Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Pedig ha eltűntek az autók ti jösztök, a sötétzöldeknek kell egy ellenségkép.
Ez a kommentet is furának érzem, mert:
  • nem kell sötétzöldnek lenni, hogy lássuk a városszerkezet korlátait
  • az túlzott autóhasználat hatását, amit többnyire az szenved el, aki mellett autóznak, tehát nem az, aki okozza....
  • de még annak közvetlen lakókörnyezet is szívhat
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez a kommentet is furának érzem, mert:
  • nem kell sötétzöldnek lenni, hogy lássuk a városszerkezet korlátait
  • az túlzott autóhasználat hatását, amit többnyire az szenved el, aki mellett autóznak, tehát nem az, aki okozza....
  • de még annak közvetlen lakókörnyezet is szívhat

Autósok kiszorítása belvárosokból elég régi dolog, ráadásul pont azokkal az eszközökkel amikkel fentebb vki ironizált.

De.
A politikai viszonyokat nézve azok akik most emellett kampányolnak rögtön radikalizálódnak és új ellenséget keresnek ha elérték a céljukat, erre ideálisak lennének a fentiek miatt elszaporodó biciklisek.
 
M

molnibalage

Guest
Autósok kiszorítása belvárosokból elég régi dolog, ráadásul pont azokkal az eszközökkel amikkel fentebb vki ironizált.

De.
A politikai viszonyokat nézve azok akik most emellett kampányolnak rögtön radikalizálódnak és új ellenséget keresnek ha elérték a céljukat, erre ideálisak lennének a fentiek miatt elszaporodó biciklisek.
Hülység.
Mert senki nem tüntet ott a bringások ellen, ahol már tömegesen jelen vannak.
Vagy tudsz mutatni olyat a nagyvilágból, ahogy tömegesen egyetértenek abban, hogy se kocsi, se bringa...?
Nem rémlik, hogy Hollandiában vagy bárol menne a rage, hogy "bringát sem".
Mert ennyire senki nem lehet hülye.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Autósok kiszorítása belvárosokból elég régi dolog, ráadásul pont azokkal az eszközökkel amikkel fentebb vki ironizált.

De.
A politikai viszonyokat nézve azok akik most emellett kampányolnak rögtön radikalizálódnak és új ellenséget keresnek ha elérték a céljukat, erre ideálisak lennének a fentiek miatt elszaporodó biciklisek.
Azokhoz tartozok akik nap-mint nap ingáznak, ráadásul kénytelen vagyok a város közepén áthaladni ... de ma reggel megtaláltam az utat a Lipótvároson keresztül, így nyertem vagy 15 percet ( Hősök tere -> Gellért szálló -> .... útvonal neuralgikus része az Andrási az Oktogontól vagy a Nyugatitól a Deák tér fele, mindkettőt hazavágták )
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 942
113
több híd? akkor a most tele utak szélesebbek lesznek?

Kell a több híd, azért, hogy a városban megtett km-ek, és a menetidők csökkenjenek. Ha csökken a menetidő, akkor egyszerre átlagosan kevesebb autó lesz úton, ami jótékony hatással van a dugókra a fent már általam leírt módon.
És mellesleg a belváros tehermentesítését is segítenék a plusz hidak, mert "széthúzódna" a forgalom. (pl. egy Aquincum-i híd jelentős forgalmat levenne az Árpád-hídról, ami ha könnyebben járható lenne, csábítana a Margit-hídról is el autósokat. Dél-Budapesten ugyanez a szitu a Galvani és Budafoki hidak esetén.)
Még tovább menve, ha meglenne egy Győr-Szfvár-Kecskemét autópálya, az jelentősen tehermentesítené az M0-a déli hídját, ami így vonzóbb lenne szintén sok autósnak, aki esetleg most nem arra megy a bazi dugók miatt.

Az M0 befejezése is igen jótékony hatással lenne Buda és Budakeszi forgalmára.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
819
815
93
Nem ez a lényeg (szerintem amúgy nem felesleges, csak ha nem lopják széjjel akkor meg is valósulhatott volna eredeti hosszában, úgy lett volna igazán értelme), hanem az hogy egy csőd szélén álló várost vett át milliárdos perekkel. Előbb azzal kellett kezdeni valamit, hogy ne menjen csődbe a város az iszonyatos büntikkel és kötbérekkel, amit az előző gyógyegerek összehoztak.

Hasonlítsd össze Tarlós 10 évét Demszky 10 évével. Lehet nem szeretni Tarlóst a stílusa miatt, de alatta baromi sokat fejlődött a főváros, Demszky alatt meg alig történt valami, azon túl hogy a szadesz holdudvar hülyére lopta magát.

20 év Demszky alatt kb annyi történt, hogy mindenhova Demszky bunkók kerültek, bevezették a parkolási díjat azzal, hogy majd P+R épül belőle (0 épült), megvették a Combinókat meg a Hannoveri villamosokat, volt egy kezdettől fogva röhejes ügy a Nemzeti Színházzal, amiről azt hazudták hogy majd az Erzsébet térre kerül (közben buzgón ástak egy kibaszott nagy mélygarázst, ami most a Gödör, totál hülyének kellett lenni, hogy elhidd oda színház épül), és nagy nehezen elindult majd rögtön le is fulladt az M4 projekt.
Az M4 2008-ban kezdett épülni. A büntik jó része a Tarlós által újra tárgyalt Alstom szerződés miatt volt. A Nemzeti Színház új helyszínét meg az első Orbán kormány jelölte ki. 2006-ban a Keleti II-es kijáratot kezdték építeni. Ott debütált a francia Cnim mozgólépcső. Strabag volt a kivitelező.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
Közgáz óra első 30 perce a kereslet kínálati görbe.

Mielőtt kioktatnál tanultam közgazdaságtant. Amire te gondolsz az a Marshall kereszt ;)
a%20gabonapiac%20marshall%20keresztje_nagyitott.jpg


A dugódíj n+1 helyen bizonyított már. Nem sötétzöld megoldás.

És mit bizonyított? Mert a légszennyezést nem csökkentette. Maximum a városok bevételét növelte.

Hülye kérdés. Az autóforgalommal van a baj, tehát azt kell szabályozni.

A baj nem az autó forgalom, hanem a szar infrastruktúra. Az autók "milyensége" (pl. SUV.) csak ez után jön mint probléma.
Ilyen szar alap infra mellet tovább szűkíteni az autósok mozgás terét, szerintem rossz indulatú kibaszás, nem pedig szabályzás.

Nem a parkoló és közlekedő bringák miatt nincs hely a városban.

Valóban mivel alig van belúlük. A baj az alig létező bringások külön forgalmi sávja!
Nah, az fogalal el aránytalanul sok helyet.

több híd? akkor a most tele utak szélesebbek lesznek?

Nem, viszont a forgalom egy jelentős része hídra tart vagy onnan jön le.
Nem nehéz belátni, hogy több híd jobban eloszlatja a forgalmi terhelést. Sima hálózat elmélet :)
 
M

molnibalage

Guest
És mit bizonyított? Mert a légszennyezést nem csökkentette. Maximum a városok bevételét növelte.
Nem, hanem aki kifizette az gyorsabban haladhatott, mert kevesebb jármű hajtott be.
Azt nem igazán vágom, hogy a nem araszoló forgalóm kevesebb autóval az miért is nem csökkenti a légszennyezést...?
Sajátos matek...
Ilyen szar alap infra mellet tovább szűkíteni az autósok mozgás terét, szerintem rossz indulatú kibaszás, nem pedig szabályzás.
Semmit nem szűkítenek jelenleg, szóval nem értem a rant-et.
Nah, az fogalal el aránytalanul sok helyet.
És ez a veretes kijelentés min alapszik?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
Ezen a ponton elfogott a röhögés. A tartós 70 dB feletti zaj a főutak mentén, a permanens északai zajhatársértés az mind smau ugye?

Ez a f@szé költöztél oda esete. Melyik volt előbb a főút vagy az odaköltözés?
Pont ugyan az, mint a hangos a reptér.... Melyik volt előbb a reptér vagy az oda költözésed?
Szerintem mindenki tudja a választ. Ha nem tetszik nem kell oda költözni!

Bp és agg. táján van ahol 30%-ot meghaladó személygk. van 2010 óta. Ezzel nincs mit csinálni.

Dehogy nincs. Basszunk oda egy bicikli sávot a közút helyére, az majd biztosan segít ezen :rolleyes:

Nem igaz, ARÁNYOS használat van.
Ameddig egy autó az 1,3-2,5 tonna és egy bringa meg 12 kg, addig miről beszélünk?
Ameddig egy autó n+1 károsanyagot bocsát ki és meg kvázi semmit, addig miről beszélnük?
Ameddig egy autó helyére elfér 6-8 db bringa, addig miről van itt szó?

Jahj de nagy csúsztatás!
Legyen az autó 1400 kg + 100 kg az utas és az egyéb bizbaszai.
Legyen a bicikli 12 kg és 88 kg az utasa és az egyéb cucc.
Egy ilyen súlyú átlag autón minimum 225-ös gumi van vagy nagyobb. Ebből van 4 db.
Átlag bringán minimum 40-s a gumi, de csak kettő van.
A biciklin ezek szerint 80 mm futó felületre jut 100 kg.
Az autónál 900 mm futó felületre jut 1500 kg.
Vagyis a bicikli esetén 1,25 kg/mm
Az autó esetén 1,66 kg/mm
Mivel a valóságban lapul a gumi így a pontos talajnyomást nem tudom kiszámolni négyzet mm-re, de azért jól látszik, hogy a bicikli és egy közepes méretű autó között nincs olyan nagy különbség talajterhelésben!

Egy autó helyén elfér 6-8 bringa, ha parkolnak.
Ha mennek jó az 2 nek is, de jó fej vagyok legyen 4 db!
Akkora helyen hány gyalogos fér el kényelmesen? Úgy 10? 20? ;)
Szóval miről van itt szó? Veszélyes, rendszám és papírok nélküli drótszamarak száguldoznak, olyan soffőrökkel akik jórésze nem rendelkezik semmilyen jogosítvánnyal, mégis résztvesz a forgalomban. Persze adót sem fizetnek a közterület használatért! Skandallum! :D

Aha, és ez hol van súlyozva azzal, hogy bringás még soha nem cseszett szét tömegével utat, de a szgk. meg igen?

Azért jó pár szar bicikli utat láttam. Ki cseszte szét ha nem ők? :)
De járdát is láttam már szétesni. Gondolom az se godzilla volt hanem a sok gyalog meg az időjárás :cool:

Mert senki nem tüntet ott a bringások ellen, ahol már tömegesen jelen vannak.

Autók ellen igen? Másfél milliós BP-n ahol van kb. 1 millió kocsi, ott hányan tüntettek az autók ellen? :rolleyes:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
  1. Az nem alsó rakpart, mert csak egy van.
  2. Azért, mert a bringaút ott a semmiben ér véget. Tudom, mert jártam arra többször is.

Itt ér véget és aki dél felé akar menni és nem ismeri, az pislog, hogy akkor most merre...?
Tudom, mert amikor én jártam arra először én sem tudtam.
És mivel mögöttem jött az eső kurvára nem kerültem.
Mondjuk hátszéllel kb. 50-es tempót mentem. :)

Erről beszélsz, ha jól értem.

Erre lehet kerülni, csak ezt nekem is meg kellett néznem utólag és az a része is szar, mert aztán macskakőre mész a végén. De legalább forgalommentes. De ezt hogyan találja meg, aki nem ismeri? A HÉV állomás át, át a síneken, aztán amikor utoljára arra jártam még építési terület is volt a Matróz utcánál.

fRlmvgt.png


Szóval megbocsáss, de ahol nincs bringaút, ott hol tekerjen az ember, ha nem ismeri a környéket és 0 infót adnak neki?
Akkor megy, amerre az út viszi.
agy menjen a Szentendreire?
Ja, nem, mert ott sincs semmi...

Az autóknak van a 6+2 sáv ÉD-i irányban, kerékpárút meg semmi.
LOL

Látod, itt tér le az ipse, ez is egy lehetőség. Aztán arra megy, amit mondtam. Nahát...
De aki ezt nem tudja?

Azt hittem, hoy te a belvárosról és az ottani alsó rakpartról beszélsz...
Árpád-Margit híd köze. Slachta Margit rakpart. Ott kerékpároznak.
pl itt rendszeresen, ahol záróvonal és általában erős szembeforgalom is van, és oldalt a járdán megy a kerékpárút:


Már megbocsáss, de ha tehetném, kilapítanám őket amikor miattuk áll a sor.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
Mondjuk ott lehetne parkoló...

Vagy csak vissza adni az autóforgalomnak amit lefestettek....

Azt kellene egyeseknek megérteni, hogy a bicikli az esetek túlnyomó többségében csak hobby, nem céleszköz.
Tömegeket hatékonyan mozgatni tömegközlekedéssel lehet. Pl. Villamos, busz, vonat, metró stb....
Rövid távokat gyalog is meg lehet tenni, de ez sok esetben nem opció (nyegger vagy, sok a cuccod stb...)
Az autó viszont gyors, egyéni helyváltoztató eszköz.
Nem a legjobb megoldás, de télen-nyáron elvisz, biztonságban, és gyorsan, csomagokkal együtt is bárhonnan bárhova. Hatalmas előny!
A probléma inkább azzal van, hogy tele a belváros X6 meg Q7 SUV-al, csak tudnám miért? Mihez kell ott az?
Miközben elég sok kisautót is láttam ma is a külső kerületekben, sok esetben akár több embert is cipelve.
Valahol az utóbbi lenne a járható út.
 
M

molnibalage

Guest
Árpád-Margit híd köze. Slachta Margit rakpart. Ott kerékpároznak.
pl itt rendszeresen, ahol záróvonal és általában erős szembeforgalom is van, és oldalt a járdán megy a kerékpárút:


Már megbocsáss, de ha tehetném, kilapítanám őket amikor miattuk áll a sor.
Mondjuk itt is közös a járda a "kerékpárúttal" és szűk is, de hát ezt kell szeretni...

Vagy csak vissza adni az autóforgalomnak amit lefestettek....

Azt kellene egyeseknek megérteni, hogy a bicikli az esetek túlnyomó többségében csak hobby, nem céleszköz.
Tömegeket hatékonyan mozgatni tömegközlekedéssel lehet. Pl. Villamos, busz, vonat, metró stb....
Rövid távokat gyalog is meg lehet tenni, de ez sok esetben nem opció (nyegger vagy, sok a cuccod stb...)
Az autó viszont gyors, egyéni helyváltoztató eszköz.
Nem a legjobb megoldás, de télen-nyáron elvisz, biztonságban, és gyorsan, csomagokkal együtt is bárhonnan bárhova. Hatalmas előny!
A probléma inkább azzal van, hogy tele a belváros X6 meg Q7 SUV-al, csak tudnám miért? Mihez kell ott az?
Miközben elég sok kisautót is láttam ma is a külső kerületekben, sok esetben akár több embert is cipelve.
Valahol az utóbbi lenne a járható út.
Jó, akkor holnaptól indulhat az M1/M7 bevezetőn a villamos projekt. Nem kell oda két autó sáv.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Vagy csak vissza adni az autóforgalomnak amit lefestettek....

Azt kellene egyeseknek megérteni, hogy a bicikli az esetek túlnyomó többségében csak hobby, nem céleszköz.
Tömegeket hatékonyan mozgatni tömegközlekedéssel lehet. Pl. Villamos, busz, vonat, metró stb....
Rövid távokat gyalog is meg lehet tenni, de ez sok esetben nem opció (nyegger vagy, sok a cuccod stb...)
Az autó viszont gyors, egyéni helyváltoztató eszköz.
Nem a legjobb megoldás, de télen-nyáron elvisz, biztonságban, és gyorsan, csomagokkal együtt is bárhonnan bárhova. Hatalmas előny!
A probléma inkább azzal van, hogy tele a belváros X6 meg Q7 SUV-al, csak tudnám miért? Mihez kell ott az?
Miközben elég sok kisautót is láttam ma is a külső kerületekben, sok esetben akár több embert is cipelve.
Valahol az utóbbi lenne a járható út.
Na jó, eddig bírtam :D

Hobbi. LOL :D Voltál mostanában a városban? Tele van bringásokkal, annak ellenére, hogy az ideálistól még nagyon messze van a bicikliút-hálózat. (Az őrült netpincér futárokat nem számítom, azok tényleg közveszélyesek) Évi közel 3M áthaladás csak a számlálóknál.

https://infogram.com/budapesti-kerekparszamlalok-eves-adatai-1hzj4okvnxpo2pw

https://alapjarat.hu/el-mondo/soha-nem-volt-akkora-kerekparos-forgalom-budapesten-mint-2020-ban

Esetleg kérdezd meg a hollandokat és a belgákat, hogy vajon ott is hobbiból közlekedik mindenki bringával.

Az, hogy kihoztad, hogy a talajnyomás alapján a bringa ugyanúgy rombolja az utakat, epic facepalm. A dugóban állás meg az olajzabáló roncsok füstje nyilván nem számít.

Én is sokat autózom, de Pestre csak este megyek, vagy ha nagyon muszáj. Nem értem ezt a bicikli-ellenességet, az autósoknak is az lenne az érdeke, hogy minél többen bringázzanak, akkor ők is jobban tudnának haladni......
 
M

molnibalage

Guest
Na jó, eddig bírtam :D

Hobbi. LOL :D Voltál mostanában a városban? Tele van bringásokkal, annak ellenére, hogy az ideálistól még nagyon messze van a bicikliút-hálózat. (Az őrült netpincér futárokat nem számítom, azok tényleg közveszélyesek) Évi közel 3M áthaladás csak a számlálóknál.

https://infogram.com/budapesti-kerekparszamlalok-eves-adatai-1hzj4okvnxpo2pw

https://alapjarat.hu/el-mondo/soha-nem-volt-akkora-kerekparos-forgalom-budapesten-mint-2020-ban

Esetleg kérdezd meg a hollandokat és a belgákat, hogy vajon ott is hobbiból közlekedik mindenki bringával.

Az, hogy kihoztad, hogy a talajnyomás alapján a bringa ugyanúgy rombolja az utakat, epic facepalm. A dugóban állás meg az olajzabáló roncsok füstje nyilván nem számít.

Én is sokat autózom, de Pestre csak este megyek, vagy ha nagyon muszáj. Nem értem ezt a bicikli-ellenességet, az autósoknak is az lenne az érdeke, hogy minél többen bringázzanak, akkor ők is jobban tudnának haladni......
Hát igen, úgy van ilyen növekedés, hogy kb. nincs hálózat.
Mintha úgy növekedne az autósforgalom, hogy kb. csak földút lenne...

El nem tudom mondani, hogy mennyire csalódtam fip-ben. A hk-s anyaga és minden eddigi alapján úgy tűnt, hogy képes érvelni.
Erre ilyen hülyeséget hozott össze. Akartam válaszolni, de ezek után azt érzem, hogy minek?
De azért megteszem.

Ez a f@szé költöztél oda esete. Melyik volt előbb a főút vagy az odaköltözés?
Pont ugyan az, mint a hangos a reptér.... Melyik volt előbb a reptér vagy az oda költözésed?
Szerintem mindenki tudja a választ. Ha nem tetszik nem kell oda költözni!
Látom nem sikerült felfogni...
Ez volt az eredeti komment...

Az autóforgalommal nincs baj. Sem környezetvédelmi, sem közlekedési szempontból
Ha szerinted ez így igaz...

Jahj de nagy csúsztatás!
Legyen az autó 1400 kg + 100 kg az utas és az egyéb bizbaszai.
Legyen a bicikli 12 kg és 88 kg az utasa és az egyéb cucc.
Egy ilyen súlyú átlag autón minimum 225-ös gumi van vagy nagyobb. Ebből van 4 db.
Átlag bringán minimum 40-s a gumi, de csak kettő van.
A biciklin ezek szerint 80 mm futó felületre jut 100 kg.
Az autónál 900 mm futó felületre jut 1500 kg.
Vagyis a bicikli esetén 1,25 kg/mm
Az autó esetén 1,66 kg/mm
Mivel a valóságban lapul a gumi így a pontos talajnyomást nem tudom kiszámolni négyzet mm-re, de azért jól látszik, hogy a bicikli és egy közepes méretű autó között nincs olyan nagy különbség talajterhelésben!
Édes istenem a mechanikai terhelés jellegével sem vagy tisztában.

Az attól van, hogy az autók adott sebességgel deformálják az aszfaltot a tömegükkel és az erővel, amit a gumi kifejt rá.
Ezért van az, hogy 130-as tempó után álljál ki a kocsival és nagyon óvatosan fogd meg a gumifalat. Forró.
Na, akkor tapizd meg egy bringa kerekét. Semmi.

Na az erőből jön az a hő barátom. Tudod, Newton bácsi is megmondta, hogy erő és ellenerő.
A brigna esetén a 0.1 kW adódik át az útfelületnek, a kocsik esetén meg hányszor 10 kW is? Na Az gyilkolja az utat. A bringa meg nem.
Te meg jössz talajnyomással. Beszarok...

De, ha ennyire talajnyomás fétised van, akkor feküdj egy harckocsi alá, az is alacsony.
Oszt látod mit csinál a talajjal haladáskor...
Egy autó helyén elfér 6-8 bringa, ha parkolnak.
Ha mennek jó az 2 nek is, de jó fej vagyok legyen 4 db!
Akkora helyen hány gyalogos fér el kényelmesen? Úgy 10? 20? ;)
Szóval miről van itt szó? Veszélyes, rendszám és papírok nélküli drótszamarak száguldoznak, olyan soffőrökkel akik jórésze nem rendelkezik semmilyen jogosítvánnyal, mégis résztvesz a forgalomban. Persze adót sem fizetnek a közterület használatért! Skandallum! :D
Itt már sikerült elérni a pince szintjét.
Azért jó pár szar bicikli utat láttam. Ki cseszte szét ha nem ők? :)
Az alá növő fa és minden más közűmű munka után szétcseszett térkő...
Nem a forgalom

Itt pl. volt valami felbontás és utána olyan szar volt egy ideig, hogy lépésre kellett majdnem lassítani, mert megdobta a bringát.
De a többi részén 12 éve ott térkő és csak a talajmozgás miatt van bármi reális kopás. 12+ év után, mert a 2009-es fotón is megvan.
Nézegessed, hogy 12+ év alatt mennyit kopott az út.


Megmutassam mi az igénybevétel járművek esetén?
2011

Ezt akkor biztosan leaszfaltozták, amikor még végzős gimis voltam, mert akkor épült a város előtt az lekerülő út a Petőfi utca felé, mert addig ez volt az egyetlen kivezető út. 10 év alatt ez lett belőle.

2019

És ezt az utat egyre gyakrabban kell újra húzni.
Ma 2021-van és majdnem úgy néz ki, mint 2011-es fotón.
A bringautat meg láthatod, hogy 11 év alatt. Úgy, hogy szaros térkőből van.

Vagy nézd meg itt a járda vs. út. Itt alig 1 vagy 2 év után szétcsesze a forgalom a térkövet. Nem azért, mert bringa megy rajta...

A buszmegálló és az M0 sem viccből nyomvájús, leszarja a talajnyomást.
De járdát is láttam már szétesni. Gondolom az se godzilla volt hanem a sok gyalog meg az időjárás :cool:
Tehát, láthatod, hogy az időjárás az, ami szétcseszi idővel, de nem az, hogy gyalogos kifejt rá néhány tucat N erőt
Azt kellene egyeseknek megérteni, hogy a bicikli az esetek túlnyomó többségében csak hobby, nem céleszköz.
Ezt csak azt mondja, aki nem próbálta még.
Tömegeket hatékonyan mozgatni tömegközlekedéssel lehet. Pl. Villamos, busz, vonat, metró stb....
Kombináltan.
Az autó viszont gyors, egyéni helyváltoztató eszköz.
Ja persze, mindig ezt ugrik be, amikor az dugóban álló kocsik mellett és között húzok el.
Egy átlagos forgalmi napon 2011-ben reggel hamarabb értem be bringával Kelenföldre, mint a bátyám kocsival, ha 6:15 után indult el. Csak én ráértem 7:30-kor felkelni...
Nem a legjobb megoldás, de télen-nyáron elvisz, biztonságban, és gyorsan, csomagokkal együtt is bárhonnan bárhova. Hatalmas előny!
Ezt senki nem tagadja. Csak amikor az átlag az, hogy 1,1 ember/autó és csomag semmi, mert csak ingázik, akkor ez a rész kb. a kivétel. Mert az átlag csomag az kb. 1 db táska / hátizsák.

Ne haragudj, de ekkora trollkodás után közel állsz ahhoz, hogy ignoreba csapjalak.
Ezt sem hittem volna...
 
  • Tetszik
Reactions: csakb and fulcrum11

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Fuvaroztam Pestre pár évig, órára meglehetett mondani hol van dugó ép.
kb 45 km volt Pest széle a telephelytől, ha 5-kor elindultam kb 6-ra beértem, ha 6-kor indultam 8-ra értem be.
A 3-as út BP határától BP át a M1-es kivezetőig, délután 3-4óra felé, 2órámba telt, kb 25km ha jól emlékszem.
- - - - - - - - -
Ma sopánkodott a Petőfi rádióban Harsányi Levente, hogy a nyugati felüljárón átjutni 40perc volt és hát ez, hogy kitervezte ezt meg ilyen rosszul. Majd előadta, hogy generációs szokásként este a beton felületeket és falat vízzel hűti a meleg miatt.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fip7 and Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Fuvaroztam Pestre pár évig, órára meglehetett mondani hol van dugó ép.
kb 45 km volt Pest széle a telephelytől, ha 5-kor elindultam kb 6-ra beértem, ha 6-kor indultam 8-ra értem be.
A 3-as út BP határától BP át a M1-es kivezetőig, délután 3-4óra felé, 2órámba telt, kb 25km ha jól emlékszem.
- - - - - - - - -
Ma sopánkodott a Petőfi rádióban Harsányi Levente, hogy a nyugati felüljárón átjutni 40perc volt és hát ez, hogy kitervezte ezt meg ilyen rosszul. Majd előadta, hogy generációs szokásként este a beton felületeket és falat vízzel hűti a meleg miatt.
Őt sem az eszéért szerethetik az fix.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Na jó, eddig bírtam :D

Hobbi. LOL :D Voltál mostanában a városban? Tele van bringásokkal, annak ellenére, hogy az ideálistól még nagyon messze van a bicikliút-hálózat. (Az őrült netpincér futárokat nem számítom, azok tényleg közveszélyesek) Évi közel 3M áthaladás csak a számlálóknál.

https://infogram.com/budapesti-kerekparszamlalok-eves-adatai-1hzj4okvnxpo2pw

https://alapjarat.hu/el-mondo/soha-nem-volt-akkora-kerekparos-forgalom-budapesten-mint-2020-ban

Esetleg kérdezd meg a hollandokat és a belgákat, hogy vajon ott is hobbiból közlekedik mindenki bringával.

Az, hogy kihoztad, hogy a talajnyomás alapján a bringa ugyanúgy rombolja az utakat, epic facepalm. A dugóban állás meg az olajzabáló roncsok füstje nyilván nem számít.

Én is sokat autózom, de Pestre csak este megyek, vagy ha nagyon muszáj. Nem értem ezt a bicikli-ellenességet, az autósoknak is az lenne az érdeke, hogy minél többen bringázzanak, akkor ők is jobban tudnának haladni......
A megrakott kamion és a személyautó között 10000:1 a károkozás a burkolatban, beton burkolat esetén még inkább károsító a teherautó. (autópálya burkolat esetén) A bicikli károkozása még a járdában is egy nagy nulla.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ne erre kiváncsi leszek, az árak nem rosszak, ez is csak egy elektromos kütyü mint a telefonom csak nagyobb. A telefonom meg jó:)
Ha a kínai állam a C02 büntetést kifzeti öt évig és csak ők árulnak majd elérhető benzines autót akkor kelet-európát letarolhatják.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell