Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 669
113
Nekem még sosem volt, hogy utána belém állt volna, mondjuk sokkal köcsögebb módon állok hozzájuk.
110-re lassítás alap, ha még akkor is veri magát akkor 91 és hátsó ködlámpa.
Egyszer egy audis 2 kamion között megpróbált jobbról elmenni, padlógáz és rázártam, satuznia kellett és végignézni ahogy elmegy mellette a kocsisor amit összeszedtünk.
Ez sem támogatandó, nem sokkal jobb a büntetőfékezésnél.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Nekem még sosem volt, hogy utána belém állt volna, mondjuk sokkal köcsögebb módon állok hozzájuk.

Miért állsz köcsög módon ahhoz, aki csak szimplán jobban siet, mint te? Komolyan nem értem. Miért nem segítjük egymás biztonságos haladását?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Miért állsz köcsög módon ahhoz, aki csak szimplán jobban siet, mint te? Komolyan nem értem. Miért nem segítjük egymás biztonságos haladását?

Ha siet elengedem amint tudom.
Ha seggembe bujik 140-nél és villog/dudál akkor jön a fenti.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez a franszoáknál összerakott japán lenne?
A 10+ évesek jók de azóta csak a logó japán a többi csigatechnik. Szar is.
Nagyjából. Apám használja rájuk, és szeretem a kifejezést (ugye f betüs autót nem veszünk: Fiátot, Fordot, és Franciát. Ő még kiegészíti a Fapánnal is)

Alapvetően nem értem ezeket az ellenszenveket amúgy. Kb minden márkának vannak jól és rosszul sikerült modelljei.
A vwk (és általában a német autók) még mindig jól javíthatók, az meg, hogy magyar zsebnek nem olcsó? Semelyik sem az.
A japán autók már egy klasszissal rosszabbak ebben, cserébe viszont ha olyan a modell kimegy a világból.
A francia/olasz meg számomra érthetetlen módon blokkokat használ nagyon sok területre, amik szarok is általában de legalább drágák...

Csak itthon ezeket nem szokás nézni, mert a karbantartást azt keleti/nyugati varázslatnak tartjuk, és úgy vagyunk vele, hogy nekünk minek. Ebből lesz az, hogy a 6 éves Zafirából a szakszervíz kiszedi a fényszórómosó motorját, mert nem jön rá, hogy kell visszakötni rá a drótokat. (2007 egy zafira A elegance, Mon ritka fényszórómosós alváltozatával esett meg ez a csúfság, azzal a mondattal karöltve, hogy hát egy ilyen régi autóval ők már nem szeretnek foglalkozni)
Ezt a mondatot nem tudom értelmezni.
Pedig a fonódó kb +1000 m sin, és egy fokkal sűrűbben járó 17 es vili. Önmagában remek dolog, de az elemei megvoltak korábban is, akit a fonódó visz háztól házig, az vagy nagyon hosszan utazik, vagy legyalogolható távon használja. Mindettől függetlenül, amikor elkészült, üdvözöltem, amióta megszüntették a felszíni közlekedés hozzá kapcsolódó elemeit, viszont inkább átok, mint áldás.
 
M

molnibalage

Guest
Kivéve amikor megöli a gyalogost
Ameddig sokan lassan hallás alapján közlekednek. Ha kocsit hall, akkor nem lép le telefon nyomkodás közben. Én meg jövök és elém ugrik.
A mögöttem levő jármű meg nem éri, hogy miért nem az út szélén megyek, ha gyalogos van közel...

Amúgy bringával olyan gyorsan menni, hogy gyalogost öljél elég nehéz. Hány ilyen esetről tudsz...?
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
T

Törölt tag 4082

Guest
Ameddig sokan lassan hallás alapján közlekednek. Ha kocsit hall, akkor nem lép le telefon nyomkodás közben.
Ez súlyos gond, egyet értek. Ami még rosszabb, hogy egyre többen hallás nélkül közlekednek.
Amúgy bringával olyan gyorsan menni, hogy gyalogost öljél elég nehéz. Hány ilyen esetről tudsz...?
Nem sokról. Azért vannak
Súlyos sérülést okozó viszont nem kevés. Főleg, amikor járdán csapatja az idiótája, és még neki áll feljebb, hogy a babák nem ugrálnak félre.
De a hszm lényege nem is az, hogy a biciklistákat bántsa, hanem, hogy felhívja a figyelmet arra, a közlekedés résztvevői közül egyik sem csak magát veszélyezteti, szóval ilyet egyik közlekedési mód mellé se illik leírni, hogy jó de ő csak saját magát...
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Én azt látom, hogy autóban ülve sokaknak fáj fékezni meg gázt adni. Konkrétan egy kanyargós egy sávos úton, ha utolérnek egy kerékpárost / okat ( akinek nincs választása mert errefelé elég kevés a kerékpárút ) akkor majdnem letolják őket, nem várják meg amíg biztonságosan meg tudnák kerülni őket, inkább kockáztatnak. A másik típus aki a 11-esen a belső sávba 50-el tolja már Békástól, mert majd az Árpádhídra le fog fordulni.

Az tény, hogy nagyon ki kell találni, hogy a városon hogyan lehet átjutni, és egy csomó olyan lokáció létezik ami közlekedési szempontból élhetetlen.

Az autómatához annyit, hogy 10 évig volt egy Ford Fusion (2006) 1.4 dízel robotizált automata, amit az ellenségemnek se kívánnák mármint javítási szempontból (évekig vittem különböző szervizekbe amíg kiderült, hogy a fő problémája egy rossz kábelköteg volt), persze megtanultam vele együtt élni és tudatosan választottam automata verdát, mer 40 évesen tanultam meg vezetni és nem értettem azt az uri-muri-t hogy sok helyzetben a lefulladást kockáztassam ... kösz nem.

Most a mazda 3 (2006), 4 sebességes automatájával totál meg vagyok elégedve, kicsit sokat eszik a verda, de jól megy, élvezet vele autózni. A legelső meg egy 20+ éves audi 80-as volt annak se volt semmi váltó baja. Igazság szerint más baja se volt, de az csak fél évig volt nálam az elején.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Az imént adtam le a kocsimat az éves szervízre, műszakiztatásra. Hazafele kipróbáltam a Limo kínálatából a Fiat 500 Hibridet.

Iszonyatos ez az autó. Nagyon rossz a kuplungja, nagyon hirtelen fog/enged, csúsztatni alig lehet, és brutálisan puha, és végtelen hosszú úton jár. Ez még magában nem lenne nagyon nagy gond, de a hibdridségét úgy képzelik, hogy amikor keresed a kuplung fogáspontját és lefulladás közelébe jut a motor, akkor a villanymotor nagy nyomatékát ráeresztik. A kocsi úgy urált mint egy bakkecske, nagyon féltem kiállás közben, hogy megrongálok egy autót a parkolóban (szűk volt a hely). Az út felére szoktam meg valamelyest ezt.

Hihetetlenül túlszervózott, nulla visszajelzést ad az útról. Biztos van aki így szereti, én nem. Külön gond, hogy közben az úttartása nem igazán jó, billeg is meg alulkormányzott is, megilyestett, hogy milyen kis tempónál nem azt kezdte csináni mint amit akarok. Ez a túlszervózottság miatt fokozott volt, nem éreztem a kerékre ható erőket, és később tudtam reagálni (2-3tizedmásodperccel), mint ha már a kezemmel éreztem volna, hogy nem adja ki. Kb 30-40es tempónál az Üllőiről a Rákóczi hid felé kanyarodánál a külső sávban éreztem, hogy sodródik ki.

A hangszigetelése kiváló, túlzottan is. Semmi motorhangot nem hallani szinte, ha halk zene szól. A fedélzeti váltássegítő tanácsára már-már dízelesen korán felkapcsolok, aztán érzem, hogy erőlködik a lefulladás közelben a kis motor. 50-nél 6. fokozatot javasol, 2000 alatti fordulatszámmal, és ha kicsit belelépek, mert mondjuk 60-as szakaszba érek érzem, hogy ráz és fuldoklik, erőlködik.

Az ülése nekem nagyon kényelmetlen volt. A magasság állító nem az ülőlap magasságát állította (mint a saját autómban pl.), hanem az ülőlap dőlésszögét állította. A hajam hozzáért a tetőablak árnyékolójához, pedig nem vagyok ez óriás, 175 cm vagyok. Az ülést amikor megpróbáltam leereszteni, akkor meg V alakba kezdte a derekam hegyes szögbe összecsomagolni az ülés, mert az ülőlap háta ereszkedett csak.

A pedálok kicsik, és nem igazán kényelmesek, túl nagy a szintkülönbség a gáz és a fék közt.

A légkondi kapcsolóját megfejtettem egy piros lámpánál, de nincs vizuális visszajelzés, hogy mi is az aktuális állapota.

A fedélzeti LCD viszonylag nagy, de nulla hasznos infót lehet kirakni rá (pl. térképet vagy telefontükrözést nem találtam), de legalább a zenéről kiírta, hogy Compser: Unknown. Viszont a VW konszernes infotainmentekkel ellentétben nem fagyott ki párosítás közben/után, elsőre párosította magát bluetoothon, és gyors volt a menüje.

Ha muszáj lenne meg tudnám szokni, de nagyon nem az én műfajom ez a kocsi. Ezzel amanuális váltós mild hibrid hajtással egyértelműen kerülendő, iszonyat szar. A többi hibája lehet, hogy kicsit felextrázva nem téma, a Limos felszereltséggel iszonyú volt. Ha Limozok és olcsó kocsival akarok menni egyértelműen a Picanto a választás a folttájukból. Drágábbak közül a villany Kona vagy a Mercedes CLA rendben van. Mercedes A nem adta ki, fedélzeti rendszere, légkondija tragikus volt. Ez valami németautó betegség. A Smartok tragikusan fosok, még ennél is rosszabbak.
Megnéztem a katalógust, ezt a kiépítést nem is árulja a Fiat, úgyhogy a tapasztalataim szigorúan a Limos Fiat 500-ra vonatkoznak.

Tegnap VW eUp!-oztam. Így nyáron, hogy nem percenként 10 km-t veszít a becsült hatótávból egy helyben állva, városba jó a kis villanyautó. Feltéve, hogy nem szeretnéd a telefonod bluetoothon párosítani vele. Ez nekem VW modellekben továbbra sem működik... Várom az elektromos Picantot, a tökéletes városi közlekedő edényt!
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Egy kis "elektromobilitási" élménycsomag: a napokban jó párszor úgy adódott, hogy a Lime nevű, appról bérelhető villanyroller látszott a legokosabb megoldásnak, úgyhogy kipróbáltam.

Az app nagyjából működik, leszámítva, hogy a GPS-szel előre befoglalt roller nem ott volt, ahol a térképen. A "látok egy rollert, elviszem", meg a többi funkció működik.

Hanem a vas! Kb. 20 menet után nekem egyértelmű, hogy ez sehogy sem lesz jó hosszútávon. Az újszerűbb rollerek is vackok, a "gázkar" adagolhatatlan, vagy tökig nyomod, vagy nincs semmi. Ha tökig nyomod, akkor azért húz, simán elviszi 25 km/h körül a kilencven kilós seggemet. A fék elég vegyes, volt olyan is, amin lényegében nem volt fékhatás, a másik végletben viszont azonnali satu is előfordult.

Van ugyan lámpája hátul, de bokamagasságban, ami nem sokat ér.

De a leggázabb mégiscsak a roller geometriája: pici kerekek, szűk kormány és szinte nulla előretartás. Minden ujjnyi aszfaltrepedés horror, egyenesfutás híján az egész járgány csámborog menet közben. A szűk kanyarodás a geometria, a fura fék és a béna gázkar miatt nagyon bizonytalan. Autók közé, pl. bringasávba kimenni szerintem nem való, kátyús, rosszabb útfelületen ez a pici kerék használhatatlan.

És jó drága is, bár előfizetéssel leszoríthatók az egyes utazások költségei.

Érdekes, hogy annak ellenére van szétdobálva sok roller, hogy le kell fényképezned, amikor otthagyod. Ezek szerint ez a funkció csak parasztvakításnak van benn az appban, mert senki nem szankcionálja a trehány felhasználót.

Összességében egy sokkal jobb tervezésű rollerrel talán-talán működhetne az egész bérroller elgondolás, de még akkor is ott a dilemma, hogy veszélyes, ha vki 25-tel zúz a járdán a gyalogosok között. A bringás infrán még hagyján.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Egy kis "elektromobilitási" élménycsomag: a napokban jó párszor úgy adódott, hogy a Lime nevű, appról bérelhető villanyroller látszott a legokosabb megoldásnak, úgyhogy kipróbáltam.

Az app nagyjából működik, leszámítva, hogy a GPS-szel előre befoglalt roller nem ott volt, ahol a térképen. A "látok egy rollert, elviszem", meg a többi funkció működik.

Hanem a vas! Kb. 20 menet után nekem egyértelmű, hogy ez sehogy sem lesz jó hosszútávon. Az újszerűbb rollerek is vackok, a "gázkar" adagolhatatlan, vagy tökig nyomod, vagy nincs semmi. Ha tökig nyomod, akkor azért húz, simán elviszi 25 km/h körül a kilencven kilós seggemet. A fék elég vegyes, volt olyan is, amin lényegében nem volt fékhatás, a másik végletben viszont azonnali satu is előfordult.

Van ugyan lámpája hátul, de bokamagasságban, ami nem sokat ér.

De a leggázabb mégiscsak a roller geometriája: pici kerekek, szűk kormány és szinte nulla előretartás. Minden ujjnyi aszfaltrepedés horror, egyenesfutás híján az egész járgány csámborog menet közben. A szűk kanyarodás a geometria, a fura fék és a béna gázkar miatt nagyon bizonytalan. Autók közé, pl. bringasávba kimenni szerintem nem való, kátyús, rosszabb útfelületen ez a pici kerék használhatatlan.

És jó drága is, bár előfizetéssel leszoríthatók az egyes utazások költségei.

Érdekes, hogy annak ellenére van szétdobálva sok roller, hogy le kell fényképezned, amikor otthagyod. Ezek szerint ez a funkció csak parasztvakításnak van benn az appban, mert senki nem szankcionálja a trehány felhasználót.

Összességében egy sokkal jobb tervezésű rollerrel talán-talán működhetne az egész bérroller elgondolás, de még akkor is ott a dilemma, hogy veszélyes, ha vki 25-tel zúz a járdán a gyalogosok között. A bringás infrán még hagyján.
Egy alkalommal kipróbáltam, de életveszélyben éreztem magam közben. A BME elől a vásárcsarnokig mentünk, szörnyű volt. Én betiltanám szívem szerint, ön és közveszélyes közlekedési forma. Inkább kerékpározzanak akkor már az emberek.
 
M

molnibalage

Guest
Egy alkalommal kipróbáltam, de életveszélyben éreztem magam közben. A BME elől a vásárcsarnokig mentünk, szörnyű volt. Én betiltanám szívem szerint, ön és közveszélyes közlekedési forma. Inkább kerékpározzanak akkor már az emberek.
Rollert 30-40 cm alatti kerékátmérőben motorosan nem engedném....

És akkor van ez. Ekkora kerékbe 3,2 kW-ot engednek.
Teljes agyrém, ami megy sokszor elektro és mikromobilitás alatt.
Ha a 28"-os bringámat hajtana már 3,2 kW attól is összefosnám magam.

A kis kerék és szar út + gyakorlatlag user = agyhalál.

És sajnos valahol a rollerfelhasználók számottevő része agyatlan gyökér.
Leáll és otthagyja egy 3,5 méter széles járda közepén.
Közepén.
Olyan nehéz lenne a szélén leparkolni?

Az Orczy Parkban sétálva kétszer tette le - ha jól láttam - ugyanaz a gyökér - a jelzett helyen az út közepére.
Mondjuk sípolt a cucc, szóval lehet hogy valami ostoba ember volt, aki azt hitt kétszer (?), hogy ingyé van vagy nem tudom.

GHoEAXh.png
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az Orczy Parkban sétálva kétszer tette le - ha jól láttam - ugyanaz a gyökér - a jelzett helyen az út közepére.
Mondjuk sípolt a cucc, szóval lehet hogy valami ostoba ember volt, aki azt hitt kétszer (?), hogy ingyé van vagy nem tudom.

Akkor sípol ha elmozdítják, Keleti környékén esténként a csövesek összeszedik az alvóhelyük közelében levőket és bedobálják vmi félreeső helyre onnan tudom. :D