T
Törölt tag 1711
Guest
WUT...?
Legdurvább példa:
Szinte minden országra jellemző, hogy a szárnyvonalakat bezárják, vagy csak kényszerből tartják fenn:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
WUT...?
Csak ez ebben a példában ferdítés. Mert a fővonalak sebessége meg minősége kilőtt a csillagos égbe és fejlesztik most is. A szárnyvonalakon sanszosan van buszozás, tehát összességében igen valószínű, hogy fényévekkel gyorsabban utazol.Legdurvább példa:
Szinte minden országra jellemző, hogy a szárnyvonalakat bezárják, vagy csak kényszerből tartják fenn:
Bizonyos szempontból fejlődés, bizonyos szempontból nem. Persze az extra gyors vonalak remek, de talán a DBBn kívül színte mindenhol ezek zárt speciális vonalak. Ráadásul ez személyszállítás, viszont a vasúti szállítás szempontjából lenne fontos a szárnyvonalak megléte. Pl, ha van Rákosborzasztóra szárnyvonal, akkor oda tud olyan gyár alapulni, aminek szüksége van vasútra.Csak ez ebben a példában ferdítés. Mert a fővonalak sebessége meg minősége kilőtt a csillagos égbe és fejlesztik most is. A szárnyvonalakon sanszosan van buszozás, tehát összességében igen valószínű, hogy fényévekkel gyorsabban utazol.
Nem a szárnyvonalak mennyisége a fokmérő, hanem a többi kapcsolattal az utazás sebessége adott távolságba.
ICE, TGV és a többi az szerinted a visszafejlődés...????
A videót és a csatornát ismerem.
Csak a raktározás költsége nem ugyanazt a céget terheli, mint a just in time szállításé. Senki sem akar raktározási kapacitásért fizetni, megrendeli az árut óra percere, az eladó/gyártó és a szállító meg oldja meg.Egész egyszerűen a baj az, hogy a világ nem tudja, hogy mi a túrót csináljon.
Nem lehet, hogy csak a just in time faszságot kéne felejteni? Mert azért lássuk be, a legtöbb raktár egy filléres épület minimális épületgépészettel. Ehelyett lényegében egyesével dízelekkel mozgatott gumikerekes vasúti kocsik róják az utakat...
- Kitalálták ez a just in time nevezetű ökörséget, hogy ne kelljen raktár.
- Csak így point to point szállítás kell, am csak teherautó/kaminonnal megy. Akár 2000-3000 km távolságba is. Mert a vasútra várás nem fér bele.
- A tehervonatok Európában nagyrészt éjszaka mehetnek csak, mert itt a személyszállítás dominál. A jenkiknél pont fordítva van. A teherszállítás dominál és megtűrik a személyszállítást, fizetnek a hálózatért, de nem azok kapnak sokszor prioritást = késések. A jenkiknél a NY-Was. corridort leszámítva lényegében bizonyos minimum szolgáltatás fenntartása és állami támogatás van. Csak emiatt van az, hogy a holtidő iszonyatos és a kitérésekkel együtt a spróolás kérdőjeles.
- Csak akkor most kitalálják, környezetvédelem címén, hogy akkor a képen látható felsővezeték kellene, ami lényegében vasút redundanca + még drágább teherautó.
...és az első komolyabb gikszer alatt összedől az egész. Lásd COVID-19
OFF
A repcsiknél is a point to point győzött a hub modell helyett, csak az égre nem kell utakat felépíteni, "csak" reptér kell. Azok meg voltak.
És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.Csak a raktározás költsége nem ugyanazt a céget terheli, mint a just in time szállításé. Senki sem akar raktározási kapacitásért fizetni, megrendeli az árut óra percere, az eladó/gyártó és a szállító meg oldja meg.
Nem tudom, de ez a gyakorlat. Valakinek biztos megéri a szereplők közül.És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.
Ki fizeti ennek környezeti externáliáját? Ja, azok akik portája előtt gurul a 40 tonnás szörny...
Ezt hívom zöld álszentségnek. Igazából van egy rendszer, ami ugyan kevésbé rugalmas, de sokkal kisebb az ökológiai kára mint a másiknak. De mert kényelmetlenebb ezért nem ezt fejlesztjük rugalmasabbá, hanem a másikat nyomatjuk. Aztán amikor kezdünk belefulladni, akkor kimutatást készítünk, meg felsővezetékes kamiont, meg átszervezünk, ezzel egy centit se csökkentve (sőt még növelve is) az ökológiai lábnyomot, de papíron jók vagyunk.És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.
Ki fizeti ennek környezeti externáliáját? Ja, azok akik portája előtt gurul a 40 tonnás szörny...
Nekem nem tűnt ennyire pokolinak De sok igazság van a leírásodban. Talán volt is akkoriban egy ugrás az autók mennyiségében, megjelentek a lízinglehetőségek, jöttek a lomok nyugatról, mindenki autólázban égett. Parkolási zűrök, fizetős övezetek, és persze Demszky-karók meg a többi vívmány.
Közlekedtek, csak kissé vadnyugati módon. Akkoriban nagyon sokan a "nyugati életminőség" részének tekintették az autózást, és kielégítették a kádári hiánygazdaság alatt kialakult sóvárgásukat.Az általam érzékelt különbségek érzékeltetésére nyilván leegyszerűsítve, csak a markáns eltéréseket említve írtam.
A rutinos átlagautózó - s értelemszerűen ez a réteg igen jelentős - akkor is "csak" közlekedett, ahogy most is.
Nagyon kis marzs van rajta, úgyhogy ha így olcsóbb, akkor az alternatíva nagyon drágán szállít, és arra jönnek még az egyéb költségek: raktározás, beragadt készletek leírása, stb. Amúgy nem feltétlen a "feladó" fizeti a költséget, az is just-in-time dolgozik, az egész ellátási lánc eléggé feszített, végletekig optimalizált, hogy ne legyen túltermelés.És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.
Ki fizeti ennek környezeti externáliáját? Ja, azok akik portája előtt gurul a 40 tonnás szörny...
Mobilt lobogtatott amúgy, a kamerás kocsi rendszámát akarta levideózni a bodzás.A mai agyhalott.
A raktárkészletek csökkentésének az oka az, hogy nem akarják hogy irgalmatlan pénzek álljanak az anyagokban/alkatrészekben. Nyilván ez jó is, amíg az ellátásban nincsen baj.És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.
Ki fizeti ennek környezeti externáliáját? Ja, azok akik portája előtt gurul a 40 tonnás szörny...
Egyik korábbi munkahelyemen az autóalkatrész gyár a szomszéd autógyár mellett volt, és 15 perces határidővel adták le a rendeléseket, nulla raktárkészlete volt a vevőnek... Ott a logisztika mondjuk egy ipartelepen belüli targoncázást jelentett csak ebben a viszonylatban.A raktárkészletek csökkentésének az oka az, hogy nem akarják hogy irgalmatlan pénzek álljanak az anyagokban/alkatrészekben. Nyilván ez jó is, amíg az ellátásban nincsen baj.
Hogy a céges logisztikusok ezekkel a leállásokkal (sztrájk, áradás, vihar forradalom stb.) számolnak-e, azt nem tudom. Az AUDI-sok talán (de rég is volt, meg nem mi nyertük a munkát) azt mondták hogy náluk három napig megy a munka ha nem jön semmilyen alkatrész.
Ami nem just in sequence abból 4-6 napos raktárkészlettel rendelkeznek e videó alapján. Tehát van, amiből még 3 napnyi alkatrész sincs.Az AUDI-sok talán (de rég is volt, meg nem mi nyertük a munkát) azt mondták hogy náluk három napig megy a munka ha nem jön semmilyen alkatrész.
Nyilván így nem kel fenntartani gépet a lepakoláshoz és úgy is gondolom kamionra át kellene pakolni arra az 50 méterre is.
És ez a szállítás így olcsóbb, mint lazább határidővel? Kétlem.
Ki fizeti ennek környezeti externáliáját? Ja, azok akik portája előtt gurul a 40 tonnás szörny...
2 nap. Merthogy pakolás 2-3 óra. Vezetési keret. 8 óra pihi, érkezés. Lepakolás. Jut eszembe a cégnek kell 10 kamion áru. Az 10 kamion. 40 tonnával 100 kmenként 300 l üzemanyag, mocsoksok fékpor, fizu ilyenek.Látom a logisztikát is felületesen kezeled !
Kamion "just in time " felrakó/gyár-------kamion szállít ---------lerakó/üzlet ez uszkve 600km-en belül 1 nap !
Na jó, akkor azért felmerüla kérdés, ha száz éve ez az utazás mindennel együtt 3 nap volt, ma mi kerül benne 7 napba? Ja hogy ja, még azt se hagyjuk, h 100 éves technikákat alkalmazzunk? És itt jön be az, h az a rohadttehervonat még európai viszonyok közt is 4-5 000 tonna. Nem 40.Vonatos történet : felrakó/gyár-------kamion/teherautó szállít -----pályaudvar/átrakó------------vonat szállít -----------pályaudvar /átrakó---------------kamion/teherautó szállít -----------------lerakó/üzlet , ha jó az irány és nem kell sokat az adott vagont rendezgetni akkor 4-7-nap az a bizonyos 600km .
Hogy a francba lenne egy csepp előny is a kamionnál? Ha 40 t-ra számítunk igen. Csak ugye kell 200 t áru, amit a vonat egyben elvisz. Amit az iparvágányon begördítenek. Ja hogy az iparvágányt hagyjuk lepusztulni, mert álzölden olcsóbb a 10 m aszfalt. (Mivel az utóbbin kívül mindemt fizet az EU. Az iparvágányra meg akuus tehervonatot is ráterheli. Mert 1000 kamion az zöld. 3 tehermozdony az nem.)Van spórolás ? Mibe ? Az 1 nap 1 autó helyett sok nap , sok ember és 1000x több macera ! A vasút előnye talán 1500-2000km körül jönne elő de az idő akkor is a kamionnal van !
Ja igen, tényleg. Pénz meg idő az, ha egy defekt miatt nem áll le fél európa ipara. Persze tudom, há kiszámolták. Igen. Ennek köszönhetően ma a fejlettebb technika ellenére is nagyobb a volt Monarchia lábnyoma mint 100 éve, miközben az ipari termelése kb ugyanott maradt...És mint tudjuk time is maney ! Az időt nehéz ma megfizetni ! A vonatos képletből még kimaradt a nagyobb árutömeg miatt a raktározás ami megint egy hátizsák pénz és idő !
Alapanyag/kis fajlagos értékű árunál van csak értelme a teher vasútnak is !