.
De akkor ez változott ezek szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and nyugger