Ez így van.Kezdjük ott, hogy egy ICE autó ténylegesen elfut 4-500,000 km-t, a villanyosok meg ténylegesen nem.
Egy ICE motor csere 2-3 millió.... De általában nem is cserélik, 500,000 nél kukázzák az autót azt kész.
Egy nyomorult villanymotor vagy ugyan ennyi vagy még több!
Az aksik ára 5-20 millióig szór...
És a jelenlegi villany kocsiknak minden más alkatrésze is egy silány szar (pl. futómű).
Te próbálsz okoskodni igen alaptalanul...
Sokat elmond a Tesláról, hogy 4 éve kijött egy felmérés , hogy a vásárlóik három negyede villany autót se venne újra, nem, hogy teslát.
Most éppen arra büszkék, hogy ez az arány már csak 50%-os.
Ha ez egy hagyományos gyártónál előfordult volna, a vezetőség kiugrik az ablakon
Semmit nem cáfoltál hanem hülyeséget írtál.
Azt állítod, hogyha legyártunk egy EV autót 3 szor akkori CO2 gyártási lábnyommal, mint egy ICE kocsinál, és ezt az autót nagyrészt szénből/olajból/földgázból előállított árammal etetjük (mert ez a realitás), sőt, állandóan újra építjük meg aksizzuk, akkor az környezet barátabb, mint az ICE kocsi, ami normál esetben el van 4-500,000 km-ig komolyabb probléma nékül.
Ez az állításod butaság.
Norvégiában ahol majd 100% a vízenergia aránya, talán igaz lehet.
De más országokban az EV autó nem környezet barátabb az ICE-nél. Főleg ha teljes ciklust nézünk!
Nem, de légmozgás van. És kínában is azóta tisztul a levegő, hogy a régi szénerőművek helyet vannak újabbak.
Akkor se a kocsik miatt volt szar, hanem a fűtés miatt.
Ahogyan leállt a szénbrikettes/fás/szemetes fűtés, sokkal tisztább a levegő.
Hát ez az bazd+
Nem a 10 atomerőmű a hülyeség, mint ahogyan eredetileg írtad. A hülyeség az, amikor azt hiszed bármi mással elő lehet állítani ennyi villanyenergiát szennyezés mentesen!
Minimálisan se vagy tisztában ezzel a témával. Persze tudom, ehhez is jobban értesz bárkinél
De azért néha nézz már rá arra, hogy mivel állítják elő az áramot
Ezek 8 éves adatok!
Ma a legtöbb ICE kocsi, itt az EU-ban közelíti a 95g/km-es értéket.
A villamos hálózat meg érdemben sehol sem javult.
A svéd/norvég/francia/svájcot leszámítva a legtöbb helyen a villany autó vagy egálban van az ICE-vel, vagy rosszabb nála CO2 szempontból!
A marketing hülyeséggel szemben ez a valóság.
És akkor ehhez vedd hozzá, hogy jelenleg kevésbé tartós, mint az ICE és sokkal nagyobb energia legyártani.
Az egész hülye EU-s szabályozás csak arról szól, hogy az ICE ára mesterségesen nőjön, miközben az élettartalma csökkenjen, különben senki sem venni villanyautót.
A az egész Zöld átállásnak alapvető ,a jelenlegi szuperZöld felfogással, megoldhatatlan problémái vannak.
Időnként, ahogy a Jóisten is akarja, hatalmas napenergia, vagy kemény viharban szélenergia mennyiség szakad rá a harmatgyenge EU-s villamos energia átviteli hálózatra. Az elmúlt évtitzedekben csak a nagyon szükséges mértékben építettek villamos átviteli hálózatokat, inkább az áramszolgáltatói profit optimalizálásával (pld offshorozás) voltak elgfoglalva.
Ezért látható egy adott pillanatban, hogy a Skandináv államokban 3 - 5 Euro / MW az áram ára, míg ugyanakkor magyarban 130 - 140 Euro / MWh - ugyanaz. Nem tud a villany az olcsóbb helyről a drágába vándorolni - mert a hálózatok nem bírják.
Ennek eredményeképp például Anglia leállította szélerőmű projectjének további hizlalását, mert ha akár két hétig egy szellő sem moccan, mind áll mit a faszent. Norvégia leállította a délebbi EU területek ellátását növelő HDVC feszültségű tengeri kábel projectjét - mert rajta ki fog szökni az olcsó villanya, és visszafelé az áremelkedés megy oda - is. Ezért állnak az összes magyar napelem és szél projectek - mert katasztrofális hatásúak (júliusban elértük a 992 Euro /MWh árcsúcsot). Amit láttok itt még építeni, az akár évekkel ezelőtti, régen engedélyezett projectek befejezései.
A nap + szélenergia a legdrágább áramforrás, mert itt magyarban is a termelőknek kötelezően ki kell fizetni minimum 48 Ft / kWh díjat - és ráadásul nincs hogyan tárolni az energiát. Ehhez rájön még a szolgáltatók + állam nyerészkedése, és máris ott vagyunk ahol a part szakad.
Egy összehasonlítás: Paks II üzemanyag + üzemeltetési költsége 2015-ös adat szerint - 6,5 Ft / kWh. Ezzel kellene főleg éjjel egy használható minőségű EV járgányt tölteni.
Én nem beszélek a napenergia ellen -szeretem, de vizierőműben látni a működését. A világon az összes vizierőművet a nap hajtja - ennek megfelően a napimádó környezetvédők részéről szentségtörés ellene tiltakozni..