Az imént adtam le a kocsimat az éves szervízre, műszakiztatásra. Hazafele kipróbáltam a Limo kínálatából a Fiat 500 Hibridet.
Iszonyatos ez az autó. Nagyon rossz a kuplungja, nagyon hirtelen fog/enged, csúsztatni alig lehet, és brutálisan puha, és végtelen hosszú úton jár. Ez még magában nem lenne nagyon nagy gond, de a hibdridségét úgy képzelik, hogy amikor keresed a kuplung fogáspontját és lefulladás közelébe jut a motor, akkor a villanymotor nagy nyomatékát ráeresztik. A kocsi úgy urált mint egy bakkecske, nagyon féltem kiállás közben, hogy megrongálok egy autót a parkolóban (szűk volt a hely). Az út felére szoktam meg valamelyest ezt.
Hihetetlenül túlszervózott, nulla visszajelzést ad az útról. Biztos van aki így szereti, én nem. Külön gond, hogy közben az úttartása nem igazán jó, billeg is meg alulkormányzott is, megilyestett, hogy milyen kis tempónál nem azt kezdte csináni mint amit akarok. Ez a túlszervózottság miatt fokozott volt, nem éreztem a kerékre ható erőket, és később tudtam reagálni (2-3tizedmásodperccel), mint ha már a kezemmel éreztem volna, hogy nem adja ki. Kb 30-40es tempónál az Üllőiről a Rákóczi hid felé kanyarodánál a külső sávban éreztem, hogy sodródik ki.
A hangszigetelése kiváló, túlzottan is. Semmi motorhangot nem hallani szinte, ha halk zene szól. A fedélzeti váltássegítő tanácsára már-már dízelesen korán felkapcsolok, aztán érzem, hogy erőlködik a lefulladás közelben a kis motor. 50-nél 6. fokozatot javasol, 2000 alatti fordulatszámmal, és ha kicsit belelépek, mert mondjuk 60-as szakaszba érek érzem, hogy ráz és fuldoklik, erőlködik.
Az ülése nekem nagyon kényelmetlen volt. A magasság állító nem az ülőlap magasságát állította (mint a saját autómban pl.), hanem az ülőlap dőlésszögét állította. A hajam hozzáért a tetőablak árnyékolójához, pedig nem vagyok ez óriás, 175 cm vagyok. Az ülést amikor megpróbáltam leereszteni, akkor meg V alakba kezdte a derekam hegyes szögbe összecsomagolni az ülés, mert az ülőlap háta ereszkedett csak.
A pedálok kicsik, és nem igazán kényelmesek, túl nagy a szintkülönbség a gáz és a fék közt.
A légkondi kapcsolóját megfejtettem egy piros lámpánál, de nincs vizuális visszajelzés, hogy mi is az aktuális állapota.
A fedélzeti LCD viszonylag nagy, de nulla hasznos infót lehet kirakni rá (pl. térképet vagy telefontükrözést nem találtam), de legalább a zenéről kiírta, hogy Compser: Unknown. Viszont a VW konszernes infotainmentekkel ellentétben nem fagyott ki párosítás közben/után, elsőre párosította magát bluetoothon, és gyors volt a menüje.
Ha muszáj lenne meg tudnám szokni, de nagyon nem az én műfajom ez a kocsi. Ezzel amanuális váltós mild hibrid hajtással egyértelműen kerülendő, iszonyat szar. A többi hibája lehet, hogy kicsit felextrázva nem téma, a Limos felszereltséggel iszonyú volt. Ha Limozok és olcsó kocsival akarok menni egyértelműen a Picanto a választás a folttájukból. Drágábbak közül a villany Kona vagy a Mercedes CLA rendben van. Mercedes A nem adta ki, fedélzeti rendszere, légkondija tragikus volt. Ez valami németautó betegség. A Smartok tragikusan fosok, még ennél is rosszabbak.