Na jó, eddig bírtam
Hobbi. LOL
Voltál mostanában a városban? Tele van bringásokkal, annak ellenére, hogy az ideálistól még nagyon messze van a bicikliút-hálózat. (Az őrült netpincér futárokat nem számítom, azok tényleg közveszélyesek) Évi közel 3M áthaladás csak a számlálóknál.
https://infogram.com/budapesti-kerekparszamlalok-eves-adatai-1hzj4okvnxpo2pw
https://alapjarat.hu/el-mondo/soha-nem-volt-akkora-kerekparos-forgalom-budapesten-mint-2020-ban
Esetleg kérdezd meg a hollandokat és a belgákat, hogy vajon ott is hobbiból közlekedik mindenki bringával.
Az, hogy kihoztad, hogy a talajnyomás alapján a bringa ugyanúgy rombolja az utakat, epic facepalm. A dugóban állás meg az olajzabáló roncsok füstje nyilván nem számít.
Én is sokat autózom, de Pestre csak este megyek, vagy ha nagyon muszáj. Nem értem ezt a bicikli-ellenességet, az autósoknak is az lenne az érdeke, hogy minél többen bringázzanak, akkor ők is jobban tudnának haladni......
Hát igen, úgy van ilyen növekedés, hogy kb. nincs hálózat.
Mintha úgy növekedne az autósforgalom, hogy kb. csak földút lenne...
El nem tudom mondani, hogy mennyire csalódtam fip-ben. A hk-s anyaga és minden eddigi alapján úgy tűnt, hogy képes érvelni.
Erre ilyen hülyeséget hozott össze. Akartam válaszolni, de ezek után azt érzem, hogy minek?
De azért megteszem.
Ez a f@szé költöztél oda esete. Melyik volt előbb a főút vagy az odaköltözés?
Pont ugyan az, mint a hangos a reptér.... Melyik volt előbb a reptér vagy az oda költözésed?
Szerintem mindenki tudja a választ. Ha nem tetszik nem kell oda költözni!
Látom nem sikerült felfogni...
Ez volt az eredeti komment...
Az autóforgalommal nincs baj. Sem környezetvédelmi, sem közlekedési szempontból
Ha szerinted ez így igaz...
Jahj de nagy csúsztatás!
Legyen az autó 1400 kg + 100 kg az utas és az egyéb bizbaszai.
Legyen a bicikli 12 kg és 88 kg az utasa és az egyéb cucc.
Egy ilyen súlyú átlag autón minimum 225-ös gumi van vagy nagyobb. Ebből van 4 db.
Átlag bringán minimum 40-s a gumi, de csak kettő van.
A biciklin ezek szerint 80 mm futó felületre jut 100 kg.
Az autónál 900 mm futó felületre jut 1500 kg.
Vagyis a bicikli esetén 1,25 kg/mm
Az autó esetén 1,66 kg/mm
Mivel a valóságban lapul a gumi így a pontos talajnyomást nem tudom kiszámolni négyzet mm-re, de azért jól látszik, hogy a bicikli és egy közepes méretű autó között nincs olyan nagy különbség talajterhelésben!
Édes istenem a mechanikai terhelés jellegével sem vagy tisztában.
Az attól van, hogy az autók adott sebességgel deformálják az aszfaltot a tömegükkel és az erővel, amit a gumi kifejt rá.
Ezért van az, hogy 130-as tempó után álljál ki a kocsival és nagyon óvatosan fogd meg a gumifalat. Forró.
Na, akkor tapizd meg egy bringa kerekét. Semmi.
Na az erőből jön az a hő barátom. Tudod, Newton bácsi is megmondta, hogy erő és ellenerő.
A brigna esetén a 0.1 kW adódik át az útfelületnek, a kocsik esetén meg hányszor 10 kW is? Na Az gyilkolja az utat. A bringa meg nem.
Te meg jössz talajnyomással. Beszarok...
De, ha ennyire talajnyomás fétised van, akkor feküdj egy harckocsi alá, az is alacsony.
Oszt látod mit csinál a talajjal haladáskor...
Egy autó helyén elfér 6-8 bringa, ha parkolnak.
Ha mennek jó az 2 nek is, de jó fej vagyok legyen 4 db!
Akkora helyen hány gyalogos fér el kényelmesen? Úgy 10? 20?
Szóval miről van itt szó? Veszélyes, rendszám és papírok nélküli drótszamarak száguldoznak, olyan soffőrökkel akik jórésze nem rendelkezik semmilyen jogosítvánnyal, mégis résztvesz a forgalomban. Persze adót sem fizetnek a közterület használatért! Skandallum!
Itt már sikerült elérni a pince szintjét.
Azért jó pár szar bicikli utat láttam. Ki cseszte szét ha nem ők?
Az alá növő fa és minden más közűmű munka után szétcseszett térkő...
Nem a forgalom
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.hu
Itt pl. volt valami felbontás és utána olyan szar volt egy ideig, hogy lépésre kellett majdnem lassítani, mert megdobta a bringát.
De a többi részén 12 éve ott térkő és csak a talajmozgás miatt van bármi reális kopás. 12+ év után, mert a 2009-es fotón is megvan.
Nézegessed, hogy 12+ év alatt mennyit kopott az út.
Megmutassam mi az igénybevétel járművek esetén?
2011
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.hu
Ezt akkor biztosan leaszfaltozták, amikor még végzős gimis voltam, mert akkor épült a város előtt az lekerülő út a Petőfi utca felé, mert addig ez volt az egyetlen kivezető út. 10 év alatt ez lett belőle.
2019
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.hu
És ezt az utat egyre gyakrabban kell újra húzni.
Ma 2021-van és majdnem úgy néz ki, mint 2011-es fotón.
A bringautat meg láthatod, hogy 11 év alatt. Úgy, hogy szaros térkőből van.
Vagy nézd meg itt a járda vs. út. Itt alig 1 vagy 2 év után szétcsesze a forgalom a térkövet. Nem azért, mert bringa megy rajta...
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.hu
A buszmegálló és az M0 sem viccből nyomvájús, leszarja a talajnyomást.
De járdát is láttam már szétesni. Gondolom az se godzilla volt hanem a sok gyalog meg az időjárás
Tehát, láthatod, hogy az időjárás az, ami szétcseszi idővel, de nem az, hogy gyalogos kifejt rá néhány tucat N erőt
Azt kellene egyeseknek megérteni, hogy a bicikli az esetek túlnyomó többségében csak hobby, nem céleszköz.
Ezt csak azt mondja, aki nem próbálta még.
Tömegeket hatékonyan mozgatni tömegközlekedéssel lehet. Pl. Villamos, busz, vonat, metró stb....
Kombináltan.
Az autó viszont gyors, egyéni helyváltoztató eszköz.
Ja persze, mindig ezt ugrik be, amikor az dugóban álló kocsik mellett és között húzok el.
Egy átlagos forgalmi napon 2011-ben reggel hamarabb értem be bringával Kelenföldre, mint a bátyám kocsival, ha 6:15 után indult el. Csak én ráértem 7:30-kor felkelni...
Nem a legjobb megoldás, de télen-nyáron elvisz, biztonságban, és gyorsan, csomagokkal együtt is bárhonnan bárhova. Hatalmas előny!
Ezt senki nem tagadja. Csak amikor az átlag az, hogy 1,1 ember/autó és csomag semmi, mert csak ingázik, akkor ez a rész kb. a kivétel. Mert az átlag csomag az kb. 1 db táska / hátizsák.
Ne haragudj, de ekkora trollkodás után közel állsz ahhoz, hogy ignoreba csapjalak.
Ezt sem hittem volna...