Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
tegnap este Vecsésen volt dolgom... ismeretlen terepen, esőben, ködben megyek, rossz látási viszonyok, igyekszek óvatosan menni, körforgalom... amikor egy kivilágítatlan kerékpáros láthatósági mellény nélkül fekete ruhában kb 20km/h-s tempóval beszáguld a zebrára. Ja és és nagy tévét vitt a hóna alatt. Nem tudom ezeket a hülyéket hogy tenyésztik ki.

Szerencsére nem jött nekem (épp behajtottam a körforgalomba, miután nem láttam semmi akadályt/veszélyt), remélem megéri a karácsonyt a gyökér.
Egy hete: nem futottam haza reggel munka után, szar,nyálkás idő, hazajöttem busszal, hatalmas vészfékezés. Az unintelligens marha jön szemben világítás nélkül a főúton, ott a bicikliút!!!!!!!! aztán keresztbevág jelzés nélkül a busz előtt nagy ívben kanyarodva,... fels e vette hogy majdnem a nevére vette a busz, hátra se nézve tekert tovább...
 
  • Dühítő
Reactions: Törölt tag 1711

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Egy hete: nem futottam haza reggel munka után, szar,nyálkás idő, hazajöttem busszal, hatalmas vészfékezés. Az unintelligens marha teker szemben világítás nélkül a főúton, pedig ott a bicikliút!!!!!!!! aztán keresztbevág jelzés nélkül a busz előtt nagy ívben kanyarodva,... fels e vette hogy majdnem a nevére vette a busz, hátra se nézve tekert tovább...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 112
113
Végre egy jó cikk az Index-ről, bár "elhibázták", mert nincs benne politika :


Az eszköz, ami forradalmasíthatja a kerékpársportot



35830305_8ef77a54450f11ccdbbf7e16bd7978bf_wm.jpg



"Kicsit" mondjuk hangzatosra sikerült a cím, de a fele kb. igaz, ha igaz.
Pár hónap/év és kiderül :hadonaszos:
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 549
16 555
113
Ugyan ilyen sírás ment amikor a lovas közlekedésről elkezdődött az átállás a nagyvárosokban.

Ahogy nőnek az e-autók száma, és ezzel az igény, majd a töltő hálozat is. Ha valódiak a piaci körülmények, akkor hatékonyan és gyorsan tud reagálni a megjelenő igényekre. És azért Áram szinte mindenhol van, nyilván a hálozati kapacitásokat is fejleszteni kell.

Az ok, hogy nem karbon semlegesek ezek az autók, de legalább nem a sűrűn lakott területen eregetik a gázaikat akik ilyeneket vezetnek.
 
M

molnibalage

Guest
Ugyan ilyen sírás ment amikor a lovas közlekedésről elkezdődött az átállás a nagyvárosokban.

Ahogy nőnek az e-autók száma, és ezzel az igény, majd a töltő hálozat is. Ha valódiak a piaci körülmények, akkor hatékonyan és gyorsan tud reagálni a megjelenő igényekre. És azért Áram szinte mindenhol van, nyilván a hálozati kapacitásokat is fejleszteni kell.

Az ok, hogy nem karbon semlegesek ezek az autók, de legalább nem a sűrűn lakott területen eregetik a gázaikat akik ilyeneket vezetnek.
Bocsánat, de ez dumának jó, másnak nem....

  • Lassan fél évtizedes már a villanyautók hájpolt pályafutása. Folyamatosan sírnak a töltők hiánya miatt.

  • Ez alatt a fél évtized alatt is NULLA hálózatfejlesztés volt. A fővárosban 22 kW-os töltők vannak, mert kb. ennyit bír el a mostani rendszer. A 100 kW táji töltők vidéken is faluvégen vannak, ahol van a közelben trafó és szabad kapacitás is, de azok is osszák a teljesíményt több autó között.

  • Alig néhány igazi supercharger was 250 kW felett, de azok nem nagyon lakott települések közelében vannak.

  • Ennek ellenére a 37 Ft/kWh ár mellett az végfogyasztói töltési ár a lassabb töltőknél jövedéki adó nélkül 130 Ft/kWh táján vannak. A 250 kW-os töltőnél meg 250 Ft/kWh, ha jól emlékszem. Ma drágább a villanyautót tölteni a terepen, ha nem tudod otthon. És a városban és aggloban, ahol valóban lenne értelme az agyatlan full villanybuzulásnak, ott tömegek nem tudnak otthon tölteni. Mert nincs hol. Akinek nincs családi háza vagy szerencséje, az nem tud otthon tölteni. 10-15 éves lakóparkokban sincsenek még konnektorok sem kihúzva. Ennyit az "áram szinte mindenhol van" dumáról...

  • A valódi piaci körülmény az lenne, ha ezen is lenne jövedéki adó és nem lenne anyagi támogatás a villanyautón. Ja, meg a -20% rezsicsökkentés az áramon...

  • Az utolsó mondat második fele a valid. Csak ehhez meg nem kell két tonnás SUV és 2,4 tonnás Tesla sem.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Van valahol adat arról, hogy pld az európai gépjárműflotta környezetterhelése hány elavult szénerőművével ér fel?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Van valahol adat arról, hogy pld az európai gépjárműflotta környezetterhelése hány elavult szénerőművével ér fel?

Környezetterhelés eléggé tág fogalom.

Fókuszálhatunk a Co2-re, de a teljes képbe beletartoznak az arab olajtankerek, a távol keleti gumi farmok miatt kiirtott őserdők, Dél-Amerika lítiumtermelés miatt elsivatagosodó tájai, a kobalt bányászat miatt mára teljesen élettelenné vált Kongó folyó, Indonéziában millió tonna számra tengerbe öntött nikkeltermelési hulladékok...


Na meg ugye az elektromos autó veszélyes hulladéknak minősül totálkár/elavulás után (meg az összes "zöld" energiatermelő eszköz)...
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Környezetterhelés eléggé tág fogalom.

Fókuszálhatunk a Co2-re, de a teljes képbe beletartoznak az arab olajtankerek, a távol keleti gumi farmok miatt kiirtott őserdők, Dél-Amerika lítiumtermelés miatt elsivatagosodó tájai, a kobalt bányászat miatt mára teljesen élettelenné vált Kongó folyó, Indonéziában millió tonna számra tengerbe öntött nikkeltermelési hulladékok...


Na meg ugye az elektromos autó veszélyes hulladéknak minősül totálkár/elavulás után (meg az összes "zöld" energiatermelő eszköz)...
Pontatlanul fogalmaztam, sorry Szóval "hány szénerőmű" összehasonlítás készült valahol?
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
"Ugyan ilyen sírás ment amikor a lovas közlekedésről elkezdődött az átállás a nagyvárosokban.

- annyibban hogy pld LA veeztői nem sokkal a nagy földrengés miatt azon aggódtak, hogy ha így folytatódik, nem fogják tudni hová tenni a lószart.

De: nem tíz év alatt cseréltek le minden lovat automobilra, hanem a kereslet -kínálat arányában, és kilpült vele párhuzamosan az üzenyag ellátás is... hoooosszú idő alatt, ld usa gépkocsiszám statisztikák.


-Az USA-ban. Világ töbi tésze sokkal jobban elmaradt ebben.... Szóval idő az volt,,,,


Most viszont kb tíz év alatt legyen E-autóval megváltv aa világ, mert az összes tudomány tohadt konzervatív hülyeség.....
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Közben megtaláltam:

A nemrég megjelent tesla model y egy trágyadomb lett, még az előtte kijött x-et is alulmúlja megbízhatóságban.
A félreszerelt ajtókat, rosszul illeszkedő paneleket már megszokták a vásárlók, de azt, hogy a festékben haj legyen, a hátsó ülések ne legyenek lefogatva, vagy az első kerekek felfüggesztése magától szétessen azt már nem.

Ja és az új váltómű is egy megbízhatatlan szarkupac, arról volt a kép.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7