Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Más. Régi mániám, autós alagút a Rákóczi-Kossutlajosutcán. Barosstól az Erzsébetig. 2x2 sáv. No more dugó, no more (látható) autópálya, felül csicseregnek a madarak, sétálnak az emberek, alul vidáman buzognak a lóerők.

Voltak már rá javaslatok, de (pénzt nem nézve) műszakilag mennyire kivitelezhető egy ilyen?

Ami kapásból megoldandó:
- közművezetékek. Szívás mert egy csomó a Rákóczi alatt megy (víz, gáz, csatorna asszem) + távhő ami most épül(t) a KLu-n.
- Két metrómegálló, amit át kell építeni, feltehetően lejebb kell vinni. A Blaha még megoldhatónak tűnik, az Astoria már neccesebb, mert hova vezeted ki..?
- Maga az M2 metró, annak sínpálya szintje kb. 25-30 méterrel a felszín alatt megy, + az alagút ami legyen mondjuk 5 méter. Befér a kettő közé egy kéregalagút? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Hungarian_Metro_2.jpg
- Kivezető sávok, biztonsági sávok?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
De a sofőrök is megérik a pénzüket. Itt is gyakorlatilag mindenki fordul meg a Fasoron a Vágóhíd felé menve záróvonalon átlépve. Múltkor baleset is lett majdnem belőle úgy, hogy két autó nem bírt egymással 0 forgalomban. 50 méterrel odébb ott a körforgalom, de az nem jó a sok parasztnak megfordulni...
https://www.google.hu/maps/@47.4702148,19.073573,65m/data=!3m1!1e3

Szerintem ennek az a baja, hogy az egyik legösszevisszább forgalomszervezés. Fasz se tudja hogyan, merre kellene menni, össze vissza mennek a sávok. Aki a Boráros felől jön a szervízúton, ott még megfordulhat, hát biztos itt is. Azon a körforgalmon a mai napig nem tudom fejből, merre hova kellene menni. Az egyiken bejönnek a Soroksáriról, a másik felmegy a hídra, a harmadik elvisz a Müpa seggébe de háhá rábasztál mert igazából átvisz a híd alatt. 4. megoldásként találd el a sávot tök sötétben a MÜPA parkolóba. Ezek szerint a 5. megoldás hogy teljesen természetellenes módon élesen jobbra visszamész a LÖFASra a körforgalomból, de ha előtte elbasztad a sávot (ami egyrészt szembejövőnek tűnik és mellette nagy bedűűkel ki van írva hogy BUSZ ja nem: BUDA) akkor megint cseszheted és mész Pestre vagy Soroksárra kóvályogni. Confusing as fuck. Megjegyzem az egész elkerülhető lenne egy régimódi lámpás kereszteződéssel a MÜPA felől a vágóhídra. Én valahol megértem az egyszeri parasztot amikor ez átsiklik az agyán 0,5 másodperc alatt, megretten a gondolattól és inkább kivágja balra a záróvonalon.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 669
113
Más. Régi mániám, autós alagút a Rákóczi-Kossutlajosutcán. Barosstól az Erzsébetig. 2x2 sáv. No more dugó, no more (látható) autópálya, felül csicseregnek a madarak, sétálnak az emberek, alul vidáman buzognak a lóerők.

Voltak már rá javaslatok, de (pénzt nem nézve) műszakilag mennyire kivitelezhető egy ilyen?

Ami kapásból megoldandó:
- közművezetékek. Szívás mert egy csomó a Rákóczi alatt megy (víz, gáz, csatorna asszem) + távhő ami most épül(t) a KLu-n.
- Két metrómegálló, amit át kell építeni, feltehetően lejebb kell vinni. A Blaha még megoldhatónak tűnik, az Astoria már neccesebb, mert hova vezeted ki..?
- Maga az M2 metró, annak sínpálya szintje kb. 25-30 méterrel a felszín alatt megy, + az alagút ami legyen mondjuk 5 méter. Befér a kettő közé egy kéregalagút? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Hungarian_Metro_2.jpg
- Kivezető sávok, biztonsági sávok?
Hát, én részt vettem a menet közben elkaszált Astoria-Újpalota villamos tervezésében, én voltam a közmű tervezés vezetője a Csömöri úttól a Szilas patakig, már ez is akkora közmű tervezést indukált hogy nem tudtam aludni a megoldandó problémáktól, örömünnep volt mikor elkaszálták számomra, túl nagy volt nekem az a kabát akkor. (a villamos persze lehet hogy jó lett volna a városnak, csak a költségek szárnyaltak az égig, részben a közművek miatt)

Hogy beljebb egy föld alatti autópálya mit okozna el sem tudom képzelni, de szerencsére más sem ezért a realitása egy nagy semmi ennek. Egyszerűen minél kijjebb kell tolni a városból az autókat, lehetőleg még Tatabányán átültetni mindenkit a vonatra, a budapestiek meg majd tömegközlekednek, bicikliznek meg gyalogolnak, legfeljebb kisebb lesz a valagunk.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ennek az a baja, hogy az egyik legösszevisszább forgalomszervezés. Fasz se tudja hogyan, merre kellene menni, össze vissza mennek a sávok. Aki a Boráros felől jön a szervízúton, ott még megfordulhat, hát biztos itt is. Azon a körforgalmon a mai napig nem tudom fejből, merre hova kellene menni. Az egyiken bejönnek a Soroksáriról, a másik felmegy a hídra, a harmadik elvisz a Müpa seggébe de háhá rábasztál mert igazából átvisz a híd alatt. 4. megoldásként találd el a sávot tök sötétben a MÜPA parkolóba. Ezek szerint a 5. megoldás hogy teljesen természetellenes módon élesen jobbra visszamész a LÖFASra a körforgalomból, de ha előtte elbasztad a sávot (ami egyrészt szembejövőnek tűnik és mellette nagy bedűűkel ki van írva hogy BUSZ ja nem: BUDA) akkor megint cseszheted és mész Pestre vagy Soroksárra kóvályogni. Confusing as fuck. Megjegyzem az egész elkerülhető lenne egy régimódi lámpás kereszteződéssel a MÜPA felől a vágóhídra. Én valahol megértem az egyszeri parasztot amikor ez átsiklik az agyán 0,5 másodperc alatt, megretten a gondolattól és inkább kivágja balra a záróvonalon.
Ok, mert igazából nem okoz akkora gondot a megfordulás, egy átlagos napon. De akkor minek van ott a záróvonal? Miért nem vizsgálják felül? Ehelyett mindenki szabálytalankodik...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Hát, én részt vettem a menet közben elkaszált Astoria-Újpalota villamos tervezésében, én voltam a közmű tervezés vezetője a Csömöri úttól a Szilas patakig, már ez is akkora közmű tervezést indukált hogy nem tudtam aludni a megoldandó problémáktól, örömünnep volt mikor elkaszálták számomra, túl nagy volt nekem az a kabát akkor. (a villamos persze lehet hogy jó lett volna a városnak, csak a költségek szárnyaltak az égig, részben a közművek miatt)

Azért eszébe jutott, van ahol meg is csinálják és jól működik. Itt nagyon más megoldást a forgalom kezelésére nem tudok elképzelni.

https://www.vezess.hu/magazin/2019/07/17/miert-nincs-egy-naaagy-autos-alagut-budapest-alatt/

Felette tőlem lehet hippisziget is 2 méterenként egy vegán hot dogossal, bár a Baross meg az Erzsébet között 3-4 megállón közlekedő villamos ötletét továbbra is elég elborult elképzelésnek tartom - ugyanis sem az Erzsébet híd, sem a Baross födém szerkezete nem bírja el - de most nem ez a lényeg.

Hogy beljebb egy föld alatti autópálya mit okozna el sem tudom képzelni, de szerencsére más sem ezért a realitása egy nagy semmi ennek. Egyszerűen minél kijjebb kell tolni a városból az autókat, lehetőleg még Tatabányán átültetni mindenkit a vonatra, a budapestiek meg majd tömegközlekednek, bicikliznek meg gyalogolnak, legfeljebb kisebb lesz a valagunk.

A városszerkezeten nem tudsz segíteni, legfeljebb egy-két tucat atombomba, addig az van hogy egy főút és egy nagy kapacitású híd találkozik, más hasonló sehol nincsen a Lágymányos/Árpád hidakig. M0-ás szintén nem megoldás, egy közel 50 kilométeres kerülő, mellesleg a déli része inkább egy kamionparkolóra hasonlít, épeszű ember messze messze elkerüli. Szóval erre kellene egy megoldás ami mindenkinek jó, elvezeti a forgalmat ami ha tetszik, ha nem, de volt, van és lesz azon az úton, ha meg ott nem, akkor a kis utcákban fog állni, mert értelmes alternatíva egyelőre nincsen - ugye nem a helyi közlekedés a probléma, hanem az átmenő.[/QUOTE]
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Sokszor elgondolkozom, hogy miféle visszacsatolás létezik a forgalomszervezés terén itthon. Hogy aki kitalálja ezeket, az utána valaha is megnézni vagy bárki, hogy akkor hogyan válik be?

Meg mindent erőből oldanak meg. Lásd pl. az átszervezett szegedi vonatok ügyét. Előre szóltak, hogy ez így nem lesz jó. Nem is lett. De valaki megint okosabbnak hiszi magát, pedig a józan ésszel szembemenő ökörséget nyomtak át. Mert csak. Mert ez Abszurdisztán.

Itthon valahogy nem divat hallgatni a hozzáértő, de nem szakmában dolgozóra. Dafke csak azért is megcsinálnak minden hülyeséget, amiről előre látható, hogy nem jó. Vagy a szart évtizedekig hagyják úgy, ahogy van. Vagy csak nem figyelnek.

A Mester utcában is az első villamosmegállóban a végállomástól nézve leterelték az autókat, mert rendszeresen beragadt a villamos, most kikerülik egy utcával odébb. Ok, de a bringánál nincs gond, de erre a kutya sem gondolt. Kerékpárral sem lehet behajtani a Tinódi és a Liliom utca között. Pedig valós oka nincs. Csak úgy tűnik még mindig nem gondolkoznak egyesek.

De a sofőrök is megérik a pénzüket. Itt is gyakorlatilag mindenki fordul meg a Fasoron a Vágóhíd felé menve záróvonalon átlépve. Múltkor baleset is lett majdnem belőle úgy, hogy két autó nem bírt egymással 0 forgalomban. 50 méterrel odébb ott a körforgalom, de az nem jó a sok parasztnak megfordulni...
https://www.google.hu/maps/@47.4702148,19.073573,65m/data=!3m1!1e3


Csak érintőlegesen tanultam közúti forgalomszervezés/úttervezést/stb. de amennyire emlékszem rájuk a mai útépítés/forgalomszervezés 1:1-ben a tankönyveket követi amiket 60-70 éves professzorok írtak.


M0-st meg befejezhetnék végre, ne kelljen qva fölöslegesen az M5-ös felé kerülni ha az M3-asra tartok az M1-es felől (meg vissza).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ok, mert igazából nem okoz akkora gondot a megfordulás, egy átlagos napon. De akkor minek van ott a záróvonal? Miért nem vizsgálják felül? Ehelyett mindenki szabálytalankodik...

Előttünk mindenki záróvonalon fordul be balra az utcába, a menetrend szerint közlekedő busz is (különben be se tudna állni a megállóba). Traffipaxozó rendőrök is leszarják ha valaki átvág rajta mert tudják, hogy hülyén van felfestve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 621
113
Azért eszébe jutott, van ahol meg is csinálják és jól működik. Itt nagyon más megoldást a forgalom kezelésére nem tudok elképzelni.

https://www.vezess.hu/magazin/2019/07/17/miert-nincs-egy-naaagy-autos-alagut-budapest-alatt/

Felette tőlem lehet hippisziget is 2 méterenként egy vegán hot dogossal, bár a Baross meg az Erzsébet között 3-4 megállón közlekedő villamos ötletét továbbra is elég elborult elképzelésnek tartom - ugyanis sem az Erzsébet híd, sem a Baross födém szerkezete nem bírja el - de most nem ez a lényeg.



A városszerkezeten nem tudsz segíteni, legfeljebb egy-két tucat atombomba, addig az van hogy egy főút és egy nagy kapacitású híd találkozik, más hasonló sehol nincsen a Lágymányos/Árpád hidakig. M0-ás szintén nem megoldás, egy közel 50 kilométeres kerülő, mellesleg a déli része inkább egy kamionparkolóra hasonlít, épeszű ember messze messze elkerüli. Szóval erre kellene egy megoldás ami mindenkinek jó, elvezeti a forgalmat ami ha tetszik, ha nem, de volt, van és lesz azon az úton, ha meg ott nem, akkor a kis utcákban fog állni, mert értelmes alternatíva egyelőre nincsen - ugye nem a helyi közlekedés a probléma, hanem az átmenő.
[/QUOTE]

Mondanám, hogy nyitott kapukat döngetsz, mert az ötleted nem új, sőt, eredetileg ez lett volna a terv.
Csakhogy anno a felüljáró kontra alagút lobbiharcban épp semelyik se tudott győzni és a Blaha aluljárója bár nem ok nélkül széles, végül a csövesek tanyája lett.

Szóval a sztori úgy nézett ki, hogy az M2 fut a Rákóczi alatt. Ennek az alagútját a kelleténél méllyebbre kellett volna fúrni, ha a Kerepesi út forgalmát a Baross térnél be akarták volna vinni a föld alá a "Rákóczi alagút" (nevezzük így) keretében.
A felüljárós lobbi anno megnyerte a Rottenbillert, így az arra elköltött összeg címén el se keztdék a baross téen a kocsikat a föld alá vinni, különben is épült ott már egy extra túlméretes aluljáró, ami évtizedekig szintén csövesek tanyájaként funkcionált, névleg a tér távoli pontjait összekötő aluljáró hálozatként. De valójában a Kerepesi készült a föld alá.
Aztán ott volt a Blaha.
Aluljáró, vagy felüljáró?
A Nagykörút ment volna a házak ablakainak magasságában át a Rákóczi felett villamosostúl, vagy a Rákóczi forgalma ment volna a metró miatt megszűnő villamos nélkül a körút alá egy szélesített aluljárón?
Nyílván az utóbbi, ami miatt a felüljárósok építményére nem lett volna szükség.
De bár ezt a széles aluljárót végül funkciótlanul is megtartva megépítették, abban autó nem közlekedett, hanem a nép mehetett a Rákóczi út két széle közt gyalog. Mehetett volna a felszínen is, de ekkora kihasználatlan felszíni térre akkor nem volt igény.
A metró alagútat így nem kellett olyan mélyre se fúrni és ezzel meg is pecsételték a felszíni forgalom sorsát, mert az már a büdös életbe nem fog a föld alár leköltözni, mert nem fér el.
Hanem jönnek a környezetvédők és megpróbálják a szart visszalapátolni a tehénbe azzal, hogy a kelet-nyugati gépjárműforgalmat annak természetes Kerepesi út - Erzsébet híd - BAH-csomópont - M1/M7 legrövidebb vonaláról ki akarják szorítani a városon kívülre.
Holott nem véletlen volt aluljáró anno a Petőfi Sándor utcánál, amit nagy okosan be is tömtek, ezzel megpróbálva megerőszakolni az autósokat, akikből kevesebb nem, csak több lett. Szóval épülgettek olyan elemek a Rákóczi útvonalán, de csak anniy, amit sajnos időben fel tudtak számolni az egyféle szempontot maguk előtt látók.
Ha már ott éktelenkedik ez a hatalmas műtárgy a Duna felett, amit úgy hívunk Erzsébet híd, akkor illene a forgalmát értelmesen átvezetni a városon, például alatta.
De ez már sose fog megvalósulni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A felüljáró lobbi sztorit vágom, ha jól emlékszem az M3 bevezető és az ottani felüljárón is egyfajta torzója ennek az elképzelésnek - Bajcsyn ment volna tovább az az út, ezért épült a nyugati felüljáró is.

Mondjuk a magasutas (?) Budapest gondolatától is hányok, de az szintén gáz hogy rengeteg amúgy többe kevesbe racionális megoldás mind így maradt (lásd M4 torzó).

Viszont az M2 mélysége biztos nem adja ki? Mondjuk egy M3 kerepesis vonal jelleggel, kéregalagútként? Van kb 20 meter amivel jatszani lehet, nem tudom mennyi kellene, de a felszintol lefelé mondjuk 10 méterbe csak belefér egy nyamvadt alagút. Mert hosszu távú megoldást csak az jelentene szerintem a fantaszta / idealista / amish elképzelésekhez képest, t.i. nincs gépesített közlekedés, nincs probléma.
 
M

molnibalage

Guest
Előttünk mindenki záróvonalon fordul be balra az utcába, a menetrend szerint közlekedő busz is (különben be se tudna állni a megállóba). Traffipaxozó rendőrök is leszarják ha valaki átvág rajta mert tudják, hogy hülyén van felfestve.
Ok, csak ez a fajta magatartás vezet oda, hogy akkora polgár mindenhol szarni fog a szabályokra.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 669
113
Nem tudom előfordul-e még, de régen időnként 1+ héttel az útépítés előtt kitábláztak 30-as sebességkorlátozással kilométereket... na azt vajh' ki tartotta be és miért nem? :)
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Tény, hogy a közlekedési morál katasztrofális, de ez nem csak suttyó magyar átlagpolgárnak köszönhető!
Amikor a közlekedésszervezők úgy tesznek ki táblákat, hogy nincs értelme, a lámpákat úgy állítják be, hogy ha betartod a sebesség korlátozást, pont előtted vált pirosra, legalább tízzel gyorsabban kell menned, hogy esélyed legyen zöldhullámra, a rendőrök pedig elfordítják a fejüket, ha tíz méterre tőlük valaki szabálytalankodik
Tehát arra trenírozzák a közlekedőket, hogy a szabályokat csak a lúzerek tartják be,
A közlekedési morál alacsony szintjéért a suttyó autósok max egyharmad részben felelősek.

Az autósok belvárosból való kiszorításával az a gond, hogy akkor aki teheti el is fog költözni a belvárosból.
Ha nulla vagy minimális csomaggal utazol kis távolságra, akkor a bringa meg a tömegközlekedés teljesen alkalmas. Én is bérlettel megyek amikor lehet.
De ha sok a csomagod, amit több helyre kell vinni, és nem feltétlenül közelre, akkor az autó a praktikus eszköz.
A belváros slumosodása a sok kocsma miatt már amúgy is erősen előrehaladott. Ha este végigmegy az ember olyan főútvonalakon ahol 20-30 éve még presztizs volt lakni, az látható, hogy a lakások nagy része üres. Ha az itt lakókat még inkább korlátozzák az autóhasználatban, ez jelentősen tovább fog romlani.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Az autósok belvárosból való kiszorításával az a gond, hogy akkor aki teheti el is fog költözni a belvárosból.
És erre jön rá a munkábajárás támogatása.
Nem tudom pontosan a szabályait, mert nem élek vele, de én inkább azt támogatnám, aki helyben, helyi közlekedéssel oldja meg a munkahelyre eljutást.
Vannak kollegáim, akik nagyon messziről jönnek, hallottam pl. olyan esetet, hogy valaki naponta jár Budapestre Kecskemétről vagy Szeged környékéről (utóbbi esetben infós munkakörben, tehát onnan megoldható, ahol van net, ezért nem kell BP-ig eljönni).
És akkor még ott van az agglomeráció is.
Nem hiszem, hogy mindenki, aki naponta autóval jár, annak elengedhetetlen az autó a munkájához.
Mindamellett tudatában vagyok annak, hogy a fent leírtak nem a valóság teljes ismeretében születtek, nem is volt célja, hogy teljes megoldás adjon, csak puffogok, mert ez így öngerjesztő folyamatnak látszik számomra.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 669
113
ugyanis sem az Erzsébet híd, sem a Baross födém szerkezete nem bírja el - de most nem ez a lényeg.
[/QUOTE]
Hát ezek baromi érdekes kérdések, mivel az Erzsébet hidat, mint minden budapesti társát (kivéve a Lánchíd), eredetileg villamos terhelésre tervezték, valószerűtlen hogy ne lehetne rajta átvinni a villamos pályát, hiszen 1975-ig még elbírta. Ha jól tudom az ott álló lámpa oszlopok még mindig a villamos felsővezeték tartására lettek méretezve...
Persze a mai villamosok nehezebbek (de azért a többi híd is elbírja), így hozzá kellene nyúlni, valószínűleg főtartó cserére lenne szükség a pályában.
(forrás: 98. oldal https://kimittud.atlatszo.hu/reques...ach/4/Villamosh l zat tfog fejleszt se MT.PDF )

A Baross téri födém meg folyamatos vitatéma a közlekedéses szakmában, a FÖMTERV tervezte, ha más nyúlna hozzá akkor alkalmatlan szerintük a villamospálya elviselésére, ha meg ők akkor persze megerősítéssel alkalmas. Bár most megint nem alkalmas azt hiszem szerintük, de a franc tudja követni.
https://index.hu/belfold/budapest/2016/03/17/budapest_dugo_kozlekedes_parkolas/
(más cikket nem találtam róla hirtelen)
 
M

molnibalage

Guest
A belváros slumosodása a sok kocsma miatt már amúgy is erősen előrehaladott. Ha este végigmegy az ember olyan főútvonalakon ahol 20-30 éve még presztizs volt lakni, az látható, hogy a lakások nagy része üres. Ha az itt lakókat még inkább korlátozzák az autóhasználatban, ez jelentősen tovább fog romlani.
Akkor mi nem ugyanazt a fővárost látjuk. A belvárosban tömérdek épület újult meg az elmúlt 15+ évben és embertelen építési hullám van az elmúlt +5-ben.
Bp 20-30 éve akkora lepukkant szar szutyok volt gyak. bármerre menve, hogy arra szavak alig vannak. Konkrét példákat is tudok neked mondani, mert konkrétan egyik hobbim az, hogy követem és ámulok vagy pislogok a városrészek fejlődésén.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez a fajta idiotizmus vezet oda, hogy a polgár sz@rik a szabályokra. Tessen kérem normálisan szervezni azt a forgalmat, mindjárt meg fog nőni a szabálybetartási készség...
Persze. Mint nálunk a posta előtt. Egyirányú utca, az egyik irányba 500 a másikba 700 méter kerülő lenne ezért aztán a kedves szabálykövető csak rosszul szervezett forgalomban résztvevő autós társaim 50 métert tolatnak egy egyirányú utcában, vágnak keresztül egy forgalmas járdán, kiépített biciklis úton, tolják ki a kocsi seggét a környék legforgalmasabb utcájába gyakorlatilag vakon, és tartanak fel 2 sávnyi forgalmat. A kedvencem, ha befordulsz az egyirányú utcába, amiben tolat a paraszt és rád dudál. Vagy fordulnál az utcába, de nem tudsz, mert a geci ott áll és várja, hogy mikor tud kitolatni a forgalomba, te meg gyűjtöd magad mögött a sort.
Rendőr sehol. Közteres sehol, pedig mindenki tudja, hogy mi folyik a posta körül. Mondjuk 2 hete a hóesés után arra azért volt energiájuk, hogy napokig itt cápázzanak a környéken, hogy kinek nincs "síkosítás mentesítve" a járdája.

Gondolom a forgalomszervezés a hibás abban is, hogy az autósok harmada a tetves telefonjával van elfoglalva vezetés közben.

Vagy pár éve az a barom, aki egy éjszakai órán (fél 1 magassága) úgy döntött, hogy nem megkerüli jobbra a körforgalmat, hanem cirka hatvan km/h-s sebességgel balra indul és kicsapat az elsőn. Jó tervnek tűnt, csak mi meg pont akkor értünk a körforgalom azon bejáratába amin ő ki akart rongyolni. A paraszt a két sáv szétnyitásában, megemelt és térkővel kirakott, forgalom elől elzárt területén rongyolt át. Két dolgot sajnálok, hagy nem dobta meg annyira a megemelés, hogy a túloldalon leszálljon az árokba, meg azt, hogy valami kamion legyalulta az elzárt terület közepén kirakott kis körforgalmat jelző táblát. Biztosan faszán rendbe rakta volna a hűtőjét. Fel sem fogtam hirtelen, hogy mi történik. Ha 1 másodperccel hamarabb érünk oda a körforgalomban találkoztunk volna szembe.

Forgalmas utcában, úton meg már nem bringázom.
Haverral mentünk valahova. Haladtunk békésen, jött szembe egy teherautó, valami furcsa volt, de nem állt össze. Később haver kérdezi, hogy láttam-e az út közepe magasságában a teherautót. Mondja, hogy nyitva voltak a jobb oldalon a kitámasztó karok. Felemelte a paraszt a földről, de nem húzta be oldalra. És elindult. A másik oldalon szinte végig szalagkorlát van. Ha a másik irányba tekerünk sanszosan mind a ketten halottak lennénk.

Körforgalom előtt gyalogátkelő mellette bringaút. Egy autó fér be a körforgalom és a bringaút közé. Rendszeresen áll valaki keresztben a zebrán és a bringaúton. A gyalogosok meg várják, hogy legyen a kocsik között annyi hely ahol át lehet slisszanni.
Itt esett meg az is, hogy jöttem bringával, állt a körforgalom, meg a sáv is. Ezért nem szálltam le, hanem gondoltam szép kényelmesen átgurulok. (Azért szoktam leszállni és a zebrán áttipegni, mert így az enyém az elsőbbség és a forgalmas utcán így nem egy örökkévalóság "csak" 2 perc átjutni.) Erre a büdös kis pipás paraszt elindul keresztben a zebrán meg a bringaúton, hogy rázárjon az előtte álló kocsira. Üvöltött, hogy toljad a bringát kisköcsög meg neki van elsőbbsége. Ami igaz, de a kijelölt átkelőn nem kell tolnom a bringát, az elsőbbséget meg megadtam, nem tudott előrébb menni hiszen ott állt egy autó a körforgalom behajtójában, meg a körforgalom is állt. Mindegy a kis féreg ugatott egy darabig aztán kiszállt.
Ekkor közöltem, hogy 2 járható út van. Beszáll a kocsiba, előre vagy hátra gurul annyival, hogy átférjek és mindenki megy a dolgára, vagy rendőrt hívok és teszek róla, hogy legyen drogteszt, ha megpróbál hozzámérni akkor pedig a szart is kiverem belőle a csaja előtt.
Szabálytalankodik és utána még neki áll emberkedni? Ha nem én futok össze vele, hanem egy 14 éves kis srác vagy egy nő akkor azt meg is veri?
 
M

molnibalage

Guest
A felüljáró lobbi sztorit vágom, ha jól emlékszem az M3 bevezető és az ottani felüljárón is egyfajta torzója ennek az elképzelésnek - Bajcsyn ment volna tovább az az út, ezért épült a nyugati felüljáró is.

Mondjuk a magasutas (?) Budapest gondolatától is hányok, de az szintén gáz hogy rengeteg amúgy többe kevesbe racionális megoldás mind így maradt (lásd M4 torzó).

Viszont az M2 mélysége biztos nem adja ki? Mondjuk egy M3 kerepesis vonal jelleggel, kéregalagútként? Van kb 20 meter amivel jatszani lehet, nem tudom mennyi kellene, de a felszintol lefelé mondjuk 10 méterbe csak belefér egy nyamvadt alagút. Mert hosszu távú megoldást csak az jelentene szerintem a fantaszta / idealista / amish elképzelésekhez képest, t.i. nincs gépesített közlekedés, nincs probléma.
Nem értem az egész alagutas gondolatmenetet. Az M0 gyűrű keleti fele készen van. Az M3 bevezető a Hungáriára rávezetése a szar. Miért a belvárosban kezdenéd az alagutat, ahol eleve reménytelen a gradiensek és mélység miatt. Akkor ne legyen félmunka.

Az M3 bevezető Hungária csatlakozástól kellene eljutni az M1-M7 bevezetőig, de azért nem a Nagyszőlős utcánál felhozva. Az légvonalban nincs 8 km sem. De az EGÉSZ várost lekerülné. Még 70-es tempóval is kb. 10 perc alatt átmegy a forgalom. Viszont ott sokkal kevesebb alépítmény van. Lehet fúrni olyan mélyre, hogy minden alatt elmenjen az egész, ha a geológiai viszonyok ezt lehetővé teszik.

Aki az M5-ön jön fel, annak marad a déli lekerülés, de neki sem kell bemenni a városba ehhez. Tehát az M0 a Bp. körüli elosztást csinálná, de K-NY irányú forgalmat lényegében levenné a használhatatlanul távolra épített keleti szektorról.

Szerintem...