Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Na, ettől is elvenném a jogsiját.

Én alig várom, hogy kivonja a MH a T-72-eseket.Nagyon remélem, hogy tesznek fel párat eladásra, mert az tuti, hogy veszek egyet azonnal. Nehéz lesz parkolni, de úgysincs ablaktörlő, úgyhogy tegyen rá mikuláscsomagot, ha tud :D Viszont én rendesen félek az utakon. Pedig jártam már ennél rosszabb közlekedési kultúrával rendelkező országban is.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

A saját össze-vissza hablaty hülyeségednek nyugodtan kratulálhatsz... se forrás, semmi az állítólagos 12 literes (LOL) fogyasztásra, (amit nyilvánvalóan átlagnak adnak meg és lábfüggő). Padlógázon meg amúgyis totálisan fölösleges fogyasztáson évelődni, mert az egekben lesz bármilyen kocsinál. Általános szakmai vélemények szerint a B16A2 az egyik legjobban sikerült Honda motor volt, ha kellett pörgött mint a búgócsiga, ha kellett akkor papás stílusban elmentél vele bevásárolni kis fogyasztással, és a világból kimegy a mai napig.

Erre te jöttél mindenféle hátsó feledből kihúzott random fals adatokkal, meg 20 évvel későbbi sportkocsikkal. Mindezt arra, hogy arra volt példa hogy hol tartott 1990 körül a nyugati meg a KGST motorkínálat. Szalmabáb érvelés, annak is béna.

A képeket talán könnyebb megemészteni, úgyhogy mutatom a 1990-es évek elejét.

BMW 316i, M40 sorozatú 1,6 motor, DOCH, befecskendezéses (későbbi M50TU változatnál változó szelepvezérlés is - single VANOS). 100 LE körül ez volt a leggyengébb motor a kínálatban...

s-l1600.jpg


Honda B16A, 1,6 literes motor, DOCH VTECH, programozott befecskendezés (PGM-FI)

b16a2.jpg


Ez meg a Lada 2105. Ennek kellett labdába rúgnia. 60-as évek technikája. OHC, karburátoros stb. Kőkorszak.

f_132769_lada_2105_22.jpg
 
T

Törölt tag 4082

Guest
A saját össze-vissza hablaty hülyeségednek nyugodtan kratulálhatsz... se forrás, semmi az állítólagos 12 literes (LOL) fogyasztásra, (amit nyilvánvalóan átlagnak adnak meg és lábfüggő). Padlógázon meg amúgyis totálisan fölösleges fogyasztáson évelődni, mert az egekben lesz bármilyen kocsinál. Általános szakmai vélemények szerint a B16A2 az egyik legjobban sikerült Honda motor volt, ha kellett pörgött mint a búgócsiga, ha kellett akkor papás stílusban elmentél vele bevásárolni kis fogyasztással, és a világból kimegy a mai napig.

Erre te jöttél mindenféle hátsó feledből kihúzott random fals adatokkal, meg 20 évvel későbbi sportkocsikkal. Mindezt arra, hogy arra volt példa hogy hol tartott 1990 körül a nyugati meg a KGST motorkínálat. Szalmabáb érvelés, annak is béna.

A képeket talán könnyebb megemészteni, úgyhogy mutatom a 1990-es évek elejét.

BMW 316i, M40 sorozatú 1,6 motor, DOCH, befecskendezéses (későbbi M50TU változatnál változó szelepvezérlés is - single VANOS). 100 LE körül ez volt a leggyengébb motor a kínálatban...

s-l1600.jpg


Honda B16A, 1,6 literes motor, DOCH VTECH, programozott befecskendezés (PGM-FI)

b16a2.jpg


Ez meg a Lada 2105. Ennek kellett labdába rúgnia. 60-as évek technikája. OHC, karburátoros stb. Kőkorszak.

f_132769_lada_2105_22.jpg
Vaz 415 motor megvan? Csak mert gyűlölöm a csúsztatást,amit csináltok.
Hamár egy 1980 utáni motort hozol, legalább a samara motorját hoznád...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Vaz 415 motor megvan? Csak mert gyűlölöm a csúsztatást,amit csináltok.
Hamár egy 1980 utáni motort hozol, legalább a samara motorját hoznád...

"A Samarából VAZ-415 gyári kódszám alatt nagyon kis példányszámban készültek 2x654 cm³-es Wankel-motorral szerelt változatok is, amit csak Oroszországban árultak. Megbízhatatlansága miatt nem kezdett bele a Lada a komolyabb sorozatgyártásba, az elkészült darabokat többnyire a rendőrség és egyéb biztonsági szervezetek vették meg és elfogóautóként használták őket."

Ennyit a csúsztatásról. Gyakorlatilag egy kéttárcsás Wankel (alias a csodamotor amit soha senkinek nem sikerült használhatóvá tennie, a Mazda egy ideig próbálkozott vele, de olyan gondok voltak vele, hogy vagy indult vagy nem...) amiből 200 darabot gyártottak, szigorúan a belügyi szerveknek, aranyárban.... az élettartalmáról csak találgatni lehet, az első VAZ 311-esé állítólag 20 000 km volt. Legyünk nagylelkűek, és a későbbi típus lehet kétszer ennyit is bírt, a teljesítményt meg kb. úgy sikerült elérni, hogy két wankelt összeheggesztettek.

Samaránk volt, 1500-ös, és megnyugtatlak, egy kalap szar volt az egész kocsi. Az elektronikája állandóan random hibákat csinált, és benzinszag terjengett az egész kocsiban. Maximum a korábbi Ladákhoz képest volt előrelépés. A motor talán a legkevésbé szar részegysége volt, de az is őskövület volt már akkor is.. olyan 6 évig bírta szerintem, mielőtt eladtuk.
 
M

molnibalage

Guest
"A Samarából VAZ-415 gyári kódszám alatt nagyon kis példányszámban készültek 2x654 cm³-es Wankel-motorral szerelt változatok is, amit csak Oroszországban árultak. Megbízhatatlansága miatt nem kezdett bele a Lada a komolyabb sorozatgyártásba, az elkészült darabokat többnyire a rendőrség és egyéb biztonsági szervezetek vették meg és elfogóautóként használták őket."

Ennyit a csúsztatásról. Gyakorlatilag egy kéttárcsás Wankel (alias a csodamotor amit soha senkinek nem sikerült használhatóvá tennie, a Mazda egy ideig próbálkozott vele, de olyan gondok voltak vele, hogy vagy indult vagy nem...) amiből 200 darabot gyártottak, szigorúan a belügyi szerveknek, aranyárban.... az élettartalmáról csak találgatni lehet, az első VAZ 311-esé állítólag 20 000 km volt. Legyünk nagylelkűek, és a későbbi típus lehet kétszer ennyit is bírt, a teljesítményt meg kb. úgy sikerült elérni, hogy két wankelt összeheggesztettek.

Samaránk volt, 1500-ös, és megnyugtatlak, egy kalap szar volt az egész kocsi. Az elektronikája állandóan random hibákat csinált, és benzinszag terjengett az egész kocsiban. Maximum a korábbi Ladákhoz képest volt előrelépés. A motor talán a legkevésbé szar részegysége volt, de az is őskövület volt már akkor is.. olyan 6 évig bírta szerintem, mielőtt eladtuk.
A Lada Samara ritkább volt itthon 2000 táján, mint a kocka Lada. Legalábbis a főváros környékén.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A Lada Samara ritkább volt itthon 2000 táján, mint a kocka Lada. Legalábbis a főváros környékén.

A miénket a 80-as évek vége felé vehettük, kiváló üzleti döntésként német márkáért (mert különben várhattál rá évekig).

Aztán lepasszoltuk egy szomszéd idevetődött amcsinak, szegényben élt a kalandvágy, hogy milyen lehet a KGST kocsi. :D

Tény, hogy utána gyorsan kikoptak, a többi szocialista autóval együtt, szerintem akkor jöttek be az ilyen olcsó ázsiai kocsik, Dawoo és társai, meg a Matiz, plusz bejöttek az Opelek. Az Astra nagy sláger volt, mert talán itthon is gyártották, meg a klasszik pizzafutárkocsi Suzuki GLS is akkortájt jöhetett be.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 014
113
OFF

Folytatom, mert engem erdekel és sok régi emlèket idéz fel: :D

Az autóipar nélküli Belgiumban a brüsszeli Solimpex kezdte el importàlni 1957-ben a Moszkvicsot és a Volgát is és Antwerpenben épitették át őket 1980-ig. Akkoriban Belgiumban egész sor összeszerelő üzem mükődött: Volkswagent, Simcát, GM tipusokat , Renault Dauphinet és több màs tipust, amire már nem emlékszem, szereltek össze.
Az orosz kocsikat motor nélkül, kiszerelt sebvàltóval szállitottàk oda és Perkins dizelmotorokkal látták el. A Volgát 1964től Rover és később Peugeot motorokkal rakták össze.Ezek is Scaldia név alatt futottak. ( Mi lett a Perkinssel?)

A Moszkvics kûlönben részt vett az ( akkoriban) hires London Sydney versenyen 1968-ban, amin 100 kocsi indult aminek kb a fele érkezett meg, köztük mind a 4 elindult Moszkvics.

Kis nosztalgiázàs: :p
Micsoda idők voltak, hogy kocsival Londonból át lehetett hajtani Jugoszlávián, Törôkorszàgon, Iránon, Afganisztánon, Pakisztànon át Indiába.Nem volt csàdor, se izlamisták. ( Amit aztán fiatalok ezrei utànoztak ócska kocsikon,Európából indulva, többek között én is késöbbi sogorommal négyen egy Ford Tranzittal, amibe egy 3literes Ford Granada motort és egy 160literes benzintankot épitettûnk be. Sógorom ezt ezt utat már előtte is megtette egy lilaszinű 1965-ös Cadillaccal, amit Frankfurtban vett egy GI-től, aki visszatért az US-be. Én Bombayból repültem haza, de sogorom, aki éppen munkanélküli volt, a kocsival indult vissza és leragadt Jeddahban, aztàn több mint 10 évig Szaudiban dolgozott. :) )

Az 1974-es Tour d’Europa ralli eredménye igy nèzett ki: 1 és 2 : Moszkvics. 3: Audi 80GT, 4: Lada. 5 és 6: Moszkvics. 7: Opel Ascona . 8és 9: Zastava (!). 10: Opel Ascona. 11: Alfasud. 12: Simca 1100S. 13: Porsche 911. 14: Mercedes Benz 280E. 44indulólóból 26 kocsi végzett. Az akkori rallikat nem ugy kell elképzelni, mint most, mert a versenyzőknek maguknak kellett minden műszaki problémát megoldani. Ezert voltak gyakran hárman is a kocsikban.

1960- ban a Beneluxban kb 6000 kocsit adtak el. A fő európai piacok itt is Belgium, Dánia, Hollandia,UK,Finnorszàg voltak.
Belgiumba még a Zaporoshezt is importálták. :)

OFF
 
M

molnibalage

Guest
A miénket a 80-as évek vége felé vehettük, kiváló üzleti döntésként német márkáért (mert különben várhattál rá évekig).

Aztán lepasszoltuk egy szomszéd idevetődött amcsinak, szegényben élt a kalandvágy, hogy milyen lehet a KGST kocsi. :D

Tény, hogy utána gyorsan kikoptak, a többi szocialista autóval együtt, szerintem akkor jöttek be az ilyen olcsó ázsiai kocsik, Dawoo és társai, meg a Matiz, plusz bejöttek az Opelek. Az Astra nagy sláger volt, mert talán itthon is gyártották, meg a klasszik pizzafutárkocsi Suzuki GLS is akkortájt jöhetett be.
2003-ban lett véve 1994/95 táji Open Astra. Fater szerint egy űrtechnika volt a Skoda 120L-hez képest. 2018/19 tájáig volt meg.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 014
113
A saját össze-vissza hablaty hülyeségednek nyugodtan kratulálhatsz... se forrás, semmi az állítólagos 12 literes (LOL) fogyasztásra, (amit nyilvánvalóan átlagnak adnak meg és lábfüggő). Padlógázon meg amúgyis totálisan fölösleges fogyasztáson évelődni, mert az egekben lesz bármilyen kocsinál. Általános szakmai vélemények szerint a B16A2 az egyik legjobban sikerült Honda motor volt, ha kellett pörgött mint a búgócsiga, ha kellett akkor papás stílusban elmentél vele bevásárolni kis fogyasztással, és a világból kimegy a mai napig.

Erre te jöttél mindenféle hátsó feledből kihúzott random fals adatokkal, meg 20 évvel későbbi sportkocsikkal. Mindezt arra, hogy arra volt példa hogy hol tartott 1990 körül a nyugati meg a KGST motorkínálat. Szalmabáb érvelés, annak is béna.

A képeket talán könnyebb megemészteni, úgyhogy mutatom a 1990-es évek elejét.

BMW 316i, M40 sorozatú 1,6 motor, DOCH, befecskendezéses (későbbi M50TU változatnál változó szelepvezérlés is - single VANOS). 100 LE körül ez volt a leggyengébb motor a kínálatban...

s-l1600.jpg


Honda B16A, 1,6 literes motor, DOCH VTECH, programozott befecskendezés (PGM-FI)

b16a2.jpg


Ez meg a Lada 2105. Ennek kellett labdába rúgnia. 60-as évek technikája. OHC, karburátoros stb. Kőkorszak.

f_132769_lada_2105_22.jpg
Melyiket szerelnéd szivesebben a hèt végén?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 014
113
Nem erdemes vitatkozni. A KGST legkésőbb 1975-80 ban teljesen lemaradt a gépkocsifejlesztésben (Is). Nem, mintha nem tudtak volna jobbat épiteni, hanem, mert a kiteljesedett fogyasztási tàrsadalom akkoriban ideológiailag nem volt követendő példa a vezetés számára.Màsok voltak a prioritàsok és kezdtek látszani a szocialista rendszer “ hiányosságai”.
De akkori is jól esik néha visszagondolni, milyen kocsiban ült az ember gyerekkoràban. ( Én semilyenben, de az mindegy...).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A saját össze-vissza hablaty hülyeségednek nyugodtan kratulálhatsz... se forrás, semmi az állítólagos 12 literes (LOL) fogyasztásra, (amit nyilvánvalóan átlagnak adnak meg és lábfüggő). Padlógázon meg amúgyis totálisan fölösleges fogyasztáson évelődni, mert az egekben lesz bármilyen kocsinál. Általános szakmai vélemények szerint a B16A2 az egyik legjobban sikerült Honda motor volt, ha kellett pörgött mint a búgócsiga, ha kellett akkor papás stílusban elmentél vele bevásárolni kis fogyasztással, és a világból kimegy a mai napig.

Erre te jöttél mindenféle hátsó feledből kihúzott random fals adatokkal, meg 20 évvel későbbi sportkocsikkal. Mindezt arra, hogy arra volt példa hogy hol tartott 1990 körül a nyugati meg a KGST motorkínálat. Szalmabáb érvelés, annak is béna.

A képeket talán könnyebb megemészteni, úgyhogy mutatom a 1990-es évek elejét.

BMW 316i, M40 sorozatú 1,6 motor, DOCH, befecskendezéses (későbbi M50TU változatnál változó szelepvezérlés is - single VANOS). 100 LE körül ez volt a leggyengébb motor a kínálatban...

Honda B16A, 1,6 literes motor, DOCH VTECH, programozott befecskendezés (PGM-FI)

Ez meg a Lada 2105. Ennek kellett labdába rúgnia. 60-as évek technikája. OHC, karburátoros stb. Kőkorszak.
Tudtam, hogy én leszek a helikopter, megint össze-vissza dobálózol.

Vtech az ez kezdésképp:
G4BRiC6-CUM.jpg



Fals adatokat meg a hondatech fórumról szedtem, bár ez egy wikipédián diplomázottnak lehet már komplikált :D
Mondjuk aki szerint egy átlag 7 litert zabáló motor 160 lóerőt lead 5,5 literből 100km-en annak mindegy is.
Meg a Type R aztán nagyon kommersz kocsi volt, kb. mint most, nagyobb városokban talán látsz 1-2-t.

Csak érdekességképp írtam, hogy ma is van olyan motor ami hozza azt a szintet Euro 6-tal, amit a Honda hozott Euro 0-val, nem tudom ezen miért kellett berágni :D
Mondjuk az eddig gyártott legjobb Le/cm3 motor olasz :p

Ja és nem tudom miért nekem bizonygatott, hogy a szovjet motor fos volt, mert az volt, de nem is a világot akarták megváltani vele.
Arra tervezték, hogy az átlag gopnyik össze tudja rakni, meg tudja javítani és -50 fokban is pöccre induljon. Az se árt, ha bírja a nem létező szovjet utakat.

ja és DOHC
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 712
113
Na, miután talán elült a vihar, vitorlázzunk hidegebb égtájakra.

Két mondat beakadt nálam:

"...Különösen azért, mert egy januári este alatt 30-40 kilométernyi hatótávot didergett ki magából. Vagy ment egy Budapest-Szentendre retúrt, amíg én aludtam..."

Oké, hogy ez már tisztességesebb, mint az e-Golf a munkahelyemen; kiálltunk két hete a "csurig" töltött autóval a 18 fokos raktárból az ajtó elé, kiírja, hogy 210 km, utána 10 perc(!) múlva odamész a kocsihoz, erre kiírja, hogy 180 km. Mi van!?
Konkrétan a főnökünk nem engedett el vele Miskolcról Sátoraljaújhelyre, mert nem fogunk visszaérni műszak végére, maradt az emelőhátfalas...

Szóval hadd legyek már demagóg populista:
Tehát feltöltöd télen, este az aksit, reggelre ugrik - legyünk jóindulatúak; nincs mindig mínusz - 20-25 km átlagban.
Per nap.
Egy hónapban az annyi, mint 400-750 km; benzines autónak egy tank benzin!:eek:
Már bocsánat, de télen - összehasonlítható futásteljesítménnyel - ennyivel többet nem eszik egy benzines autó - kifűtve az autót.
Persze, az nyáron is elfűti a veszteséghőt, ez meg nem(?), de télen még az utasteret is befűti tisztességgel, pedig dobja el a hőt rendesen a blokkon!
Tévhit ugyanis az, hogy a hűtő miatt kell a hűtőtakaró; valójában elsősorban a blokkot ért menetszelet, s így az azt ért hűtőhatást mérsékeli télen. Az Albeáról 2011-ben még EKG görbét (hiába na, kórházi dolgozó...) is készítettem, remélem működik a link:


Idézgetek az akkori "elemzésből":
"...Az alsó diagram a havi átlagfogyasztást mutatja; hónap elején szoktam mindig tankolni szinte üresről, tele.
A görbéről "lelógó" fordított T betűk autópályautakat jelentenek /tele tanktól teletankig/, jellemzően 4-5 személlyel, tele csomagtartóval.
A felső diagram a havi átlaghőmérsékletet mutatja.
Sajnos - akkor - országos adatokat nem találtam 2006-ig visszamenőleg, viszont találtam egy nagyon igényes honlapot: Váralja település precíz időjárási honlapját (Már nem működik. A szerk.)
Miskolcra vonatkozó adatot csak 2010 01-től találtam,
emiatt látható(?) 2010 02. hóban 1 fokos különbségű megszakadás.
A két diagram közötti 2010-es különbség - ahogy összehasonítottam egy próbapapíron - télen markáns, gondolom itt jön ki a domborzati stb. eltérés.
Pl. télen Váralján jellegzetes hidegcsúcsok figyelhetők meg - amit az Albea fogyasztása értelemszerűen nem követett.
Megfigyelhető a lépték helyes megválasztásával, hogy a fogyasztás és a hőmérséklet változása között szoros összefüggés van.
2007 01-03 között nem követte a hőmérsékletgörbét, az átlagsebesség magasabb volt: sok országút volt ekkor.
Kitűnően megfigyelhető, hogy a hűtőtakaró berakásakor "HB" megtorpan a fogyasztás növekedés, kivételekor "HK" szintén megtorpan a csökkenése, sőt túl korán kivéve még nő is: 2008 04.
A következő kiugrás 2010 06 hó: bár a hőmérséklet nőtt, de egy hónapon át esett az eső - páratartalom ugye - s a tankolás előtt jött az árvíz...
Hát ez szépen látszik /1/ :-(
Az első "Racing" benzin tankolása nem látszik meg a fogyasztáson, ezt akkor írtam is: Zsolcán nyirkosak a reggelek a Sajó miatt /ilyenkor pár fokkal mindig hidegebb van, mint Miskolcon/, s az autó kint parkolt, meg semmi országút, helyette rövid, két kilométeres utak építőanyag kereskedésekbe...
Látványos csökkenést - főleg annak ellenére, hogy a levegő sokkal meredekebben, hidegebbre hűlt, mint más éven - a hűtőtakaró kései betétele /nem az volt akkoriban a legnagyobb problémám.../ tett, kombinálva a "Racing" újbóli tankolásával.
A fogyasztás - lentebbről - mégis meredeken nőt: a reggelek -8, -13 fokosak voltak védett falon mérve, december végén pedig jött az ominózus hideg, nyirkos reggeli gyengélkedések (Mint utóbb kiderült, a 100-assal télen vacakol a motor a hiányos gyári felprogramozás miatt. A szerk.) Ezután más vezetéstechnikát vettem elő a hideg reggelekre; bal lábas fékezés, finom gázfröccsökkel - nem egy üzemanyagelzárós motorfék üzemmód..."

Tehát visszatérve az elektronokra, egy elektromos autó télen úgy megy sokkal rövidebb távot, hogy még nem is fűtesz - mint az köztudott (Safranek):
"...350 kilométeres hatótávot ígérnek, ebből 280 körül tudott így a januári cidriben. Az első pár napon még nem számított a bolygó és úgy használtam, mint egy rendes autót. Utána meg inkább lemondtam a fűtésről, rétegesen öltöztem és hosszan kigurultam, hogy csordogáljanak vissza a kilométerek..."
Jó; nem fűtünk (csak a kormányt, meg ülünk a tundrabugyiban), de - már elnézést a szóhasználatért - ne bassza már meg, mi vagyunk az autóért, vagy az van értünk?

S erre még - a semmire - eldob egy "tank benzint" + a töltési veszteség!
Ha egy varázsütésre minden személyautó elektromos lenne az országban, akkor szépen néznénk ki: Az autók - legyen - 80%-a biztos nem áll fűtött garázsban!
Esetleg - ex has - még 20-30% áll nem fűtöttben - az is valami - de még akkor is lesz 50% (az mennyi szgk.?), ami havonta eldob 400-750 kilométer távolságnyi áramot télen!

Ezt az áramveszteséget/Magyarország/tél gondolom Molni ki tudná számolni "nó perc" alatt.
Amit ugye meg kell termelni - nyilván karbon semlegesen:rolleyes:

Mi európaiak fogjuk megmenteni a világot az elektromos autókkal, miközben a világ többi országa/lakosa nagy ívben tesz a bébifókákra, s továbbra is belsőégésű autókkal fogja tolni a kilométereket!?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Az Astra nagy sláger volt, mert talán itthon is gyártották,
Na ne nagyzoljunk már, hogy elfelejtettük a 90-es éveket! Talán... :)
Az első, rendszerváltás utáni "magyar" autó volt, még Antaljóska is ült az első példányban, akkora szenzáció volt.
Ez utóbbi aztán a Közlekedési Múzeumba is került.